Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
CERRAHI sen önce yola konsantre ol her zaman kafan başka yerde olursa dikkatsizlik artıyor
ybr 125 le çok sorun olmasa gerek 1.viteste sadece arka frenle bile inersin ön frene kesik kesik basmakta çok faydalı tabi.Ama yüksek bir motorla özellikle kaygan zeminde sadece arka fren olmuyo motor yüksek olduğu için yan yatma eğilimi çok oluyo ve ayaklarla dengelemiyosun...
En iyisi çift fren tabi arka sabit ama hafif basarak ön frenide hız kesmek iç.in vede viteste.Çok kayacağını anlarsan boşta ama çok yavaş gitmeli çünkü 1. viteste motor daha çok kayar bunuda unutmamak lazım...
O kadar dik yokuşu görmek isterim...... Anlamadığım silindir nasıl asfalt döktü oraya?......
Yokuşu inerken konsantrasyon önemli..... Yokuşun en sonuna odaklanın.... Ortaları düşünmeyin....Öyle yada böyle zaten iniceksiniz.... Ha motorda ha motordan önce.....
Motor sizden önce inerse sorun vardır.... Kim tutucak aşağıda dimi?.....
Şaka bir yana eğer gerçekten çok dikse 1 e takıp 3000 -4000 deviri geçirmeden arka sabit önü yoklayarak güvenli şekilde inebilirsiniz.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
izmir evka3 muhtarlığın sonundaki yokuşa beklerim arkadaşlar
gönye ile ölçmedim ama gördüğüm en dik yokuşlardan biri
veya izyuva yolunda kestirme olarak yukardaki okula çıkan yokuş
buca işçi evlerine çıkan 518 yolundaki yokuş
bizim rasathaneye çıkan tepe (asfaltsız)
asansör ve yakın çevresi
son ikisi hairicindekiler haricinde diğerlerini kullandım güzargah olarak
ttopchu
Alper abi dedim ya o kadar dik ki yokuşlar deponun üzerine çıkıyorsun,1. vites bile hızlı geliyor,tahmin edersin artık kaç derece oldugunu orda sallama bir rakam verdim
Okk canım her zaman dikkatli olalım.Neymiş kız arkdaşı anneyi kayınpederi görümceyi.... motordan indikten sonra düşünüyormuşuz
Ben genelde inişe cıkınca on tekerle cıkarım ama inişide on fren ara ara tutarak inerim
Zaten inmişsin yokuştan asgı ya,sen sık sık in oradan otomatikman ögrenmiş olursun nasıl inilecegini
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ
Gözünü seveyim scooterın yok vitesdi, yok ayak freniydi hiçbirine gerek yok, gazı keserim sadece arka freni kontrol ederek hertürlü yokuştan inebilirim şaka bi yana scooter kullanırken bu gibi sorunları hiç düşünmedim, ama vitesli motora geçme hayallerim var sanırım her koşulda iyi bir eğitim ve pratik yapmak şart.
Fren konusunda ben tam tersini biliyorum. Yani yokuş aşağı inerken esas tutuş etkisi ön frendedir.
Kısaca açıklamaya çalışayım. Yokuş aşağı inen bir motorun ağırlık transferi ön tarafa olur. Ön lastik artan yükten dolayı daha iyi yol tutuş sağlar. Arka taraftaki yük azalacağı için arka fren daha çabuk kitlenecektir. Yokuş aşağı inişlerde sürücü ağırlığını mümkün oldukça arka tarafa vermelidir.
Ön fren bas-çek şeklinde değil, sürekli olarak, basıncı 4 parmakla artırıp/azaltarak kullanılmalıdır.
ohoo bizim evin de her tarafında yokuş var.. istanbulun göbeğinde oturuyorum ama oturduğum yer sanki bir dağ.. acemiyim ve motoru alınca büyük ihtimal ben de düşerim..
ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
Luxor, yük ön tekerde olacağı için kitlenmez. (tabii ki birden tüm gücünüzle sıkın demiyorum), esas arka tekerde daha az ağırlık olacağından, arka teker daha çabuk kitlenecektir. Bunu azaltmak için sürücü ağırlığı arkaya vermeli, eğer çok dik bir yokuştan iniyorsa kalçasını geriye almalıdır.
sakın panik yapmayın... çok dik bir yokuşu nasıl çıkıyorsanız inmek de buna benzer... kollarınıza yük binecektir , gergin durmayın... motor takla atacak gibi olabilir ama atmazsınız merak etmeyin... arka frenin pek de bir işe yaramayacağını bilin çünkü yük öne binmiştir. ön freni usturuplu kullanın. motor kesinlikle viteste ve hıza orantılı olsun...
olmadı geri geri inin
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
bu konu sürüş tekniklerine girmiyor mu?neden sohbete taşındı.bence her daim göz önünde bulunması gerek.
bir de görkemcim motoru yokuşta nasıl ters çevirip geri inecez insan o yokuşta motordan inmeye çalışsa motor yatar be.
.....
otomobillerdeki gibi ;
"Çıktığınız vitesle inilecektir" diye biliyorum...
Kaygan zeminde kaydırabilir bence ; kötü şartlarda yol değiştirmesi daha iyi olur.
(Gaz vermeden motor freni de kullanılabilir )
(özür dilerim ben öyle yaptım birkaç defa)
....
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)