bir "hyosung gt 250r" sahibi ile yaşanan diyalog
Reklamlar
-
20 Temmuz 2007, 18:30
#61
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sorunlumu.html
Carcharoth adlı üyeden alıntı
Rahmetli Ertuğrul öz'ün motosiketi sübap kesmişti. Aşağıdaki yazısında bir arkadaşının daha aynı problemle karşılaştığını belirtmiş.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...eti-testi.html
Yakından tanıdığım Cihan isimli bir arkadaşımında Hyosung GT250R motoru vardı. Oda aynı problemi yaşadı. Ve onunda bir arkadaşının bu problemi yaşadığından bahsediyordu.
Galiba Hyosung'un krank ve sübapla ilgili kronik bir sorunu var. Benim anladığım o. Görünümü ve gücü itibariyle çok güzel bir motor ve Race'e geçiş için tek motor olmasına rağmen ben açıkcası biraz çekiniyorum. Ama çinli motorlarla karşılaştırılamicak kadarda iyi olduğunu biliyorum.
Benim düşüncem bu. Karar senin...
Motorumu az evel sattım. 1 ay önce eski bir hyosung sahibi olan motor ustası cihan arkadaşımla bu konu açılmıştı. Alırsan tekme tokat dalarım sana. Uğraşmakmı istiyorsun demişti. Ben hiç bir şekilde marka fanatikliği yapmıyorum. Hatta hyosung'un görünümüne felaket şekilde hayranım. Ama bu kadar konu açılıyor ve kullanıcılarından bazıları kötülüyorsa biraz çekiniyorum. Nakit param hazır şu an motorsuzumda yarın gidip alsam olur ama dediğim gibi...
Vites problemine bakarsan boşa geçme değilde benim cbr 125'tede (eski ) 2. vitese sert geçiyor. kaç tane cbr 125 denediysem bu hepsinde var. Ama cbr 125 başlığına bakın 700. sayfalara geldi. Ana sayfada bu motora sahip olanların isimleri varşu ana kadar 2 kişi problem yaşadı.
1- ertech motorun sanırım şanzımanıyla ilgili bir problemle karşılaştı.
2- görkem 1.5 ay sonunda motorunu yaptırdı. arızasını detaylı bilmiyorum.
Başkada hatırlamıyorum.
1 değil, 2 değil, 3 değil daha fazla kişiden bu tarz problemler duydum. Ertuğrul öz makina mühendisiydi. Cihan motor ustası sayılır şu an 96 model srad 750 kullanıyor bu motoru kendisi topladı. Bunlar acemi insanlar değil.
HYOSUNG 'un bende oluşturduğu izlenim budur.
Reklamlar
-
20 Temmuz 2007, 18:48
#62
Süper Moderatör
Aslında sorun tamamen GT250R ın alınmaya müsait fiyatları ve genelde alıcısının ilk motoru olması.
Doğaldır ki bu kişilerin çoğu acemi sürücü. Kendi motorunun 250 cc olduğunu unutupda onun gerçek bir race gibi hareket etmesini istiyor, motorun anasını ağlatmasıda bu yüzden.
Motoru sıfır alıp daha rodajı bitmeden 180 bascam diye abanıp redline da zorlaya zorlaya kırank kıran ve kullanıcı hatası olduğu halde firmanın iyi niyetinden dolayı garantiden değişen kırankı tekrar kıran adam var yahu.
Bu motor 250 cc ve 29 HP.
Tamam sınıfıfnın en iyi motoru ama 200 basmaz. Zorlama
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
20 Temmuz 2007, 21:54
#63
Syriana adlı üyeden alıntı
Özer54 ve orcunmavis beyler bence siz birilerini bi yere davet etmeyi bir kenara bırakında bu işin aslını araştırın derim ben...arkadaşla aynı şehirdeyseniz bi gidin yanına konuşun bakalım neymiş derdi...delimiymiş akıllımıymış söylediklerinde bi art niyer varmıymış yokmuymuş ortaya çıkarın bakalım...
Her motosikletten anlamayana, motosikletin özelliklerini anlatmaya kalkarsam, benim işim zor....
-
20 Temmuz 2007, 22:48
#64
bir gt250r kullanıcısı olarak ben de dahil olayım bu yaygaraya.
vites geçme sorunu hiç yok, vitesi boşa alma sorunu var, motor durmadan boşa atarsanız o da yok.
titreşim hiç yok gibi birşey. hele elde var diyen sallıyordur. v motor bu arkadaşlar, pek titreşim yapmaz.
motor kuvvetli ve atak.
yakıtı iyi, hele bendeki gibi iyi sübap ayarı yapılırsa uzun yolda 11-12 ykr/km arası bir rakam çıkıyor karşınıza.
tipi güzel.
bu motorun tek bariz kötü yanı hantal olması, agresif kullanmaya kalktığımda yeterli verimi alamıyorum.
geniş ve ağır olması kıvraklık kaybı ve çabuk toparlanamama gibi eksiler getirmiş.
daha dar bi kasası olsa bu güçle çok iyi iş çıkarabilirdi.
hep diyorum bir rs 125 boyutlarında olmalıydı bu makina, ozaman 4-4 lük olurdu.
-
20 Temmuz 2007, 23:07
#65
Bunlar çok Saçma hysoung kullanmadım ama bi insanın önceden kullandıgı motoru kötülemesi için aklından zoru olması lzm.Neyse Takma kafana şekerim sen hysoung istiyorsan dene bence birde kullanıcılara sor teker teker için rahatlasın.
-
20 Temmuz 2007, 23:07
#66
Yahu bu kişinin ben hyo kullandığına yada kullanabildiğine inanmıyorum. Öncelikle 1. vites dediği olay boş ise evet boşa geçme problemi var ki bu da çok dert olmuyo bize ama 1.vitese geçmeme gibi bi durumu ben 15 bine geldim ve hiç yaşamadım yaşayanı da duymadım. İlk motorum olması itibariyle gayet memnunum. Hararetin h si yok, her viteste alıyo götürüyo kırmızı şeytanım benim. Vitese geçmeme durumu asla ve asla yok. Boşa geçmekte çalışırken problem yaratır, 1. ve 2. vites arasında bazen vites boşa geçer, bunlarda çok sorun edilecek şeyler değil. Ya da biz hyo kullanıcıları motordan istediğimiz herşeyi fazlasıyla alıyoruz ve bunu fazla dert etmiyoruz. 5000 e zor satması külliyen yalan ya da motor kazalıydı belkide. Benim motoru kaç kez 5750 ye istediler ki km 9500 civarı iken ve satmadım yine. Kaldıki comet R serisinden daha ucuza gidiyo. Benim arkadaşım daha yeni 8000 ytl gibi bi rakama sattı. Comet kullanan arkadaşım yine arkadaşıma 6000 e sattı.
Bu söylenenlere inanmamanızı şiddetle tavsiye ederim. Ben tüm arkadaşlarıma tavsiye ediyorum ve motorumdan çok çok memnunum.
Servis problemi olduğu da yalan bu arada. İstanbulda kaç tane servis var. Mesela ben geçen gün Yücel motora gittim 15000 bakımı için. Kazadan sonra motorda bişey olabileceğini ve denemesini istedim. Yasin usta sürdü bi tur ve amortisör patlamış dedi. Hemen 3 dk içinde Globale fax çekti amortisör istedi garantiden. Çarşamba bıraktım bugün gelicekti düşünün. En fazla 1 hafta bekliyorum ben parça için o da gayet normal diye düşünüyorum. Direk Globale gitsem hiç beklemem..
-
20 Temmuz 2007, 23:13
#67
ECEL KAPINI CALDIGINDA ORTALIGI TELASA VERME CUNKU O GELDIGINDE SEN COKTAN GİTMİS OLACAKSIN
-
20 Temmuz 2007, 23:21
#68
Carcharoth adlı üyeden alıntı
1 değil, 2 değil, 3 değil daha fazla kişiden bu tarz problemler duydum. Ertuğrul öz makina mühendisiydi. Cihan motor ustası sayılır şu an 96 model srad 750 kullanıyor bu motoru kendisi topladı. Bunlar acemi insanlar değil.
HYOSUNG 'un bende oluşturduğu izlenim budur.
Yaa ben kırk yıllık tamirciye götürdüm. Bir kez değil kaç kez sürdü de amortisörün patlak olduğunu anlamadı. Motorda sorun yok dedi. İnsanın mesleği ile alakalı değil bu hyo yu ne kadar tanıdığıyla alakalı daha çok. Yücel motordaki Yasin usta hyonun her problemini ezberlemiş ve onunlada konuştum bu şekil bi sorun heleki kronik sorun yok... Kulaktan dolma davranmayın. İyi söyleyende olur kötü söyleyende mal yorumunda. Eğer bi düşüncen var ise bunu kesinleştirebilmek için önce onun erbabıyla oturup konuşman ve kullanman bizzat test etmen gerekir..
big_malibu adlı üyeden alıntı
serilik konusunda büyük zorluklar yaşayacağını düşünüyorum. sonuçta aldıktan 2-3 ay sonra satmak gibi bir niyetim yok.kendimi ne zaman hazır hissedersem ve mali durumum ne zaman elverirse o zaman geçiş yaparım.bu süre 1 veya 2 senede olabilir.o yüzden ince eleyip sık dokuyorum, umarım anlayışla karşılarsınız
Kiloyu kaldıramam diyorsan alma o halde ama ben kaldırıyorum yani iyi düşün :D
Bi kere Hyosung hem iyi bi başlangıç motoru hemde sonrası için götürebilecek bi motor. Değiştirmek istemesende rahatlıkla 3-4 sene kullanırsın. 2-3 ay sonra motoru satan hyo kullanıcısına da çok az rastlıyorum bu arada. Serilik konusunda sıkıntın olmaz hem. Gezilerde çoğu motoru geride bırakıyorum ben mesela Hatta benimle kapışmak isteyen motor daha doğrusu ben normal hızımdayken bana yetişmek isteyen motorlar yolda kalıyo. Örnek: UAKBULUT
-
20 Temmuz 2007, 23:29
#69
dtalay adlı üyeden alıntı
Muzo api bu laflar sanaydı...içinde patlamasın abi...
Biz Hondacılar şu Hoysunmudur nedir onlarla bulaşmayalım bence...bizim asil prestijimizi sarsmamak lazım ...biz Hondamıza bakalım...saygılar...
seni Honda camiasına soktuk...aileye girdin ama hal tavırların düşündürücü...Godfatherın ters bi tarafına gelme...
Eyong adlı üyeden alıntı
Aslında sorun tamamen GT250R ın alınmaya müsait fiyatları ve genelde alıcısının ilk motoru olması.
Doğaldır ki bu kişilerin çoğu acemi sürücü. Kendi motorunun 250 cc olduğunu unutupda onun gerçek bir race gibi hareket etmesini istiyor, motorun anasını ağlatmasıda bu yüzden.
Motoru sıfır alıp daha rodajı bitmeden 180 bascam diye abanıp redline da zorlaya zorlaya kırank kıran ve kullanıcı hatası olduğu halde firmanın iyi niyetinden dolayı garantiden değişen kırankı tekrar kıran adam var yahu.
Bu motor 250 cc ve 29 HP.
Tamam sınıfıfnın en iyi motoru ama 200 basmaz. Zorlama
Sayın Kapıcı modum madem onlınesın delikanlı gibi onlıne yaz yeşile dön...böle mızıkçılık olmaz ya...kimden korkuyon...neden gocunuyon...halkın içine inmek lazımdır...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
20 Temmuz 2007, 23:35
#70
denizci muzafferden bir açıklama bekliyoruz
-
20 Temmuz 2007, 23:41
#71
dishy adlı üyeden alıntı
Bi honda fanatiği varsa bu sitede, o da boy ve dishydir.. İnsanları üç beş mesajla yargılamayın....
İmzama bakınız hamfendi......
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
20 Temmuz 2007, 23:47
#72
Forumdan Uzaklaştırıldı
bu motora elde titreşim var diyeni allah çarpar
-
20 Temmuz 2007, 23:58
#73
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Temmuz 2007, 23:59
#74
arkadaşlar cbr125'i sattıkdan sonra başka hiçbir motora bakmadan bazı arkadaşlarımın tavsiyesiyle gidip GT250R aldım.Aslında amacım 600lük bir motor almaktı fakat elimdeki para ile ancak 1999/2000 model bir motor alabiliyordum.Kendi kendime neidiği belirsiz bir motor alıcağıma arkadaşlarımın tavsiyesine uyup sıfır bir motor almak daha mantıklı geldi.Nisan ayından beri motorumu kullanıyorum rodaj dahilinde bahsi geçen sorunların hiçbirisi ile karşılaşmadım.Sadece rodaj bakımı sonrası boşa zor geçme olayı bendede başladı.Daha evvel arkadaşlar boşa zor geçme olayından bahsediyorlardı ben yaşamadığım için bilmiyordum. fakat dediğim gibi rodaj döneminde kesinlikle boşa zor geçme durumu ile karşılaşmadım.Şimdiki düşüncem boşa zor geçme olayı motor yağı değişiminden kaynaklandığı(yağdan olabilir).Bunun dışında hiçbir problem yaşamıyorum.Ne iyi etmişimde bu motoru almışım iyikide almışım diyorum.Benim şuanki beklentilerimi(600lük motordaki olmasada ,ki beklemiyorum zaten) karşılıyor vede ekonomik bir motor.Servis olayına gelince 1000bakımı için sabah 9.00da gittim 10.30da servisten çıktım yeterlimidir acaba.Hyosung kullandığım ve poh pohlamak için değil ama almak isteyenlere benim nacizane fikrim almalarını tavsiye ederim.Verdiğiniz parayı hakedecek motor.Bu parayada ancak bu kadar olur.Haa çok paranız varsa 200-300km hız yapmak istiyorsanız tabiki gidip sıfır honda ,yamaha vs,..alınız.
-
21 Temmuz 2007, 00:14
#75
Forumdan Uzaklaştırıldı
yageo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar cbr125'i sattıkdan sonra başka hiçbir motora bakmadan bazı arkadaşlarımın tavsiyesiyle gidip GT250R aldım.Aslında amacım 600lük bir motor almaktı fakat elimdeki para ile ancak 1999/2000 model bir motor alabiliyordum.Kendi kendime neidiği belirsiz bir motor alıcağıma arkadaşlarımın tavsiyesine uyup sıfır bir motor almak daha mantıklı geldi.Nisan ayından beri motorumu kullanıyorum rodaj dahilinde bahsi geçen sorunların hiçbirisi ile karşılaşmadım.Sadece rodaj bakımı sonrası boşa zor geçme olayı bendede başladı.Daha evvel arkadaşlar boşa zor geçme olayından bahsediyorlardı ben yaşamadığım için bilmiyordum. fakat dediğim gibi rodaj döneminde kesinlikle boşa zor geçme durumu ile karşılaşmadım.Şimdiki düşüncem boşa zor geçme olayı motor yağı değişiminden kaynaklandığı(yağdan olabilir).Bunun dışında hiçbir problem yaşamıyorum.Ne iyi etmişimde bu motoru almışım iyikide almışım diyorum.Benim şuanki beklentilerimi(600lük motordaki olmasada ,ki beklemiyorum zaten) karşılıyor vede ekonomik bir motor.Servis olayına gelince 1000bakımı için sabah 9.00da gittim 10.30da servisten çıktım yeterlimidir acaba.Hyosung kullandığım ve poh pohlamak için değil ama almak isteyenlere benim nacizane fikrim almalarını tavsiye ederim.Verdiğiniz parayı hakedecek motor.Bu parayada ancak bu kadar olur.Haa çok paranız varsa 200-300km hız yapmak istiyorsanız tabiki gidip sıfır honda ,yamaha vs,..alınız.
bütün hyosung kullanıcıları aynen senin yazdıkların gibi düşünüyor ama nedense hyosung u olmayan herkes aksini düşünüyor ilginç
tanıdığım ve tanıştığım en az 10 tane hyo kullanıcısı var çoğu en az 1 senelik kullanıyor bu motorları kimseden bir şikayet gelmedi.
-
21 Temmuz 2007, 00:28
#76
Syriana adlı üyeden alıntı
arkadaşım ben honda fanatiğiysem siz hyosung amigosusunuz o zaman...söylediğin lafa bak nerden çıkardın bu anlamı anlayamadım doğrusu...yazdığım o kadar şeyde bir tane bile honda şöyle böyle diye bir cümlemi gördün...hangi akla hizmet edip yazılanları hangi mantık çerçevesinde yorumluyosunuz anlamış değilim...
ben marka fanatikliği yapmadım ama tüm GT250 kullanıcıları hyosung fanatikliği yapmış bakıyorumda...herkese bindiği motor en iyi motor olarak gelir kardeşim...ben GT250 kullanmadığım için bu makinayı yorumlayamam iyi veya kötüde diyemem bu marka hakkındaki söylemlerim sadece hyo kullanıcısı olan yakın arkadaşlarımın değerlendirmeleridir...
geçen açılan bi topikte yazdıklarımdan bahsediyosan çağlayanda eski motor ustası olupda bu işleri bırakmış yeni air-brush işleriyle uğraşan bi arkadaşım yorumlarıydı...hatta bende çoğu zaman konuşmalarını bölerek bu kadarda olmaz kullanan bazı arkadaşlar bu yönlerde iyi olduğunundan bahsediyolar dediğimde ''kim diyosa onu getir bana'' dedi...yani kusura bakma ama motora yeni başlamış yada 3-5.000 km tecrübesi olan arkadaşların yorumlarındansa ben onun dediklerini dikkate alırım...bu arada kendisininde altında 18.000 km'de bi hyosung vardı ve satmaya çalışıyodu...
bu arada dipnot:yamaha'nın modellerini honda'ya nazaran daha çok beğenirim...
ben o usta dediğin arkadaşının yanına gitmek isterim.her ne kadar kocaeli nde otursamda arada bi geliyorum istanbul a hatta imkan olursa seninde benim comet imi bi kullanmanı istiyorum.
-
21 Temmuz 2007, 00:34
#77
giallorosso adlı üyeden alıntı
bu motora elde titreşim var diyeni allah çarpar
yav haci bizim Pınarr var siteden...Kocaeli dönüşü 2-3 kere durduk titreşimden...elim uyuştu dedi kızcağız...gidona yansıyan aşırı vibrasyon olmalı...
dishy adlı üyeden alıntı
nasla kıramam...kızdırırım azcıkın ama nasla kıramam...
bende ducati alıyodum...ama eve demin 4 epmek aldım...doğal olarak yattı bizim iş...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
21 Temmuz 2007, 00:41
#78
bidefa yağ ısınınca viskozitesi düşer yani dahada kayganlaşır, eğer bir alette ki ateşlemeyle ilgisi olmayan bir yer olan şanzımanda bu kadar yuksek ısı oluşupda, dişlileri sıkıştıracak kadar ısınırsa bu makine tasarımdan ileri geçemezdi. bana pekde mantıklı gelmedi, ayrıca motoru düşük hızlarda yüksek devirde sürmedikten sonra motor o kadar ısınmaz, ancak birinci viteste son devirde giderseniz o kadar yuksek hararet yapar alet, bilmiyorum bunlar benim tahminlerim ama tabikide tecrübeli arkadaşların dedikleri benimkilerden mantıklıdır. ben sadece olaya mühendislik açısından bakmaya çalıştım... herkese iyi sürüşler
-
21 Temmuz 2007, 00:45
#79
EmoTHEp arkadaşım yağ ve filitre değiştikden sonra sadece tahmin yürüttüm olabilir belki diye.
-
21 Temmuz 2007, 01:03
#80
Forumdan Uzaklaştırıldı
gidonda vibrasyon olmadığını hissedemiyor musunuz ?
1 senedir kullanıyorum ne selede ne gidonda bir titreşim olmadı
rüzgardan uyuşuyo herhalde eliniz
mete_han adlı üyeden alıntı
yav haci bizim Pınarr var siteden...Kocaeli dönüşü 2-3 kere durduk titreşimden...elim uyuştu dedi kızcağız...gidona yansıyan aşırı vibrasyon olmalı...
iyi de şu gidona yansıyan aşırı vibrasyonu niye hissetmedik hiç 1 yıldır ben onu anlamadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)