Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
gt250r ye sadece sport motosiklet diyebiliriz elbette.
ss ten tek farkı sürati. yapıları gereği hepsi bir bunların, cıbırla karıştırma. r6 pire gibi kalıyor yanında, hatırlatırım.
süratlerinden ziyade kullanım şekilleri rahatsız, Türkiyeye gelmiyor.
deli gibi sürat yapan çok makina var tipleri gereği ss demiyoruz.
en ideali stritfaytır, hem performansı hem manevra kabiliyeti var
Fazer - Vfr 800 - Hornet 900 vs vs...deli gibi sürat yapan çok makina var tipleri gereği ss demiyoruz.
Bir de küçük cc leri başlangıç motoru olarak nitelendiririz ya hep, şu RX 135 king / RX 115 ler 180 km/h yapıyor.. Aklıma geldi
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
sadece küçük cc li olması yetmiyor, kalıp olarak ta küçük motorlarla başlamak icap ediyor.
bu yüzden hep diyorum gt250r başlangıç motoru değil
avrupada ve bir çok ülkede başlangıç motoru olup olmadığı kilo başına düşen beygir sayısı ile belirleniyor. genelde yarış motorlarında 250cc bütün motorlar, (aprilia rs250 hariç) , chopperlarda 650 cc'ye kadar başlangıç motoru sayılıyor. enduroların 40 hp'ye kadar olanları. gt250 şu anda avusturalyada çok tutulan bir başlangıç motoru.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
ben ters taraftan bakıyorum olaya. gt250r kalıbına göre güçsüz. sürdün mü bilmiyorum ama agresif kullanmaya gelmiyor. yatırıp kaldırmalarda geç toparlanması sıkıntı oluşturuyor. motor gücü - kalıp uyumu iyi değil.
bu da tecrübeli ve sakin kullanan bir sürücünün elinde olması gerektiği anlamına geliyor.
rs 125 ölçülerinde olsa çok ideal bir motor olurdu; hem süratle işim olmaz diyen sport meraklıları için hem fazla sürüş tecrübesi olmayanlar için.
Kimi insanın mekanik-motor (motosiklet değil makina anlamında) -elektrik melekesi olmuyor ne yazık ki,çalışan herhangi bir düzeneğin mantığını,sesini,titreşimini algılamakta zorluk çekiyor.
Evin de atan otomatik sigortayı kaldıramayan,aracının debriyajını binlerce km sonra bile dengesiz bırakan,civatanın sökme takma yönünü dahi aklında canlandıramayan vs vs vs vs insanlar,gaza gelip,merak edip,havasına motor hatta SS motor alıyor.
Bir çoğuda hayatını sonlandırıyor.
İnsanoğlu kendisini çok iyi tanımalı,sınırlarını bilmeli-çizmeli yani kişiliği sağlam temellere oturmalı ki o kişilik o bedeni uzun yıllar korusun.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Ben Yarış Scoote rına geçiyom artıkın Beat tan sonra her motor racing hissi veriyo zati
Poturdak
eyvah eyvah Songokhu arkadaş benden betermiş
Poturdak
ne olursa olsun ama motorun biyerinde R olsun çamur felan ne gerek yaaa
Konyada drag yarışcısı ölmüştü geçen sene malesef. 260 km/h ile arabaya arkadan vurmuştu. Motorun tek sağlam yeri şasesiydi. Nerdeyse eğiklik bile yoktu. Racing derken 600rr, r1 gibi yüksek teknoloji kullanan motorlar...
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
ben basit bir kazadan sonra eğilmiş şasili bir yarış motoru gördüm.
Tamirci ustanın dediğini yazdım sizlere. inanıp inanmamak size kalmış
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
bende amcamın tamir hanesine gelen bir suzuki gsxr 1000 gördüm eski model 90-94 falandır motor yarışlarda kaza yapmış ve sonra satılmış getiren adam almış onuda şase de ön kolların(amörtisör) sağ taraftaki olanı deponun olduğu bölüme çarpmış ve eğilmişti içe çöküktü ayrıca disklerde lıngır lıngır oynuyordu sakattı açıkçası fakat gün geçtikçe daha çok sağlamlaşıyor ve belli oranlardada hafifliyorlar örnek vericek olursak titanyum çok hafif ve çelikten bile sağlam olan bir madde
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Sapla saman birbirine karışmış.
Biraz ayıklayalım.
*Yarış motosikletleri şasileri en sağlam motosikletler arasındadır.
Fakat bu kırılmayacağı anlamına gelmez.
*Yarış motosikletleri Enduro tip motorlardan çok daha rahat ve konforlu yolculuk imkanı sunarlar.
Enduro yol dışında yarışmak için tasarlanmış bir yarış motosikletidir ve sürüşün çoğu ayakta gerçekleştirilir.
Enduro motosiklete konforlu diyebilmek, daha önce sadece yarış bisikleti deneyimine sahip olan biri için geçerlidir.
Endurolar son derece konforsuz ve rahatsız motosikletlerdir.
Karşılaştırmanız için bir enduro ve bir yarış motosikleti fotoğrafı asalım. Hangisi konforlu görünüyor?
Tipik ve sınıfının en iyisi bir Enduro...
Ortalama bir Yarış Motosikleti....
*Forumda Endurocu olduğunu zanneden bir çok arkadaşımız var.
Aslında Endurocu değiller.
Bir kere kullansalar zaten hemen vazgeçerler.
Endurocu arkadaşlarımız aslında birer Dual Sport'çular.
Dual Sport motosikletler, hem arazide, hem de yolda ortalama bir konfor sağladıkları için çok tutulan ve sağlam motosikletlerdir. Nedense bu motosikletler halk arasında Enduro diye tabir edilirler.
Tabii benziyorlar.
Tipik bir Dual Sport...
* Tüm motosikletlerin farklı kullanım amaçları ve kullanım tarzları vardır.
Yarış motosikletleri bunların içerisinde kullanım tarzı olarak en çok risk üstlenmeniz gereken motosiklet türüdür. Bu nedenle acemi ellerde çok tehlikelidirler.
Fakat çekici görüntüleri ile özellikle genç kuşağın çok ilgisini çeken ve bir gün bir tanesine sahip olma isteğinin bastırılamamasına neden olan bir türdür.
Motosiklet kullanan herkes en azından bir defa da olsa bu motosiklet türüyle bir deneyim yaşamak ister.
Bu son derece normal ve kabul edilebilir bir davranış biçimidir.
Fakat bu forumlarda defalarca yazdığımız şeyi sürekli tekrar etmek zorunda kaldığımız bir motosiklet türüdür aynı zamanda.
Kesinlikle acemi işi değildirler.
Bir motosikleti kullanabilmek, vitese takıp hareket ettirmekten, ya da frene basıp durmaktan ibaret değildir.
Trafikte binlerce değişik risk faktörü vardır.
Deneyimsiz bir sürücü için,bu risklerden kurtulma oranı en düşük olan motosiklet türü işte bu yarış motosikletleridir.
Fakat deneyimli bir sürücünün elinde bir çok riskten kolayca sıyrılmanıza olanak sağlayan tür yine bunlardır.
Yanlış hatırlamıyorsam, Sayın Rahmi Barutçu'nun, bir benzetmesi vardı.
"Motosiklet kullanmak Paraşütle atlamaya benzer. Eğitim almadan ikisi de olmaz."
Buna yakın bir benzetmeydi.
Tamamen katılıyorum ve kendi açılımımı eklemek istiyorum.
Hiç eğitim almadan paraşütle atlayabilirsiniz.
Kafanız çalışyorsa, paraşütü açmak için çekeceğiniz ipi bulur, şansınız varsa yere bir tarafınızı kırmadan inebilirsiniz.
Ama her zaman böyle şanslı olmayadabilirsiniz.
Karşılaşabileceğiniz bir aksilikte ne yapacağınızı bilmiyorsanız yere çakılırsınız.
Oysa eğitim almış deneyimli bir paraşütçü, bu durumdan kolayca sıyrılabilir.
Tabii bu deneyimli paraşütçünün asla yere çakılmayacağını garanti etmez.
Deneyimli motosiklet sürücüsünün asla kaza yapmayacağının garantisi olmadığı gibi.....
Saygı ve sevgilerimle......
valla 22 yaşında gencecik adamım ss tarzı bi motor kullanıoyrum trafik, otoban, dur-kalk beni hic bişi yoramaz...
endurocuların yanından 180le gecerken keyfim, acımı unutturuo belki
Patriote gozumsun, super ozetlemissin olayi
Oh be
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)