Bisiklette Dağ bisikleti Ama Motosiklette Racing Neden Sizce?
-
Süper Moderatör (BBRR)
-BSI- adlı üyeden alıntı
Benimde hiç aklımda olmayan ama şimdi başlığı görünce aklıma gelen bir soru var? Bende şimdi onu merak ettim. Yarış bisikleti sürat için üretilip en belirgin özelliği lastiğinin inceliği iken, aynı amaçla üretilen race motorların lastikleri neden motorlar arasında en kalın olanlardır??? Hız için ince lastik lazımsa neden race motorlar kalın lastiğe sahip?? kalın lastik lazımsa neden bisikletlerde incecik lastik kullanılır?? saygılar...
Bisiklette itici gücü sağlayan insan gücüdür .. kalın tekerlekte yere sürtünme daha fazla olacağı için sürücüyü yorar.. oysa motosikletlerde özellikle süper sportlarda bu güç bir mekanik sistemden elde edilmektedir ..ve aynı cc diğer modellerle kıyaslandığında güç (hp) olarak SS lerin açık ara önde olduğunu görürüz ..örnek vermek gerekirse 650 cc bir enduro 50 beygir civarı güç üretirken ..Aynı cc bir SS 100 hp ve üzeri güçler üretmektedir ..lastiğin kalınlığından öte lastiğin deseni çok önemlidir. SS lastiklerine baktığımızda üzerinde bir desen olmadığını görürüz burda amaç lastiğin tamamının yerle teması sağlanarak mümkün olan en iyi yol tutuşun sağlanmasıdır..yine aynı mantıkla yarış bisiklet tekerlerininde desensiz ve düz olduğunu görürüz ..
Bir farkla eğer yarış yapılan pist ıslak sa bu sefer lastikler desenli olurki su lastiğin önünde yastık yapmasın kanallar yolu ile boşalsın .. Aynı sistem tüm yarış arabalarında da kullanılır ..
gevşek zeminde yarışan veya yol alan araçların dişli lastik seçimleride aynı mantıktan gelmektedir. Zemin gevşek olduğu için düz lastik zemini tutmayacak oysa dişli lastik bu gevşek zemine saplanarak en iyi yol tutuşu sağlayacaktır..
Buz gibi hem kaygan hemde sert yüzeylerde ise ülkemizde genelde görmeye alışmadığımız üstünde metal çiviler olan tekerler kullanılmaktadır.
Görüldüğü gibi her zemine uygun bir lastik bulunmaktadır. ama bir gerçek hiç değişmemektedir lastik kalınlığı veya yol tutuş oranı arttıkça o lastiği çevirecek güç oranıda dengeli olarak arttırılmalıdır.Yarış bisikletinde güç sabittir yani arttırma imkanı yoktur.. bu yüzden avantaj lastiğin ebadını düşürmekte bulunmuştur..CBR125 lastiklerinin ufak olma sebebide budur.. Motordan alınacak güç arttırılamadığı için lastik ebatları ile oynanmıştır..oysa 100 hp üstü SS lerde yeterli güç vardır burda asıl amaç vi,raja en hızlı girebilmek veya en iyi frenajı yapabilmektir burdada avantaj yere sağlam basan lastikler sayesinde yakalanacaktır..
Drag yarışlarında teker dahada kalındır bunun sebebide aynı mantıktır..Burda uygulanan güç çok daha fazladır amaç lastiği yerde tutabilmek Uygulanan güçle lastiğin yerden kesilmesini engellemektir.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
-
Türkiye şartları enduro gerektirir ama artık otobanlarımızda var. Gençler pistlerde atamadıklarını burada atmak istiyor.Adrenalin yükseltmek için SS kullanıyorlar tahminen.
