ilk sürüş için tavsiyelerinizi bekliyorum.
Reklamlar
-
29 Temmuz 2005, 11:56
#21
Aldığın yer civarında dur kalk antremanları yapmanı tavsiye ederim. Debriyajın nerede kavradığını iyi kontrol et ve kafana kazı. Ayrıca yolda bir elin devamlı debriyaja basmaya hazır vaziyette üzerinde olsun. Ola bir ani durma durumunda veya paniklediğin anda debriyaja anında asıl ki motora yanlışlıkla aşırı gaz verip düşürme. Bu debriyaj olayı cok onemli unutma. Ayrıca stop ettirirsen vs. debriyaja basmamış olursan o sırada arka tekerler kilitler ve düşersin. Debriyaj debriyaj debriyaj diyorum. Onu hallettin mi gerisi kolay. Denge falan basit onu sağlarsın. 3-5 km gidince ben ne oldum havalarına girip hızını cok artırma. Kontrollu ve yavaş git evine derim. Hayırlı olsun motorun bu arada
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Reklamlar
-
29 Temmuz 2005, 11:58
#22
bak kardesım motorun devir saatı yoksa hafif ve sureklı aragazı ıle kalkıs yapmaya calıs sağ 3 parmagın sureklı debriyajda dursun motor bayılcak gıbı olursa hemen debrıyajı sıkarsın motor cok serı haraket ederse yıne debrıyajı sık
bırde motor 10-15 km ye cıkasaya kadar debrıyajdan elını cekme...
boyle boyle alıs ıste..
tekrar hayırlı olsun kardesım
-
29 Temmuz 2005, 12:00
#23
sağol cenkmenderes dediklerini harfiyen ezberleyeceğim.
debriyaj çok önemli yani.
teşekkürler dostum.
-
29 Temmuz 2005, 12:01
#24
bence anı frenlemede debrıyaja basma.. basarsan motorkendını salar ama debrıyaja basmassan motor frenı yapar motor..
-
29 Temmuz 2005, 12:02
#25
teşekkürler arkadaşlar.tavsiyelerinizi tek tek ezberliyorum.
-
29 Temmuz 2005, 12:31
#26
Hocam motorun yeniler için normal kullanımı kolay bir makina. 1. viteste motor çok zıplar idare etmekte zorlanırsın. Çok yavaş giderken bile 2 yi kullan. Trafige çıkacaksan araba kullanıyormuş gibi davran aralara girme zıplama aynı araba varmış gibi peşlerinden git ( ustalaşana kadar ). Sert frenlerde iki freni birden kullan ama çok sıkı ve tedbirli ol bu tip motorlar sert frenlerde üstündekini atmaya meyillidir. Duracagın zaman henüz hareket halindeyken 1 e kadar düş.
Ya hocam bul kullanmayı bilen birini gidin alın. Yada aldıgın yere söyle atsın seni arkasına eve kadar bıraksın. Yani bunları yazarken bile vicdan azabı duyuyorum başına birşey gelirse bunları yazmakla bende katkıda bulundummu diye. İllada alıcaksan bari gelince haber verde içimiz rahatlasın. allahyardımcın olsun
-
29 Temmuz 2005, 12:48
#27
oduncu kardeş beni düşündüğün için çok sağolasın
eve ulaştığım zaman topic açarım
tavsiyelerin hayati
çok çok teşekkürler dostum.
-
29 Temmuz 2005, 12:59
#28
tatarx bak bir araçta en önemli sey gitmek degildir durabilmektir önce durmayı ıyı ogren.Ben tek kelime ile durmayı iyi ögren derim gitmeyi saten mtor gaza abstıkca gider sen birsey yapmazsın
Durmak dediğim : mesela ön fren ile arak frenlerin hangisinin daha önemli hangisinin daha cok sıkılması gibi yol durumuna göre zamanla oturacaktır sende. Ön fren motoru durdurur derler ama dengesini bilmezsen ön fren sayesinde cok kotu kazalar yaapbilirsin ama bisiklet kullanır gibide arka frene basılmaz ozmanada mtor baska yere sen baska yere gidersin.Duz bir yolda 60 km fealn geldıkten sonra önce arkaya hafifce motor firenın yardım edecek sekılde sonra ön frene yarım sekılde motorun on tekere yuklendıgını ve nerdeyse teker kayacakmıs gibi seviyelere kadar sıakrak en erken duracagın mesafeyı bulabılırsın ama dıkkat et bu işlemi yaptıgın yerde trafik akısı olmasın.
Motorize07.com Antalya Team
-
29 Temmuz 2005, 13:10
#29
sağol ******
şöyle yapayım diyorum.bu bayinin yakınında boş bir yer buleyım orada vitesleri falan iyice bir öğreneyim diyorum.
bide 0 km bir motorda ne gibi şeylere dikkat etmem lazım.
0 km motorun yanında ne teslim edilir vb....
-
29 Temmuz 2005, 13:11
#30
bide dururken ön frenmi kullanayım araka frenmi
kaç km hızla gideyim.
-
29 Temmuz 2005, 13:28
#31
İkisini birden kullanacaksın, en garantisi o dur. Faka ıslak havalarda ilk önce hafiften arkayı sonrada önü sıkacaksın ki motor önden bırakmasın kendini ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
29 Temmuz 2005, 13:38
#32
tatarx kardeşim. Polemik yaratmak istemiyorum ama ani frenlemede kesinlikle debriyajını sık, arkadasın dedigi gibi kompresöre bırakma motorunu. Bunun iki sebebi var. Birincisi motorun daha yeni ve rodajı yapılmamış oldugundan motoru kompresore bırakmak motoruna zarar verir. İkincisi ise motor freni yapıcam diye debriyaja basmazsan, ve arka fren şiddetini ayarlayamazsan teker kilitlenir ve motor stop eder ve de kapaklanırsın yere. Ayrıca fren yapayım derken acemiliğin verdiği panikle yanlışlıkla gaza bile yuklensen elin debriyajı sıkıyor olursa problem çıkmaz. Ama arkadasın dedigi gibi motor freni kasıcam dersen bu dedigim risklerin hepsini almış olursun. Ayrıca şunu unutmayın, motor freni ani ve kesin duruş testlerinde dahi kullanılmaz, cunku motor bir yere kadar motoru yavaşlatmaya yardım etse de bir aşamadan sonra motorun ilerlemesine de yardım edecek ve fren mesafenizi uzatacaktır.
Frenleri nasıl kullanacağın olayına gelince. Mumkun oldugunca arka freni daha cok ön freni ise daha ani duruslarda kullanmaya calis. Ani bir durumda once arka fren sonra ön frene basarak durmalısın. Cunku akselerasyon durumundaki bir motorun ağırlığı arkaya kaymıs olacagından önce ön freni sıkarsan, ön taraf hafif yere saglam basmıyor oldugundan daha erken bloke olacaktır. Ama önce arka frene basarak motorun öne yığılmasını sağlarsan, daha sağlıklı olarak ön freni sıkabilir ve kilitlenme noktasını geciktirebilirsin. Yine de ön freni kullanırken iyice bak ve nerde kilitlediğini kestirmeye calıs. Yolda giderken de o noktaya gelmemek icin de azami gayret goster.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
29 Temmuz 2005, 13:47
#33
hızına yola ve senın tecrubene gore degışken bir olay fren benım demek sitedigim kendini bir test et nasılsın hiç tecrubesızken cıkmak yola azraille dans etmeye benzer kardes
saygılar...
Motorize07.com Antalya Team
-
29 Temmuz 2005, 14:01
#34
öncelikle hayırlı olsun arkadaşım. sen bu motoru hangi bayiden alıyosun? ehliyetini aldın mı? aldıysan nerden?
-
29 Temmuz 2005, 19:36
#35
zongshen krossu zaten zor kullanılan bir motor. O yüzden dikkat et. Mümkün olduğunca trafikten uzak dur.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
-
30 Temmuz 2005, 15:51
#36
eğer zamanında iyi bir bisiklet sürücüsü idiysen ve birazcık da yeteneğin varsa kısa zamanda işi kaparsın amatabi kendi sınırlarını bilerek kullanmak şartıyla..ben 1 hafta 250lik honda off-road ile eğitim aldım sonra yamaha fazer a geçtim ve şu an gayet iyi gidiyo ama hiç bi şekilde risk taşıyan haraketlere girmiyorum.Motoru bi kere yavaşça devirdim ayağım kaldırımla yol arası boşluğa geldiği için bi iki kere de avaş ve 90 derece dönüşlerde motoru devirme tehlikesiyle karşılaştım.Ama zaman geçtikçe tecrübe atrıyo doğal olrak çünkü burada 98hp lik 200kg bi motordan bahsediyoruz..
-
30 Temmuz 2005, 16:00
#37
Süper Moderatör (BBRR)
ani frenlemede kesinlikle debriyajını sık, arkadasın dedigi gibi kompresöre bırakma motorunu
cenk kesinlikle haklı zaten aksi mantıklı olmaz motor freni kontrollü durşlarda kullanılır ani frende asılırsın frene zaten aksi takdirde fren yapmana neden olan şeye çarparsın arka frene fazla güvenme özellikle crosta hemen kızaklama yapar seni durdurack olan ağırlığın bindiği ön frendir arka frenide dengeli olarak sıkarsan sorun olmaz
-
30 Temmuz 2005, 16:20
#38
arkadaşım bu denli panik yapmana gerek yok öncelikle soğuk kanlı olman lazım motora binerken tüm korkularından kafandaki soru işaretlerinden arın
şunu unutmaki gazda frende sende ama tabi araba gibi değil öncelikle debriyajın kavrama noktasına alış ve debriyajı dört parmağınla sıkıca kavra öyle iki parmakla falan basma. hafifce gaz vererek kavrma noktasına iyice alışana kadar kalkış yapma daha sonra hazır hissedince motoru yürüt. 1 viteste fazla kalmamaya çalış çünkü orda gaz ayarını iyi veremeyebilirsin kalkış vitesinde makina gaza daha hassas oluyo hemen ikiye at sakince sür ve gaz kolunun senin el hareketine nasıl tepki verdiğine iyice alış kendini hazır hissedince sür gitsin korkma cesur ol biraz sadece ani hareketlerden kaçın unutma frenlere çok set asılırsan arka fren klitler kayarsın böyle olursa hemen freni bırak, elin alışınca arka frenle yavaşlarken durmak için ön frenide kullanmaya başla ve sakın ani gaz verme hayırlı uğurlu olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanma dileğiyle
-
30 Temmuz 2005, 23:30
#39
Kask, Ehliyet!!! Gerisi zamanla olur.
Şimdilik SCOOTER ama büyüyünce TRANSALP olacak...
-
30 Temmuz 2005, 23:58
#40
Yawaş git kenardan kenardan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler