Kullanılmış Motosiklet Almanın İpuçları
Reklamlar
-
12 Haziran 2007, 13:15
#1
Birçok kimsenin hayali bir motosiklet sahibi olmaktır. Bunun için iki seçeneğiniz var.
Ya sıfır kilometre bir motosiklet almak, ya da kullanılmış bir motosiklet bulabilmek. Ancak kullanılmış motosiklet almak, sanıldığı kadar kolay bir iş değil. Problem çıkarabilecek, işe yaramaz bir motosiklet, tüm hayallerinizi yok debilir. Hazırladığımız soru-cevap kılavuzu ile kullanılmış motosiklet konusunda bir nebze olsun rahatlayacağınızı tahmin ediyoruz.
Nereden kullanılmış motosiklet almalı?
Kullanılmış motosiklet satışı yapan bayilerinden
Avantajı: Bayiler kullanılmış motosikletleri, birçok testten geçirdikten sonra satın alıyorlar. Bu nedenle risk oldukça azalıyor. Ayrıca kullanılmış motosikletlere garanti veren bayiler bile var.
Dezavantajı: Satıcı kar marjını fazla tutabilir. Fiyatlar nispeten daha yüksektir.
Dergi ve gazete ilanları vasıtasıyla
Avantajı: Bazı durumlarda çok ucuza ikinci el alınabilir.
Dezavantajı: Bu durumda risk faktörü fazladır. Çok dikkatli davranmalı, özellikle motosikletin çalıntı olabileceği konusuna dikkat edilmeli.
Bir arkadaş veya tanıdıktan
Avantajı: En güvenli kullanılmış motosiklet satın alma yolu; bu sayede satıcıyı ve satın alınacak motosikleti tanımak mümkün. Dezavantajı: Tek dezavantaj motosikletin sorun çıkarması durumunda arkadaşlık ilişkilerine zarar gelebileceği.
Kullanılmış motosiklet almaya giderken neler gözden geçirilmeli?
İlanlarda belirtilmeyen, tüm veri ve ek bilgiler, motosiklet sahibinden ısrarla istenmeli. Bunlar not alınıp tekrar gözden geçirilerek karşılaştırılmalı. (örneğin fiyat, kilometre durumu, model tarihi, motosikletin kaza yapıp yapmadığı ve daha önce kaç el değiştirdiği gibi unsurlar)
Kontrole giderken neler götürülmeli?
Her olasılığa karşı parçaların sökülüp kontrol edilebilmesi için, içinde tornavida, bijon anahtarları, pense gibi alet-edavatın bulunduğu bir çanta götürmekte yarar var. Ayrıca fren balatalarının kontrol edilmesi için, küçük bir el lambası da büyük faydalar sağlayacaktır. Ancak kullanılmış motosiklet alırken yapılacak hataların en aza indirilmesi için bu işlerden anlayan ikinci bir kişi daha orada bulunmalı. En azından iki kişi daha fazla şey görebilir, dahi iyi bilgi alışverişinde bulunabilir, daha az şey unutur ve teknik kontrolde birbirine destek olabilir. Bunların yanında kontrole giderken kaparo ödenmesi için bir miktar nakit para ve daha sonra sorunlar çıkmaması için bir satış sözleşmesi götürülmesi gerekir.
Kullanılmış motosiklet alma kılavuzu
Neler kontrol edilmeli?
Teknik özelliklerin kontrolü, sakin ve aydınlık bir yerde yapılmalı. Aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:
Motor yağ kaçırıyor mu?
Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.
Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?
Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.
Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?
Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.
Motosiklet çalıntı olabilir mi?
Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.
Arka salıncak yatağında boşluk var mı?
Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.
Gidon bilyelerinde boşluk var mı?
Ön tekerlek yerden kaldırıldığında, gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon, teleçatalın altından, iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.
Fren balataları kullanılmaz halde mi?
Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.
Fren disklerinin durumu nedir?
Disklerdeki derin çizikler, balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.
Motosiklette paslanma belirtileri var mı?
Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.
Susturucunun içinde paslanma var mı?
Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.
Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?
Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.
Zincirin durumu nasıl?
Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.
Motorun durumu nasıl?
Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.
Arka amortisör arızalı mı?
Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.
Jantlar yamuk mu?
Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).
Hangi belgeleri kontrol etmek gerekir?
1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
2 Motorun kağıtları, üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
4 Servis defteri tutulmuş mu?
5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?
Deneme sürüşü
Satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.
alıntı:motosikletim.ekolay.net
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Reklamlar
-
12 Haziran 2007, 13:33
#2
bilgiler için teşekkürler çok iyi bir açıklama olmuş gayet güzel
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
12 Haziran 2007, 13:41
#3
sevgili modlar yanlış yere açmısım konuyu:( faydalı bilgilere aktarırsanız daha ii olur..
bu arada faydam dokunduysa ne mutlu .. rica ederim bathu..
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
12 Haziran 2007, 13:51
#4
bilgiler için teşekkürler
benim aklıma takılan nokta şu :
test sürüşü için motorumuzu verdiğimiz şahıs motoru geri getirir mi?
buna da çok dikkat etmek lazım hakkaten
bir anlık gaflet ile iyi,samimi gözüken birisi götürebilir motoru mazallah
motoru test etmek isteyen kişiden öyle birşey istemeli ki geri gelmeye mecbur olsun
-
12 Haziran 2007, 14:34
#5
asm adlı üyeden alıntı
bilgiler için teşekkürler
benim aklıma takılan nokta şu :
test sürüşü için motorumuzu verdiğimiz şahıs motoru geri getirir mi?
buna da çok dikkat etmek lazım hakkaten
bir anlık gaflet ile iyi,samimi gözüken birisi götürebilir motoru mazallah
motoru test etmek isteyen kişiden öyle birşey istemeli ki geri gelmeye mecbur olsun
okuyunca direkt organize işler aklıma geldi kimlik yada ehliyet almak yeterli olur sanırım
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
12 Haziran 2007, 14:54
#6
bunu bir arkadaşa da dediğimde o da bana "organize işleri bilmiyor musun?" dedi
-
13 Haziran 2007, 10:14
#7
biçok arkadaşımız motosiklet almak veya satmak istiyor...bu konunun okunmasında fayda var arkdaşlar
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
13 Haziran 2007, 11:31
#8
güzel yazı.. teşekkürler paylaşım için
-
13 Haziran 2007, 12:25
#9
satılık olan motoruma işyerindeyken bakmak için gelirlerse kesinlikle izin veririm. çünkü kaçacak bir yeri yok, tek giriş çıkışı var orda da ben varım. he beni de çiğner geçerse ona doğru çevrilmiş 9 namlu içinde, 800m/s hızla özgürlüğüne kavuşmayı bekleyen 20x5 mermiyi azat ederim.
-
13 Haziran 2007, 12:51
#10
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
13 Haziran 2007, 15:15
#11
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
13 Haziran 2007, 15:20
#12
asm adlı üyeden alıntı
bilgiler için teşekkürler
benim aklıma takılan nokta şu :
test sürüşü için motorumuzu verdiğimiz şahıs motoru geri getirir mi?
buna da çok dikkat etmek lazım hakkaten
bir anlık gaflet ile iyi,samimi gözüken birisi götürebilir motoru mazallah
motoru test etmek isteyen kişiden öyle birşey istemeli ki geri gelmeye mecbur olsun
Sahibinden.com da bır ilan
okumuştum YBR 125 ılanı
motoru satın almaya gelen kişi deneme sürüşü yapmak ıstemış
ılerden dönüp geleyim demiş ve gazlamış
gidiş o gidiş... motor sahibi arkasından bakakaldım diyordu
Allah korusun bu gıbı konularda dıkkatlı olalım...
____it's my life_1982____
-
13 Haziran 2007, 23:56
#13
ıkıncıel almayı dusunuyorum bu dedıklerını kontrol ederım cok tsk.
-
14 Haziran 2007, 12:54
#14
28enes28 adlı üyeden alıntı
ıkıncıel almayı dusunuyorum bu dedıklerını kontrol ederım cok tsk.
daha bilinçli olacağından eminim..
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
14 Haziran 2007, 13:22
#15
benim motoru alabilirsiniz bu durumda, ilk sahibiyim tüm bakımları yapılmış olup kapalı garajda muhafaza edilmektedir
-
14 Haziran 2007, 16:20
#16
glock adlı üyeden alıntı
benim motoru alabilirsiniz bu durumda, ilk sahibiyim tüm bakımları yapılmış olup kapalı garajda muhafaza edilmektedir
yanlış yere yazmışın sanki heheheh
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
15 Haziran 2007, 01:42
#17
valla süper olmuş.. Hemen Arşivime ekleyeyim bu bilgileri.. Elelrine Saglık Teşekkkürler...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
15 Haziran 2007, 01:49
#18
az biraz forumun tozlu köşelerinde kalmış benzer isimli bir başlığın adresi aşağıdadır
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...etmeliyiz.html
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
15 Haziran 2007, 01:52
#19
Süper Moderatör (BBRR)
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler