Racing -- SS ile baslanirmi - Soru/Cevap
Reklamlar
-
Bir arkadasimizdan bu klasik soru geldi, yaniti biraz detaylica yazinca, bunu yeni hevesli diger arkadaslar da okusun istedim. Asagida...
=======================
> yaz&lar&n& okudum gayet ho& zaten tekrar tekrar okumak gerekiyor bir
> kerede kafaya girmiyor teknik konular
> benim söylemek istedi&im ben racing hastas&y&m ve di&er hiç bir motorun
> görünümünü sevmiyorum
Bunu saygiyla karsiliyor ve sana hak veriyorum.
> tecrübene sayg&m sonsuz ama h&z yapmadan bir racingle ö&renmek çokmu
> imkans&z
Benim o teori yazilarinda "is-guc vs." diye bir bolum var. Biraz uzun ve sıkıcı gelebilir, ama orada simdiye kadar hic duymadigin bir kavram bulacaksin "hizlanma hizi" diye. Ki bu motorun maximum tork ve maximum guc zirve noktaları arasina cikma hizidir.
Bu 1200 cm3 olmakla beraber bir BMW C modelde son derece dusuk, oysaki bir yaris motorunda / super-sport (SS) motorda son derce hizlidir. SS motorlarda max. Tork-guc araligi cok dar oldugundan cok vites degistirmek gerekir ve amac hiz/performans oldugundan o araliga motorun bir an once cikmasi esastir.
Pratikte bunun karsiligi bir acemi icin motorun firlayip kendi kafana dusmesi de olabilir, (ben yasadim), virajda arka tekerin kayip karsi seritten gelen aracin altina girmen de olabilir...vs. olasiliklar muhtelif.
"Cok mu imkansiz" sorusu bile aglamakli geliyor, duyuyorum ama...
> yani ben sevmedi&im bir araca para vermek ve kullanmak
> istemiyorum
> zaten &ehir d&&&nday&m burda trafikte yok yava& yava& ö&renmem sak&ncal&m&
> racingi.
Ben motor firlayip benim ustume dustugunde garajda yanlizdim. Yani bu trafikle, sehir disi ile ilgili olmayabilir. Zaten motoru dusuk hizda ve smooth -yumusak- kullanmak daha buyuk marifet gerektirir.
> lütfen &unuda dü&ün cevap verirken nefret ederek ba&ka bir alete binmem
> daham& sa&l&kl&.
Herhangi bir motora karsi "nefret" dercesinde guclu bir duygu besliyorsan bu ise hic girme. "Hoslanmiyor" olabilirsin, hatta "hic hoslanmiyor" dahi olabilirsin ama ben "nefret"i anlayamam.
Bence ornegin bir Twister al bu ise basla...Motosikletin fiyakasindan once ogrenecek cok sey oldugunu goreceksin. Trafik, fren teknikleri, cadde stratejileri, giyim kusam, konfor..binlerce sey var ogrenecek ve hemen hemen hicbirinin sectigin motorun modeli ile alakasi yok.
Twister hakkinda bir arkadasimizin (sukranlarimla) yaptigi siteyi referans verecegim, bir bak.
http://www.twister.galerisi.com/
---------
Soru cok sorulanlardan oldugu icin kaynak (adini) gostermeksizin forumda kullanacagim.
Basarilar. Beni dinle, iki-uc sezon sonra pistlerde seni alkislayalim. Yada dinleme, ve her zaman vasat bir surucu olarak kal. Ki bunu hic istemem. Ciddiyim.
Reklamlar
-
Admin
Twister ile ilgili motorize dergisinin yaptıgı testin link asagida
http://www.motosiklet.net/showarticle.php?articleID=228
-
haqlısın Donald_Duck, bende honda twister la başlamayı düşüniom bu yaz
:
-
soruyu ben sormuştum kendi kendi mi açıklayım hemde listede üst sıraya taşıyayım bu forumu görmeyen görsün :D
Never was born and will never die!
-
çok teşekkürler öğretici bir yazı
-
öhh alperen 2004 yılının konusunu hortttttlatmışsın
-
wallla aga okuyamadım adamın göüzün yoruyo k.bkma
Bir İp Koptuğunda Tekrar Bağlanabilir,Ama Eskisi Kadar İyi Çekmez!!!
-
yine hortttt
-
Hangi Motorla Başlayım Her Kafafadan Ayrı Ses Geliyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler