bosversene abi ne guzel bulmusun dik yokuşu hemen boş yapıp stop etceksin.ooohhhne güzel bedavadan yolculuk
bosversene abi ne guzel bulmusun dik yokuşu hemen boş yapıp stop etceksin.ooohhhne güzel bedavadan yolculuk
bn kapatıyorum kontagı kendı halıne bırakıyrum o gıdıyo..
MT ANTALYA
Ben de otoparkta dik bir yokuştan iniyorum ama geçen 2 hafta önce gittiğimiz Assos gezisinde limana girişteki kayalarla kaplı ve dik yokuştan herhalde bir daha inmem.Kayaların üstü cam gibi ve aralıklı duruyordu .Aynı zamanda hafif ıslanmış ve aralıklar çamurluydu.Resmen yusuff vaziyetleri.Bazen yoldeğiştirip vazgeçmek en doğrusu bence.
Yokuşsuz sürüşler.
benım ındıgım yokusları görsenız sanırım bıdaha yokustan ınmezsınız....
motorum 350 lık style jawa...ön fren disk arka fren tambur....motor 170 kg ...ben 59 kg....ben yokus asagı buldun mu vıtesı bosa alırım....stop ederım motoru...ölece ınerım...su ana kadarda hiç sorun yasamadım....arka frene yavsca basarım....hiç bırakmam frenı ölece ınerım mecbur kalmadıkca ön frene dokunmam....
not: cavalarda kopmresör denen bısey yok...motoru stop edıp vıtesı 1 e takın elınızle bıraz zorlayınca tekerı dönderebılırsınız.....
ya benim mesaj silinmiş arada;neyse gene yazarız:
bu konu sürüş tekniğine girmiyor mu?neden motosohbete alındı.her zaman ilk bakılması gereken konulardan(yazık sona kayıp gidecek.)
bir de bir arkadaşın mesaj da silinmişti,olmadı geri geri in demişti,motoru yokuş aşağı nasıl durdurup geri çevircez düşmeden galiba espri yapmıştı.
Bart bu söylenen şaka ama ben bir kez yaptım.Motoru dik bir yokuştan sağa doğru dönen viraj sonundaki otoparka bırakıyorum.Bir gün çıkarken tam yokuşun ortasında yan taraftaki otoparktan çıkan bir arabayla burun buruna geldik.O zaman shadow vardı ve birazda acemiyim.Motoru boşa aldım ve iki ayağımı yere koyarak adım adım ön fren yardımıyla ilk çıkış noktasın akadar geri geri indim ama sen bana sor.
Böyle bir durumda arka freni otomobildeki el freni gibi kullanıp fren ve gaz aynı anda yüklenip çıkacaksın.İnişlerde genelde 1. vites kompresyon yeterli ama bazen iki fren birden arka hafif ön biraz fazla ve devamlı olarak inmeni tavsiye ederim.
yaa yokuş aşşa inerken, kökle gaza gitsin çok kısa bi sürede inersin yokuşu..
ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:
küçük vites te kompresöre bindirerek inmek en iyisi. freni sıkıp bırakmakta olabilir ama kar da yağmurda en iyisi küçük vites kompresör le inmek ne gaz ne fren ....
konuyu açan kardeş dün sırf senin icin beyoğlunda dik bir yokuş buldum 60 derece belkide daha dik üstelik toprak dökülmüş yarısı kayganbir yol olmuş, sanırım kamyonun biri inerken sağdan kumu yola döke döke inmiş neyse yolun dier yarısı da temizdi ilk önce süratli bi iniş yaptım 3. vites bana zevkli geldi temiz tarafında fakat herkese uygun olmayabilir en uygun tarzın birinci viteste yarım arka fren destekli ara ara ön frenin sıkılması suretiyle iniş oldğunu gördüm. kumlu taraftan inişim ise birinci viteste hic önü kullanmadan sadece arka freni sürekli yarıda tutarak oldu. birde birinci viteste motor freni ile hic frensiz iniş yaptım... hızlı olan dışında hepsi uygun ve mantıklıdır
motor : cgl 125 idi
1. yada 2. vitese tak ayrıca hafif hafif frene bas
bugün kazancı yokuşunun başından inerken ciddi tedirgin oldum. asfalt ıslaktı ve zemin ibb sağolsun baya kötüydü. 2. viteste ön ve arka freni birlikte sıkarak indim. caminin oralarda frenleri nerdeyse sonuna kadar sıktım. arada bir kayıyordu motor ama düşmedim çok şükür. 50 metre sonra frenlere aşırı asılınca stop etti motor. burayı daha önce okusaydım sanırım daha rahat inebilirdim. yeni başlayanlar burayı okuyabilirler bence.
Belki sert olacak ama henüz rampadan inmeye korkarken ne işin var motorun üzerinde? Bunlar forumlardan öğrenilmez
Yokuş aşağı inerken motor freni diye tabir edilen vites küçültme yapılabilir ama bence hiç gerek yok.Arka ve ön freni kombineli olarak sıkacaksın.Benim tekniği anlatayım ; arka fren kitlemeyecek kadar sıkıp ön frenle desteklemek.Ön fren kitlenirse motor devrilebilir yada sağ sol manevra yapamazsın.
peki scooter ile dik yokuştan nasıl inilir?
Dostum; risk varsa, lastik kayıyorsa, bir şekilde rahatsız oluyorsan boşver inme, yolunu uzat başka yerden git. Birden karşıma çıktı demişsin, zaten herkes nasıl inileceğini anlatmış sen gene de başkavyollar ara
Bu tür işler için Basit Enduro Motorlarla Araziye çıkmak lazım. CRF aldığımdan beri her hafta sonu yada 2 haftada bir arkadaşlarla Araziye çıkarız. İlk başlarda yukarıdan bakınca başımın dolandığı "Hadi Ordan!" dediğim yokuşlardan iner çıkar olduk. Oldukça Zevkli aslında
2007 konusunu hortlatmak nedir ya
Ölüm freni tekniği ile en dik yokuşlardan rahatça inebilirsiniz.
Uygulama;
-Rampadan inerken redline çevire çevire son vitese geliyoruz.
-Son sürat,eğimin en dik yerinde birden ön freni sonuna kadar sıkıyoruz.
Sonuç;
Helva fıstıklı ya da cevizli olabilir.
Dik yokus dan inerken atiyosun 2 ye veya 1 e motora bindiriyon egsoz otomatik olarak patlamaya baslar tak tak diye daha cok patlama istiyosan kontagi ac kapa iyi oluyo
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)