Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Yeniyim, ama doyumsuzum, napayım :) SS sorusu...

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı R3N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi yanlışınız var da ben çok biliyomuş gibi konuya girmeyeyim
    Bknz: Yukarı cewap

    Karıştırmışım

    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence YIL hesabı değil, kilometre hesabı yapın.
    Benim GT250R ilk "gerçek" motosikletimdi, ve kendimi 8000 km geçirdikten sonra "evet, iyice öğrendim" diyebildim.
    Fikrimi sorarsanız, bu kadar uzun yıllara yada bu kadar ufak ufak artışlara bölmeye luzum yok. İsterseniz cruiser dan sonra 250cc bir spor motor alın, 8000km yapın en az, sonra daha büyük bir motora geçin.. Selamlar, -turgut
    8000km yapmak sorun değil de, 250cc'lik bir motorda yaptım diyelim 8000km, bu motordan Ninja6'ya geçince hemen adapte olabilecek ve hakim olabilecek miyim? Doğru soru şu aslında, şu anki motorumda edineceğim tecrübeden sonra 600cc'ye geçmektense, 250cc'lik ara bir motor ile tecrübelenmek ve sonra 600cc'ye geçmek bana gerçekten çok şey kazandıracak mı?

    Bunu sorun çıkartmak için sormuyorum, gerçekten merak ettiğim için soruyorum.

    250cc'lik bir motorun, bisikletten farkı yok gibi geliyor bana, sadece daha hızlı. Olay zaten burada mı gizli? 600cc motorlar çok hızlı, bu mudur? O zaman şu soru akla geliyor, benim şu anki motorum da zaten çok hızlı. İyi bilen, bu motora hakim olan bir kişi, uygun şartlarda 600RR'ı ezer geçer gibime geliyor. Beygir ve torkuna filan da bakmak lazım tabii. Ben bugün sıfırdan bir motor alıyor olsa idim, 250cc ile başlamak sorgulanacak bir şey değildi, ama cevabı, 300kg, 115bg ve ivmeli bir cruiser motoru 8000km (henüz değil) kullanmış bir kişinin 600cc'lik sporta geçmesi için çizilmesi gereken yol nedir olarak soruyorum (çok uzun ve karışık oldu cümle ama, inş anlaşılmıştır).
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    [QUOTE=Shadow.Man;757673] başlamak için 2 yıl 150cc, sonra 2 yıl 250cc, sonra 2 yıl 350cc (varsa), sonra mı 600cc? Senin tavsiyen ne olurdu bana, nasıl bir yol çizmeliyim?
    QUOTE]

    Her şeyi cc olarak ta düşünmemek lazım gücüde hesaba katın bmw f650gs 650cc r-6 600 cc veya ktm leri düşünelim düşük cc lerde ne kadar güç ürettiklerini.Bence en doğru seçim bilinen bir başlangıç motorundan sonra gidip kullanıp deneyip size uygun geleni almanız.Muhakkak tanıdıklarınız vardır,aklınızda olan bir modeli veya eşdeğer bir motoru onlardan rica edip deneyin zor gelirse yeni seçenekleri gözden geçirin.Başlangıç motoru sizin için geçerli değil tabi genelleme yaptım.

    BU arada gözüme çarptı 300kg 115 bg bir cruiser la 600rr ı UYGUN ŞARTLARDA geçmek??? evet uygun şarttan kastımız kullanmayı bilmeyen birine direk 600rr vermek ise bu ütopi sanırım gerçekleşebilir

  3. #103
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Alıntı Shadow.Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc'lik bir motorun, bisikletten farkı yok gibi geliyor bana, sadece daha hızlı. Olay zaten burada mı gizli? 600cc motorlar çok hızlı, bu mudur? O zaman şu soru akla geliyor, benim şu anki motorum da zaten çok hızlı. İyi bilen, bu motora hakim olan bir kişi, uygun şartlarda 600RR'ı ezer geçer gibime geliyor. Beygir ve torkuna filan da bakmak lazım tabii. Ben bugün sıfırdan bir motor alıyor olsa idim, 250cc ile başlamak sorgulanacak bir şey değildi, ama cevabı, 300kg, 115bg ve ivmeli bir cruiser motoru 8000km (henüz değil) kullanmış bir kişinin 600cc'lik sporta geçmesi için çizilmesi gereken yol nedir olarak soruyorum (çok uzun ve karışık oldu cümle ama, inş anlaşılmıştır).
    250cc lik bir motor sizi 170 km/saatte götürebiliyor.
    Aynı motor size denge, vitesler, fren balansı (ön arka nın ne kadar sıkılacağı), ve debriyaj olayını öğretiyor. Yine aynı motorla trafiği ve araçların motora nasıl davrandıklarını (*** gibi) öğrenebilirsiniz.

