Motosikletçi hayata pamuk ipliğiyle mi bağlıdır?
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Arkadaslar merhaba,
Arkadasımda Kawasaki er-6n var. Geçen gün beni biraz gezdirmesini rica ettim. Dün de Kawasaki versys de artçı oldum. Motosikletin üzerinde seyir halindeyken çok tuhaf duygular yaşadım ve korktum da. Neden bilmiyorum ama lastikler her an yoldan kesilecekmiş hissi uyandırıyor.
Acaba bu gerçekten böyle mi? Yoksa sadece bir his mi? Yolda her türlü şartlar sizi beklemekte, mesela belli bir hızdayken viraj alıyorsunuz motoru yatırarak ama bu esnada lastiğin yolu bırakmayacağını kimse garanti edemez böyle bir aksilik olmasında ise (ki bana bu büyük bir ihtimalmiş gibi geliyor) asfalta yapışacaksınız yada yakınlarda biryere çarpacaksınız. Bu çarpma hiç de hayır getireceğe pek benzemiyor.
Mesela otoyolda 80km\h gibi hızlarda giderken şerit değiştiriyorsunuz bu esnada lastik kaysa başka bir aracın altında kalma ihtimali çok yüksek. Dün ise arkadas Kawasaki Versys de 195km\h gördü hayatımda hiç o kadar yüksek bir hız yaşamamıştım ve bence bu hızda lastiğin kayması durumunda korumalarınız olsa bile yaşama şansı "0" gibi gözüküyor. Buna rağmen neden bu hızlara kadar çıkıyor insanlar bir türlü anlamıyorum çünkü bu bence resmen intihar sayılır. Bir motosikletçinin hayatta kalması için hiç düşmemesi(50km\h hızın üzerinde), kaymaması, diğer araçlar ile temas etmesi gerekiyor. Bu ihtimal trafikte çok düşük gözüküyor. Allah korusun tabi ki ama illa ki aracın biri sizi farketmeyip birgün üzerinize kıracaktır. Böyle bir durumda da ölüm kaçınılmaz gözüküyor.
Motosikletçiye dışarıdan bakınca adeta bir kuş gibi süzülen görüntüsüyle herkesi kendine hayran bırakıyor ama motosikletin üzerindeki kişi için bu iş sanki biraz yaşam savaşı gibi gözüküyor. Çünkü sürekli diğer araçlardan ve yoldaki olumsuz şartlardan korunmak gerekiyor. Bir araç yanlışlıkla motosikletçinin üzerinize kırsa işte bu an motosikletçinin hayatını bitiren an (büyük ihtimalle) olabilir. Benim yaşadıklarım ve hissettiklerim bunlar. Tecrübeli arkadaslar bu yazıma yorum getirirlerse çok memnun olacağım.
Saygılar.
Reklamlar
-
Motosikletin üzerinde iken şu yukarıda ki anlattıklarının hiç bir tanesini aklıma ve kalp bime getirmiyorum,zaten bu anlattıklarından biri aklıma ve ya kalp bime düşse o dakka montu kaskı bir köşeye koyar motosikleti de satarım .
Fakat bu zevk in dibini kendi açımdan bulmak için (şimdilik) en az 500 cc lik bir motorsiklet almak amacı ile 1 yıldır para biriktiriyorum , Allah nasip ederse ilerde sahip olurum .
Korkan ürken binmesin.
selamlar.
-
normal şartlarda(yağmursuz temiz hava,görüş iyi,yol boş vs) belli hız aşılmadıkça(70-100 km üstü gibi) yolda temiz asvaltsa(kum,çakıl,yağ vs yoksa yani),lastiğe çivi girip patlamazsa, lastik durduk yere kaymaz.ancak geri dediklerinin hepsi doğru.
-
rtcı psikoljisidir bu...normaldir bence...şoförün yanında oturan ben hep kasılırım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_hana katılıyorum. gidon sizin elinizde olunca motora hakim olduğunuz duygusu geliyo ve her harekette ne olacak, lastik mi kayacak ya da önüme biri mi kıracak düşüncesi olmuyo.
bi de şu var trafiği tanıyan birisi kolay kolay birinin önüne kırıp kendisini tehlikeye düşüreceği çizgide bulunmaz o yüzden daha rahat hisseder kendisini.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
Merhaba , 1,5 - 2 yıllık motosiklet kullanıcısıyım..hala artçı olarak binemiyorum kimsenin arkasına 3-4 kez binmişimdir onda da hep tırsmışımdır , illa kontrol bende olcak artçılık da zor iş
-
Söylediklerine katılıyorum...
Artçı iken bende, 90km hızla gitsek dahi tuhaf duygulara kapılıyorum, aklıma karışık düşünceler geliyor.Çünkü soförün neler yapacağını kestiremizyoruz.Kendi makinemde 150-160 dahi az geliyor.Makineye hakim olamamak insanı tedirgin ediyor, artçı psikolojisi aslında bu...
[COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
güzel tespitlerin olduğu bir yazı olmuş , paylaştığın için teşekkürler
dediğin gibi lastik eğer herşey yolunda ise durup dururken kesilmez ama heran bir dış etkenden dolayı ( çivi, cam , mazot , mıcır vs vs ) kayabilir düşebilirsin..
özellikle artçısı olmasına rağmen arkadaşın yüksek süratlere çıkmak ile hata yapmış , sitede artçı ile binenlerin okuması gereken bir yazı vardı, bailığı hatırlayamıyorum ama arkadaşın mutlaka okumalı,
sonuçta motor üzerinde iken bu korkuyu akla getirmemek mantıklı ama evet düşebileceğini , düştüğün zaman ihtimallerden birisinin de ölüm olduğunu bilmeli motosiklet sürücüsü ( ölüm çok sinir bi kelime imiş bu arada kullanınca farkettim ) ben düşmem, düşsem de korumalarım var bişey olmaz yanlış bir düşünce olur.
-
doğu olan tezler var !güzel başlık 'teşekkür ederim kendi adıma motosiklet'ci adına!!! artcı psikoleji'si artı doğruluk payları olan kulağa küpe olması gereken noktalar .
teşekkürler.......
çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......
-
29 Temmuz 2007, 14:31
#10
Artık motosikletcininde motosikletciye saygısı kalmamış. boşverin.
Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...
-
29 Temmuz 2007, 16:18
#11
kaygıları çok güzel dile getirmişsinn
mete_han adlı üyeden alıntı
rtcı psikoljisidir bu...normaldir bence...şoförün yanında oturan ben hep kasılırım...
sanırım metehanınn dediği gibi birazda artçı psikolojisi bu
ilk artçılık yıllarımda kuzenin ne zaman arkasına binsem yoll bitene kadar dua ederdim
üzerinden 8-9 yıl geçti son 1 yıldır kanka sayesinde atyrm bu korkuyu
şöföre güvende çok önemlii
ama nolursa olsun hakimiyet sizde olmadıkça kaygı devam edyr
arabada bir tehlike anında sanki fren pedalı kendi ayağımın altındaymış gibi uzanyr sağ ayakk
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
-
29 Temmuz 2007, 16:30
#12
bencede artçı psikolojisi ama yazılanlar da yanlış değil...motosikleti tehlikeli kılan nedenlerin başında da insanlar geliyor zaten.aslında motosikletlilere bu kadar kötü gözle bakılmasının adam yerine konmamasının nedeni korunmasız gösteriş meraklısı artist motosiklet sürücüleridir bence...ha adam gibi sürücülere de bu gözle bakılır buda karşıdaki sürücünün hayvanlığını gösterir.gerçekten de ne kadar korunmalı giyinirsek giyinelim hayatımız pamuk ipliğine bağlı
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
-
29 Temmuz 2007, 16:38
#13
Bicak adlı üyeden alıntı
bencede artçı psikolojisi ama yazılanlar da yanlış değil...motosikleti tehlikeli kılan nedenlerin başında da insanlar geliyor zaten.aslında motosikletlilere bu kadar kötü gözle bakılmasının adam yerine konmamasının nedeni korunmasız gösteriş meraklısı artist motosiklet sürücüleridir bence...ha adam gibi sürücülere de bu gözle bakılır buda karşıdaki sürücünün hayvanlığını gösterir.gerçekten de ne kadar korunmalı giyinirsek giyinelim hayatımız pamuk ipliğine bağlı
korumasız artistik hareketler yapam motorcular konusunda haklıısn
ama şuda var
benzer riskli hareketleri arabaylada yapıyorlarr
ama araba kullanıcıları motosiklet sürücüleri kadar tepki toplamıyorrr
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
-
29 Temmuz 2007, 16:53
#14
belifeless adlı üyeden alıntı
korumasız artistik hareketler yapam motorcular konusunda haklıısn
ama şuda var
benzer riskli hareketleri arabaylada yapıyorlarr
ama araba kullanıcıları motosiklet sürücüleri kadar tepki toplamıyorrr
evet güzel bir tesbit.onuda şöyle açıklayayım.kendisinden güçsüzlere saldırıyorlar...ne bileyim 2 teker üstündeyiz ya bizi zayıf görüyorlar her an şuna arkadan bi bindireyim 2-80 uzasın psikolojisindeler.motosikletin kendilerini sollamasını geçiş hakkı onda olsa bile önce onun geçmesini trafikte fln aralardan geçmesini gururlarına mı yediremiyolar napıyolar...böle şeyler hiç düşünmediğimden bilemiyorum yani...
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
-
29 Temmuz 2007, 17:22
#15
Yok kardeş başkalarını bilmem ama ben hayata Tankerlerin bağlandığı 1 metre geniş olan halatlarla bağlıyım
-
29 Temmuz 2007, 17:34
#16
Peki lastiğin kayıp da motorun altımızdan gitmesi ne kadar kolay veya zor? En iyi lastiklerle donatılmış bir motosiklet dümdüz yolda giderken kayar da ölür müyüz? Bence önce bunun cevabını vermek lazım bu kadar korkmak için.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
-
29 Temmuz 2007, 17:43
#17
Forumdan Uzaklaştırıldı
st_erdogan adlı üyeden alıntı
Peki lastiğin kayıp da motorun altımızdan gitmesi ne kadar kolay veya zor? En iyi lastiklerle donatılmış bir motosiklet dümdüz yolda giderken kayar da ölür müyüz? Bence önce bunun cevabını vermek lazım bu kadar korkmak için.
en iyi lastik olması birşey farkettirmezki yatman gerekenden fazla yattın , ya da önüne kedi fırladı frenleri kitledin , işte biz buna pamuk ipliği diyoruz
-
29 Temmuz 2007, 17:51
#18
Bicak adlı üyeden alıntı
evet güzel bir tesbit.onuda şöyle açıklayayım.kendisinden güçsüzlere saldırıyorlar...ne bileyim 2 teker üstündeyiz ya bizi zayıf görüyorlar her an şuna arkadan bi bindireyim 2-80 uzasın psikolojisindeler.motosikletin kendilerini sollamasını geçiş hakkı onda olsa bile önce onun geçmesini trafikte fln aralardan geçmesini gururlarına mı yediremiyolar napıyolar...böle şeyler hiç düşünmediğimden bilemiyorum yani...
sanırımm ego tatminiylede alakalı bir şey bu
ego deyince sadece trafik değil bir çok şey geliyrr ardından ama girmek istemyrm kadın-erkek ego savaşına
topic amacından sapacak bu seferde
Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!
-
29 Temmuz 2007, 17:55
#19
-
29 Temmuz 2007, 18:07
#20
dostlar bana kalırsa motorcular trafikte sakin ve ağırbaşlı olmalı ne de olsa trafikteki en küçük taşıt, böylelikle meydana gelebilecek kazalarında bir nebze önüne geçmiş olur. Daha bugün pamukkale ye giderken yanımdan 250 cc bir motorcu 120 km hızla falan geçti bende 750 cc var hayatımda hiç o hıza çıkmadım desem yeridir. Önce hayatımız sonra zevkimiz olmalı öyle değilmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)