Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

dik yokuştan iniş nasıl yapılır(bilen anlatsın.)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar ben yeni sürücüyüm.en korkulu rüyalarımdan birisi dik yokuştan iniş.ve özellikle kaygan asvalt.
    şimdiye kadar 2 3 defa başıma geldi.yolumu değiştirecektim ancak yokuşun başında çok dik olduğu anlaşılmıyordu.olduğum noktada motoru durdurup dönmeye çalışmak devirmek demekti.
    geri dönmeden ayaklarımı yere koyup fren sıka sıka ve ön tekeri kilitlemeden inmeyi başardım.hatta bir ara teker kilitlendi ayaklarımdan güç almasam motoru yatıracaktım.biliyorum normalde hiç ayakları yere koymadan her iki freni de sıkarak sakince inmek gerek ancak bunun güvenli ve standart yöntemi nedir bilen anlatırsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    gidebileceğin hızın vitesine tak gaz vermeden kendi motor freni yaparak iner
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  3. #3
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    ben dik yokuşta arka fren devmlı on frende bas cek yaparak iniyorum gayet rht oluyo kaygan zemin içinse tek diyebildigim hızın sabit olunca ve sag sol yapmadıkca sorun olmuyo
    true love..

    Drift Religion

  4. #4
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Yokus Virajlımı virajsızmı, Yol stablimi degilmi, Yolda cakıl kum vs varmı yokmu, ıslakmı kurumu.
    O kadar cok sey verki secenek olarak inis icin
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  5. #5
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokus Virajlımı virajsızmı, Yol stablimi degilmi, Yolda cakıl kum vs varmı yokmu, ıslakmı kurumu.
    O kadar cok sey verki secenek olarak inis icin
    abi naaptın sen yaa bunların hepsini anlatırsan ben cıkar denerim smd
    true love..

    Drift Religion

  6. #6
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Kullanmaya gerek yok aslında, mantık yürüterek de halledebilirsin olayı.. Arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmek mantıklı mesela....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  7. #7
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    yokuşun başında iyice yavaşlayın.
    1. vitese kadar inin.
    hiç gaz vermeden yokuştan aşağı doğru inin.
    belli bir hızı motor zaten geçemeyecektir.
    fren yapmanız gerekirse ön freni biraz daha etkin, arka freni zayıf bir şekilde sıkarak frenleyin.
    hafif bir frenleme yavaşlamanız gerekirse yeterli olacaktır.
    çünkü 1. vitesete motor freniyle zaten çok yavaş iniyor olacaksınız.

    **bir de, yokuş çok dikse, ağırlığınızı bileklerinize vermeyin. mümkün olduğu kadar koltuğa oturup ağırlığı arkaya vermeye çalışın. çünküön freni sıktığınızda ağırlık daha çok öne kayacağından, ağırlığınızı arkaya verirseniz arka tekerleğin fren yaptığınızda kilitlenmesini engellemiş olursunuz.
    Metela ve Selçuk Keleş bunu beğendiler.
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    Aydın/ Merkez
    Motosikleti
    skygo SG250-4
    arkadaşım düşük vitesle 2,3 gibi arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmelisin böylelikle hem frenlere çok yüklenmessin hemde motoru yormazsın
    Rüzgarın yüzünü okşamasına izin ver ama şeytanın kulağına fısıldamasına asla!

  9. #9
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    ayhism, düşük vites dediğin 2-3 mü?
    bence sen hiç dik yokuştan inmemişsin..
    3. viteste inmeye kalkarsan motor 40 km kadar hıza, gaz vermediğin halde çıkar.
    arkadaş acemiyim diyor, kafasını karıştırmayın. insin işte 1. viteste sağ salim.
    noob ve Metela bunu beğendiler.
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  10. #10
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Arkadaşın burada sorduğu çok dik yokuş inişi yani 3. vites bu iniş için kesinlikle uygun değildir..

    Arkadaşım yokuşun dikleştiğini anlayınca hemen 1. vitese kadar düş. ayağını arka frenin üstünde hazır tut arada kesik kesik arka frene bas . yol kaygansa ön frene hiç dokunma .kontrolü kaybedebilirsin 1. viteste kesik kesik arka frenle gayet emniyetli bir şekilde bu yokuşu inersin ..hatta bu deneyimini geliştirmek için bu tip yokuşları trafiğin yoğun olmadığı saatlerde in deneyim kazan.. eğer bu tip bi yokuşta buzlanma varsa kesinlikle sürüşü terket.. değil motorla araba ile dahi bu tip dik eğimli yokuşlar emniyetli şekilde inilemiyor.zincir bile bir yere kadar emniyeti sağlıyo..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    yokuşun dikliği ve uzunluğuna göre

    vites 1 veya 2 de arka fren yarım veya daha fazla basılı ön fren tatlı sert hafifçe sıkılı gerekirse ara ara biraz daha sıkılabilir.

    Yol çamurlu veya mıcırlı ise daha da yavaş motoru sağ sola çok hareket ettirmeden ayaklar her an devrilebilecek olan bir motoru kurtarabilecek kadar güçlü ve hazır paglerde.

    Yukardaki şartlarda virajda varsa aynı şartlarda viraj dönülürken motosiklet yatırılmaz.

    Onun haricinde korkunuzu yenene kadar anteraman en ufak bir kaygı daha büyük sorunlar doğrur. Her zaman relax olmaya çalışın.

  12. #12
    muvattali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Alıntı ttopchu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Her zaman relax olmaya çalışın.

    Tüm bu dediklerinize ilaveten evet relaks olmak

    Kaygı beraberinde illeti hazır tutuyor
    İnnova 125, nx4 falcon, xt660r, CBF 600s diyerek devam ediyor hayat

  13. #13

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    Alıntı SAKAL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidebileceğin hızın vitesine tak gaz vermeden kendi motor freni yaparak iner
    bence elinde indirsin
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  14. #14
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    cevaplara teşekkürler.benim sorduğum virajlar şöyle denk geldi:
    1.mahalle arası gibi bir ortamlar.
    2.sağa yada sola dönüşün arkasından(dönüş düz yani yokuşta viraj yok.) bir kademe inip aniden dikleşen bir yokuşlar.
    3.sorunun bir boyutu da galiba lastiklerimde.sakuranın sert lastikleri.freni sıktığımda lastik kilitlenmeden ön teker özellikle kayma yapıyor.
    4.dönüşün ardından olduğu için zaten bir yada iki ayağım yerdeydi8dönüş mahalle arasında olduğundan genelde yürüyüş hızında idi),bu nedenle ayaklarımı yerden kesip harekete geçip sonra motor freni+ön+arka fren kombinasyonuna giremedim.
    ----
    aslında bu yokuşların doğrusu vaz geçip yol değiştirmeyi gerektiriyordu.ancak yokuş hafiften başladığı için geri dönmeyi denemek zaten motor devirmekti.
    en doğru seçenek yolları ezberlemek mümkünse işi şansa bırakmayıp bildik yoldan gitmek.ve bbrr nin taktiği benim için en doğrusu galiba.
    Alıntı new_driver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence elinde indirsin
    bir an motordan inmeyi becerebilseydim inmek değil de elle geri çıkacaktım.elle motoru tutabilirsen o cehennem gibi yokuştan 130 kiloyla in bakalım.

  15. #15
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı dishy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanmaya gerek yok aslında, mantık yürüterek de halledebilirsin olayı.. Arka fren sabit, ön fren ara ara basarak gitmek mantıklı mesela....
    Her yokuşta oyle inersen balataların ömrünü 2 kat azaltmış olursun

  16. #16

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    soruda guzel cevaplarda guzel.amcak dık yokustan ınmeyı duse kalka ogrenırsın.tecrubeyı edındıkten sonrada kendıne gore bı teknık gelıstırırsın.vede en onemlısı panık yapmaman olacaktır.

  17. #17

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    kymco grand dink/mondial 151 rs
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yokuşta oyle inersen balataların ömrünü 2 kat azaltmış olursun
    sen öle yokuşta balatamı düşünüyon
    DoLPHiN2306 bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    Alıntı caner_37 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen öle yokuşta balatamı düşünüyon
    sence ne düşünmek lazım?? kız arkadaşını mı düşünsün adam dik yokuştan inerken??
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  19. #19
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Bak üstadım,
    Bütün arkadaslarımızında bahsettiği gibi ben farklı sekilde bahsedecegim.

    Yokustan asagıya inerken yolun kum veya mıcır oldugunu farzediyorum (en kötü halinden bahsediyorum ki normal yolda bu yöntemle daha rahat inersin)

    1- Vitesi kesinlikle yokus basında 1 e kadar düsürmelisin,
    2- Arka freni yarıdan fazla ama kitlemeyecek kadar basılı tutmalısın,
    3 -Ön freni de hissederek ve kesinlikle ama kesinlikle ara ara sıkarak degil dogru bir yükşeliş trendinde ufak ufak sıkmalısın. Bunun nedeni motorunun ön tekerini kilitlemesen bile ara ara sıktıgın zaman motorun yük dengesini bozması ve agırlıgı o sıktıgın anlarda öne vermesi ile seninde dengeni kaybetmene neden olacagından kayması azda olsa mumkun.
    4- Sabit hızda inmeni tavsiye ederim. İniş icin dusundugun guvenli yavaslıgı yakaladıgında o hızla sakin bir iniş yapmalısın.

    Biraz uçak indirme tarifi gibi oldu ama ben bunu bilirim bunu söylerim. Sana yardımcı olması acısından. Yanlısım varsa daha tecrübeli ve bilgili arkadaslarım düzeltsinler lütfen.

    Saygılarımla..

    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi naaptın sen yaa bunların hepsini anlatırsan ben cıkar denerim smd
    Haklısın sanırım bayan uzun olacak en iyisimi ben en kötü durumu anlatayımki o daha iyi durumlarda bile güvenli bir iniş yapsın
    noob, blackfish ve fazil bunu beğendiler.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  20. #20
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Bahsi geçen yokuş 60 dereceden dikse 1 vites bile hızlı geliyor(tecrübe ile sabit orantılıdır).İzmirliler bilir göztepe, asansorun ordaki yokuşları.Depoya biniyorsun inerken


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)