CBF 600 - FZ6 Fazer - DL 650 - TDM 850 - TDM 900
Reklamlar
-
her zaman için güç kudrettir...bunu kullanmak ise sana kamış...büyük güçlerle gözünü korkutma bence..büyük motorlar her zaman için küçük motorlara göre daha oturaklı,daha konforlu ve daha güvenlidir...güvenli diyorum çünkü,her zaman hafif motoru zaptetmek daha zordur..kilo olarak düşün çünkü...
As The Years Go Passing By...
Reklamlar
-
Hyosung RT 125 buna ne dersiniz?
yenibaşlayanlar için yazılan yazı sanırım biraz etkiledi beni
-
Merhabalar;
Bende naçizane fikirlerimi yazmak istedim. Ben bir cruiser kullanıcısıyım ve henüz yeniyim. Motorum DRAGSTAR 650 CLASSİC. Bende sizin gibi uzun bir zaman acaba büyük makineye hakim olabilirmiyim, alışmam zor olurmu vb pek çok düşünceyle beynimi yedim bitirdim. 4 ayım bu düşüncelerle geçti. Sonunda yapamazsam satarım nolacak diyip motorumu aldım. Geleli 5 gün oldu ve ben iyiki almışım diyorum.
Dediğim gibi benim makinam cruiser olduğu içi beygir gücü çok yüksek değil. Zaten hızı seven bir insan değilim. 40 hp gücündeki bu makinaya kumanda etmek çok da zor olmuyor. Tabii henüz trifiğe falan çıkmıyorum. Sadece eryaman içinde etaplar arası gidip geliyorum. Ama aynı şey diğer tarz motorlar için geçerlimi çok da iyi bilmiyorum açıkçası. ÖZellikle racing ler için geçerli olmayacağını tahmin ediyorum.
Sonuçta karar sizin. Ben tabii birazda insanın kendini tatmin edeceği bir makine almasından yanayım. Mesela ben 150 lik bir motor alıp 1 sene kullansaydım biliyorum ki bu işten soğurdum. Ama yinede sağlık herşeyden önemli. Önce eğitim, ehliyet, tam koruma. Sonrası size kalmış. Keyifli sürüşler...
-
Ben alinti yapmadan ROTS ve UMUTUS'un sozlerini destekleme taraftariyim. Motosiklet cesaretten daha fazlasini isteyen bir konu. Tecrube de cok onemli. Ve bu konuda, bizler gibi yuzunu bile gormedigin insanlar yerine bu konuda deneyimli olan kisilere (profesyonel ve ciddi egitmenler oncelikle) danismanda da fayda var.
Senin ilgini ceken siniflar guclu, hizli ve atak motorlari barindiriyor. "Chopper ariyorum" desen, belki ben de "al gitsin, dusuk CC ile vakit kaybetme" derdim, fakat once 250cc Chopper ile baslayip (2sene) 900cc Chopper ile devam eden (5sene), ve su anda tam sana gore, FZ-6 Fazer sahibi olan birisi olarak arada daglar kadar fark oldugunu soylemek durumundayim. Daha once Chopper-Cruiser'da ogrendigim hicbirsey Fazer'a ugramiyor. Atakligi, surati, hafifligi, dengesi, yol tutusu, viraj alisi, herseyi farkli. Sanki motora binmeyi yeniden ogreniyorum ve heran bir adrenalin sokuna girip tehlikeli bir hareket yapmamak icin kendimi frenliyorum. Dusun, o kadar sene tecrubeme ragmen "acaba arada baska bir sinif motora da binmeli miydim" diye kendime soruyorum.
Tamam, belki benimki de kendime gore bir sinif atlamaydi, ve tamam, bunun uzerinden geldim, ama yine de hic tecrubeli olmadan 600cc ve uzeri bir motorla baslaman icin erken olur kanaatindeyim. Ya da eger 125 veya 250cc seni hic tatmin etmeyecekse cok guzel Naked sinif motorlar var, Yamaha MT-03 mesela veya Kawasaki ER-5, Suzuki Bandit.
-
darksilence haklı olabilirsin herkezin öyle bir şansı olmayadabilir bence sen boşver onları al bi cbf 250 yada cbf 500 keyfine bak.ama şunuda söylemeyi unutmuşum kesinlikle bidaha honda almam.nedenmi bnm 2000 model 125 lik titan dedikleri motor vardı sadece kıytırık bir ön çamurluk 160 ytl ne bu saçmalık bunun maliyeti 5 milyon gelmez o kadar basit bi çamurlukki.ama yaptırıcam bu gun yarın satacam 125 i çok kullandım alacam bi r6 keyfime bakacam r6 nın parçaları bnm 125 cc 2000 model motordan daha ucuz r6 grenajı 180 ytl cbr ınki 1400 euromu ne hayatta almam.honda en iyi motordur ama almam hayatım söner honda alsam heleki büyük cc.
-
Senin için şu an bence en mantıklı motor ER6N Ama gazlamayacaksın bir süre...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
Ama RT 125 e çok kanım ısındı benim? :(
-
cbf 600 Veya her yol sartına uygun bi motor olan Dr 650
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
Bayalibey öncelikle aramıza hoşgeldin... Öncelikle senin begendiğin motorlar Naked sınıfında. Yol tutuşu ve manevra kabiliyeti yüksek motorlar ben bir cruiser kullanıcısı olmama rağmen 2. motor olarak bende bir naked motosiklet alma düşüncesindeyim. tatillerde ve okulda kiraladıgımız scooter lar dışında benimde tecrübesi olmayan birisi olarak ilk motosikletim Honda Shadow oldu. Evet gözüm çok korkuyodu önce nası zaptedicem bu motoru diye ama ne önemlisi gerçekten en önemli olan çözümü ilk başta yaptım.Sertifikalı hocadan özel ders aldım. Hem teorik hemde pratik olarak. Ders sonunda hocam bana maksimum 68hp olan bi motor kullanmamda sakınca olmadıgını söledi. Ve bende atladım Shadow un üstüne.
Cruiser motosikletler senin beğendiğin Naked sınıfına göre manevra kabiliyeti daha düşük motorlar. Tamam düz gitmeye olan yatkınlıkları daha yüksek buda ön tekerlek açısından kaynaklanıyo ki bunuda formlarda daha rahat okuyup bilgi sahibi olursun. yüksek beygir gücüne sahip olan motosikletler daha güçsüz olanlara göre seni daha fazla tehlikeye sokabilir ama seni tehlikeden de daha kolay kurtarabilir.
Nasıl dersen? araç sollama sırasında daha atak ve daha hızlı olabilirisin buda seni olası bi araçla karşı karşıya kalmanı engeller ama sen gereğinden fazla hızlı gidersen ve kendini kaptırırsanda buda tehlike yaratır. Şunu unutmaman gerekir ki güç senin elinde. Tamamen gaz kolunda. Ben senin yerinde olsam CBF serisinden bir motor seçerim. CBF 500 yada CBF 600. Senin için dengeli ve güzel motor olacagını düşünüyorum( bedensel olarak). Hemde güç gerektiğinde sadece gaz kolu kadar uzakta olucaktır. Ama öncelikle EĞİTİM!!!
Gelelim marka konusuna. Ben Shadow alırken hiçbir ekonomik sorunum yoktu isteseydim Yamaha,Suzuki yada Kawasaki alabilirdim. Ama Honda haricindeki her motosiklet distirbütör destekli. Sadece Honda fabrika destekli ülkemizde. Yani gerektiğinde Hondanın fabrikasında bir yetkiliyle muhattap oluyosun arada aracı birisi yok. Buda gerektiğinde yedek parça ve servis sorununu minimuma indirgemek demek oluyor. Keşke diğer markalarda farika destekli olsa hiçbir sorun çıkmadan yada hiçbir distirbütör le muhattap olmadan sorunlarımızı çözebilsek. Tabi sorun çıkacak diye hayallerinin motosikletini almamak olmaz.
Benim sana nacizane tavsiyem bu sölediğin bütün motorların üstüne otur. rahatlıgına bak. Kendince begendiğin ve hoşuna giden motoru al.
-
Benim de fazer'ım var 2004 yılından beri.Ondan önce 125 cc kullandım 6 ay kadar.Şu anda 50 yaşındayım. Geçenlerde OMM eğitimi aldım ve eğitmenim bu motorun üst seviye atak bir motor olduğunu ve benim daha stabil ve daha güçsüz cbf 600 abs kullanmam gerektiğini ifade etti. Fazer lar R6 motora sahip racing özelliği olan bir motosiklet. Bu nedenle ben de Fazer ı satıp CBF honda almayı düşünüyorum. Motorla yeni tanışanlar için enduro sınıfı daha alt seviyelerde olduğu için benim önerimde enduroları düşün derim
-
-
kisa ve öz! senin istedigin amacli tekbir moped var! Bu da BMW F800S yada RT. Sehir icinde ve disinda o.k. marisris yollarindada kivirgan...
-
oficime adlı üyeden alıntı
kisa ve öz! senin istedigin amacli tekbir moped var! Bu da BMW F800S yada RT. Sehir icinde ve disinda o.k. marisris yollarindada kivirgan...
ama parası nolucak..çok pahalı be abi..
As The Years Go Passing By...
-
bayalibey
MOTOR SEVDALISI DOSTUM
içine sinmeyen hiçbir makineye binme derim motosiklet olayı farklı önce bir takıl bak modellere hangisi yüreğini heyecanlandırıyosa kalbını gümgüm attırıyosa onu al derim .
diğer taraftan şunu da derim öncelikli eğitim ve tecrube şart dostum ,motorunu alınca bilen bir hoca eğitmen esş dost ta olur kısa denemeler çalışmalar yaparsan daha sağlıklı olur,
teşekkür ederim saygılar
-
Ben böyle bir camia görmedim...
herkes nkadar içten ve ne kadar ciddiye alarak yazıyor ne biliyorsa herkes yazıyor en ince detayına kadar...
sanırım motorunun ne olduğu önemli değil motorcu olman önemli. ben de bu camiaya kesin gireceğim için kendimi çok ii hissediyorum. bunları yazmadan geçemedim
şuanda en kuvetli adayım RT125 arka tekeri beni eritti şehir içinde de çok ii işler çıkartacak diye düşünüyorum .
ama daha önceki ufak sohbetlerde bünyemin 600 lük bir alete kesinlikle hakim olabileceği yönndeki iddalar ise beni DL 650 ye doğru itiyor... çok feci arada kaldım:D
ama yazan herkese içten teşekkürler.
-
-
...
bence şimdilik dört silindirli makinelerden uzak dur derim...şu an gidebilecek paralel iki silindir veya V tarzında bir motor tercihi olmalı..
As The Years Go Passing By...
-
öncelikle arkadaşlar tepki gösterse de darksilence e katılıyorum.Benzer bir durumu bende yaşıyorum.Listemizdeki bazı motorlarımızda ortak.Ben sonunda Kawasaki Z750 de karar kıldım.Senin listendekiler içinde tdm ler oldukça rahat,performanslı,övülen makineler ama fiyat ve yüksek yakıt sarfiyatı dezavantaj,her yönden değerlendirirsen dl650 en iyi derim (abs-enjeksiyon,kalıp,rahatlık).Hiç sorun çıkarmasın,ikinci eli para etsin dersen 600f bu motoru alan satmıyor.Fazer ise arada kalmış bir model malesef ve kime sorduysam yarım ağız konuştu,ilk bakışta herşeyiyle güzel bir motor ama nedense ben ısınamadım.Kawasaki de er-6f/n modelleride sade ama başarılı,bir gözatmakta fayda var.
-
yaziyi takip ettigim kadariyla birsey merak ettim...
fazerin cbf600 den cok daha seri kuvvetli oldugu geciyor, bu hondanin yeni cikarmis oldugu cb600F hornet icin gecerli değil değil mi?
Teknik ozellikleri olarak neredeyse racinglerle yarisan bir motor fazerdan cok daha iyi oldugunu düsünmekteyim, yaniliyor muyum?
-
kullanımı en rahat,satış sonrası en problemsiz cbf600,ama dezavantajları da var(parça fiyatları ve yakıt tüketimi),seçeneklerininizin içerisinde en mantıklı bunu görmeme rağmen diğer arkadaşların tavsiyelerine ben de katılıyorum.2.el düşük km li 250cc ye kadar bir motorla başlayıp biraz pratik kazanınca büyütürseniz çok mantıklı olur.motoru sürmek çok zor değildir,gazı açarsınız önünüz boşsa basabildiğiniz kadar basarsınız,ama önemli olan motoru durdurmak güvenle yavaşlatmak ve güvenli bir şekilde viraj almaktır,işte bunları küçük bir motorla öğrenmeniz hatalarınızı telafi etmek için çok daha masrafsız ve güvenlidir,ve 125cc-250cc gibi motorlarda yerine göre müthiş sürüş zevki verir,ben senelerce honda titan,yamaha ybr,honda xl 200 gibi motorlar kullandım,en az 50.000 km bu motorlarla geçti halen daha kullandığımda ayrı zevk alırım,ve son söz herşeyin tüm makinaların yedek parçası vardır ama malesef insanın yedek parçası henüz yoktur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler