dik yokuştan iniş nasıl yapılır(bilen anlatsın.)
Reklamlar
-
arkadaşlar ben yeni sürücüyüm.en korkulu rüyalarımdan birisi dik yokuştan iniş.ve özellikle kaygan asvalt.
şimdiye kadar 2 3 defa başıma geldi.yolumu değiştirecektim ancak yokuşun başında çok dik olduğu anlaşılmıyordu.olduğum noktada motoru durdurup dönmeye çalışmak devirmek demekti.
geri dönmeden ayaklarımı yere koyup fren sıka sıka ve ön tekeri kilitlemeden inmeyi başardım.hatta bir ara teker kilitlendi ayaklarımdan güç almasam motoru yatıracaktım.biliyorum normalde hiç ayakları yere koymadan her iki freni de sıkarak sakince inmek gerek ancak bunun güvenli ve standart yöntemi nedir bilen anlatırsa sevinirim.
Reklamlar
-
gidebileceğin hızın vitesine tak gaz vermeden kendi motor freni yaparak iner
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
-
ben dik yokuşta arka fren devmlı on frende bas cek yaparak iniyorum gayet rht oluyo kaygan zemin içinse tek diyebildigim hızın sabit olunca ve sag sol yapmadıkca sorun olmuyo
true love..
Drift Religion
-
Yokus Virajlımı virajsızmı, Yol stablimi degilmi, Yolda cakıl kum vs varmı yokmu, ıslakmı kurumu.
O kadar cok sey verki secenek olarak inis icin
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
CERRAHI adlı üyeden alıntı
Yokus Virajlımı virajsızmı, Yol stablimi degilmi, Yolda cakıl kum vs varmı yokmu, ıslakmı kurumu.
O kadar cok sey verki secenek olarak inis icin
abi naaptın sen yaa bunların hepsini anlatırsan ben cıkar denerim smd
true love..
Drift Religion
-
Kullanmaya gerek yok aslında, mantık yürüterek de halledebilirsin olayı.. Arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmek mantıklı mesela....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
yokuşun başında iyice yavaşlayın.
1. vitese kadar inin.
hiç gaz vermeden yokuştan aşağı doğru inin.
belli bir hızı motor zaten geçemeyecektir.
fren yapmanız gerekirse ön freni biraz daha etkin, arka freni zayıf bir şekilde sıkarak frenleyin.
hafif bir frenleme yavaşlamanız gerekirse yeterli olacaktır.
çünkü 1. vitesete motor freniyle zaten çok yavaş iniyor olacaksınız.
**bir de, yokuş çok dikse, ağırlığınızı bileklerinize vermeyin. mümkün olduğu kadar koltuğa oturup ağırlığı arkaya vermeye çalışın. çünküön freni sıktığınızda ağırlık daha çok öne kayacağından, ağırlığınızı arkaya verirseniz arka tekerleğin fren yaptığınızda kilitlenmesini engellemiş olursunuz.
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
arkadaşım düşük vitesle 2,3 gibi arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmelisin böylelikle hem frenlere çok yüklenmessin hemde motoru yormazsın
Rüzgarın yüzünü okşamasına izin ver ama şeytanın kulağına fısıldamasına asla!
-
ayhism, düşük vites dediğin 2-3 mü?
bence sen hiç dik yokuştan inmemişsin..
3. viteste inmeye kalkarsan motor 40 km kadar hıza, gaz vermediğin halde çıkar.
arkadaş acemiyim diyor, kafasını karıştırmayın. insin işte 1. viteste sağ salim.
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
23 Temmuz 2007, 00:55
#10
Süper Moderatör (BBRR)
Arkadaşın burada sorduğu çok dik yokuş inişi yani 3. vites bu iniş için kesinlikle uygun değildir..
Arkadaşım yokuşun dikleştiğini anlayınca hemen 1. vitese kadar düş. ayağını arka frenin üstünde hazır tut arada kesik kesik arka frene bas . yol kaygansa ön frene hiç dokunma .kontrolü kaybedebilirsin 1. viteste kesik kesik arka frenle gayet emniyetli bir şekilde bu yokuşu inersin ..hatta bu deneyimini geliştirmek için bu tip yokuşları trafiğin yoğun olmadığı saatlerde in deneyim kazan.. eğer bu tip bi yokuşta buzlanma varsa kesinlikle sürüşü terket.. değil motorla araba ile dahi bu tip dik eğimli yokuşlar emniyetli şekilde inilemiyor.zincir bile bir yere kadar emniyeti sağlıyo..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
23 Temmuz 2007, 00:58
#11
Forumdan Uzaklaştırıldı
yokuşun dikliği ve uzunluğuna göre
vites 1 veya 2 de arka fren yarım veya daha fazla basılı ön fren tatlı sert hafifçe sıkılı gerekirse ara ara biraz daha sıkılabilir.
Yol çamurlu veya mıcırlı ise daha da yavaş motoru sağ sola çok hareket ettirmeden ayaklar her an devrilebilecek olan bir motoru kurtarabilecek kadar güçlü ve hazır paglerde.
Yukardaki şartlarda virajda varsa aynı şartlarda viraj dönülürken motosiklet yatırılmaz.
Onun haricinde korkunuzu yenene kadar anteraman en ufak bir kaygı daha büyük sorunlar doğrur. Her zaman relax olmaya çalışın.
-
23 Temmuz 2007, 01:03
#12
ttopchu adlı üyeden alıntı
... Her zaman relax olmaya çalışın.
Tüm bu dediklerinize ilaveten evet relaks olmak
Kaygı beraberinde illeti hazır tutuyor
İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat
-
23 Temmuz 2007, 01:07
#13
SAKAL adlı üyeden alıntı
gidebileceğin hızın vitesine tak gaz vermeden kendi motor freni yaparak iner
bence elinde indirsin
ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:
-
23 Temmuz 2007, 01:08
#14
cevaplara teşekkürler.benim sorduğum virajlar şöyle denk geldi:
1.mahalle arası gibi bir ortamlar.
2.sağa yada sola dönüşün arkasından(dönüş düz yani yokuşta viraj yok.) bir kademe inip aniden dikleşen bir yokuşlar.
3.sorunun bir boyutu da galiba lastiklerimde.sakuranın sert lastikleri.freni sıktığımda lastik kilitlenmeden ön teker özellikle kayma yapıyor.
4.dönüşün ardından olduğu için zaten bir yada iki ayağım yerdeydi8dönüş mahalle arasında olduğundan genelde yürüyüş hızında idi),bu nedenle ayaklarımı yerden kesip harekete geçip sonra motor freni+ön+arka fren kombinasyonuna giremedim.
----
aslında bu yokuşların doğrusu vaz geçip yol değiştirmeyi gerektiriyordu.ancak yokuş hafiften başladığı için geri dönmeyi denemek zaten motor devirmekti.
en doğru seçenek yolları ezberlemek mümkünse işi şansa bırakmayıp bildik yoldan gitmek.ve bbrr nin taktiği benim için en doğrusu galiba.
new_driver adlı üyeden alıntı
bence elinde indirsin
bir an motordan inmeyi becerebilseydim inmek değil de elle geri çıkacaktım.elle motoru tutabilirsen o cehennem gibi yokuştan 130 kiloyla in bakalım.
-
23 Temmuz 2007, 01:14
#15
dishy adlı üyeden alıntı
Kullanmaya gerek yok aslında, mantık yürüterek de halledebilirsin olayı.. Arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmek mantıklı mesela....
Her yokuşta oyle inersen balataların ömrünü 2 kat azaltmış olursun
-
23 Temmuz 2007, 01:14
#16
soruda guzel cevaplarda guzel.amcak dık yokustan ınmeyı duse kalka ogrenırsın.tecrubeyı edındıkten sonrada kendıne gore bı teknık gelıstırırsın.vede en onemlısı panık yapmaman olacaktır.
-
23 Temmuz 2007, 01:25
#17
PIERzig adlı üyeden alıntı
Her yokuşta oyle inersen balataların ömrünü 2 kat azaltmış olursun
sen öle yokuşta balatamı düşünüyon
-
23 Temmuz 2007, 01:28
#18
caner_37 adlı üyeden alıntı
sen öle yokuşta balatamı düşünüyon
sence ne düşünmek lazım?? kız arkadaşını mı düşünsün adam dik yokuştan inerken??
ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:
-
23 Temmuz 2007, 01:35
#19
Bak üstadım,
Bütün arkadaslarımızında bahsettiği gibi ben farklı sekilde bahsedecegim.
Yokustan asagıya inerken yolun kum veya mıcır oldugunu farzediyorum (en kötü halinden bahsediyorum ki normal yolda bu yöntemle daha rahat inersin)
1- Vitesi kesinlikle yokus basında 1 e kadar düsürmelisin,
2- Arka freni yarıdan fazla ama kitlemeyecek kadar basılı tutmalısın,
3 -Ön freni de hissederek ve kesinlikle ama kesinlikle ara ara sıkarak degil dogru bir yükşeliş trendinde ufak ufak sıkmalısın. Bunun nedeni motorunun ön tekerini kilitlemesen bile ara ara sıktıgın zaman motorun yük dengesini bozması ve agırlıgı o sıktıgın anlarda öne vermesi ile seninde dengeni kaybetmene neden olacagından kayması azda olsa mumkun.
4- Sabit hızda inmeni tavsiye ederim. İniş icin dusundugun guvenli yavaslıgı yakaladıgında o hızla sakin bir iniş yapmalısın.
Biraz uçak indirme tarifi gibi oldu ama ben bunu bilirim bunu söylerim. Sana yardımcı olması acısından. Yanlısım varsa daha tecrübeli ve bilgili arkadaslarım düzeltsinler lütfen.
Saygılarımla..
mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı
abi naaptın sen yaa bunların hepsini anlatırsan ben cıkar denerim smd
Haklısın sanırım bayan uzun olacak en iyisimi ben en kötü durumu anlatayımki o daha iyi durumlarda bile güvenli bir iniş yapsın
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
23 Temmuz 2007, 01:37
#20
Bahsi geçen yokuş 60 dereceden dikse 1 vites bile hızlı geliyor(tecrübe ile sabit orantılıdır).İzmirliler bilir göztepe, asansorun ordaki yokuşları.Depoya biniyorsun inerken
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)