Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

ilk sürüş için tavsiyelerinizi bekliyorum.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Aldığın yer civarında dur kalk antremanları yapmanı tavsiye ederim. Debriyajın nerede kavradığını iyi kontrol et ve kafana kazı. Ayrıca yolda bir elin devamlı debriyaja basmaya hazır vaziyette üzerinde olsun. Ola bir ani durma durumunda veya paniklediğin anda debriyaja anında asıl ki motora yanlışlıkla aşırı gaz verip düşürme. Bu debriyaj olayı cok onemli unutma. Ayrıca stop ettirirsen vs. debriyaja basmamış olursan o sırada arka tekerler kilitler ve düşersin. Debriyaj debriyaj debriyaj diyorum. Onu hallettin mi gerisi kolay. Denge falan basit onu sağlarsın. 3-5 km gidince ben ne oldum havalarına girip hızını cok artırma. Kontrollu ve yavaş git evine derim. Hayırlı olsun motorun bu arada
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    bak kardesım motorun devir saatı yoksa hafif ve sureklı aragazı ıle kalkıs yapmaya calıs sağ 3 parmagın sureklı debriyajda dursun motor bayılcak gıbı olursa hemen debrıyajı sıkarsın motor cok serı haraket ederse yıne debrıyajı sık
    bırde motor 10-15 km ye cıkasaya kadar debrıyajdan elını cekme...
    boyle boyle alıs ıste..

    tekrar hayırlı olsun kardesım

  3. #23
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    sağol cenkmenderes dediklerini harfiyen ezberleyeceğim.
    debriyaj çok önemli yani.
    teşekkürler dostum.

  4. #24
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    bence anı frenlemede debrıyaja basma.. basarsan motorkendını salar ama debrıyaja basmassan motor frenı yapar motor..

  5. #25
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    teşekkürler arkadaşlar.tavsiyelerinizi tek tek ezberliyorum.

  6. #26
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Hocam motorun yeniler için normal kullanımı kolay bir makina. 1. viteste motor çok zıplar idare etmekte zorlanırsın. Çok yavaş giderken bile 2 yi kullan. Trafige çıkacaksan araba kullanıyormuş gibi davran aralara girme zıplama aynı araba varmış gibi peşlerinden git ( ustalaşana kadar ). Sert frenlerde iki freni birden kullan ama çok sıkı ve tedbirli ol bu tip motorlar sert frenlerde üstündekini atmaya meyillidir. Duracagın zaman henüz hareket halindeyken 1 e kadar düş.
    Ya hocam bul kullanmayı bilen birini gidin alın. Yada aldıgın yere söyle atsın seni arkasına eve kadar bıraksın. Yani bunları yazarken bile vicdan azabı duyuyorum başına birşey gelirse bunları yazmakla bende katkıda bulundummu diye. İllada alıcaksan bari gelince haber verde içimiz rahatlasın. allahyardımcın olsun

  7. #27
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    oduncu kardeş beni düşündüğün için çok sağolasın
    eve ulaştığım zaman topic açarım
    tavsiyelerin hayati
    çok çok teşekkürler dostum.

  8. #28
    Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2003
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    İlgi alanları
    tatarx bak bir araçta en önemli sey gitmek degildir durabilmektir önce durmayı ıyı ogren.Ben tek kelime ile durmayı iyi ögren derim gitmeyi saten mtor gaza abstıkca gider sen birsey yapmazsın

    Durmak dediğim : mesela ön fren ile arak frenlerin hangisinin daha önemli hangisinin daha cok sıkılması gibi yol durumuna göre zamanla oturacaktır sende. Ön fren motoru durdurur derler ama dengesini bilmezsen ön fren sayesinde cok kotu kazalar yaapbilirsin ama bisiklet kullanır gibide arka frene basılmaz ozmanada mtor baska yere sen baska yere gidersin.Duz bir yolda 60 km fealn geldıkten sonra önce arkaya hafifce motor firenın yardım edecek sekılde sonra ön frene yarım sekılde motorun on tekere yuklendıgını ve nerdeyse teker kayacakmıs gibi seviyelere kadar sıakrak en erken duracagın mesafeyı bulabılırsın ama dıkkat et bu işlemi yaptıgın yerde trafik akısı olmasın.
    Motorize07.com Antalya Team

  9. #29
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    sağol ******

    şöyle yapayım diyorum.bu bayinin yakınında boş bir yer buleyım orada vitesleri falan iyice bir öğreneyim diyorum.
    bide 0 km bir motorda ne gibi şeylere dikkat etmem lazım.
    0 km motorun yanında ne teslim edilir vb....

  10. #30
    tatarx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    ankara
    bide dururken ön frenmi kullanayım araka frenmi
    kaç km hızla gideyim.

  11. #31
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    İkisini birden kullanacaksın, en garantisi o dur. Faka ıslak havalarda ilk önce hafiften arkayı sonrada önü sıkacaksın ki motor önden bırakmasın kendini ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  12. #32
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    tatarx kardeşim. Polemik yaratmak istemiyorum ama ani frenlemede kesinlikle debriyajını sık, arkadasın dedigi gibi kompresöre bırakma motorunu. Bunun iki sebebi var. Birincisi motorun daha yeni ve rodajı yapılmamış oldugundan motoru kompresore bırakmak motoruna zarar verir. İkincisi ise motor freni yapıcam diye debriyaja basmazsan, ve arka fren şiddetini ayarlayamazsan teker kilitlenir ve motor stop eder ve de kapaklanırsın yere. Ayrıca fren yapayım derken acemiliğin verdiği panikle yanlışlıkla gaza bile yuklensen elin debriyajı sıkıyor olursa problem çıkmaz. Ama arkadasın dedigi gibi motor freni kasıcam dersen bu dedigim risklerin hepsini almış olursun. Ayrıca şunu unutmayın, motor freni ani ve kesin duruş testlerinde dahi kullanılmaz, cunku motor bir yere kadar motoru yavaşlatmaya yardım etse de bir aşamadan sonra motorun ilerlemesine de yardım edecek ve fren mesafenizi uzatacaktır.

    Frenleri nasıl kullanacağın olayına gelince. Mumkun oldugunca arka freni daha cok ön freni ise daha ani duruslarda kullanmaya calis. Ani bir durumda once arka fren sonra ön frene basarak durmalısın. Cunku akselerasyon durumundaki bir motorun ağırlığı arkaya kaymıs olacagından önce ön freni sıkarsan, ön taraf hafif yere saglam basmıyor oldugundan daha erken bloke olacaktır. Ama önce arka frene basarak motorun öne yığılmasını sağlarsan, daha sağlıklı olarak ön freni sıkabilir ve kilitlenme noktasını geciktirebilirsin. Yine de ön freni kullanırken iyice bak ve nerde kilitlediğini kestirmeye calıs. Yolda giderken de o noktaya gelmemek icin de azami gayret goster.
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  13. #33
    Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2003
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    İlgi alanları
    hızına yola ve senın tecrubene gore degışken bir olay fren benım demek sitedigim kendini bir test et nasılsın hiç tecrubesızken cıkmak yola azraille dans etmeye benzer kardes

    saygılar...
    Motorize07.com Antalya Team

  14. #34

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    öncelikle hayırlı olsun arkadaşım. sen bu motoru hangi bayiden alıyosun? ehliyetini aldın mı? aldıysan nerden?

  15. #35
    barisci26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2005
    zongshen krossu zaten zor kullanılan bir motor. O yüzden dikkat et. Mümkün olduğunca trafikten uzak dur.
    http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
    http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
    http://twitter.com/bariskaykusuz

  16. #36

    Üyelik
    30 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer 2005
    eğer zamanında iyi bir bisiklet sürücüsü idiysen ve birazcık da yeteneğin varsa kısa zamanda işi kaparsın amatabi kendi sınırlarını bilerek kullanmak şartıyla..ben 1 hafta 250lik honda off-road ile eğitim aldım sonra yamaha fazer a geçtim ve şu an gayet iyi gidiyo ama hiç bi şekilde risk taşıyan haraketlere girmiyorum.Motoru bi kere yavaşça devirdim ayağım kaldırımla yol arası boşluğa geldiği için bi iki kere de avaş ve 90 derece dönüşlerde motoru devirme tehlikesiyle karşılaştım.Ama zaman geçtikçe tecrübe atrıyo doğal olrak çünkü burada 98hp lik 200kg bi motordan bahsediyoruz..

  17. #37
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ani frenlemede kesinlikle debriyajını sık, arkadasın dedigi gibi kompresöre bırakma motorunu
    cenk kesinlikle haklı zaten aksi mantıklı olmaz motor freni kontrollü durşlarda kullanılır ani frende asılırsın frene zaten aksi takdirde fren yapmana neden olan şeye çarparsın arka frene fazla güvenme özellikle crosta hemen kızaklama yapar seni durdurack olan ağırlığın bindiği ön frendir arka frenide dengeli olarak sıkarsan sorun olmaz

  18. #38
    motoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp
    arkadaşım bu denli panik yapmana gerek yok öncelikle soğuk kanlı olman lazım motora binerken tüm korkularından kafandaki soru işaretlerinden arın
    şunu unutmaki gazda frende sende ama tabi araba gibi değil öncelikle debriyajın kavrama noktasına alış ve debriyajı dört parmağınla sıkıca kavra öyle iki parmakla falan basma. hafifce gaz vererek kavrma noktasına iyice alışana kadar kalkış yapma daha sonra hazır hissedince motoru yürüt. 1 viteste fazla kalmamaya çalış çünkü orda gaz ayarını iyi veremeyebilirsin kalkış vitesinde makina gaza daha hassas oluyo hemen ikiye at sakince sür ve gaz kolunun senin el hareketine nasıl tepki verdiğine iyice alış kendini hazır hissedince sür gitsin korkma cesur ol biraz sadece ani hareketlerden kaçın unutma frenlere çok set asılırsan arka fren klitler kayarsın böyle olursa hemen freni bırak, elin alışınca arka frenle yavaşlarken durmak için ön frenide kullanmaya başla ve sakın ani gaz verme hayırlı uğurlu olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanma dileğiyle

  19. #39

    Üyelik
    14 Nisan 2005
    Şehir
    BANDIRMA
    Motosikleti
    Haojin 125T
    Kask, Ehliyet!!! Gerisi zamanla olur.
    Şimdilik SCOOTER ama büyüyünce TRANSALP olacak...

  20. #40
    patatessogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Yawaş git kenardan kenardan


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler