Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Bisiklette Dağ bisikleti Ama Motosiklette Racing Neden Sizce?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Alıntı -BSI- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde hiç aklımda olmayan ama şimdi başlığı görünce aklıma gelen bir soru var? Bende şimdi onu merak ettim. Yarış bisikleti sürat için üretilip en belirgin özelliği lastiğinin inceliği iken, aynı amaçla üretilen race motorların lastikleri neden motorlar arasında en kalın olanlardır??? Hız için ince lastik lazımsa neden race motorlar kalın lastiğe sahip?? kalın lastik lazımsa neden bisikletlerde incecik lastik kullanılır?? saygılar...
    Bisiklette itici gücü sağlayan insan gücüdür .. kalın tekerlekte yere sürtünme daha fazla olacağı için sürücüyü yorar.. oysa motosikletlerde özellikle süper sportlarda bu güç bir mekanik sistemden elde edilmektedir ..ve aynı cc diğer modellerle kıyaslandığında güç (hp) olarak SS lerin açık ara önde olduğunu görürüz ..örnek vermek gerekirse 650 cc bir enduro 50 beygir civarı güç üretirken ..Aynı cc bir SS 100 hp ve üzeri güçler üretmektedir ..lastiğin kalınlığından öte lastiğin deseni çok önemlidir. SS lastiklerine baktığımızda üzerinde bir desen olmadığını görürüz burda amaç lastiğin tamamının yerle teması sağlanarak mümkün olan en iyi yol tutuşun sağlanmasıdır..yine aynı mantıkla yarış bisiklet tekerlerininde desensiz ve düz olduğunu görürüz ..

    Bir farkla eğer yarış yapılan pist ıslak sa bu sefer lastikler desenli olurki su lastiğin önünde yastık yapmasın kanallar yolu ile boşalsın .. Aynı sistem tüm yarış arabalarında da kullanılır ..

    gevşek zeminde yarışan veya yol alan araçların dişli lastik seçimleride aynı mantıktan gelmektedir. Zemin gevşek olduğu için düz lastik zemini tutmayacak oysa dişli lastik bu gevşek zemine saplanarak en iyi yol tutuşu sağlayacaktır..


    Buz gibi hem kaygan hemde sert yüzeylerde ise ülkemizde genelde görmeye alışmadığımız üstünde metal çiviler olan tekerler kullanılmaktadır.

    Görüldüğü gibi her zemine uygun bir lastik bulunmaktadır. ama bir gerçek hiç değişmemektedir lastik kalınlığı veya yol tutuş oranı arttıkça o lastiği çevirecek güç oranıda dengeli olarak arttırılmalıdır.Yarış bisikletinde güç sabittir yani arttırma imkanı yoktur.. bu yüzden avantaj lastiğin ebadını düşürmekte bulunmuştur..CBR125 lastiklerinin ufak olma sebebide budur.. Motordan alınacak güç arttırılamadığı için lastik ebatları ile oynanmıştır..oysa 100 hp üstü SS lerde yeterli güç vardır burda asıl amaç vi,raja en hızlı girebilmek veya en iyi frenajı yapabilmektir burdada avantaj yere sağlam basan lastikler sayesinde yakalanacaktır..

    Drag yarışlarında teker dahada kalındır bunun sebebide aynı mantıktır..Burda uygulanan güç çok daha fazladır amaç lastiği yerde tutabilmek Uygulanan güçle lastiğin yerden kesilmesini engellemektir.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Türkiye şartları enduro gerektirir ama artık otobanlarımızda var. Gençler pistlerde atamadıklarını burada atmak istiyor.Adrenalin yükseltmek için SS kullanıyorlar tahminen.
    onun için herkes isteği doğrultusunda motor cinsi kullanıyorlar.
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  3. #63
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    Arkadaşlar eski bir bisikletci olarak kısa birkaç açıklama yapacağım

    Yarış bisikletleri şehir kullanımına uygun değildir . kadro boyu hemen hemen bacak uzunluğunuzdan bir iki santim kısadır (tabii vücudunuzla ölçülü bir racing bisiklet kullanıyorsanız) pro yada yarı pro kaliteli birracing bisikletlerinde ek manet olmaz yani frenaj için gidonu sürekli aşağıdan kullanmanız gerekir ayrıca lastikleri ince jantları kırılgandır.eğer kalitelisine biniyorsanız gerçekten çok pahalılardır.racing bisiklet kullanmak çok dikkat ister hata affetmez çizginizi ve apexinizi iyi ayarlamassanız çoğunlukla nasıl düştüğünüzü bile anlamazsınız . Frenleri jant lastik kadro özelliklerinden dolayı aşırı etkili değildir.

    biraz fazla kötüledim galiba fakat bunun yanında uzun yolda süratli ve rahattır 60 65 km saat ortalama sürat ile yol alabilirsiniz yatışı ve dengesi çok iyidir

    Yukarıda bahsettim nedenlerden ötürü racing prof. kullacılar dışında pek şeçilmez.

    dağ bisikleti göreceli olarak lastik kalınlığı frenleri yol tutuşu arzi avantajı ve sürat ( göreceli olarak fazla fark etmez) yük kaldırma ve sağlamlık gibi nedenlerle daha çok tercih edilir.

    gelelim racing motorlara..
    Herkes televizyondaki yarışlarını seyretmiştir , onların yani bir duruş ve karizmaları vardır Prof motorcular racing kullanır gibi bir imaj yaratır beynimizde (enduro son 20 yılda yaygınlaştı yani yol motorlarına göre biraz taze kalıyor)
    Yarışlarını televizyonda seyreden hangimiz demiyoruz ki "alacan bundan birtane birde fulll kıyafet açacan gazı " zaten biz gazı burda alıyoruz. Racing motorların 50 yıllık bir prof binici imajı var.Biz de pro olmasakda bilinçli bir binici olmaya calıştığımız için sanki racing motorlar daha pro imiş gibi algılanabiliyor.
    ThE LaSt SaMuRaİ

  4. #64

    Üyelik
    15 Kasım 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    hyosung 250r orange thema
    tek olay cafcaf olayıdır başka türlü açıklanamaz
    Ben her şehirdeyim seyyah olmak için doğmuşum ne harika

  5. #65
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Shadow.Man
    Yaş önemli değil, bir anda ihtiyar yaptınız beni, moralim bozuldu
    Yaş tabi ki önemli değil, insan hissettiği yaştadır. Ben de 31 yaşındayım, yarışmak için biraz geç kalmış olsam da Türkiye'de çok da yaşlı sayılmıyorum yarışçılar içerisinde. Madem sürati seviyorsunuz, siz de bir SS alın da gerçek sürat neymiş görün

    @frosen
    Herkes televizyondaki yarışlarını seyretmiştir , onların yani bir duruş ve karizmaları vardır Prof motorcular racing kullanır gibi bir imaj yaratır beynimizde
    Aslına bakarsan beyninde oluşan imaj tam olarak doğru. Yarış motoru bu işin son noktasıdır çünkü. İşin karizması ayrı ama bu motorları kullanmak ciddi şekilde deneyim ister. Uygun şartları sağlamayanlar da motoru alır almaz kaza yaparlar çünkü o gördükleri imajı hak etmek kolay iş değildir, zaman ister, emek ister...

    @adaminbiriyim
    tek olay cafcaf olayıdır başka türlü açıklanamaz
    Ne alaka arkadaşım? Şimdi herkes hava atmak için mi kullanıyor bu aletleri? Ben motosiklet hayatıma motocross ile başladım ve 17 senede her türlü motora bindim. Uzunca bir süredir yarış motorlarından vazgeçemememin nedeni en dengeli, en teknolojik, en hızlı motor olmasıdır. Artık caddede limitlerde kullanıp hayatımı tehlikeye sokmak yerine bu işin olması gereken en doğru şekli olan yarışmayı hedefledim çünkü ancak yarış esnasında bu motorların limitlerini zorlayabiliyorsunuz. Bilinçsiz ve cahil insanların bu motorları hava atmak, kız tavlamak için tercih ettikleri doğru ama genelleme yapmamak lazım.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #66
    olcaytoshow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Varadero
    küçükken daha gerçekçi oluyoruz sonuçta alacağımız bisiklete o yaşlarda babamızında etkisi oluyor(lan bu çocuk hırt oraya girer burdan çıkar yolllarda malum!) bende 7-14 yaş arası dağ bisikleti kullandım

    yaş ilerleyince daha fantastik düşünüyor insan.okul bitincede imkan olursa racer almayı düşünüyorum.ihtiyaç olduğu içinmi hayır tamamen ego.görüntü ve performans.enduro veya sporttouring beniöm için çok daha uygun olur ama alamazsamda racer içimde hep bir uktedir kalır

    durum çoğumuz içinde bu

  7. #67

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Şu an için Bianchi Dakar
    Ben de hala bi bisiklteçi olarak şöyle yanıtlıyorum: Bir kere yarış bisikletleri çok pahalıdır (şu an için 100Liradan ucuz bi model yok gibi) Dağ bisikleteleri ise 80liradan başlar kalitelileri ise enfazla ( benimkisi gibi ) 700Lira civarıdır.
    2.Olarak yarış bisikletleri çok da dayanıksızdırlar ilkokul çocuğuna gelmez bu aygıtlar.Profesyonellik ister.:
    Ben de de var bi Bisklet ve senede 3000-4000km yapıyorum o da dağ bisikleti ama keşek yarış alsaymışım diyorum yoruyor.
    Sonuçta ben de arada kaldım motor olayında zira 4000liram var gene enduro vari bir motor mu alsam ZS200GY-A Gibi veya SS olarak Honda CBR 125 mi alsam diyorum zira motora verdiğim paranın 10birini bisiklete vermeme karşın forumlardaki sorunların hiçbirini yaşamadım bisikletimde.Bu da beni çok üzüyor 3000 Liralık bi enduronun 600 Liralık bi bisikltein dağılmadığı bi ortamda dağılabilme ihtimali.
    İşte bu yüzden istemeye istemeye olsa da Racing diyorum.
    Tek istediğim yorulmadan gezmekti ne diyim.

  8. #68
    selcukates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yaya kaldık
    Alıntı myheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki o zaman neden hala enduro kullanıcıları var piyasada



    Yanagımdan ama sadece 25 krktr
    demekki hala içimizde bir çocuk yaşıyo onu hayatta tutmak gerek dimi arkadaşlar
    pır pır pır pırrr eee ama bu uçmıyooo
    napalım karadan devam edicez... selçuk

  9. #69
    owsjohn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    Suudi Arabistan - Cidde - Rabigh
    Motosikleti
    Cruiser
    yarış bisikletinin cantları çok narin bi düşsen yampirik kalıyo tekerler ince kaldırım çıkıyosun yine cant yamuluyo. hareket yapamıyosun. tek teker çok zor. aşağıya boynuz gidon kambur tutuyo kullananı göğsünü destekleyen bişi yok.

    racing in cantları maşşallah gollum gibi sapasağlam, yamulmaz etmez, değil kaldırım istersen rampadan atla bişicik olmaz. ister ön tekerde dur ister arka tekerde. süper hareketler yap. deponun üstüne yat sırtına da sırtlık tak ooh miss gibi. yat virajlarda koy dizini. şahane.

    işte bu yüzden bisiklette mountain, motosiklette racing...

  10. #70
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Topik dönmüş dolaşmış gene Anti SS e gelmiş.
    keyif ne isterse o alınır kim ne karışır.
    Bu arada şu ss lerle hava atma işini banda öğretsenize Allah rızası için.
    balaklavayı kafaya geçirince benim sadece 2 göz gözüküyor o da renkli vizörü açarsan. Babam tanımıyo o halde nasıl hava atacan??
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  11. #71
    muammerakbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    .önce bu topiği açan arkadaşın aklına sağlık.süper bir fikir olmuş.ve bütün arkadaşlar güzelce fikirlerini yazmışlar.çok hoş okuduğum yazılar oldu...ama özellikle shadow man gerçekten bomba biri...kafa sevimli asdam olduğu belli...ama motosiklette kendisi de ifade etmiş daha çok acemi diye..ki zaten ifade etmeseydianlaşılırdı...mesela volvo t4 turbo 200hp...diye yazmış ya...süperrrrrrrrr...öncellikle güzel abim...senin o volvo yu ss le kıyaslamak veyahut ta işte ben de hızlı gidiyorum.(ki arabam fena değil..performans mutlaka var.).demek başka...ama bir arkadaşın ...tabii çok iyi bir sürücü tanıdığın ss kullanıcısı varsa..bırak 1000cc yi 600cc de biraz artçı olarak dolaş..yol al.o zaman bakalım senin turbo volvohızlımıymış değilmiymiş...tabii bu işin şakası.600cc ss ler aşırı derece hızlılar.poısche 911 le yarışıcak kadsar hızlılar.bmw m3 silecek kadar hızlılar.1000cc ss ler ise hızlı falan değiller..onlar ferrari mazerati amg bmwm6 ları çok rahat şekilde ardılarında bırakacak kadar performanslı makinalar.biz range rover supercharged bmw X5 lerin çok rahatça yolda geçtik...bahsettiğimiz yol.şehirler arası yolu...bahçeşehir gişelerinden çorlu ya kadar.makina da resimdeki makina yamahar1 2003 model.zero gravity ön cam...

    performans zincir..pirelli diablo corser lastikler....bir diğer konu ise genel olarak ss kullanıcıların sanki HAVA MERAKLISI OLDUKLARI VE KIZ PEŞİNDE OLDUKLARI İÇİN KULLANIYORLARMIŞ İZLENİMİ VAR.bu çok yanlış çünkü ss sürücüleri motosiklet kullanıcıları arasında profesyonel seviyesine ulaşmış kullanıcılardır.yıllarca sadece yolda kızlar baksınlar diye bu işi yapmıyorlar..ikincisi ise motosiklet tarz duruş zevk meselesidir...ben asla bir bmw veya harley davidson na binemem...sevmiyorum.kişilik olayı bu..bir kimlik gibi.VE BİRÇOK SS SÜRÜCÜSÜ TANIYORUM...EMİN OLUN SOHBETLERİMİZDE KIZ OLAYI FALAN YOK.BİRÇOĞUMUZ EVLİ ÇOÇUKLU ADAMLAR.BİZ BUNU MOTOSİKLERLERİ SEVDİĞİMİZ İÇİN..ONLARA AŞIK TUTKULU OLDUĞIMUZ İÇİN BİNİYORUZ.yani hiçkimse yıllarca tecrübe edinim..birsürü para harcayıp..motosikler giyim kask vs vs gibi...milletin kızı baksın diye yapmaz...saçmalık bu.!!!.O BUNU SADECE MOTOSİKLETÇİ OLDUĞU İÇİN YAPAR.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler