çin malları iyi......................
çin malları iyi......................
japon üretim ekonomisinin gelişimi gibi bir süreç izlediklerinde çin malı motorlar kalite anlamında elemeden geçerek iki sınıf motor üretmeye başlayacaklardır.
birinci grup: kalitesi japon markalar ile yarışabilecek marka ve modeller
ikinci grup: şu anki bilinen kalitede üretilen marka ve modeller
çinde motor üretimi bizdeki tekstil üretimi ile benzerlik göstermektedir. sermaye ve bilgi birikimini akıllıca kullanan firmalar (markalar) öne çıkarak global ekonomi üzerinde rekabetçi mallar üreteceklerdir. 20 yıl öncesinin japon üretiminde bunu görebiliriz. çin malları için ise yaklaşık 5 yıl içinde japon markalar ile kalite açısından yarışacak modellerin çıkması mümkündür.
yerli üretime baktığımızda ise şu anki durum çinden yarı mamul ve tam mamul ürünlerin marka basılarak piyasaya sürülmesidir. ne bir bilgi transferi vardır nede gelecek ürünler için değişiklik yapma kaygısı.
yabancı markalar meslek liseleri ile ortaklaşa projeler içine girerek kalifiye servis personeli yetişmesine önayak olmaktadır. yerli üreticilerimiz içinde bu şekilde bir yapılanma içinde olduklarına dair bir bilgi şu ana kadar okuduğum haberler ve resmi sitelerindeki duyurularda göremediğim bir konudur.
sitemiz üyelerinden teknikhoca ile konuşmalarımızdan anlaşıldığı kadarı ile şu an mevcut makina parkı ile çin malı ile japon malı arasında bir üretim yapabilmemiz sözkonusu. bu bile düşük kalite çin ürünlerinin piyasada alıcı bulması ve yerli üretim yapılmasına engel olmaktadır. yerli üreticiler ise kısa vadede karlılık düşündüklerinden dolayı yerli markalaşma içinde üretim konusunu sadece montaj olarak devam ettirmektedirler. özgün bir tasarım yok denecek kadar azdır.
Rekabet kurulunun ithal motosikletler için çıkarmış olduğu fonlama ile yerli üreticinin desteklenmesini düşünmektedir. fakat yerli üreticimiz zaten yurt dışından gelen parçaların montajından başka bir şey yapmamaktadır. burada montajın üretim olup olmadığı konusu çıkmaktadır.
yerli yedek parça üreticileri ile bir ortak nokta bulunması gerekmektedir.
çin motorları devriminde satılan motor sayısı kadar yerli üretim yapmış olsa idik şu an aynı fiyata yerli motorlara biniyor olacaktık. olay tamamen üretimin sayısı ile ilgilidir.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
tuğrul özbek arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.konun üretim ve satış kısmını çok güzel açıklamış.
benim yaklaşımım ise tüketici kanadının elindeki gücün farkında olmamasıdır.(ki bu aslında özünde eğitimden geçer).kısaca bilgi eksiği olanı kolay kandırırsınız.
-tuğrul arkadaşın dediği gibi belkide temenni boyutunda-satıcı ve üreticiyi zorlayan alıcı tipi artmadıkça(paran yoksa alma kardeş zorla satan yok)ne üretim olur,ne kalite artar ne de fiyat düşer(nasıl sa alacak gariban hazır).
peki bu bağlamda bir sorum olacak:
her gün en az bir iki soru geliyor bu bölüme:
x markasının y modeli nasıl asak mı almasak mı?peki bu mal ucuz ve belkide dandik çin malı olduğunda :
dandik mal alma demek o markaya karşı ne anlam taşır.bu o vatandaşa nasıl bir uygun dil ile aksettirilebilir(markada gitsin kaliteli yerli üretime yada kaliteli ithalata dönsede biz kurtulsak olmaz mı?)
ucuz maliyetler sebebi ile çinde üretilen motorların bir standardı yok bunlara büyük markaları katmıyorum honda,yamaha vb.
mesela benim motosikletim 10.000 km. ye yaklaştı şu anda kadar periodik bakımların yağ değişimlerinin haricinde çıkardığı masraf maximum 250 -300 ytl arasında çinlileri koru korune yermeninde bir anlamı yok bunu ülkeye sokan bizim iş adamlarımız devlet bu konuya el atmadıkça devran döner olan şansız olan çinli motosiklet kullanıcılarına olur
Çin ve diğer uzak doğu ülkelerinde motosiklet kullanımının bizdekinden çok yaygın olduğu ve motosikletin oralardaki kullanım amacı düşünüldüğünde Çin motosikletlerini tamamen işe yaramaz olarak nitelemek pek doğru olmaz.
Alım gücü daha yüksek olduğu için bizden daha seçici olabilen kullanıcıların yaşadığı Avrupa ülkelerinde de pazar payı edinebilmiş Çin motorlarını satın almamız bizler için daha doğru olabilir.
Burada esas farkı yaratan ithalatçı firmanın hangi zihniyet ile ticaret yaptığıdır. Müşterisini gözeterek para kazanmayı ilke edinmiş firmaların malları elbette daha uzun süre hizmet görecektir. Biz kullanıcılar açısından farklılığı ithalatçı firma
yaratır. Japon veya İtalyan motorların kullanıcılarına yaşattığı sorunlar yok mu? Orada da iş ithalatçı firmada düğümleniyor.
[QUOTE=mete_han;704280]söylüyorum...Ramzey... Ramzeyin bazı modelleri(moped) ve beldeyamanın bazı modelleri(onlarda mopet.) %100 türk üretimidir...son zamanlar remzi ağbi artık direkt montaja başlamıştı...
mobilet alırsan süper...
1960 larda triportörler vardı...
şu anda Ege bölgesinde üretilen...(reklamsız çok satan) bir marka var...adını hatırlayamadım şimdi...triportör alarak üle ekonomisine zarar vermezsin...birde şu var...ybr 125 alıyosun ithal...arıza olayı minmumda kalıyor...mondı zat 150 alıyorsun motor yavaş yavaş dağılıyor ve servislerde bi şekilde sana parça buluyor...bir nevi kaızklanma ve ithalat devam ediyor...zaten en çok bu işte servis kazanıyor...tuttuğunu öpüyor...[peki kanuniyi yerli olarak sayabilirmiyiz?
[QUOTE=mete_han;704280]söylüyorum...Ramzey... Ramzeyin bazı modelleri(moped) ve beldeyamanın bazı modelleri(onlarda mopet.) %100 türk üretimidir...son zamanlar remzi ağbi artık direkt montaja başlamıştı...
mobilet alırsan süper...
1960 larda triportörler vardı...
şu anda Ege bölgesinde üretilen...(reklamsız çok satan) bir marka var...adını hatırlayamadım şimdi...triportör alarak üle ekonomisine zarar vermezsin...birde şu var...ybr 125 alıyosun ithal...arıza olayı minmumda kalıyor...mondı zat 150 alıyorsun motor yavaş yavaş dağılıyor ve servislerde bi şekilde sana parça buluyor...bir nevi kaızklanma ve ithalat devam ediyor...zaten en çok bu işte servis kazanıyor...tuttuğunu öpüyor...[
mete abi : peki kanuniyi yerli olarak sayabilirmiyiz?
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
kanuni de çin devriminden nasibini alanlardan
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
aşağıda yazdıklarım fantezidir gerçekle uzaktan yakından alakası yoktur(keşke yapılabilse hesabı)
belki bir firma aynı markanın iki modelini getiriyordur da biri tastamam hurdadır biri de iyidir dimi.olamaz mı olabilir de pek tabii:
aslında elinde imkan olucak çıkartacan bir kara liste forum ana sayfasına koyacaksın:
altınada yazacan kardeş:
yukarda yazılan modeller için konu açmak yasaktır.forumumuz bu marka ve modelleri değerli türk halkını korumak adına kara listeye çıkartmıştır:
alımı-satımı tavsiye edilmez.
bir de bunu kurallara ekliyecen:
konu açanı yorum yapanı da siteden banlıyacaksın.
hehehe çok uçtum galiba.tamam susuyorum.....
vergi sisteminin sacmalıgı insanları dusuk maliyetli mal alımınına itmekte..
cinli diye tabir ettigimiz cekik gözlü canavarlar öyle''cin'' bir fikirle ticaret yapıyolarki..
adamlar ne kadar ekmek o kadar köfte der gibi mal satıyo...
piyasanın cok altındakii fiyatlar da bizim saftirik iş adamlarımıza çok cazip geliyor...
ewet belki çok güvenilir degil ama en azından kullanıslı...
bubu®
Ben size Çin hakkında bilgi vereyim...
Aranızda çin'e giden veya çin'de yaşayan biri varmı bilmem.
Ben iş dolayısıyla epey bir çin'e gidip geldim. Çin'in yarısını da gezdim.
Gunagzhou, Shengzen, Hong Kong, Taiwan, Yiwu, Pekin ve diğer şehirler.
Her gittiğimde fuarlara katıldım binlerce şirket tanıyorum..
Bunları anlattım şunun için; Yani fikir yürütmüyorum bildiğimi söylüyorum bundan emin olmanız için;
Çin'de; nasıl bizde gece kondular yıkılır yerine 7 katlı apartmanlar oturtulursa, orada da 7 katlı 10 katlı apartmanları yııkıp yerine 30-40 katlı apartmanlar yapıyorlar.
Eğer çin malları kötü olsa bu insanlar bunları yapamazlar. Bahsettiğim binalar 40 katlı binalar yerle bir olur
Bunun dışında uzay çalışmaları var, dünyanın en büyük uçak filolarından birine sahip. Bildiğiniz hemen hemen bütün büyük markalar çinde üretiliyor maliyetler yüzünden. Örnek vereyim..
Honda, Mercedes, Adidas, Nike, JVC, Sony, ve aklınıza hangi marka gelirse...
Çinlilerin çalışma prensipleri en başta bize de çok ilginç gelmişti. Biz türkiyede üçkağıt, 1 koyup 20 alma gibi fahiş fiyat politikası, tüketiciyi salak yerine koyup gözünün içine baka baka yalan söyleme gibi ticari kriterlere alıştığımız için ilk gittiğimizde orada çok zorlandık.
10000 tane alalım yarı yarıya fiyat düşürelim falan gibi kendimizi komik duruma düşerecek acayip davranışlarda bulunduk. Ama; hemen tüm üretici ve satıcının yaptığı indirim 2 yuen'i geçmedi ))) (1 Yuen 8/1 $)
Şunu söylemek istiyorum.
Bizim satıcımız ve işadamlarımız üçkağıt ve kağıt üzeri cambazlıkta 1 numara olduğu için Çin'den yok pahasına alınan ürünler burada çok ciddi fiyatlara satılıyor.
Sizin 4 milyara aldığınız motosiklet 900 YTL'ye alınıyor çinden.
Scooter'lar ise 150-YTL'ye alabilirsiniz çin'de..
Bakın Çin'de eğitim bedava, su bedava, elektrik bedavaya yakın, iletişim çok ucuz, benzin 750 YKR (ki çin dünyanın en büyük petrol ithalatçısı) ülkeye dolar girişi sadece devlete bağlı Bank Of China ve 5 yıldızlı bazı otellerle oluyor. 1 doları bozabilmeniz için 5-6 tane işlem yapmanız gerekiyor.
Çin'de 14 milyara sıfır bir 4 x 4 Jeep (Ki Grand vitaranın aynısı), 150 milyona scooter veya bir motosiklet, 4 miylara son model bir araba sahibi olabilirsiniz..
Haa bu arada söyliyim, ben dünyada birçok ülke gezdim Çin'deki kadar lüks arabayı bir arada görmedim. Hatta yalan söylemeyeyim; ilk seyahatimde yahu komünizm buysa bize de gelsin şu komünizm demeden geçemedim O kadar yani..
Adres bildirimi, Pasaport kontrolü ve fotokopisi vs..
Hiç unutmam Çin'de dolaşırken "Dolar geçiyomu" diye sorduğumuz büyük bir esnaf yandakilere önce birşeyler sorup şaşkın şaşkın "Biz ondan satmıyoruz" demişti ))) Ekonomilerini de böyle koruyorlar..
Çin malları aslında kötü değil bizim ithalatçımız gidip en ucuzunu en kötüsünü bulup getiriyor türkiyeye..
Bir de bizdeki gümrük politikası var ki onu gene hiç sormayın. Türkiyeye bir malı sokabilmek resmen ölüm ! Dünyanın hemen hemen her ülkkesinden mal alıp dışarı çöıkarmak çok zor değildir. Çin'de ise çok ama çok kolaydır. Prosedürler çok basittir, kotalar vs.. yoktur. Malınız alır konteynera yükler ve çıkarsınız. Ama türkiyeye girdiği an sorunlar başlar. Her tür rezillik kepazelik, formalite, ağa baba ilişkileri, hiç akla gelmeyen garip prosedürler vs.. vs..
Sanki ticaret olmaması için özel bir gayret sarf edilir. Bu yüzden de ciddi bir risk oluşur. İthalatçılar bu riski göğüsledikleri için malların fiyatlarına bindirme yaparlar. Bu da direkt tüketiciye yansır.
Bakın mesela dünyanın her yerinde çin malları çok çok ucuzdur. Ama türkiyeye gleince birden 5-6 kat artar fiyatları. Bunun sebebi de budur.
Selamlar.
kesinlikle cok dogru soyluyorsun..
ayrıca soyle de bir duyum var bilmiyorum ne kadar dogru ama
bu satılan cin motorlarının belli bir kesim tarafından ithal edildigi ve bunların piyasada ciddi bir tekel teskil ettigi yonunde..
tabi bunlar direk gormeyip tanıdıklardan ve cevreden isittiklerim..
ama neden icimizden biri gidip bu cinlilerin kaliteli kısımlarını getiremiyor acaba??
yada bi tek boyle dusunen uyanıklar bizmiyiz
bubu®
şöyle sayabiliriz...en azından diğerleri gibi malı getirip sağda solda tamirci köşelerinde toplatmıyolar...Harput gibi malı bi şekilde gümrükten kaçırmaya çalışmıyolar...kendi çapında yerli üretim yapıp(önemli kısmı montaj) iç istihdamı sağlıyorlar...Tuzlada yaptıkları yatırımı gözardı edemeyiz...kazandıklarını bu sektöre yatırıyorlar...onlar için +...taklit olmayan özgün taş gibi bişeyler üretirlerse ne ala saygı duyar alırız...ama oyunu kurallarına göre oynuyorlar...bazı özel indirimlerede haizler vergi ve gümrük konularında...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Eğer motor konusundan bahsedersek;
Çinliler zaten honda, kawasaki, suzuki gibi motorları ülkelerinde üretiyorlar. Yani bahsettiğim firmaların fabrikaları zaten çinde. Senin burada japon motor diye aldığın motorlar Özellikle de ucuz versiyonlar CBR CBF vs.. hepsi çinde üretiliyor.
Şimdi çin patentli ürünler genelde ucuz olarak lanse edildiği ve herkes tarafından öyle bilindiği için pahalı olanını türkiyeye getirmek biraz zor. Onun kalitesini ispat edinceye kadar çok fazla reklam çok fazla tanıtım vs.. yapman lazım. Çünkü mallara karşı (yukarıda bahsettiğim sebepten) önyargı var ve bunu olumluya çevirmek çok zor.
Mesela 15 milyara kaliteli bir çin motoru getirilse ve sen bunu alsan etrafındaki herkes dalga geçip ya kardeşim 15 milyara çin motoru mu alınır der biliyorsun
Ne kadar kaliteli olursa olsun.. Bu bir önyargı..
Bu yüzden ucuz mallara yöneliniyor.
Çinlilerin kaliteli olan birsürü ürünü de var. Mesela gidin MUDO, YKM, Boyner gibi mağazalara oradaki ürünlerin birçoğu çin'den gelir ve çok pahalıdır.
Bana kalırsa bu ucuz motor olayı bir sektör yaratmak için özel olarak düşük seviyede tutuluyor. Ticarette iki esas satış tekniği vardır.
1. Ucuz ve sürümden kazanılan model
2. Kaliteli, pahalı ve elit müşteri modeli
Motor konusunda 1. model seçilmiş öyle gidiyor işte
Merhaba arkadaşlar,
Çin malları ne olursa olsun buna motosiklet de dahil,var ve her zaman var olacak
Türkiye de denetim yok denecek kadar az,uygulamalar hatalı ve eksik bunun üstüne birde bilinçsiz tüketici eklenince büyük sorunlar yaşanıyor.
bende de bir çinli var ve 2006 Mayıs ayından bu yana 17500km katettim.
Canavar gibi hala.
Asfalta çıkan herkes SÜPER sürücü kesilir ve kendinden 10 gömlek üstün araçlar ile kapışır, Lastik yakar, tekteker yapar, 3-5 kişi ile binerse motosiklete anasıda ağlar cebide yanar.
Çin malı motosiklet ve mopedler ile yapılanları birde Japon motosikletleri ile yapın ondan sonra tekrar yazışalım görelim bakalım acısı nasıl çıkıyormuş.
türkiyenin önde gelen bir OTOmobil firması yıllarca vatandaşın dibine incir ağacı dikti ama vatandaş hala onu tercih ediyor! gerekçesi; yedek parçası ucuzmuş muş..muş.. oysa aynı paraya çoğu zaman 2'nci el bir avrupalı alınabiliyor değilmi?
Sayfaları boş bulunca herkes yazıyor alabildiğine zahmet olmazsa,adam gibi kullananlara bir sorun ne gibi sorun yaşamışlar! sizlerde şaşıracaksınız neticeye.
internet'i kullanmasını bilenler biraz da Avrupa,Amerika,Avustralya ve gelişmiş diğer ülkelere bir gözatsın! bakın bakalım ÇİN malı motosiklet tüketimi ne alemde. ÇOOOK ama ÇOOOOOOK şaşıracaksınız çünkü türkiyede bulunan tüm modeller oralarda da satılıyor! onlar İNSAN da,onlara yakışıyorda bizler neyiz peki bizler neyi hazım edemiyoruz anlayamıyorum birtürlü.
Para kişinindir ve tercih hakkıda onundur! ister kabul edin ister etmeyin.
ön yargılı,alaycı ve birazda aşağılayıcı,kırıcı uslüplerden vazgeçelim artık.
uzun oldu biraz kusuruma bakmayın
aslında başlığı yazarken ufak bir hatam olmuş.özür dilerim.çin mallarının geleceği derken anlarsınız sanmıştım.çinin ürettiği mallar çini batırcak felan demek istemedim.aksine çinden getirilen uyduruk motorlardı derdim.tabii başka ülkede bu kadar ucuz yok sorun da onda.(işçilik maliyet vs hesaba gerek yok nerdeyse herkes öğrendi.)
konu içinde ilk mesajda kast ettiğim şekli ile ekonomik gerekçeleri ne olursa olsun vatandaşımıza çinden kalitesi düşük ve geleceği olmayan malzeme getirilip sunuluyor.
herkes hep sebepleri,çin ekonomisini felan konuşuyor.
benim amacım:
dikkat çekip insanları kalitesiz mallara karşı uyarmaktı.ve bu bu forumda uygun tarzda yapılabilir.sonuçta şu aşamada:
-ne vergileri düşürebiliyoruz.
-ne ekonomimizi düzeltebiliyoruz.
-nede arkadaşın saydığı ülkemize has zihniyet çarpıklığını giderebiliyoruz.
ama neticede müşteriler almazsa satıcılar daha iyisini daha ucuza sunmak zorunda kalacaklar.ki bunu beyaz eşyada ve bilgisayarda son derece hızlı bir şekilde yaşıyoruz(aynısı neden motosiklette olmasın.)
(bence ben boşuna yıpranıyorum; herkes aynen almaya devam edecek.sonuçta ortalık hurdalığa dönecek.)
az önce mondialin sitesinde iki modeli kendi tesislerinde monte etmeye başladıklarını gördüm. umarım en kısa zamanda özgün tasarımlar ve yerli katkının giderek artan oranda kullanılması ile gerçek anlamda yerli motosiklet kullanmaya başlarız
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
ne olursa olsun arkadaslar.. Ben arastırdım aldım su anda cok memnunum.. Bana parasının karsılıgı nı cok fazlasıyla veriyo motorum.. En azından benı tatmin ediyo..
Yamaha on disk fren balatası 30 Euro Benım Diskler fren balatası 5 Ytl.. Aradakı farka bakarsak benım 12 kere o parcadan alabilir deli gibi stok yapabilirim... Hee ileride kocaman bi motor alacaksam da japon veya muadil bi motor alırım elbet... Ama baslangıc ve düşük cc motorlar için en uygun olanı cin malları.. Motor yana yatsa bi tekmede sen vurursun..Ama japon olsa belkide hayatın pahasına o motorun yana yatmasını engellemeye calısırsın...
Arkadasım aynısını motosiklette gerçekleştiremessin.. Cünkü Motor işi zevk işi... Diğer saydıkların ihtiyaclar...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
buyur 106 ekran plazma tv sahip olmakla arada ne fark var.20 bin dolarlardan düştüğü fiyatı hatırlıyorum ben.renkli tv ilk çıktığında bu günki parayla 5000-10000 ytl arası fiyattı.sen neden bahsediyorsun.satılan hiçbir malın hiçbirinden satıcı için farkı yoktur.satıcı için her şeyin anlamı paradır.mala değerini veren kullanıcıdır.
kurye olmak zorundasın ve şehirde motordan nefret ediyorsun diye bir düşün bakalım.o zaman motorun zevki kalır mı?
zaten fiyatları belirlerken satıcı alıcı kitlenin ciğerinin içini okur ki neyi en son kaça kakalayacağını bilsin.
Çin malı kötüdür diyenlere mi inanayım,yaşadıklarıma mı? Çinliler sayesinde birebir çopır Regal Raptor class kullanıyorum.İkinci yıldır büyük bir keyifle biniyorum,ve çok kaliteli olduğuna şahidim.Kullanmaya da devam edicem.Herkese sevgiler
Motosiklet aşkına
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)