Eveet...Dakar 2006 geliyor yavas yavas. Ohoo daha cok var demeyin, amatorler icin indirimli basvuru tarihini kacirmisiz bile.
Evet bir Dakar 2006 kosesine basladim sitemde, umarim begenirsiniz.
Dakar 2006 by MCWorlDD
Eveet...Dakar 2006 geliyor yavas yavas. Ohoo daha cok var demeyin, amatorler icin indirimli basvuru tarihini kacirmisiz bile.
Evet bir Dakar 2006 kosesine basladim sitemde, umarim begenirsiniz.
Dakar 2006 by MCWorlDD
Çok teşekürler DD. Gidemesekte artık sayende bu siteden yarış haberlerini ve yorumlarını izliyor olacağız.
motorize07 [MT Antalya Burada]
Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E
DD cok saol.yazılarını falan okudum.yenı uye oldum da. cok sey katıyosun sıteye.
2006 katilim listesi belli oldu arkadaslar...
http://donald.hypermart.net/MCRide/D...06entrants.htm
Simon Pavey bu yıl şimdiye kadar hiç denemediği değişik bir Dakar yarışına hazırlanıyor. Şimdiye değin bu yarışa altı kez katılan, off road kurdu Avustralyalı Pavey oldukça tecrübeli bir sürücü olarak biliniyor. Fakat bu yıl 28. si koşulacak olan yarışta oldukça enteresan bir amacı var. Çılgın maceraperest kameraman Matthew Hall eşliğinde böyle bir yarışa ömründe ilk kez katılacak olan “çaylak” yarışçı İngliz actor Charley Boorman a tecrübesini aktaracak, ona yarış boyunca antrenörlük yapacak…
Charley solda, Pavey le beraber… BMW 650 eğitiminde…
Simon Pavey 2005 Dakar yarışında
Charley Boorman ve Ewan McGregor “Long Way Round” macerasında…
Proje Charley Boorman ve Ewan McGregor un geçen yıl tamamladıkları “Long Way Round” turunun bir parçası, ve bu noktada Simon Pavey de ekibe katılıyor. Pavey şöyle diyor… “SkyTV benimle ilişki kurdu ve projeyi gündeme getirdi. Olay bir çaylak yarışçıyı yarış boyunca takip etmemden ibaret. Boorman tam bir motosikletçi, ve benim görevim onu bir yıl boyunca her gün eğitip bu zorlu yarışa hazırlamak, yarışta da ensesinden ayrılmamak. Tek bir amacım var bu yıl; her ne bahasına olursa olsun ona yarışı bitirtmek…”
Pavey şöyle devam ediyor “onun motorunu ben kullanamam, onun için motor süremem ama her zaman yanında olabilirim. Teknik sorunları çözmekte akıl verebilirim, iyice umutsuzluğa kapılıp depresyona girmesine izin vermem, sürekli cesaret ve moral verebilirim”
Pavey in Dakar yarışında alabileceği derece bu yüzden Boorman ın başarısına bağlı bu yıl… kendi kariyerini Boorman için tehlikeye atıyor bir başka deyişle.
Pavey Boorman ın iyi bir sürücü olduğuna ve yarışı bitirecek yetenekte olduğuna inanıyor ama “böyle bir maceranın altından kalkacak standartta bir sürücü olmak için çok daha fazla tecrübe sahibi olması lazım” diyor.
Portreler…
1 Numara - GAULOISES KTM Takimi
Cyril Despres (FRA)
Sadece alti yil once motosiklet tamirciligi yapan, 31 yasinda ve 1 numara ile 28.Dakar yarisina katilacak olan Cyril Despres in hikayesi oldukca enteresan.
Dunyanin onde gelen ralli suruculeruinden biri olacagi 2000 yilinda daha ilk katildigi yarista belli olmustu. Yurdundaki bazi enduro ve trial yarislarinda tecrube kazanmis Fransiz surucu Richard Sainct ve Nani Roma gibi ustalar arasinda kendini gosterdi ve o yil Kahireye ulasarak yarisi 16. olarak tamamladi.
Alttaki resimde Despres gecen yil Turkiyede start alan 2005 Rallye d’Orient te….
Fakat esas yildizi bir sonraki yil parladi… Honda 650 ile katildigi Tunus rallisini 3. olarak ve pek cok ustayi geride birakarak tamamladi. BMW takiminin dikkatini ceken sporcu o yil yapilacak Dakar yarisi icin takima alindi ve Nani Roma nin sucusu (destek surucu, su vb agirliklari tasiyarak favori surucuye yardim edeiyor) olarak girdigi yarisi beklenmedik sekilde 13. olarak tamamladi. Ayni yarista bir de spesiyal birinciligi vardi…
2002 de KTM takimina katilan Despres bu yarista gecirdigi kaza yuzunden yaristan ayrildi ama azimle calismasini surdurerek 2003 de Marsilya-Sarm al Seyh yarisinda genel klasman ucunculugune yukseldi. Ilk kez yaris tarihine gececek ustalarla podyuma cikiyordu. Kursude Richard Sainct ve Fabrizio Meoni de vardi…
Alttaki resimde Despres, Meoni ve Sainct…
O yil Despres Dunya Ralli suruculeri sampiyonasini hedefledi… Ve bariyerleri yikarak ilerlemesini surdurdu… 2004 yili Dakar yarisina katildiginda hedefi yarisi kazanmakti. Buyuk kismini onde goturdugu yarista aksilikler pesini birakmadi,pek cok mekanik ariza ile bogutu ama yilmadi ve inanilmaz sekilde yarisi ucuncu olarak bitirdi…
Azmini kaybetmeye hic niyeti olmayan Despres, 2005 Dakar da da ayni hedefi guduyordu. Atar-Atar ozel etabinda birinci geldikten sonar o gun Meoni nin olumu ile sarsildi ama yilmadi, bu arada bir de penalti alarak birinciligi Coma ya kaptirdiysa da konsantrasyonunu yarisa vererek Dakar birinciligini ele gecirdi.
Cyril Despres nin Dakar ve basilica motorsporlari gecmisi
2005 Barcelona – Dakar / Birinci(+ 2 ozel etap birinciligi)
2004 Clermont-Ferrand – Dakar / ucunculuk (+ 4 ozel etap birinciligi )
2003 Telefonica-Dakar Ikinci
2002 Arras-Madrid-Dakar/ yarisi terketti
2001 Paris-Dakar / 13. (+ 1 ozel etap birinciligi )
2000 Dakar - Cairo / 16. (400cc kategori ikincisi)
1999 Gilles Lalay Classique National / Birinci
1st, Trèfle Lozérien National / Birinci
1998 French endurance national B / Sampiyon
Tunisia rally / 13.
1993 French senior trial / sampiyon
Portreler…
Kapı numarası 300:
Takım : MITSUBISHI RALLIART
Stéphane Peterhansel – Jean-Paul Cottret
Evet, Rekorların adamı Peterhansel
Bugün yarışa otomobil dalında katılan inanılmaz motosikletçi Peterhansel den bahsedeceğim. Peterhansel bu yarısa 13 kez katıldı, 8 kez birincilikle bitirdi, ve sıkı durun, bunların altısını motosikletle ikisini otomobille başardı. 27 yıllık Paris-Dakar yarışında böyle bir başarı yaşanmadı, ve yaşanılması da herhalde çok zor olsa gerek… Diğer katılımlarında da 2., 3. , 7. ve 12. olarak bu zorlu yarışı bitiren super pilot, sadece bir kez, 1991 de yarışı terketmek zorunda kalmıştı.
Resimde Peterhansel Paris Dakar yarışında Yamaha motosikletiyle…
Peterhansel “Paris Dakar ı şekillendiren adam” diye biliniyor. 14 yaşında Fransa skateboard (kay-kay) şampiyonu olarak kariyerine başlayan sporcu motokros ve superkros yarışlarında başarıyla ilerlerken 1988 de Dakar yarışını keşfediyor ve o yıl ilk denemesinde 18. olarak yarışı bitiriyor. Daha sonar inatla her seferinde daha iyi hazırlanarak 1991 yarışını kazanıyor. Bu yarıştan sonar söylediği “Sonunda nasıl motosiklet kullanılacağı hakkında bir fikrim oldu” sözü meşhurdur.
Bun takip eden sekiz yılda Yamaha takımı ile altı birincilik gibi inanılmaz bir başarı elde eden sporcu 1999 da Nissan a dolayısıyla otomobil branşına transfer oldu.
Başarısını bu dalda da sürdüren Peterhansel 2004 ve 2005 yıllarında ard arda birincilik kürsüsüne çıkarak daha önce hem motosiklet, hem otomobil dalında yarışı birincilikle bitiren Hubert Auriol un rekorunu egale etmiş oldu.
Stéphane Peterhansel in Dakar zaferleri...
1991 Paris - Dakar Birinci / motosiklet
1992 Paris - Le Cap Birinci / motosiklet
1993 Paris - Dakar Birinci / motosiklet
1995 Grenada - Dakar Birinci / motosiklet
1997 Dakar - Agades - Dakar Birinci / motosiklet
1998 Paris - Grenada - Dakar Birinci / motosiklet
1999 Grenada – Dakar (car) 7. / otomobil
2000 Dakar - Cairo (car) 2. . / otomobil
2001 Paris – Dakar 12. . / otomobil
2002 Arras-Madrid-Dakar Terk. / otomobil
2003 Marseilles – Sharm-el-Sheikh 3. . / otomobil
2004 Clermont-Ferrand - Dakar Birinci. / otomobil
2005 Barcelona - Dakar Birinci. / otomobil
Otomobil demişken, Peterhansel in ilginç bir pozunu buraya koymadan duramayacağım... Buyrun, "Deli Pedro" ...
Resmi tıklayın... Hayır burada kaza yapmıyor, yokuş aşağı biraz "kaptırmış" !
PORTRELER
Marc Coma
Fotograf : H. Peuker
Geçen yılın ikincisi, müthiş sürücü Marc Coma bu yıl yine Repsol KTM takımı ile yarışıyor. Hedefı çok daha iyi bir yarış çıkartmak...
Coma diyor ki “Dakar dünyada yapılan off-road yarışları içinde en önemli olanı, katılımcıları, rotası, geçtiği ülkeler...
Bunlar Dakar yarışını benzersiz kılıyor. Bu öyle bir yarış ki dünyadaki bütün motosikletçiler birgün katılmak, bir parçası olmak istiyor.
Afrika kıtasının ve çölün kendine özgü, sözlerle anlatılamayacak bir çekiciliği var. Orada bulunmayan birine bunu anlatmak mümkün değil ama bunu bir defa yaşayan hemen anlıyabiliyor. Çölü anlayabilirsenıiz dostunuz, onu düşman gibi görürseniz düşmanınız olabiliyor. Çölü anlamanız lazım...”
Fotograf : H. Peuker
Coma bu yıl dünya Rally Raid şampiyonasında önde gidiyor ve şampiyona “çantada keklik” olduğu halde Dakar a katılıyor… Bu konuda şunları söylüyor:
“Bizler kendimizi gerek insan ve gerekse sürücü olarak yetiştirmeye çalışıyoruz.
Rally Raid şampiyonluğu bana doğru yolda ilerlediğimi gösteren bir işaret sadece.
Dakar la yüzleşmek benim öz güvenimi tazeleyecek. Bu yarışta ilerlemek yıllar alan bir mücadele, kupayı kazanmak önemli değil, Dakar ın bizlerden aldığını geri almak önemli. Bunun için her yıl çok daha fazla çalışmak gerekiyor...”
“Despres geçen yıl birinciliği aldı (Coma ikinci olmuştu), yani bu yıl yenilmesi gereken sürücü o olacak...
ama diğer iyi, zaferi hakeden sürücüler de var. Hepsinin zayıf noktalarını kollamam gerekecek...” Diye sözlerini noktalıyor...
Biraz daha resim ve Coma nin 3MB lik bir wallpaperi icin siteme beklerim...
http://donald.hypermart.net/MCRide/Dakar06/Dakar06.htm
off ya böle bak bak kardeşim nereye kadar
insanın içi gidio ya
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
PORTRELER
Patsy Quick.... "the Desert Rose"
Patsy Quick Londrada moto-kurye olarak çalıştığı yıllarda, tam olarak 1990 da, kocasıyla beraber Büyük sahraya bir seyahat yapıyor ve çölü ilk gördüğü anda bir çöl yarışçısı olamaya karar veriyor…
Uzun bir çalışma ve finans hazırlığından sonra 1998 de “Optic 2000 Rallye Tunusie” Kuzey Afrika yarışına katılıp bitiren ilk İngiliz hanım sürücü oluyor.
Ardından 2001 de “British Women’s Enduro Şampiyonu” ünvanını kazanıyor ve 2003 de Dakar yarışına katılmaya başlıyor.
Patsy 1965 doğumlu, Heathfield, East Sussex – İngiltere de bir antikacı dükkanı var. Eşi Clive ile kendi inşa ettikleri bir evde iki kopek, üç kedi ile birlite mutlu bir hayat sürmekte…
God Speed Patsy !!!
Patsy nin macerasını daha yakından izlemek isteyenler için web sitesi
http://teamdesertrose.com
Ve tabii http://donald.hpermart.net/MCRide/Dakar06/Dakar06.htm
Arkadaslar, meraklilar icin dakar.com u ve sitemi de takip etmenizi tavsiye ederim. Foruma o informasyonu aktarmanin yolu yok. Ayrica neredeyse butun forumlara yazdigim icin, hepsine ayni bilgiyi aktaracak vaktim de yok...
4. etap su siralarda sonuclaniyor...
Otomobil dalinda "adamim" Matador (Carlos Sainz) ilk defa katildigi Dakar yarisini VW Touareg ile basta gotururken motosiklette genel klasman da Coma ilk sirada, vatandasi Pujol 2 de ve yarisin favorisi, birincilik unvani sahibi Despres 3. sirada...
Ilk on
1 002 COMA (ESP) KTM
2 003 ESTEVE PUJOL (ESP) KTM
3 001 DESPRES (FRA) KTM
4 004 DE GAVARDO (CHI)
5 008 CASTEU (FRA) KTM
6 010 CALDECOTT (AUS)
7 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA
8 006 SALA (ITA) KTM 10:50:
9 095 AGRA CARRERA (ESP) YAMAHA
10 009 BLAIS (USA) KTM
Yaris gittikce cetinlesmeye basladi bile... Bu gun motosikletciler on kisi fire verdi. Bunlarin icinde bir Ural in olmasina uzuldum ama aslinda pek de umidim yoktu, bu kadara erken beklemiyordum dogrusu...
Abandone olanlar...
075 KRONSEDER (ALL) KTM
250 SENN (SUI) KAWASAKI
249 SENN (SUI) KAWASAKI
241 MORSILLO (FRA) URAL
205 BARRIERE VARJU (AUS) KTM
202 WEISSNER (FRA) KTM
112 PUPIN (FRA) KTM
111 DARIN (FRA) KTM
079 RADIGOIS (FRA) KTM
251 GREFF (HON) SUZUKI
4.etap icin
http://donald.hypermart.net/MCRide/Dakar06/Etap4.htm
tiklayin arkadaslar...
Despres..3. etapta.
5.Etap hazir... :wink: http://donald.hypermart.net/MCRide/Dakar06/Etap5.htm
Beklerim.... Burada cekistiririz...
hocam yarışı düşünmüyorum da ders mers görünce katılabilir miyiz derslere diye sorcaktım, o da fransızcaymış.
ben fransızcaya çok fransızım
daha motor kullanmayı bile bilmiyorum da
DD amca senin katkıların büyük walla çok saol
Birsey degil, hosunuza gidiyorsa, bu olayin sevilip yayilmasina sebep olacaksa daha da fazlasini yapmaya hazirim...ylmzzz adlı üyeden alıntı
-----------
8. Etap sonu genel klasman ve Istirahat Gunu... Nihayet... !
8 Etap sonu itibariyla abandone olanlar, yarisi terk edenler... 97 motosiklet.
Kucuk bir parmak hesabi ile...252 motosiklet start aldi, su anda 134 u yarista... Yani 97 si resmi olmak uzere 118 motosiklet ve/veya surucusu 8. etap sonuna ulasamadi maalesef.
Bob Bergman in anilarina goz atacak olursaniz,
http://donald.hypermart.net/MCRide/Bob/Bob_12.htm
http://donald.hypermart.net/MCRide/Bob/Bob_13.htm
"istirahat gunu ne ulasabilirseniz yarisi bitirme sansiniz var" der. geri kalan 134 motordasimiza bol sans diliyorum...
7. Etaptan manzaralar...Zouerat-Atar arasi kum tepeleri....
026 - Thierry LAMOTTE (FRA) & 047 - Alain HERMET (FRA)
003 - Isidre ESTEVE PUJOL (ESP)
001 - Cyril DESPRES (FRA)
009 - Chris BLAIS (USA)
204 - José Francisco GOMEZ PALLAS (ESP)
302 - Luc ALPHAND (FRA) & Gilles PICARD (FRA)
301 - Bruno SABY (FRA) & Michel PERIN (FRA)
Kaynak http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/u...r3_photos.html
Droits photos
DPPI Agence de Presse
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)