onun için herkes isteği doğrultusunda motor cinsi kullanıyorlar.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
-
tek olay cafcaf olayıdır başka türlü açıklanamaz
Ben her şehirdeyim seyyah olmak için doğmuşum ne harika
-
@Shadow.Man
Yaş önemli değil, bir anda ihtiyar yaptınız beni, moralim bozuldu
Yaş tabi ki önemli değil, insan hissettiği yaştadır. Ben de 31 yaşındayım, yarışmak için biraz geç kalmış olsam da Türkiye'de çok da yaşlı sayılmıyorum yarışçılar içerisinde. Madem sürati seviyorsunuz, siz de bir SS alın da gerçek sürat neymiş görün
@frosen
Herkes televizyondaki yarışlarını seyretmiştir , onların yani bir duruş ve karizmaları vardır Prof motorcular racing kullanır gibi bir imaj yaratır beynimizde
Aslına bakarsan beyninde oluşan imaj tam olarak doğru. Yarış motoru bu işin son noktasıdır çünkü. İşin karizması ayrı ama bu motorları kullanmak ciddi şekilde deneyim ister. Uygun şartları sağlamayanlar da motoru alır almaz kaza yaparlar çünkü o gördükleri imajı hak etmek kolay iş değildir, zaman ister, emek ister...
@adaminbiriyim
tek olay cafcaf olayıdır başka türlü açıklanamaz
Ne alaka arkadaşım? Şimdi herkes hava atmak için mi kullanıyor bu aletleri? Ben motosiklet hayatıma motocross ile başladım ve 17 senede her türlü motora bindim. Uzunca bir süredir yarış motorlarından vazgeçemememin nedeni en dengeli, en teknolojik, en hızlı motor olmasıdır. Artık caddede limitlerde kullanıp hayatımı tehlikeye sokmak yerine bu işin olması gereken en doğru şekli olan yarışmayı hedefledim çünkü ancak yarış esnasında bu motorların limitlerini zorlayabiliyorsunuz. Bilinçsiz ve cahil insanların bu motorları hava atmak, kız tavlamak için tercih ettikleri doğru ama genelleme yapmamak lazım.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
küçükken daha gerçekçi oluyoruz sonuçta alacağımız bisiklete o yaşlarda babamızında etkisi oluyor(lan bu çocuk hırt oraya girer burdan çıkar yolllarda malum!) bende 7-14 yaş arası dağ bisikleti kullandım
yaş ilerleyince daha fantastik düşünüyor insan.okul bitincede imkan olursa racer almayı düşünüyorum.ihtiyaç olduğu içinmi hayır tamamen ego.görüntü ve performans.enduro veya sporttouring beniöm için çok daha uygun olur ama alamazsamda racer içimde hep bir uktedir kalır
durum çoğumuz içinde bu
-
16 Temmuz 2007, 16:24
#67
-
16 Temmuz 2007, 18:25
#68
myheart adlı üyeden alıntı
Peki o zaman neden hala enduro kullanıcıları var piyasada
Yanagımdan ama sadece
25 krktr
demekki hala içimizde bir çocuk yaşıyo onu hayatta tutmak gerek dimi arkadaşlar
pır pır pır pırrr eee ama bu uçmıyooo
napalım karadan devam edicez... selçuk
-
16 Temmuz 2007, 19:04
#69
yarış bisikletinin cantları çok narin bi düşsen yampirik kalıyo tekerler ince kaldırım çıkıyosun yine cant yamuluyo. hareket yapamıyosun. tek teker çok zor. aşağıya boynuz gidon kambur tutuyo kullananı göğsünü destekleyen bişi yok.
racing in cantları maşşallah gollum gibi sapasağlam, yamulmaz etmez, değil kaldırım istersen rampadan atla bişicik olmaz. ister ön tekerde dur ister arka tekerde. süper hareketler yap. deponun üstüne yat sırtına da sırtlık tak ooh miss gibi. yat virajlarda koy dizini. şahane.
işte bu yüzden bisiklette mountain, motosiklette racing...
-
16 Temmuz 2007, 19:27
#70
Topik dönmüş dolaşmış gene Anti SS e gelmiş.
keyif ne isterse o alınır kim ne karışır.
Bu arada şu ss lerle hava atma işini banda öğretsenize Allah rızası için.
balaklavayı kafaya geçirince benim sadece 2 göz gözüküyor o da renkli vizörü açarsan. Babam tanımıyo o halde nasıl hava atacan??
ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ
-
16 Temmuz 2007, 20:00
#71
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler