highwayguide adlı üyeden alıntı
BMW ve BORUSAN
Sevgili motorsiklet dostları,
Özellikle de yeni motorsiklet alacaklar, ve hatta BMW düşünenler; lütfen şu satırlarımı okumadan karar vermeyin. Gerçi bir BMW alıp sonra hayatının hatasını yaptığını anlayan motorsiklet sürücüsü ben değilim ama yinede bilen, bilmeyenin benim tecrübelerimden ders almasını isterim:
2006 Fuarını ziyaret etmiştim ve kafamda eski muhteşem Burgmann’ ımın yerine daha büyük bir touring alma fikri vardı. Düşündüğüm alternatifler Harley Davidson Dyna Star Ultra, Honda Gold Wing ve BMW LT 1200 idi. Maalesef Harley Standında her şey çoktan satılmış, Honda Standında ise sevgili Sina Ağabey, aşırı talep yüzünden bana ancak 3 gün sonra haber vereceğini, ellerinde kalıp kalmadığını bildireceğini söylemekle yetinebildi. Bense alma fikrine tamamen sabitlenmiş olduğumdan BMW standındaki son kalan LT 1200 e yapıştım.
Kader! Ve kabuslar o zaman başladı….
İlk facia daha motoru teslim alırken Borusan’ da idi: Önce uzunca bir süre bekleme; zira motor ellerinde değil , Antalya’dan gelecekti. 24.000 Avro yu ödedim ve motoru teslim almaya gittim. Önüme toz içinde bir motor çıktı. Sağını solunu inceledikten sonra motorun kullanılmış olduğu hissine kapıldım; Zira benzin depo bölümünün kapağı ve sağ ayna bir şekilde yerine tam oturmamış ve lastiklerin yere basan bölümündeki çapaklar kopmuştu…. Fikrimi söylediğimde ise, böyle bir şeyin Borusan da söz konusu olamıyacağı , motorun tozlu olmasından dolayı öyle durduğu söylendi doğal olarak. “Niye temizlenmedi” sorusunun cevabı ise daha da ilginç di: “İşimiz başımızdan aşkındı” . Yani bir müşterinin 24 000 Avro ödeyerek aldığı motoru temizleyip teslim edecek vakit yok!
(Haftalar sonra bir kablo döşemesi sırasında sağ aynayı tutan klips vidalardan kırılmış ve o şekilde yerine vidalanmış olduğu için aynanın yerine tam oturmadığını ve alt grenajın bir tesbit vidasının eksik olduğunu tesbit ettim ki, düşündüğüm gibi motorun en azından test için kullanıldığını ve ufak bir kazası olduğunu anladım)
Saçma bir inatla motoru teslim aldım, ve aslında ilk 1000 kilometre süresince çok mutluydum.. Ama dertlerin asıl ondan sonra başlayacağı konusunda daha önce bir fikrim yoktu ve 1000 km bakım zamanı geldi.
Doğal olarak telefonla arayarak bir randevu almak istedim ve aldım da: Ancak 26 gün sonraya !!! Yani sanki Borusan 100 000 Motorsiklet satmıştı ve hepside bakıma geliyordu anlaşılan.
Zaman geldi ve motorumda bu arada 2000 km ye geldi. İşimi gücümü doğal olarak bir kenara bırakıp sevgili motorumun hayrı için sabah saat 9:00 da Borusan İstinye….Ve iki küçük arıza bildirimi : Yanmayan sağ ayak altı park lambası ve arka tekerden gelen ciyaklama sesi…. Akşama hazır olacağı söylendi ve saat 17 de LT mi teslim aldım. Tabi konu Borusan olunca hala bütün iyi niyetim ile her şeyin hallolmuş olacağını düşünerek bastım gaza. Otobandan Anadolu yakasına. Kritik bir sıkışma ve biraz sertce bir fren. Fakat koca LT bırakın durmayı yavaşlamak bile istemiyor. Hemen sağa çektim ve hidrolik kutusunun tamamen boş olduğunu tesbit ettim. Tabi ilk benzinciye yanaşıp hidroliği doldurttum. Ancak bu duraklama esnasında ne park lambası nede arka tekerdeki ses ile igilenilmediğinide fark ettim. Ertesi gün ve takip eden iki günde toplam 12 arama ve her seferinde “size geri döneceğiz” veya “ sizi arattıracağız” lafı…son çare olarak Almanya ya bir şikayet yazısı … Ne ilginçdir ki 3 gün sonra, şikayetten tam 15 dakika sonra telefonla arandım. “Getirin motorunuzu halledelim” dendi… yani yeni bir işi gücü bırakma günü ve Göztepe’den İstinye’ye yol!!! Hani sadece Borusan’ da çalışılıyor ama diğer bütün insanların başka yapacak işi yok gibilerinden… Ben Borusana ödediğim tuzlu bakım hesabı üzerine ayrıca hidrolik ve park lambası için tekrar muhtelif yerlere ödeme yaptıktan sonra….”Neden motor sizdeyken ilgilenmediniz” sorusunun cevabı “kusura bakmayın atlanmış”….. Yani boş hidrolik kutusu sonucu bir duvara amblem gibi yapıştıktan sonra da büyük ihtimal söylenecek söz “kusura bakmayın atlamışız”….
Aylar geçti ve işim gereği kışı güney sahilinde Alanya bölgesinde geçirdim ve bu arada kilometre sayacım 11.000 i gösterdi. Ve bir sonraki bakım zamanı geldi. Araştırma ve sonuç olarak bu işi Kosifler – Antalya nın yapması gerektiği.. 3 Hafta da 3 Telefon ve servis randevusu, fiyatı ve detayı konusunda bilgi rica etmeme rağmen karşılığında, hiç dönülmeyen “biz size döneceğiz” cevabı…. 130 km yolu sineye çekip Alanya dan Antalya’ya kadar giderek en iyisi yüz yüze görüşmek diye düşündüm ve yaptım. Ve 4 gün sonra saat 9:30 a bir servis randevusu aldıktan telefonumu bıraktım ve mutlu, mesut Alanya’ya döndüm. 4 gün sonra 9:30 da oradaydım tabi… Önce her serviste olduğu gibi sevimli bir bayandan karşılama “hemen sizinle ilgilenecekler” sözü.. Bu hemen 1 saat demek oluyor tabii ve 1 saat sonra çıka gelen vatandaştan “kusura bakmayın servis ustamızın cenazesi vardı o yüzden bu gün yok ve önümüzdeki 3 günde servise kabul edemeyeceğiz” . İnsanın aklına “peki neden telefon numaramı aldınız, arayıp söylenemezmiydi ?” diye bir soru geliyor ama tabii çok anlamsız.
Bu arada LT nin sayaçında 14.000 km yazıyor ve ben İstanbul’a dönmek durumundayım.
Zaten motor öksürmeye, her dur kalkta sarsılmaya ve hatta stop etmeye başlamış…. Antalya’da anonim bir motorsiklet servisi arayarak yağ ve filtre değiştirtiyorum ve hatta hava filtresi temizleniyor…İstanbul’a kadar sorunsuz gelmeme rağmen akabinde motorda öksürük aksırık yine başlıyor…
Yapacak bir şey yok, tabiî ki Borusan aranacak. Ve bir bakım randevusu istiyorum. Bir hanımefendi nazikce 3 gün sonra gelebileceğimi söylesede ben kulaklarıma inanamıyor ve emin olup olmadığını soruyorum. Hanımefendi gayet emin bir şekilde “Tabiî ki beyefendi” diyor. Acaba Borusan da bir şeylermi değişti diye bir umut sarıyor içimi. Ve gidiyorum.
Henüz son yağ değiştirmeden sonra 1000 km olmasına rağmen yağ değişimi öneriliyor. Mantıklı buluyorum, zira bir önceki yağ çok fazla eskimişti ve tortu bırakmış olabilir diye düşünerek onaylıyorum ve problemlerimi sıralıyorum:
- ciyak ciyak öten bir arka teker
- Kalkışlarda zorlanma ve silkelenme
- Aşırı benzin sarfiyetı
- Stop etme ve kavramanın zorlanması
- Direksiyondan, her ufak kasiste ve sağ sol dönmede gelen vurma sesi
- Ve sonuna kadar yukarı dayanan hararet göstergesi
Sevimli bir şekilde akşama hazır edilmeye çalışılacağı söyleniyor ve büyük umutlarla ayrılıyorum. Gün içinde gelen telefon bana direksiyon ve arızalı olan arka diskin işinin uzun olacağı bu yüzden bir gün daha sabretmem gerektiğini söylüyor.. Ve ertesi akşam
17 de LT mi teslim almaya gidiyorum…Bana direksiyon bilyelerinde arıza olduğu, mevcut olmadığı için Almanya’ya sipariş verildiği gelince değişeceği, arka diskin arızalı olduğu ve garanti bazında değiştiği. Bilgisayarın başka bir arıza rapor etmediği, ayarların yapıldığı söylenerek motorum teslim ediliyıor.. Külliyetli bir faturadan ödemesinden sonra basıyorum gaza; hala umutla. Göztepeye varana kadar problem yok.. Ama ertesi gün motor yine öksürüyor ve stop ediyor… O zamana kadar 0-30 km süratte öten arka teker artık 50 km süratte bile ciyak ciyak ötüyor. Ve ben diskin değişmediğini sadece temizlendiğini tesbit ediyorum…..
İşte BMW Motor alınca başınıza gelecekler arkadaşlar….
Tanrı sizleri sadece yolların tehlikelerinden değil BMW ve BORUSAN dan da korusun
Sevgiler
Selim Kavuncuoğlu