    Tabii ki her motor değiştirmede bir bocalama olacaktır, ama gözünüzde fazla büyütmeyin derim. Bir süre "sakin" bir yerde "sakin" kullanın, ta ki kendinize yeni motorda güven gelinceye kadar.

    Selamlar, -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  4. #104

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc lik bir motor sizi 170 km/saatte götürebiliyor.
    Aynı motor size denge, vitesler, fren balansı (ön arka nın ne kadar sıkılacağı), ve debriyaj olayını öğretiyor. Yine aynı motorla trafiği ve araçların motora nasıl davrandıklarını (*** gibi) öğrenebilirsiniz.

    Tabii ki her motor değiştirmede bir bocalama olacaktır, ama gözünüzde fazla büyütmeyin derim. Bir süre "sakin" bir yerde "sakin" kullanın, ta ki kendinize yeni motorda güven gelinceye kadar.

    Selamlar, -turgut
    Yeni motor derken 250cc'yi mi kastediyorsunuz, yoksa 600cc mi? Motor denge, vites, fren balansı ve debriyaj vs bunları zaten şu anki motorumda tecrübe ediniyorum. Yinede motor tipi farkı olduğu için 600cc'den önce 250cc'yi mi tavsiye ediyorsunuz? Tam olarak anlamadım
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  5. #105
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Pardon - 250cc lik motordan söz ediyordum, yani tam olarak bisiklet olmadıgını anlatmaya çalışıyordum
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  6. #106
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Predator[23rd]

    ABS Sport modelleri konulmaz çünkü Supersport ve Superbike yarışlarında stock motorları modifiye ederek yarışılıyor, bunun da belli kuralları var. Eğer ABS sistemini koyarsan, hem ağırlık yaptığından hem de kullanılmayacağından yarış için bunu çıkartmak gerekir ki, motordan ABS sisteminin çıkartılması o kadar basit değildir. Bence kategorisi olup yarışa giren hiçbir stock makinaya ABS koymayacaklar. Birçok modelde eskiden ABS olmamasına rağmen artık koyuyorlar ama SS kategorisindeki hiçbir motora koymadılar. Sence bunun nedeni ne? Dikkat edersen artık motorları daha kolay yarışa sokmaya uygun üretiyorlar. R6'nın kuyruğuna bakarsan plakalık ve sinyal sisteminin tek bir seferde komple çıkabilmesi bundandır. Artık yeni 600RR'da da bunu yaptılar, plakayı iptal ettiğinde stop ve sinyalleri de iptal etmek zorunda kalıyorsun çünkü stop kuyrukta değil plakalıkta.

    Şunu da unutmamak gerekir ki, ABS ıslak zeminde avantaj sağlar. En kısa duruş mesafesi lastiğin maksimum asfalta değmesi ile gerçekleşir. ABS lastikle asfalt arasında kalan suyun kayganlığı önlemek, motor hakimiyetini kaybetmemek için üretilmiştir. Yani ABS kuru zeminde avantaj değil dezavantajdır.
    bir kere ABSnin kuru zeminde dezavantaj olacagini hic zannetmiyorum. ABS sayesinden maksimum fren gücünü hic düsünmeden her seferinde ayni siddette uygulayabiliyorsun, bu benim kitabimda avantaj hanesine yazilir.

    ABS sistemini etkisiz hale getirmek icin ABS sensörüne giden kabloyu kesmen yeterli. geriye sadece agirligi kalir ki bunun da cok ciddi bir regleman sorunu yaratacagini hic zannetmiyorum. madem aletler "stock" sinifinda yarisiyor ve dükkandan ABSli olarak aliniyor, reglemaninda buna uymasi gerekir diye düsünüyorum.

    Supersport/Superbike kategorisindeki "siradan" motosikletlere ABS koymamalarinin nedeni bence imaj, yarisa uygunlugunu ve kolay dönüstürme imkani degil. ayrica surada 2 yil daha sabredecegiz ve belki ABSli bir CBR1000RR görecegiz.

    yarisa daha kolay uygun hale getirelecek motosikletleri satis nedenleri de bana göre yine imaj. nede olsa bu aletleri alanlar motogp'ye merakli insanlar ve kullandiklari motosikletlerin potensiyel olarak yarisa girebilecek aletler olmasi daha cok hoslarina gidecektir. yoksa her hava sartinda kullanamiyacagi, performansinin %20sine hicbir zaman ve %50sine ancak cok nadir ihtiyaci olayacagi bir motosiklete 15euro ve üstü para vermesini MERAK disinda nasil aciklamak mümkün olur? 1000cc superbike alanlar motogp'de gördükleri (gerci artik motogp 800cc oldu) aletlere olabildigince yakin aletler istiyorlar ...

  7. #107

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pardon - 250cc lik motordan söz ediyordum, yani tam olarak bisiklet olmadıgını anlatmaya çalışıyordum
    Teşekkürler. O zaman, doğru anladıysam eğer, şu anki motor ile tecrübe edinilse dahi, farklı tip yüksek cc'li bir motora geçmeden önce, yinede 250cc'lik bir motor ile başlamanın ve ondan sonra motor hacmini arttırmanın daha uygun olacağını söylüyorsunuz.

    Tekrar teşekkürler.
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  8. #108
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Shadow.Man
    Şimdi, başlamak için 2 yıl 150cc, sonra 2 yıl 250cc, sonra 2 yıl 350cc (varsa), sonra mı 600cc? Senin tavsiyen ne olurdu bana, nasıl bir yol çizmeliyim?
    Bir motora alışmanız ve çok iyi hakim olabilmenizin tek kriteri kullanma süresi değildir. İşin içinde biraz kabiliyet ve o işe yatkınlık da var. Herkes aynı sürelerde aynı deneyime ulaşmaz. Sizi tanımadığımdan bu konu hakkında bilgim yok. Bana kalırsa kafayı illa Sport modellere taktıysanız, gidip satınalmadan önce eğer tanıdığınız birilerine varsa bir süre deneyin. Cruiser ile Sport birbirine tamamen zıt, herşeyi farklı olan motorlardır. Daha önce de dediğim gibi Sport motoru kullanırken ilk başta belki hiç zorlanmayacaksınız ancak bir süre sonra daha da hızlanacaksınız, motoru performanssız kullanmak sizi kesmeyecek ve kullanım tarzınız değişecek. İşte risk unsurları bu andan sonra devreye giriyor. Bu tip motorlara hakim olmak için belli ileri sürüş teknikleri bilmeniz gerekiyor. Mesela çok hızlı iseniz frenajınızın mükemmel olması şart. Virajlarda bazen motorun dışına çıkıp pull-down tekniği uygulamanız gerekebilir, yoksa süratliyken motoru virajda tutamazsınız.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #109
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Shadow.Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru soru şu aslında, şu anki motorumda edineceğim tecrübeden sonra 600cc'ye geçmektense, 250cc'lik ara bir motor ile tecrübelenmek ve sonra 600cc'ye geçmek bana gerçekten çok şey kazandıracak mı?
    hem evet, hem hayir.

    temel motosiklet becerisi ögretmeyecektir. yani bence sehir ici kullanimda en ufak bir faydasi olmayacaktir. ancak senin HD ile yapamiyacagin ve dolayisiyla ögrenmedigin bazi seyler var: bunlarin en basinda hizli viraj dönmek ve bu esnada uygulanacak fren teknikleri.

    yani sen herhalde hic söyle hizlica sag sol viraj kombinasyonlari sonunda 180° bir dönemece gelip ön+arka frene asilip, 3 vitez kücülterek viraji olabildigince hizli alip tekrar gaza asilmamissindir.

    bunlari ögrenmek icin tabii ki 600cc motosiklet de alabilirsin, 250cc'lik alet de. 600cc ile düsersen tamiri daha pahaliya patlar ve düz yolda da gaz kolunun kebabci ciragi gibi sadece iki konumu oldugunu düsünürsen en yakin direge yapisirsin. yok, bunlarin farkinda olursan - ki senin 600cc'ye ciddi ve saygili yaklasacagina inaniyorum - bir sorun cikmadan bu isi kaliteli malzeme ile en güzel sekilde ögrenirsin.

    yani 250cc'nin sana verdigi avantaj ucuz malzeme ve sinirli (ama daha hala ölümcül - bunu bircok insan burada severek unutuyor!!!!) sürat. dezavantaji ise vasat fren ve yol tutusu. 600cc'lik aletlerin avantaiji: state of the art technology. dezavantaji: pahali tamiratlar ve yüksek hiza kolay cikarak istemeden hiz rekorlari kirma "yetenegi"

  10. #110
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Predator[23rd]
    bir kere ABSnin kuru zeminde dezavantaj olacagini hic zannetmiyorum. ABS sayesinden maksimum fren gücünü hic düsünmeden her seferinde ayni siddette uygulayabiliyorsun, bu benim kitabimda avantaj hanesine yazilir.
    Zaten bilinen birşeyi sana ispatlamak için uğraş vermeyeceğim, bu bir düşünce değil gerçek bir bilgidir. ABS'nin kuru zeminlerde dezavantaj olduğu hakkında tonlarca bilgi bulabilirsin. BMW Rider Academy'de ABS'li ve ABS'siz frenajı profesyonel eğitmenler gözetiminde öğrencilere gösteriyorlar. Çok iddia ediyorsan ABS'li ve ABS'siz motorlar bul, yanyana fren sık ve dene. Bak bakalım ne oluyor...
    Supersport/Superbike kategorisindeki "siradan" motosikletlere ABS koymamalarinin nedeni bence imaj, yarisa uygunlugunu ve kolay dönüstürme imkani degil. ayrica surada 2 yil daha sabredecegiz ve belki ABSli bir CBR1000RR görecegiz.
    Yarış olayının içinde olan biri olarak sana bunun imajla ilgili bir konu olmadığını söylüyorum. MotoGP'deki motorlara uygulanan sistemler bir zaman sonra stock motorlara da konuyor (örnek; HESD). Eğer yarış motorlarında ABS gibi bir sisteme ihtiyaç duyulsaydı emin ol seneler öncesinde konurdu. Tekrarlıyorum, belki anlamakta ısrar ediyorsun ama ABS gibi sürücünün etkisini azaltan sistemler yarış motorları gibi profesyonel kullanıma yönelik üretilmiş motorlara konmaz, konmayacak.

    Bu arada sana bildiğin konularda konuşmanı tavsiye ediyorum. Bak bazı arkadaşlar sana "kulpçu" lakabını falan takmışlar...
    @barrokas
    predator sen sen ne anlatmak istedin adın çıkmış kulpçuya,bırak bu işleri mt01 testine gidecem deyip milleti galyana getirmişsin eee sonuş ne süremeden gelmişsin,süremeden geldiğini bi kenara bırak bide sesi şöle böle,yok dev gibi torku şu bu bırak bu işleri ya üstüne binmip sürmediğin makinalarla ilgili atıp tutma,motordan anlamayan adamda mt01 hakkında senin kadar yorum yapabilir,
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  11. #111

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem evet, hem hayir.

    temel motosiklet becerisi ögretmeyecektir. yani bence sehir ici kullanimda en ufak bir faydasi olmayacaktir. ancak senin HD ile yapamiyacagin ve dolayisiyla ögrenmedigin bazi seyler var: bunlarin en basinda hizli viraj dönmek ve bu esnada uygulanacak fren teknikleri.

    yani sen herhalde hic söyle hizlica sag sol viraj kombinasyonlari sonunda 180° bir dönemece gelip ön+arka frene asilip, 3 vitez kücülterek viraji olabildigince hizli alip tekrar gaza asilmamissindir.

    bunlari ögrenmek icin tabii ki 600cc motosiklet de alabilirsin, 250cc'lik alet de. 600cc ile düsersen tamiri daha pahaliya patlar ve düz yolda da gaz kolunun kebabci ciragi gibi sadece iki konumu oldugunu düsünürsen en yakin direge yapisirsin. yok, bunlarin farkinda olursan - ki senin 600cc'ye ciddi ve saygili yaklasacagina inaniyorum - bir sorun cikmadan bu isi kaliteli malzeme ile en güzel sekilde ögrenirsin.

    yani 250cc'nin sana verdigi avantaj ucuz malzeme ve sinirli (ama daha hala ölümcül - bunu bircok insan burada severek unutuyor!!!!) sürat. dezavantaji ise vasat fren ve yol tutusu. 600cc'lik aletlerin avantaiji: state of the art technology. dezavantaji: pahali tamiratlar ve yüksek hiza kolay cikarak istemeden hiz rekorlari kirma "yetenegi"
    Predator, teşekkürler. Soruma cevap olmuş gerçekten. Benim de anlamak istediğim şey bu idi zaten.

    yani sen herhalde hic söyle hizlica sag sol viraj kombinasyonlari sonunda 180° bir dönemece gelip ön+arka frene asilip, 3 vitez kücülterek viraji olabildigince hizli alip tekrar gaza asilmamissindir.

    Evet, böyle bir şey yapmadım hiç
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  12. #112
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    ABS ile ilgili yanlış bir inanış fren mesafesini "her zaman" kısalttığıdır.
    http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk13.htm

    Islak zeminde ABS söz konusu olsa bile fren mesafesi kuru zeminden daha fazladır.
    http://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi


    ABS'nin kuru bir zeminde aracı daha uzun mesafede durdurduğunu bilmek için azıcık aracı neyin durdurduğunu düşündüğümüzde kolayca bulabiliriz. Freni sıktığınızda ve tekerleği kitlediğinizde araç sürtünme sayesinde durur. Yani maksimum sürtünme, en kısa durma mesafesi. Ancak bu ıslak zeminde yol ile lastik arasında üçüncü bir eleman olan sıvının bulunduğu durumlarda geçerli değildir. Tekerlek kitlendiğinde "Aqua-Plaining" dediğimiz olay gerçekleşir. Yani lastik bir tekne gibi su üstünde kaymaya başlar ve hakimiyet kaybolur. İşte ABS bunu engellemek için üretilmiştir, yani esas amacı duruş mesafesini kısaltmak değil, hakimiyetin kaybolmasını engellemektir. ABS saniyede 8-10 defa freni sıkıp sıkıp bırakarak bu olayı engeller. Zaten mantıken kuru yolda tam sıkılmış fren hiç boşalmadığından daha kısa sürede duruş mesafesi sağlar. İnanmayanlar deneyip görebilirler.


    Bu forumda bilgi sahibi olmadan insanlara tavsiyelerde bulunan insanlardan sıkıldım. Zaten bilinen bir şeyi neden ispatlamak zorunda kalıyorum?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #113

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Shadow.Man

    Bir motora alışmanız ve çok iyi hakim olabilmenizin tek kriteri kullanma süresi değildir. İşin içinde biraz kabiliyet ve o işe yatkınlık da var. Herkes aynı sürelerde aynı deneyime ulaşmaz. Sizi tanımadığımdan bu konu hakkında bilgim yok. Bana kalırsa kafayı illa Sport modellere taktıysanız, gidip satınalmadan önce eğer tanıdığınız birilerine varsa bir süre deneyin. Cruiser ile Sport birbirine tamamen zıt, herşeyi farklı olan motorlardır. Daha önce de dediğim gibi Sport motoru kullanırken ilk başta belki hiç zorlanmayacaksınız ancak bir süre sonra daha da hızlanacaksınız, motoru performanssız kullanmak sizi kesmeyecek ve kullanım tarzınız değişecek. İşte risk unsurları bu andan sonra devreye giriyor. Bu tip motorlara hakim olmak için belli ileri sürüş teknikleri bilmeniz gerekiyor. Mesela çok hızlı iseniz frenajınızın mükemmel olması şart. Virajlarda bazen motorun dışına çıkıp pull-down tekniği uygulamanız gerekebilir, yoksa süratliyken motoru virajda tutamazsınız.
    Bilgiler için teşekkürler. Şöyle demişsin:

    Daha önce de dediğim gibi Sport motoru kullanırken ilk başta belki hiç zorlanmayacaksınız ancak bir süre sonra daha da hızlanacaksınız, motoru performanssız kullanmak sizi kesmeyecek ve kullanım tarzınız değişecek. İşte risk unsurları bu andan sonra devreye giriyor

    Düşük cc'li motorda, bi Ninja6'daki gibi hız yapılamayacağı kesin. Peki düşük cc'de edinilen tecrübe sonrası, yüksek cc'ye geçildiğinde yukarıda yazmış olduğun problem yaşanmayacak mı? Sanki, eğer SS kullanmak istiyorsam, motoru alıp, uzunca bir süre özel ders alsam, hoca ok diyene kadar mesela (ki auto-drom'da eğitimler var, hocanın adını unuttum şu an) ve kendime hakim olarak kullansam, yinede yanlış mı düşünüyor olurum?

    Mesela senin (bu arada sen diyorum, lütfen herkes bana da "sen" diye hitap etsin, sizli bizli konuşmaya gerek yok bence) motor tecrüben nasıl başladı, hangi aşamalardan geçtin? Sende düşük cc'den sonra adım adım mı yükselttin, peki bu yükseltme mecburiyetten mi oldu (maddi veya diğer) yoksa özellikle bu yolu mu tercih ettin?

    Şimdiden teşekkürler...
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  14. #114
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    boy, evladim, güzel yariscim benim. yukarida benim ne yazdigimi bir oku tekrar istersen.

    ne demisim? "ABS sayesinden maksimum fren gücünü hic düsünmeden her seferinde ayni siddette uygulayabiliyorsun, bu benim kitabimda avantaj hanesine yazilir." bunu derken demek istedigim ABS sayesinde mükemmel zemin üstünde mükemmel fren yapandan daha kisa durusun demek degildi. ABS'nin verdigi avantaj iyi günün, kötü günün olmadan, yol sartlarini gözetmeden (ki kilitlenen fren icin islak zemin tek tehlike degil; kumlu, tozlu veya degisken asfaltli yol da tehlikedir!) dikkatini trafige (yaris pistinde senin ne yaptigini konusmuyoruz, buradaki millete hep en uc noktalardan örnek vermenin anlami yok) vererek frene asilma AVANTAJINI sagliyor.

    artik her cümleyi böyle ayrintili aciklayalim ki birbirimize yanlis anlasilmalar azalsin ...


    bu arada unuttum:
    araba tekerlegi dönerken, yani kilitlenmediginde, yol ve tekerlek arasindaki sürütünme katsayisi en yüksek degere ulasiyor. yani kilitlenme notkasina gelmeden yapilacak en kuvvetli fren ile en kisa durma mesafesi elde edilir. kilitlenmis tekerlek ile degil ... statik ve kinetik sürtünme farki ...

  15. #115
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Abs boy'un da dediği gibi fren mesafesini hiç bir zaman, hiç bir koşulda kısaltmaz, kısaltamaz.

    Kısaltma terimi yanlıştır, bu açıktır nettir tartışan ayıp etmiştir

    Abs'nin işlevi kitlenen tekeri mikrosaniyelerde algılama, değerlendirme ve milisaniyeler mertebesinde o tekere ait freni bırakma mantığıyla 4 tekerinde görece eşit(sağ sol virajda sag sol tur ayrımı yapan tipleri olabilir) turda dönmelerini sağlayarak aracın çizgisini korumaktır.

    Mesela ıslak zeminde viraj girişi abs olmayan bir araçla sert fren yaparsanız çok daha kısa sürede durursunuz, tabiiki virajın dışında.

    Abs varsa mesafe belkide 4-5 katına çıkabilir ama direksiyon hakimiyeti neredeyse halen sizdedir ve genellikle düzlükteyken o virajı orta aynadan izler "ohh bee" dersiniz.

    Bazen viraj dışında çok güzel yeşil ortamlar, dereler, felan fıstıklar vardır, çıkmassanız göremezsiniz, yoksa her viraj aynıdır, sıkıcıdır, buda olayın sport tarafıdır

  16. #116
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs boy'un da dediği gibi fren mesafesini hiç bir zaman, hiç bir koşulda kısaltmaz, kısaltamaz.

    Kısaltma terimi yanlıştır, bu açıktır nettir tartışan ayıp etmiştir
    bunun aksini burada idaa eden de olmadi zaten... denilen sey ABS'nin sürücüye daima ayni siddete (ve o motosikletin makismumunda) fren yapma imkani verdigi idi. bunu ABSsiz motosikletle yapmak o kadar kolay degil cünkü özellikle ön tekerlegi kilitlememeye cok dikkat etmek lazim. zemin kaygan ise arka tekerlegin kilitlenmesi de ciddi tehlikeler olusturabilir. zemin ne olursa olsun, bunu düsünmek zorunda olmamayi ben bir avantaj olarak görüyorum, dezavantaj degil ...

  17. #117
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Shadow.Man
    Sanki, eğer SS kullanmak istiyorsam, motoru alıp, uzunca bir süre özel ders alsam, hoca ok diyene kadar mesela (ki auto-drom'da eğitimler var, hocanın adını unuttum şu an) ve kendime hakim olarak kullansam, yinede yanlış mı düşünüyor olurum?
    Her zaman eğitimin avantajını söyleyip durdum. Eğitim tabi ki de kendi kendinize zaman içerisinde öğreneceğiniz şeyleri öğrenmenizin süresini kısaltacaktır. Özellikle bu motorlar için ileri sürüş tekniklerini içeren bir eğitim alabilirseniz (California Superbike School veya Cornerspeed gibi kurumların sırf bu motorlara özel verdiği eğitimler gibi) o zaman tabi ki çok daha kısa sürede bu motorları kullanmanız mümkün. Hatta çook uzun süreler motor kullanıp öğrenemeyeceğiniz şeyleri bu eğitimler ile öğrenebilme imkanınız var.
    Mesela senin (bu arada sen diyorum, lütfen herkes bana da "sen" diye hitap etsin, sizli bizli konuşmaya gerek yok bence) motor tecrüben nasıl başladı, hangi aşamalardan geçtin? Sende düşük cc'den sonra adım adım mı yükselttin, peki bu yükseltme mecburiyetten mi oldu (maddi veya diğer) yoksa özellikle bu yolu mu tercih ettin?
    Ben bu işe tabi ki küçük motorla başladım. Yoksa bu şekilde yapılması gerektiğini neden söyleyeyim. Ben motosiklete ilk defa 1988 yılında binmeye başladım. O zamanlar motor sahibi olmadığımızdan arkadaşlar ile motor kiralıyorduk. Ben motora Yamaha DT125 ile başladım. Çok hafif, seri ve kullanımı çok kolay bir cross motordur. Genelde de ehliyetimiz olmadığından trafikte değil arazide binerdik. Daha sonra babam 1990 yılında Honda Kinetik ilk çıktığı zaman bu motordan aldı. Tabi genelde o değil ben bindim motora uzun süre. Şu anda Datça'da hala o motoru kullanıyor Arkadaşlarla ortak motor alırdık, kiralardık, v.s... Bazı arkadaşlarımın motorları vardı, yaz sezonu boyunca onlara el koydum Cruiser hariç her türlü motor kullandım. Zaman içinde bana en uygun motorun yarış motoru olduğuna karar verdim. 1999 yılında bir arkadaşıma aldırdığım yarış motoru ile uzun süreler gezdik. 2002 yılında da kendi motorumu (Honda CBR 600F Sport) aldım. Dört sene bindikten sonra da 2006 yılında şu anki motorum olan Honda CBR 1000RR Fireblade modelini aldım. Küçük yaşlarda yarış motorlarına merakım çoktu ama doğru zamanı bekledim. 2003 yılında MT'de tek tük üye vardı, buluşmalarda tek yarış motoru bende olurdu hep. Zaman içerisinde herkes motor büyüttü ve artık geziler eskisinden farklı

    Kim ne derse desin, bu iş birçok konuda olduğu gibi adım adım gelişmeli. Nasıl Cesna kullanabilen birinin altına Boeing vermiyorlarsa, 125cc motor kullanan deneyimi henüz yeterli olmayan biri de direk olarak Supersport makinaya geçmemeli... Aksi taktirde üzücü olayları daha çok duyarız. Özellikle bu sene çok ölen arkadaşımız oldu. Eskiden herkes küçük motor kullanıyordu, isterseniz MT'nin kurucusu olan Erhan arkadaşımıza sorabilirsiniz, bu kadar ölüm haberi oluyor muydu diye... Dikkat ederseniz genelde ölümle sonuçlanan kazaların çoğunda büyük motorlar kullanılıyor.

    @Predator[23rd]
    bunun aksini burada idaa eden de olmadi zaten... denilen sey ABS'nin sürücüye daima ayni siddete (ve o motosikletin makismumunda) fren yapma imkani verdigi idi. bunu ABSsiz motosikletle yapmak o kadar kolay degil cünkü özellikle ön tekerlegi kilitlememeye cok dikkat etmek lazim. zemin kaygan ise arka tekerlegin kilitlenmesi de ciddi tehlikeler olusturabilir. zemin ne olursa olsun, bunu düsünmek zorunda olmamayi ben bir avantaj olarak görüyorum, dezavantaj degil ...
    O zaman Superport kullanmayacaksın çünkü bu motorda her an herşeyi düşünmek zorundasın. Her durumda aynı şiddette fren yapmanın ne gibi bir avantajı var? ABS sayesinde motorun maksimumunda frenaj sağlandığını söylüyorsun, peki o zaman ABS olmayan motorda kuru zeminde fren mesafesi nasıl daha kısa olabiliyor? Demek ki ABS'den daha iyi frenaj yapma imkanın var. Ben de bu dezavantajı istemiyorum işte. Bu durumda daha önce de dediğim olay ön plana çıkıyor : "Adam gibi frenaj yapamıyorsanız SS makina kullanmayın!"
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #118

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    @Boy

    Bu California Superbike School, California'da mı sadece yoksa İstanbul'da da eğitim veriyorlar mı? Çok heyecanlandım bir an, böyle bir kurs/okul var ise kesinlikle katılmak isterim, özellikle SS'lere yönelikse hemde. Veya diğer okul, İstanbul'da var mıdır? Internet bilgilerini vs burada yayınlayabilirsen çok sevinirim.
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  19. #119
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Predator[23rd]

    O zaman Superport kullanmayacaksın çünkü bu motorda her an herşeyi düşünmek zorundasın. Her durumda aynı şiddette fren yapmanın ne gibi bir avantajı var? ABS sayesinde motorun maksimumunda frenaj sağlandığını söylüyorsun, peki o zaman ABS olmayan motorda kuru zeminde fren mesafesi nasıl daha kısa olabiliyor? Demek ki ABS'den daha iyi frenaj yapma imkanın var. Ben de bu dezavantajı istemiyorum işte. Bu durumda daha önce de dediğim olay ön plana çıkıyor : "Adam gibi frenaj yapamıyorsanız SS makina kullanmayın!"
    sana daha önce de söyledim, yarislardan veya mükemmel zeminden bahsetmiyoruz. supersport motosikletler sadece yariscilar tarafindan kullanilmiyor. kullanicilarin ufacik bir bölümü icin motosiklet özelliklerini belirlemek son derece sacma olur. ayrica ben "ABS sayesinde motorun maksimumunda frenaj sağlandığını" söylemiyorum. bir iki kelime daha yazmistim ki onlar da önemli. "ABS sayesinde o motosikletin maksimum fren gücünü her zaman düsünmeden kullanabiliyorsun" demistim. O MOTOSIKLET derken amaci ABSli konfigurasyondan elde edebilecegin maksimum fren gücü. HER ZAMAN DÜSÜNMEDEN ile de frene asilirken frenin ve motosikletin sana verdigi tepkiyi düsünerek freni ayarlama ihtiyacin yok, ABS herseyi yapiyor ve sen dikkatini trafige verebiliyor - pist trafigi degil, sehir ici trafigine! sence bu sürücülerin %80i icin avantaj sayilmaz mi?

    tabii ki "o zaman SS motosiklet kullanmayacaksin" diyebilirsin ama bu da bazi gercekleri hic saymak olmuyor mu? mesela fren yapmayi bir kere ögrenmenin yeterli olmadigi, sürekli idman etme zorunlugu. yarisa girmeyip, superbike'i olan ve normal trafik icerisinde iyi fren yapabilen ancak frenlerini sinir bölgelere getirdiginde motosikletine hakim olabilecek kac kisi cikacaktir aceba? bunu gecen yil bir kursta ögrenmis olan iki yil sonra hic calismadan yine ayni derecede iyi yapabilecek mi?

    onun ötesinde "adam gibi frenaji" bütün motosikletlerde yapabilmen lazim. gecen haftalarda yeterince scooteriyle kötü fren yaptiklari icin düsenlerin mesajlarini okumadik mi? benim CBF500'ün ABSsiz versiyonu olsa yazin kötü fren yaptigimda beni afedecek mi?

    ABS, (Dual) CBS ve Traction Control'ün (ki bu da eminim yayilacak) sürücüye yardimci oldugu yerler var. evet, motosikeltin keyfini biraz azaltacaktir ama emniyet daha önemli...

  20. #120
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Shadow.Man
    Bu California Superbike School, California'da mı sadece yoksa İstanbul'da da eğitim veriyorlar mı? Çok heyecanlandım bir an, böyle bir kurs/okul var ise kesinlikle katılmak isterim, özellikle SS'lere yönelikse hemde. Veya diğer okul, İstanbul'da var mıdır? Internet bilgilerini vs burada yayınlayabilirsen çok sevinirim.
    Bu okulların birçok ülkede kuruluşları var. Özellikle California Superbike School, birçok ünlü yarışçının eğitim aldığı bir kurum ve eğitim tamamen yarış odaklı olduğundan Supersport ve Superbike gibi motorlara özellikle virajlarda nasıl daha fazla hakim olabileceğinizi öğretiyorlar. Bu eğitimleri alabilmeniz için belli bir deneyim seviyesi isteniyor çünkü burada alacağınız eğitim bu motorları nasıl kullanacağınız ile ilgili değil, bu motorları daha iyi nasıl kullanacağınız ile ilgili.

    Her iki kurum da bu sene ilk defa Türkiye'de eğitim verme girişiminde bulundu. Cornerspeed bazı nedenler yüzünden geri çekildi. California Superbike School eğitimi için geç kaldınız, tüm kayıtlar doldu ve Eylül ayının ilk haftası İzmir Pınarbaşı yarış pistinde eğitim gerçekleşecek. Bu verdikleri ikinci eğitim. Ancak size tavsiyem, eğer imkanınız varsa bu eğitimleri yurtdışında almanız.

    Size kurumların linkini veriyorum, sitelerinde gerekli tüm detaylar, fotolar, fiyatlar var.

    California Superbike School
    http://www.superbikeschool.com

    Cornerspeed
    http://www.cornerspeed.net



    @Predator[23rd]
    ABS herseyi yapiyor ve sen dikkatini trafige verebiliyor - pist trafigi degil, sehir ici trafigine! sence bu sürücülerin %80i icin avantaj sayilmaz mi?
    2 saniyede 100 km/h sürate çıkan, maksimum sürati 300 km/h üzerinde olan ve her özelliği sürücüye pistte avantaj sağlayan, her üreticinin "Racing" diye kategorize ettiği bir makina cadde kullanıcısı daha fazla da olsa, sence bu motorlar yarış için mi yoksa caddede binmek için mi üretilmişlerdir? Adam gibi frenaj yapamıyorsan, bu motora binme demiştim. Şimdi caddede kullanan çok insan var diye adamlar Racing Replica kavramını mı değiştirecekler? ABS deneyimsiz kullanıcı için avantaj olsa da profesyonel kullanıcı için dezavantajdır. SS tarzı makinalar da deneyimsiz kullanıcı için değil profesyonel kullanıcı için vardır.
    benim CBF500'ün ABSsiz versiyonu olsa yazin kötü fren yaptigimda beni afedecek mi?
    Arkadaşım bana karşı sadece muhalefet oluyorsun. Ben ABS kötüdür, hiçbir motora koymasınlar mı dedim? Sadece yarış motorlarına neden koymadıklarını ve neden koymayacaklarını açıkladım. CBF500 yarış motoru mu? Yarış motoru dışındaki tüm motorlar için ABS avantajlı ve güvenliği arttırıcı bir sistemdir. Yarış motoruna bineceksen ABS yoktu düştüm, o yüzden yarış motorlarına da ABS koysunlar diye bir talepte bulunman çok saçma olacaktır. O zaman da sana ileri seviye frenaj bilgin yoksa yarış motoruna neden biniyorsun diye sorarlar.
    ABS, (Dual) CBS ve Traction Control'ün (ki bu da eminim yayilacak) sürücüye yardimci oldugu yerler var. evet, motosikeltin keyfini biraz azaltacaktir ama emniyet daha önemli...
    Hala emniyetten bahsediyorsun... Yarış motorlarında öncelikli olan şey emniyet değil, hafiflik, sürat ve performanstır. Adı üstünde yarış motoru! Her yarışta da risk vardır, bu riskleri azaltmak adına güvenliği arttırıcı şeyler yapılır ama profesyonel sürücünün hakimiyetini etkileyecek şeyler yapılmaz. Emniyetli bir motora binmek istiyorsan K1200R gibi motorları tercih edeceksin. Yarış motorunda emniyeti sürücünün deneyiminin seviyesi belirler.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler