Yeniyim, ama doyumsuzum, napayım :) SS sorusu...
Reklamlar
-
31 Temmuz 2007, 21:17
#61
barrokas adlı üyeden alıntı
bu konuyu sonuna kadar takip etinizmi,prometheus sende bmw olduğu için makina savunması yapmışsın gibi geldi,ama predator sen sen ne anlatmak istedin adın çıkmış kulpçuya,bırak bu işleri mt01 testine gidecem deyip milleti galyana getirmişsin eee sonuş ne süremeden gelmişsin,süremeden geldiğini bi kenara bırak bide sesi şöle böle,yok dev gibi torku şu bu bırak bu işleri ya üstüne binmip sürmediğin makinalarla ilgili atıp tutma,motordan anlamayan adamda mt01 hakkında senin kadar yorum yapabilir,
sonuca geldikmi abimiz kawasakide karar kılmış galiba,hayırlı sürüşler
arada sirada notka koymak ne kadar önemliymis tekrar gördüm.
sen okudugunu pek anlayamamissin, yardimci olayim:
- MT01 testine gidecegiz dedik, gittikte. alet önümde olunca, üstüne oturunca rahat etmedim ve kullanmak istemedim. aleti sevmedim. kendim icin en dogru karar kullanmamakti.
- Test edecegiz dedik, yazacagiz dedik ve yaptik. Arkadaslarimini izlenimlerini olabildigince iyi aktarmaya calistim. eninde sonunda kendim üstünde oturmusum veya baska oturmus senin icin ne fark edecek. sen yazilanlara bak. haliyle yazdiklarimin detayi Z750 testi gibi degil, cünkü kendi izlenimlerim degildi.
Reklamlar
-
31 Temmuz 2007, 21:50
#62
boy adlı üyeden alıntı
@Predator[23rd]
Deneyimsiz birinin motora VROD gibi bir makinayla başlaması sen neyi savunursan savun yanlıştır. 2500 km kullanıp başına birşey gelmemiş olması da tamamen şanstır. Bundan sonra da başına birşey gelmeyeceği garanti değildir. Şimdiye kadar başına birşey gelmemesi neden insanları yalancı çıkartsın? Böyle saçma bir düşünce görmedim. Peki diyelim ki bu arkadaş kaza yapıp ölse, o zaman bu insanlar haklı, sen de haksız mı olacan? Öldükten sonra kimin haklı, kimin haksız olduğu önemli değildir. Başlangıç motoru olarak ne VROD gibi bir makina, ne de herhangi bir Supersport makina uygun değildir. Bu konuda artık aksini iddia etmeyi bırakırsan sevinirim.
ben böyle bir hata yaptım...İzmirli xxxxx dostuma cbf 500 konusunda ısrarcı oldum...GS 500 ararken daha sert bir motor önerdim...deneyimlerini bu işi yapıp yapamayacağı konusunu hiç sormadım...düşünmedim...ilk kilometrelerde biri hafif biri sert bir kaza yapıp canı yandıktan sonra satmaya karar verdi...şimdi pişmanlık duyuyorum...keşke diyorum...daha kötü bir şey olsaydı ne yapardık...
Shadowa planları ertelemesini öneriyorum...doğru zaman şimdi değil...herşeye ulaşabilme gücü ve Harleyin verdiği ince ayar tecrübe egosu onu kendini başka bir kulvarda hissettiriyor... Bence beklemeli...zamana bırakmalı...bu yazı es geç derim dostum...
Benim teorim derki...kafa asfalta değmeden tecrübe sahibi olunmaz... bu gibi planlar uzun vadeye bırakılmalı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
31 Temmuz 2007, 22:09
#63
@R3N
boy o hızlara ahanda çıktım hadi duriym mi diyosun anladığım kadarı ile 200 bir iki saniye görüyor normal hıza düşerim diyorsun , ya da yanlış anlamışım ya da anlayamamışım ya da
Açıkçası kadrana gözümü dikip belli bir hıza çıkmak için kasmıyorum. Gazlıyorum, bazen kadrana bakıp sürati merak ediyorum. Özellikle yarıştan sonra kullandığım sürat aralığı biraz değişti. Eskiden 250 km/h üzeri motoru kontrol etmek biraz zor gelirken artık çocuk oyuncağı gibi.
1000 rr ile 2300 km için ne diceksin demişsin alkışlıyorum , gerçekten helal olsun.. fakat amaç uzun yol yapmak ise alınacak motor race değil
Üstelik bu 2300 km iki kişi olarak yaptık, arkamda eşim de vardı. Biz bu tip makinalarla çok uzun yol yaptık, eşimin bile racing arkasında en az 20.000 km deneyimi var. Ama dediğinde haklısın, uzun yol için çok daha konforlu makinalar var.
@aYe
Boy üstadım yazdıklarının neredeyse tamamına aynen katılmaktayım ancak cc ve motosiklet tipi konusunda o kadar sert çıkışlar yapıyorsun ki en önemli konu olan trafik tecrübesi arka planda kalıyor.
Kesinlikle trafik tecrübesini arka plana atmam. İstanbul gibi bir şehirde en önemli şeylerden biri. Ama yanlış motor seçimi ile birlikte insanlar trafikte daha da tehlikeye maruz kalıyorlar. Motora hakimiyet azaldığından trafikte de rahat hareket edemiyorlar.
@mete_han
ben böyle bir hata yaptım...İzmirli xxxxx dostuma cbf 500 konusunda ısrarcı oldum...GS 500 ararken daha sert bir motor önerdim...deneyimlerini bu işi yapıp yapamayacağı konusunu hiç sormadım...düşünmedim...ilk kilometrelerde biri hafif biri sert bir kaza yapıp canı yandıktan sonra satmaya karar verdi...şimdi pişmanlık duyuyorum...keşke diyorum...daha kötü bir şey olsaydı ne yapardık...
Metecim tavsiyede bulunmak kadar kolay birşey yoktur. Yazarsın olur biter. Ama eğer tavsiye verdiğiniz kişiye yanlış tavsiyede bulunduğunuz için o kişinin başına kötü birşey geldiğine ne olacağı önemli. İnsanlar bunu düşünmeden, oradan buradan duyduğu şeyleri yazıp çiziyorlar. Ben deneyimlerine, bilgisine güvendiğiniz kişilerin önerilerini dinlemenizi öneriyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
31 Temmuz 2007, 23:06
#64
Forumdan Uzaklaştırıldı
boy adlı üyeden alıntı
@R3N
Açıkçası kadrana gözümü dikip belli bir hıza çıkmak için kasmıyorum. Gazlıyorum, bazen kadrana bakıp sürati merak ediyorum. Özellikle yarıştan sonra kullandığım sürat aralığı biraz değişti. Eskiden 250 km/h üzeri motoru kontrol etmek biraz zor gelirken artık çocuk oyuncağı gibi.
boy , abi lütfen yanlış anlama , yalnız çok yüksek süratler 250 km/h vs. aman diyim , tedbiri yine de elden bırakmayalım
konu başka yere kaysın istemem , yalnız tavsiye konusunda ( şuan ve vrod alırken shadow man e yaptığımız gibi ) ufak cc den başlanmasını tavsiye etmekte fayda var , elbette büyük cc motor ile başlayıp sorun yaşamayanlar da vardır ama ufaktan başlamak en az tehlikeli olanı
bu arada cbf500 benim çok beğendiğim bi model , ilk motorumdan sonra geçiş için düşünüyordum , er5 ya da cbf500 , cbf500 ün üzerine oturunca iri geldi gözüm korktu vazgeçtim
kaza yapan xxxxx arkadaşımıza geçmiş olsun , er5 başlangıç için biraz daha rahat bir motosiklet cbf500 e gore diye düşünüyorum aslında
-
31 Temmuz 2007, 23:12
#65
güzel motor ama japonlar motor işinde daha ii bence bence en iisi r6 saten ben baska bişi istemiom
hayatta ya tozu dumana katarsın yada tozunu dumanı yutarsın:cherry:
-
31 Temmuz 2007, 23:23
#66
Hiç bir şey anlamış degilim dogrusu.bir sonuca baglanmamış gibi bir izlenim aldım takiplerim sonucu.Shadow man arkadaş tatmin olmuşşsa sorun yok tabi ama shadow man arkadaş bi karar versn artık ninjamı?bmw mi?hd? ne ne ne?
-
31 Temmuz 2007, 23:27
#67
lolita_ipek adlı üyeden alıntı
Hiç bir şey anlamış degilim dogrusu.bir sonuca baglanmamış gibi bir izlenim aldım takiplerim sonucu.Shadow man arkadaş tatmin olmuşşsa sorun yok tabi ama shadow man arkadaş bi karar versn artık ninjamı?bmw mi?hd? ne ne ne?
bence vazgeçti adam baksana ellibin kafadan yüzbin ses çıktı
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
arada sirada notka koymak ne kadar önemliymis tekrar gördüm.
sen okudugunu pek anlayamamissin, yardimci olayim:
- MT01 testine gidecegiz dedik, gittikte. alet önümde olunca, üstüne oturunca rahat etmedim ve kullanmak istemedim. aleti sevmedim. kendim icin en dogru karar kullanmamakti.
- Test edecegiz dedik, yazacagiz dedik ve yaptik. Arkadaslarimini izlenimlerini olabildigince iyi aktarmaya calistim. eninde sonunda kendim üstünde oturmusum veya baska oturmus senin icin ne fark edecek. sen yazilanlara bak. haliyle yazdiklarimin detayi Z750 testi gibi degil, cünkü kendi izlenimlerim degildi.
sonuçta sen test etmedin o makinayı ve ne kadar arkadaşının yorumunu aktarsanda senin test edip kendi yorumunu yazman gibi olamaz,,,,,,sonuçta olayı yaşayan sen değilsin
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
31 Temmuz 2007, 23:34
#68
biraz düşünce zıtlıklarına neden oldu galiba bu topic..anlamadm valllahi..bilgi almak isterken adamcagızın aklı karıştı ne elli bini Yüzbin yüz... :D
-
31 Temmuz 2007, 23:37
#69
Forumdan Uzaklaştırıldı
barrokas adlı üyeden alıntı
bence vazgeçti adam baksana ellibin kafadan yüzbin ses çıktı
sonuçta sen test etmedin o makinayı ve ne kadar arkadaşının yorumunu aktarsanda senin test edip kendi yorumunu yazman gibi olamaz,,,,,,sonuçta olayı yaşayan sen değilsin
ellibin den fazla kafa vardır burda ses cıksın diye de forum demişler
mt01 ben de test etmedim ama , sesi mükemmel, maksimum çekiş , keyifli bir makine , ancak uzun yolda cok rüzgar alındığı için yoruyor imiş minimal maximal bosuna demiyolar zaten , kısa gezilerde maksimum zevk
shadow man zaten su an almayacağım demiş bu arada bakınız üst satırlar
-
31 Temmuz 2007, 23:42
#70
bu motor ss değil ki touring... ayrıca vrod kullanan bunuda kullanır ama 2500 çok az bi tecrübe ilk motorsa..
www taraflihaber.com [B]FARKI TARAFINDA[/B]
-
31 Temmuz 2007, 23:43
#71
Arkadaşlar duyurulur. Bu yaz için kesinlikle motor değiştirme veya yeni alma gibi bir düşüncem yok. Ama bu motora iyice alıştıktan ve hevesimi biraz olsun aldıktan sonra, bir tane spor motor almayı düşünüyorum. Bu muhtemelen 2009 yazında olacaktır
Şu anda kullandığım motoru almak için 4 yıl bekledim ben dolayısı ile diğerini almak içinde bir acelem yok. Ama gerçekten merak etmiştim niye BMW'ler konuşulmuyor diye. Çok şık motor gibi geldi bana. Bir de acaba Japon motorlarda olmayan, ancak her ikisinide kullanınca farkedilen teknolojik üstünlükler var mı (tecrübeli bir insan tarafından mesela) onu merak ettim.
Herkese selam. Tüm yazılar için teşekkürler, zevkle okuyorum.
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
-
31 Temmuz 2007, 23:53
#72
Forumdan Uzaklaştırıldı
bmw lerin konuşulmuyor oluşu fiyatlarının yüksek oluşundan da kaynaklanıyor olabilir , yaklaşık 20000 ytl ye 600rr alıp ss biniyorum denilebilirken k1200r veya k1200s için birkaç katı vermek gerekir.. k1200s ile r1 , 1000rr da kıyaslanabilir fiyat farkı benzer, bmw popüler değil
-
01 Ağustos 2007, 00:12
#73
ilk öncelikle şunu belirteyim konu amacından biraz sapmış veya sapar gibi olmuş. arkadaşımızın istedigi cevabı veren 3-5 kişi olmuş, neyse...
elimden geldigince konuyu dagılan taraflarıyla toparlamaya çalışacagım.
zamanında k1200r ve k1200s'i test etmiştim.
ayrıca şehir içi günlük kullanımın dışında honda 1000rr kullanıyorum.
ilk olarak şunu söylemeliyim ki bmw k1200s ve k1200r japon racinglerle aynı sınıfta değildir.
japon racingler gerek oturuş pozisyonu gerek gaza verdikleri tepkiler ve vs.'ler bakımından tamamiyle bmw'lerden farklıdır.
bmw'ler yolda giderken japon racinglere göre daha fazla güven hissi veriyorlar.
yüksek süratlerde seyir ederken japonlara göre daha az yorucu oluyorlar. mesela 200-210 km/h ile giderken japonlarla aynı tempoda 5 dk gidiyorsanız bmw ile 10 dk gidebiliyorsunuz.
bmw'nin frenleri gayet başarılı. abs ve kombine fren sistemi(ön fren manetini sıkınca arka fren de ön frenle beraber devreye giriyor) kullanıyorlar.
oturuşu pozisyonu japonların naked bikelarına benziyor. dolayısıyla biraz daha dik bir oturuş pozisyonu saglıyor. ayrıca direksiyon ile olan hakimiyetiniz biraz daha kolaylaşıyor. japon racinglerin alçakta bulunan direksiyonları sizi şehir içinde fazlasıyla yorar ve yüksek direksiyonlu motosikletler kadar kıvrak olabilmek için biraz daha fazla efor sarfedersiniz.
bmw'lerin ön düzeni japon racingler gibi ters teleskopik çatal değildir. bir yay ve amortisörden oluşmaktadır. bmw bu teknolojisine Duo-Lever adını vermektedir. yoldan gelen darbeleri tabiri caizse tek bir merkez alır. japonlar gibi çift merkezli olup da bu iki merkezin frekansı farklı oldugu zaman olan kafa sallama diğer bir adıyla çırpma diğer bir adıyla tank slapping denen olayları yaşamazsınız. japonlarda bu olayları engellemek için ayriyetten ek olarak direksiyon amortisörü kullanırlar.
bmw'lerde gaz elcigini baştan sona kadar çevirmek için japonlara göre biraz daha fazla döndürüyorsunuz. japonların gaz elcigi 1/4 tur ise bmw'ninki 1/2 tur ki bu baya farkediyor elinizin altındayken.
bmw'lerin devirlenmesi ve gaza tepkisi japon racingler kadar çabuk değil.
bmw'lere ayrıyetten çanta da takılabiliyor ve uzun yola da çıkabilirsiniz. uzun yolda sizi japon racingler kadar yormaz ve şaftlı oldugu için zincir yaglama derdiniz yok.
sonuç itibariyle bir şeyler söylemek gerekirse;
konfor açısından bmw'yi tercih ederim.
kullanımı her ne kadar konforsuz ve yorucu olsa da kullanması daha eglenceli ve zevkli oldugu için japon racing tercih ederim.
şimdi bmw kullanmak zevkli değil mi diyeceksiniz... bmw kullanmak da zevkli ama japon racing kullanmak her ne kadar ıstırap verici olsa da daha zevkli.
aklınıza takılan bir şey varsa çekinmeden sorabilirsiniz. ben de çekinmeden cevaplarım
-
01 Ağustos 2007, 00:21
#74
en güzel noktayı koydu nemrut Tşkler..
-
01 Ağustos 2007, 09:36
#75
@Nemrut
ilk öncelikle şunu belirteyim konu amacından biraz sapmış veya sapar gibi olmuş. arkadaşımızın istedigi cevabı veren 3-5 kişi olmuş, neyse... elimden geldigince konuyu dagılan taraflarıyla toparlamaya çalışacagım.
Hakkı'cım konunun amacından saptığı bir yeri yok. BMW'nin uzun yol için daha konforlu, Sport makinaların da tehlikeli olduğunu özetlemiştim zaten. Arkadaş BMW'nin teknik özelliklerini sormamıştı, o yüzden detay vermedim. Sadece neden bu kadar çok japon motorların konuşulup, BMW'nin hiç konuşulmadığını merak etmişti. Daha doğrusu biz bunu sonradan anladık. Aslında "Doyumsuzum" şeklinde başlık açılınca VROD kullanıyorum ama bu bana yetmiyor Sport bir motor alacam şeklinde anlaşılıyor.
kullanımı her ne kadar konforsuz ve yorucu olsa da kullanması daha eglenceli ve zevkli oldugu için japon racing tercih ederim.
Ne o BMW'den vaz mı geçtin? Bence Sport makinaların kullanımda verdiği zevk hiçbir motorla kıyaslanamaz. Tamam BMW konforlu olabilir ama bana motorda dik oturuş pozisyonu çok ters geliyor. Belki de uzun süre Sport kullanıp bu pozisyona alıştığımdandır.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
01 Ağustos 2007, 14:48
#76
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Boy üstadım bunca şeyi yaz sonrada otobanda dahi olsa 250km gibi süratlere çıktığını söyle oldu mu şimdi
Motosiklet için hız limiti çevre yollarında aksine işaret olmadıkça 50kms, şehir dışında 70kms, otoban'da 80kms'dir.
Tabi bunun +%10-20 gibi sollama vs. toleransı var.
Yeryüzünden hiç bir tecrübe tanımıyorum ki 250km süratle giderken misal otobana benzinlikten uykulu çıkıp, doğru en sol şerite geçen bir kamyonun yatarak sağından solundan geçsin.
Yaklaşık 8 sene kadar önce 280'le virajdayken bir şeyin üzerinden geçtim.
Sanıyorum sol arka lastiği parçalamıştı zira sonradan kontrol edebilcek tekerler yoktu.
Dördüncü takladan sonrasını ben sayamadım, dışarı çıkıp baktığımda araç kibrit kutusuna dönmüştü.
İnan bana hiç ama hiç bir şey yapamıyorsun sadece sinema gibi izliyorsun öyle patlamış mısır felan da yok, yusuf yusuf bakıyosun
Nasıl sağ çıktım onu dahi bilmiyorum ama bir tek şundan eminim belirli bir süratten sonra tecrübe diye bir şey imkansız(pist dışı), daha önce hiç ölmedim ki tecrübem olsun.
Kaş yapayım derken göz çıkarmayalım ve unutmayalım crash test'leri(çarpışma testleri) önden çarpma 64kms, yandan çarpma 50kms, yandan direğe çarpma 29kms gibi hızlarla yapılırki bir çok otomobil dahi bu testlerden ya geçemez ve/veya düşük notlar alırlar.
Üstadım bide şöyle düşün 250kms ile giderken sizi kimse görmez, siz siyah motorunuzla 250'le geçtikten sonra birisi 20kms hizla pembe scooter'iyla gelip gelip nasıldım ama dese " agaa ne diyon sen, bittik!" derler
-
01 Ağustos 2007, 15:10
#77
@aYe
Boy üstadım bunca şeyi yaz sonrada otobanda dahi olsa 250km gibi süratlere çıktığını söyle oldu mu şimdi
Bu konuda haklısın ama eğer uygulamada senin dediğin gibi olsaydı kimse 100cc üzeri motor üretmezdi, CBR125R bile 130-140 km/h gibi süratlere çıkabiliyor. Daha önce de dediğim gibi hız bir tutkudur, bunun önüne kimse geçemiyor ne yazık ki, kurallar bile... Riskli olan 250 km/h sürat yapmak değildir. Yoldaki bir problem yüzünden başınıza kötü şey gelebilir ama daha düşük süratlerde, stabil motor kullanmayan biri çok daha fazla risk oluşturur. Bunun örneğini geçen haftasonu Şile gezisinde yaşadık (detayları ilgili başlıktan okuyabilirsiniz). O süratlerde motora ne kadar hakim olduğunuz deneyimle doğru orantılı. Herkes o süratlerde aynı şeyi hissetmiyor ne yazık ki. Ben yarış antremanında 180 km/h süratle düştüm, aynı şekilde trafikte düşseydim çok büyük bir ihtimal hayatta kalma şansım yok denecek kadar az olurdu.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
01 Ağustos 2007, 15:12
#78
@ boy,
BMW'den vazgeçmedim. BMW'yi alabilmek için ilk önce bizim kamyonun satılması lazım
özendirmeyin kardeşim milleti sportbike'lara. herkes alsın bir cruiser keyfine baksın
-
01 Ağustos 2007, 15:25
#79
BMW nin güzel motorları olmasına rağmen, ben çoğu BMW yi beğenmiyorum.
Bana hantal ve garip görünüyorlar.. Bence arabada hala daha başarılılar!
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
01 Ağustos 2007, 16:11
#80
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
boy adlı üyeden alıntı
@aYe
Daha önce de dediğim gibi hız bir tutkudur, bunun önüne kimse geçemiyor ne yazık ki, kurallar bile... Riskli olan 250 km/h sürat yapmak değildir.
Üstadım başka bir başlıkta, pistte kafanıza doğru mermi gibi gelen bir bira şişesi olan resminizi koymuştunuz.
Ülkemizde pist böyleyse yollar nasıldır açık ve net zaten, 250kms'le giderken babam uçarak gelse şaşırmam.
Eminim ki sizde farkındasınızdır 250kms gibi bir hızla giderken o şişe v.b. bir şey kafanıza gelirse yapabilecek hiç birşey yok.
Hız bir tutkudur, ölümüne de olsa vazgeçmem derken öbür taraftan cc polimiğine girmek büyük bir tezat oluşturuyor.
Emin olun aileniz içinde sizinle olmak bir tutku, tarafları gözönüne alıp içinizdeki bu tutkuyu dizginleyin derim.
Yok yinede vazgeçmem diyorsanız saygı duyarım, hayat zaten hiç risk almadan da çekilmiyor ama en azından forumda saklayın bunu.
Sonuçta SS motorlarda bir tutku ve ne kurallar, ne tecrübe, ne yaş, ne cc sınırı bunun önüne geçemiyor.
Siz tutku durumunda olmayan, ikna edilebilecek kişiler için elinizden geleni yapmaya çalışıyorsunuz, maksimum kms konusundaki fikirlerinizi saklı tutarsanız ikna oranınızın yükseleceğini düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler