Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sıcak Motoru Yıkatmak...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Enduro tembel motorcu işidir..... Yıkatma problemli kişiler alır.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    şimdi motor tabiki çok özel karışımlardan üretilmiştir
    tabiki yıkama yapmasan kışın yamurfa nake motorlar kullananlarımız var
    ama motorda envayi çeşit parça ve doğal olarak envayi çeeşit metal malzeme var
    bundan dolayı soğukken yıkamak tabiiki faydalı
    birçok motor bloğunun döküm olduuğunu dökümün ani ısı deişimlerine çatlama tepkisi olduunu unutmayalım..
    GKN MOTORS

  3. #23
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı İNFERNO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş yaptığın doğru değil motorla 1 saat dolaşmışsın hava soğutmalıysa aşırı ısınmıştır. motor sıcakken yıkama o anda parçaları kurcalasaydın düşerdi kırılırdı
    Abi ne yaptın yaa ??? Sıvı hidrojenlemi yıkıyorsun motoru.


    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi malzeme olursa olsun. Ani sıcaklık değişimlerinden mutlaka etkilenir.
    Ama malzemenin dayanıklı olması bunu fiziksel olarak (görsel anlamda dersek daha doğru olur) yansıtmayabilir...

    Tabiki motor bloğu karpuz gibi ortadan çatırt diye yarılmaz.
    Alp ustamın dediği gibi zayıf noktalarda risk yaratır.

    Yine de beklemek en mantıklısı!
    Viper ben buna pek katılmıyorum. Piston, dişliler, motor aksamı kam milleri gibi parçalar genelde Ç 1050 malzemeden yapılır. Tabiki bu malzeme motorun üreteceği güce, performansa göre değişebilir. Bu çeliği sertleştirmek için yaklaşık 800 - 900 dereceye kadar ısıtılır. Daha sonra suya veya özel yağa daldırılarak soğutulur. Yani malzeme birden yaklaşık 850 derece soğur. Böylece bu malzeme yapısına karbon alarak sertleşir. Peki bizim motorlarımız max kaç dereceye kadar çalışıyor ? 100 derecede hararet yaptığına göre kabaca en fazla 100 diyebiliriz. yıkadığınız su kaç derece 20 olsun. 80 derece soğuyan bir metalin ben çatlayacağına, kırılacağına kesinlikle inanmıyorum. Bana göre bunlar hurafe. Danger0'ın dediği gibi o zaman motorları yağmurda kullanmayalım

    Fakat kitapçıkta belirtildiği gibi sıcakken stop edip hemen yıkamamak daha doğru. Bu şekilde yazıldıysa muhakkak bir sebebi vardır. Ama bu şekilde yıkamak bana göre kesinlikle metal aksamlarda çatlama bozulma vs yapmaz.
    Okan ACAR

  4. #24
    talkie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    YBR125 CITY
    Alıntı myheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıyosunuz yol motorlarını ay tozlandı diyip yıkamacıya goturuyosunuz.. Ne gerek var yıkatmaya alacaksın enduroyu camuslu camuslu gi güzel bineceksin...

    Yıkanmak güzeldir...
    Enduro konusunda haklısın dostum ama bizim cruiserlar yıkanmadı mı miskin kedi gibi görünüyo
    Satılık Asya125t-Spidi mont

  5. #25
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Kawasakinin el kitabına bakıyorum şu anda, motoru yıkamadan önce motorun ve eksozun soğuduğundan emin olun, bu ikisi sıcakken motoru katiyen yıkamayın yazıyor.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  6. #26
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Şunu da ekleyeyim......

    Motor bloğu bazı motorlarda boyalıdır....Motor sıcakken soğuk suya maruz kaldığında blok çabuk daralma yapacağından üzerindeki boya zamanla dökülecektir....Çirkin görünüm alıcaktır...

    Eksoz dada aynı şey geçerli...Üzerindeki nikelaj daha çabuk soğuyacağından ya dökülme yapacak yada çatlayacaktır....

    10 dakka beklemek zormu yaaa.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #27
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Bu konudaki tartışmaya son verebilmek amacıyla Metalurji (malzeme) Mühendisi ve şu an yüksek lisans tezini yazmakta olan bi arkadaşımdan bilgi istedim. Motorun çalışma sıcaklığının 100 derece civarında olduğu, suyun da 15 derece civarında olduğunu, Bu sıcaklık farkını ŞOK soğutmayla bile uygulasanız hiçbir sorun yaratmayacağını söyledi.

    Bir de alp_tunay arkadaşımızın bahsettiği ''tutya'' malzemesini sordum, motor bloklarında kullanılmazmış, Gemilerde korozyona karşı kurban malzeme olarak kullanılırmış.

    Ayrıca bir de aşağıdaki bilgileri verdi :


    İÇTEN YANMALI MOTORLARDA KULLANILAN MALZEMELER

    Dökme Demir ve Çelik
    Alüminyum ve Alaşımları
    Titanyum Ve Alaşımları

    Motor Bloğu Malzemesi olarak alüminyum kullanılabilmesi için bilinen geleneksel alüminyum alaşımlarının düşük sürtünme özelliğinin yanında şu özelliklere de getirilmesi gerekir;

    -450 oC’ye kadar iyi dinamik ve statik dayanım,
    -İyi aşınma dayanımı,
    -Isıl genleşme katsayısının azaltılması,
    -İyi ısı iletkenliği,
    -Kullanım sıcaklıklarına yakın sıcaklıklarda yapısal özelliklerini koruyabilme,
    -İyi şekillendirilebilirlik ve işlenebilirlik.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  8. #28
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Bir de alp_tunay arkadaşımızın bahsettiği ''tutya'' malzemesini sordum, motor bloklarında kullanılmazmış, Gemilerde korozyona karşı kullanılan kurban malzeme olarak kullanılırmış



    Bilgiler için teşekkür ederim....

    Ama kafama bişey takıldı.....Benim çok yakın bir tanıdığım döktaşta çalışıyor... Yani motor parçaları dökülen fabrika... Alimünyum-Titanyum-Çelik karışımı malzemelerden döküyorlarmış...Oranlarını bilemiycem..... Ama eski ustaların dilinde bu malzemelere tutya deniyor ondan çok eminim....

    Gemilerde kullanıldığını da öğrenmiş olduk......


    Aklımda hala soru işareti var.......Motor bloğunun 100 dereceyi geçmeyeceğine inanıyormusunuz?..... Ben buna inanamıyorum..... Motor bloğunun olduğu bölümde yaklaşık 800 derece de patlama oluyor ve blok ısısı 100 dereceyi geçmiyor....

    Bi terslik var ya...... Ankarada olsam ölçebilirdim sıcaklığı ama burda imkansız... Takım taklavat hep orada....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #29
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Motorun içerisindeki emme supaplarında 500°C' ye ve egzoz supaplarında ise 800°C'a kadar yükselir ancak bir anlık ısı değişimi olduğu için bu sıcaklık yüksek iletken malzemelerle motorda dönen sıvılar ile soğutuluyor. Motor sıcaklığı 100 dereceyi gecmez demedim 100 derce civarında dedim, ve diyebilirim ki 140 dereceyi asla gecmez, bunu zaten bacaklarımızın yanmamasından anlayabiliriz. Ki zaten motorda ŞOK soğutmadan (1-2 sn de gerçekleşir) bahsetmiyoruz motoru yıkamaktan bahsediyoruz. Gönül rahatlığıyla motorunuzu yıkatabilirsiniz.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  10. #30

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konudaki tartışmaya son verebilmek amacıyla Metalurji (malzeme) Mühendisi ve şu an yüksek lisans tezini yazmakta olan bi arkadaşımdan bilgi istedim. Motorun çalışma sıcaklığının 100 derece civarında olduğu, suyun da 15 derece civarında olduğunu, Bu sıcaklık farkını ŞOK soğutmayla bile uygulasanız hiçbir sorun yaratmayacağını söyledi.

    Bir de alp_tunay arkadaşımızın bahsettiği ''tutya'' malzemesini sordum, motor bloklarında kullanılmazmış, Gemilerde korozyona karşı kurban malzeme olarak kullanılırmış.

    Ayrıca bir de aşağıdaki bilgileri verdi :


    İÇTEN YANMALI MOTORLARDA KULLANILAN MALZEMELER

    Dökme Demir ve Çelik
    Alüminyum ve Alaşımları
    Titanyum Ve Alaşımları

    Motor Bloğu Malzemesi olarak alüminyum kullanılabilmesi için bilinen geleneksel alüminyum alaşımlarının düşük sürtünme özelliğinin yanında şu özelliklere de getirilmesi gerekir;

    -450 oC’ye kadar iyi dinamik ve statik dayanım,
    -İyi aşınma dayanımı,
    -Isıl genleşme katsayısının azaltılması,
    -İyi ısı iletkenliği,
    -Kullanım sıcaklıklarına yakın sıcaklıklarda yapısal özelliklerini koruyabilme,
    -İyi şekillendirilebilirlik ve işlenebilirlik.
    Araştırma ve detaylı bilgi için teşekkürler!

  11. #31
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Peki şimdi çok kez şahit olduğum konu var..... Her motor ustası silindir contası değiştirirken motorun soğumasını bekler.... Yani sıcakken sökmez.... Sebebini soracak olursan üst kapak çarpılır derler....

    Sevgili dangerO 140 derece sıcaklık noolucakki senin deyimine göre...Söksünler o zaman.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı nartallo84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Sattık makinayı işallah 600 cc
    Sıcak motor yıkanmaz buloğu çatlatırsın,ayrıca motor yıkamacıya götürülürmü onu kendin yıkıcanki zevki çıksın motorcu dediğin öyle yapar.

  13. #33
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı nartallo84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcak motor yıkanmaz buloğu çatlatırsın,ayrıca motor yıkamacıya götürülürmü onu kendin yıkıcanki zevki çıksın motorcu dediğin öyle yapar.
    Bizde onu tartışıyoruz.....Fikrin varmı neden çatlar? Nasıl çatlar?....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #34
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alp_tunay işte problemimiz aslında şurda, usataların söyledikleri üzerine varsayımlarla konuşuyorsunuz. Ustalar konuya çok hakim kişiler değildirki, çalışan işçiden biraz daha vasıflı , bi konuda daha bilgili kişilerdir. Ben metalurji mühendisi birine danıştığımı söylüyorum siz ustaların söylediklerinden yaptıklarından bahsediyorsunuz.

    örn : Tutya :Gemilerde su kesiminin altına yerleştirilir. su ile etkileşime girer ve zamanla erir. eridikten sonra yenisi konur. böylece geminin kendi sacının zarar görmesi engellenmiş olur.

    Yani motor Bloğuyla alakası olmayan bir malzeme.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  15. #35
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp_tunay işte problemimiz aslında şurda, usataların söyledikleri üzerine varsayımlarla konuşuyorsunuz. Ustalar konuya çok hakim kişiler değildirki, çalışan işçiden biraz daha vasıflı , bi konuda daha bilgili kişilerdir. Ben metalurji mühendisi birine danıştığımı söylüyorum siz ustaların söylediklerinden yaptıklarından bahsediyorsunuz.
    Bu konuda haklısın aslında..... Burda büyük problemler yaşıyoruz.... Kime inanalım.....
    Görmüş geçirmiş insanlara mı? Yoksa çok okuyanlara mı?.....


    Şu gerçek ki benim tanıdığım ustalar kıydırıktan usta diiller....Pro da yakinen tanır.... Ama ona ne sıcak motoru yıkatabilirsiniz ne de sıcakken silindir kapağını söktürebilirsiniz.....

    37 yaşına kadar o kadar çok kez sırf mühendis diye insanlara inandım ki.....

    İnan o da kendine öğretilenden fazlasını bilmiyor...... Sadece okuduklarını anlatabiliyor.... Ama neyin ne olduğunu bence hergün söküp takan usta daha iyi bilir kanaatindeyim....

    Belki sen bile birçok şeyin doğrusunu mühendislerden daha çok bilirsin.....
    Neyse kafalar iyice karıştı.....

    Ben riske atamam kendimi....10-15 dakka beklerim...Sanki hergün motor yıkıyoruz da......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #36

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Araştırmalarınız için herkesin eline sağlık, çok teşekkürler.
    Görüşüm şudur ki sıcak motoru aynen soğutmak motor bloğunu çatlatmasa bile motor üzerindeki küçük parçaların (kapak, conta, vs) farklı oranlarda daralması nedeniyle bu tip yerlerde sızdırmaya yol açabilir.
    Hem 10, 15 dakika beklemenin kime ne zararı var ki. Motorun yağını sinyallerini kontrol edersiniz o bahaneyle, fena mı?

    Alıntı İNFERNO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen oyle Bir parçayı Sökmeye Çalış yarısı sende yarısı motorda kalır
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  17. #37

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Benim bildiğim de fren disklerine sıcakken (tabi uzun yol yapmış ve aşırı ısınmışken) soğuk su tutulmaz, otomobilde de, motosiklette de eğilme yapar şeklinde. Motor aksamı için birşey diyemiyeceğim birşey olur mu olmaz mı ama temel fizik kurallarına göre aşırı ısınmış bir metale ani soğuk su uygulamak mantıklı gelmiyor biraz olsun soğumasını beklemek daha akıllca. Otomobil kullanma klavuzlarında da motosiklet kullanma klavuzlarında da motor sıcakken yıkama önerilmez, ama kesinlikle yıkamayın denmez sadece önerilmez. Ben şahsen tamamen soğumasını bekliyorum, bana mantıkllı gelen bu doğru mu yanlış mı %100 birşey diyemem benimki düz mantık. Fren diski konusunda eminim aynalar yamuluyor, tecrübe ile sabit fakat tecrübem otomobilde ama sonuçta kullnılan malzeme aynı ise motorda da sorun yaratır. Yağmur da soğuk su diske deymiyor mu diyeceksiniz fakat yağmur yağarken hareket halinde olduğumuz için ve alana düşen miktar yıkamaya oranla az olduğu için yıkama gibi ani soğuk su şoklaması yapmaz ve diske temas ettiği an ısınır ve fren yaptıkça kurur. (bu da düz mantık kesin değil)

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    aslında sadece m otor bloğu olarak bakmak yanlış ayrıca motosiklet türünüzde çok önemli cruiser/chopper/custom tarzı bir makinayı özellikle izmir sıcağında yaz vakti uzun yol yapıpta direk yıkatan bir üyemiz var mı?

    Hiç bir şey olmazsa krom parçalar zarar görür kanaatindeyim. Beklersiniz bir 20 30 dakika paşa paşa yıkar veya yıkatırsınız.

  19. #39

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim de fren disklerine sıcakken (tabi uzun yol yapmış ve aşırı ısınmışken) soğuk su tutulmaz, otomobilde de, motosiklette de eğilme yapar şeklinde. Motor aksamı için birşey diyemiyeceğim birşey olur mu olmaz mı ama temel fizik kurallarına göre aşırı ısınmış bir metale ani soğuk su uygulamak mantıklı gelmiyor biraz olsun soğumasını beklemek daha akıllca. Otomobil kullanma klavuzlarında da motosiklet kullanma klavuzlarında da motor sıcakken yıkama önerilmez, ama kesinlikle yıkamayın denmez sadece önerilmez. Ben şahsen tamamen soğumasını bekliyorum, bana mantıkllı gelen bu doğru mu yanlış mı %100 birşey diyemem benimki düz mantık. Fren diski konusunda eminim aynalar yamuluyor, tecrübe ile sabit fakat tecrübem otomobilde ama sonuçta kullnılan malzeme aynı ise motorda da sorun yaratır. Yağmur da soğuk su diske deymiyor mu diyeceksiniz fakat yağmur yağarken hareket halinde olduğumuz için ve alana düşen miktar yıkamaya oranla az olduğu için yıkama gibi ani soğuk su şoklaması yapmaz ve diske temas ettiği an ısınır ve fren yaptıkça kurur. (bu da düz mantık kesin değil)
    Sonuçta hava soğuk olduğu ve devamlı ıslandığı için nispeten soğuk kalacaktır diskler. Sıcak bir günde sert bir kullanımın üzerine soğuk duşa sokmaktan farklı olacaktır illaki
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  20. #40
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    motor her zaman soğukken yıkanır çünkü sıcakken yıkadığında dikkat etmişindir diğer motorların silindirle eksoza bağlanan demirleri siyah değil küf rengindedir buda eksozun en çok ısıya maruz kaldığı yerdir orası sıcakken dayima suya maruz kalmıştır.bir diğeride silindir sıcakken birden su ile ıslandığında silindirde mikro çatlaklar meydana gelebilir.
    Mustafa Kemal Atatürk


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)