Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

dik yokuştan iniş nasıl yapılır(bilen anlatsın.)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı new_driver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sence ne düşünmek lazım?? kız arkadaşını mı düşünsün adam dik yokuştan inerken??
    E tabi neden olmasın.
    Mesela ben buradan düşerde kendime birşey yaparsam kız arkadasım ne kadar üzülür diye gelebilir aklına
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    CERRAHI sen önce yola konsantre ol her zaman kafan başka yerde olursa dikkatsizlik artıyor

  3. #23
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsi geçen yokuş 60 dereceden dikse 1 vites bile hızlı geliyor(tecrübe ile sabit orantılıdır).İzmirliler bilir göztepe, asansorun ordaki yokuşları.Depoya biniyorsun inerken
    60 derecemi sen naptın kardeş öyle bi yokuş yok ki
    Stavros fm Istanbul

  4. #24
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CERRAHI sen önce yola konsantre ol her zaman kafan başka yerde olursa dikkatsizlik artıyor
    Hadi canım ordan
    25 kere dikkatliyimdir
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  5. #25
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    ybr 125 le çok sorun olmasa gerek 1.viteste sadece arka frenle bile inersin ön frene kesik kesik basmakta çok faydalı tabi.Ama yüksek bir motorla özellikle kaygan zeminde sadece arka fren olmuyo motor yüksek olduğu için yan yatma eğilimi çok oluyo ve ayaklarla dengelemiyosun...
    En iyisi çift fren tabi arka sabit ama hafif basarak ön frenide hız kesmek iç.in vede viteste.Çok kayacağını anlarsan boşta ama çok yavaş gitmeli çünkü 1. viteste motor daha çok kayar bunuda unutmamak lazım...

  6. #26
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı PIERzig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsi geçen yokuş 60 dereceden dikse 1 vites bile hızlı geliyor(tecrübe ile sabit orantılıdır).İzmirliler bilir göztepe, asansorun ordaki yokuşları.Depoya biniyorsun inerken

    O kadar dik yokuşu görmek isterim...... Anlamadığım silindir nasıl asfalt döktü oraya?......


    Yokuşu inerken konsantrasyon önemli..... Yokuşun en sonuna odaklanın.... Ortaları düşünmeyin....Öyle yada böyle zaten iniceksiniz.... Ha motorda ha motordan önce.....

    Motor sizden önce inerse sorun vardır.... Kim tutucak aşağıda dimi?.....


    Şaka bir yana eğer gerçekten çok dikse 1 e takıp 3000 -4000 deviri geçirmeden arka sabit önü yoklayarak güvenli şekilde inebilirsiniz.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar dik yokuşu görmek isterim...... Anlamadığım silindir nasıl asfalt döktü oraya?......
    Alıntı stavro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 derecemi sen naptın kardeş öyle bi yokuş yok ki
    izmir evka3 muhtarlığın sonundaki yokuşa beklerim arkadaşlar

    gönye ile ölçmedim ama gördüğüm en dik yokuşlardan biri

    veya izyuva yolunda kestirme olarak yukardaki okula çıkan yokuş

    buca işçi evlerine çıkan 518 yolundaki yokuş

    bizim rasathaneye çıkan tepe (asfaltsız)

    asansör ve yakın çevresi

    son ikisi hairicindekiler haricinde diğerlerini kullandım güzargah olarak

  8. #28
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    ttopchu

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar dik yokuşu görmek isterim......
    Alper abi dedim ya o kadar dik ki yokuşlar deponun üzerine çıkıyorsun,1. vites bile hızlı geliyor,tahmin edersin artık kaç derece oldugunu orda sallama bir rakam verdim


    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi canım ordan
    25 kere dikkatliyimdir
    Okk canım her zaman dikkatli olalım.Neymiş kız arkdaşı anneyi kayınpederi görümceyi.... motordan indikten sonra düşünüyormuşuz

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Haziran 2007
    Şehir
    Şanlı urfa
    Motosikleti
    YamahaRx115
    Ben genelde inişe cıkınca on tekerle cıkarım ama inişide on fren ara ara tutarak inerim

  10. #30
    harved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Abs
    Zaten inmişsin yokuştan asgı ya,sen sık sık in oradan otomatikman ögrenmiş olursun nasıl inilecegini
    LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ

  11. #31
    Atlas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Gözünü seveyim scooterın yok vitesdi, yok ayak freniydi hiçbirine gerek yok, gazı keserim sadece arka freni kontrol ederek hertürlü yokuştan inebilirim şaka bi yana scooter kullanırken bu gibi sorunları hiç düşünmedim, ama vitesli motora geçme hayallerim var sanırım her koşulda iyi bir eğitim ve pratik yapmak şart.

  12. #32

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Fren konusunda ben tam tersini biliyorum. Yani yokuş aşağı inerken esas tutuş etkisi ön frendedir.

    Kısaca açıklamaya çalışayım. Yokuş aşağı inen bir motorun ağırlık transferi ön tarafa olur. Ön lastik artan yükten dolayı daha iyi yol tutuş sağlar. Arka taraftaki yük azalacağı için arka fren daha çabuk kitlenecektir. Yokuş aşağı inişlerde sürücü ağırlığını mümkün oldukça arka tarafa vermelidir.

    Ön fren bas-çek şeklinde değil, sürekli olarak, basıncı 4 parmakla artırıp/azaltarak kullanılmalıdır.

  13. #33

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    ohoo bizim evin de her tarafında yokuş var.. istanbulun göbeğinde oturuyorum ama oturduğum yer sanki bir dağ.. acemiyim ve motoru alınca büyük ihtimal ben de düşerim..
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  14. #34
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı LesPaul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuşun başında iyice yavaşlayın.
    1. vitese kadar inin.
    hiç gaz vermeden yokuştan aşağı doğru inin.
    belli bir hızı motor zaten geçemeyecektir.
    fren yapmanız gerekirse ön freni biraz daha etkin, arka freni zayıf bir şekilde sıkarak frenleyin.
    hafif bir frenleme yavaşlamanız gerekirse yeterli olacaktır.
    çünkü 1. vitesete motor freniyle zaten çok yavaş iniyor olacaksınız.

    **bir de, yokuş çok dikse, ağırlığınızı bileklerinize vermeyin. mümkün olduğu kadar koltuğa oturup ağırlığı arkaya vermeye çalışın. çünküön freni sıktığınızda ağırlık daha çok öne kayacağından, ağırlığınızı arkaya verirseniz arka tekerleğin fren yaptığınızda kilitlenmesini engellemiş olursunuz.
    bence bunu sakın deneme arkadaşım, mazallah ön tekeri bu şekilde kaymaya meyillendirirsin ve devirirsin motoru.
    Yokuş inerken ön fren, hele de yol kaygansa hiç kullanılmamalıdır yada çok az arka ile beraber kullanılmalıdır...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  15. #35

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Luxor, yük ön tekerde olacağı için kitlenmez. (tabii ki birden tüm gücünüzle sıkın demiyorum), esas arka tekerde daha az ağırlık olacağından, arka teker daha çabuk kitlenecektir. Bunu azaltmak için sürücü ağırlığı arkaya vermeli, eğer çok dik bir yokuştan iniyorsa kalçasını geriye almalıdır.

  16. #36
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    sakın panik yapmayın... çok dik bir yokuşu nasıl çıkıyorsanız inmek de buna benzer... kollarınıza yük binecektir , gergin durmayın... motor takla atacak gibi olabilir ama atmazsınız merak etmeyin... arka frenin pek de bir işe yaramayacağını bilin çünkü yük öne binmiştir. ön freni usturuplu kullanın. motor kesinlikle viteste ve hıza orantılı olsun...

    olmadı geri geri inin
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #37
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    bu konu sürüş tekniklerine girmiyor mu?neden sohbete taşındı.bence her daim göz önünde bulunması gerek.
    bir de görkemcim motoru yokuşta nasıl ters çevirip geri inecez insan o yokuşta motordan inmeye çalışsa motor yatar be.

  18. #38
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı pyro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Luxor, yük ön tekerde olacağı için kitlenmez. (tabii ki birden tüm gücünüzle sıkın demiyorum), esas arka tekerde daha az ağırlık olacağından, arka teker daha çabuk kitlenecektir. Bunu azaltmak için sürücü ağırlığı arkaya vermeli, eğer çok dik bir yokuştan iniyorsa kalçasını geriye almalıdır.
    benim asıl demem kaygan zeminde
    misal su, toprak, mıcırda ön freni kullanmak motoru devirmeye davetiye gibi bir şey...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  19. #39

    Üyelik
    22 Mayıs 2003
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Zealsun 200 gs 'den>zx6r' a ; aklım yok aklım! Scuba instructor
    .....

    otomobillerdeki gibi ;
    "Çıktığınız vitesle inilecektir" diye biliyorum...

    Kaygan zeminde kaydırabilir bence ; kötü şartlarda yol değiştirmesi daha iyi olur.

    (Gaz vermeden motor freni de kullanılabilir )

    (özür dilerim ben öyle yaptım birkaç defa)
    ....
    [B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:

  20. #40

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    Alıntı CERRAHI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E tabi neden olmasın.
    Mesela ben buradan düşerde kendime birşey yaparsam kız arkadasım ne kadar üzülür diye gelebilir aklına
    muhaha kız arkadaşımız olsa da düşünsek ben öyle bir durumda kendimi değil, oluşacak masrafı düşünürdüm..
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)