Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

Katılımcı sayısı
203. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Deneyimsizlik

    78 38.42%
  • Eğitimsizlik

    103 50.74%
  • Yanlış motor seçimi

    49 24.14%
  • Elde olmayan dış etkenler

    74 36.45%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşlar MT'nin eski üyelerinden biri olarak birşeyi fark ettim. Motosiklet kazası ve vefat haberleri son bir senedir çok arttı. Neredeyse her hafta birilerini kaybediyoruz. Aslında kaza diye birşey yoktur. Kaza insanların dikkatsizliklerinden, deneyimsizliklerinden, sorumsuzluklarından veya yanlış seçimlerden dolayı gerçekleşir. Sizce bu gencecik arkadaşlarımızı neden kaybediyoruz? Bunun önlemi alınamaz mı?

    MT artık çok sayıda üyesi olan bir paylaşım ortamı oldu. Bazen geyik yapılıyor olsa da zaman zaman ciddi konular da konuşuluyor, çok yararlı bilgiler de veriliyor. Çok deneyimli arkadaşlar olduğu gibi motor hayatına yeni başlayan deneyimsiz, bilgisiz arkadaşlarımız da var. Sanal bir ortam olduğundan kim hangi yaşta, ne kadar deneyimli belli olmadığından çoğu zaman bilgisiz insanlar da abuk subuk şeyler yazıp insanları yanlış bilgilendirebiliyorlar. Bu kişileri doğru yönlendirmemiz, doğru bilgiler vermemiz gerekiyor. MT'nin potansiyeli gerçekten geniş, çok sayıda insana hitab ediyor. Bazı şeyleri engellemek bizim elimizde. Bence bu konu çok önemli ve artık bu tür üzücü olayları engellemek adına bazı aksiyonlar gerçekleştirmemiz gerekiyor ve bu aksiyonları gerçekleştirmek adına MT'nin omurgasındaki kişiler kendilerini bu konuda sorumlu olarak görmeliler.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    20 Ocak 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    eline saglık abi..........
    34 AF 4401 [COLOR="Red"] H İ K O[/COLOR]

  3. #3

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Muğla/Ortaca
    Motosikleti
    beklemede
    Merhabalar...
    Görüyoruz ki, gün geçtikçe bi çok arkadaşımızı hatta arkasında oturduğumuz, saniyeler önce gülüp oynadığımız candostlarımızı arkadaşlarımızı motosiklet kazalarında kaybediyoruz... Kimimiz hemen arkasındaydık ve saniyeler sonra gözümüzün önünde kaybediyoruz onları... Kimbilir onların ölümleri bi yana kendimizi bile kaybedebiliyoruz...
    Kimin hakkı var can almaya, kimler bekliyor bizi evimizde sıcacık yuvamızda... Neyin yarışını yapıyoruz ya da kiminle rekabete giriyoruz! Allah Aşkı'na bir önlem alalım, bunların tek suçlusu o gidip de dönmeyen arkadaşlarımız değil, bizim de onlar kadar suçumuz var, neden bir gün önce güzel sözlerle, arkada kalacak emanetleri onlara tekrar anımsatıp yarınki kazaya önlemler almıyoruz.
    Bir şeylere dur demenin zamanı geldi ve geçiyor...

    NE OLUR ÖNLEMLER ALALIM...
    YARIN SEN YA DA BENİM, BURADA ÖLÜM HABERLERİMİZE SEBEP OLMADAN BİR ŞEYLER YAPALIM...

    Kardeşlerim, Abilerim ve Ablalarım;
    Sizler benden daha da iyi şeyler bulup yapabilirsiniz.
    Ben kendim bunu yapmaya çalışacağım ama sizlerden de bu gibi şeyleri bekliyorum...

    Saygılarımla arz ederim...
    aSi_ç0cuq
    BiRi TeKNoLoJiYi DuRDuRSuN..!

  4. #4
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Mehmet ciğim dikkatsizlik ekler misin ankete, onu seçeceğim...
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  5. #5
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @dishy
    Mehmet ciğim dikkatsizlik ekler misin ankete, onu seçeceğim...
    Dişicim, dikkatli olmak sonradan kazanılabilen bir özellik olmadığından eklemedim. Deneyim kazanıldıkça motosiklet üzerinde çok dikkatli olunması gerektiği sonucuna varılabilir. Trafikte zaten her zaman dikkatli olmamız gerekiyor. Sen deneyimsizlik seçeneğini seçebilirsin istersen


    Peki arkadaşlar önlem olarak neler yapılabilir? MT'den neler bekliyorsunuz? Sizce MT sadece geziler düzenlemek dışında bilgilendirici, eğitici aktiviteler organize etmeli mi? Beklenti çok önemli. Daha doğrusu sorumlu hissetmek çok önemli!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #6
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Tamam şekerim seçerim
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  7. #7
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    mehmet sana katılıyorum. motosiklet sayısı arttıkça, kazalarda artmaya başladı. herkese şiddetle eğitim öneriyorum. motor büyütürken acele etmemelerini öneriyorum. bir kaç faydalı bilgi verelim belki faydalı olur.

    Viraj kazaları Tipleri
    1. Panikleme, motosikleti kaldırma ve düz gidiş.
    2.Panikleme, frenlere asılma, ön tekerleği kilitleme ve düşüş
    3.Fazla hız, açıktan dönüş ve kenarlara yada karşıdan gelen arabaya çarpma.
    4.Dönüşe başlama ancak fazla hız, yatış yada fren kombinasyonuyla düşüş.

    sağ virajlar sol virajlara karşı

    2004 kasım ayında yayınlana ulaştırma bakanlığı'nın detaylı motosiklet kazaları araştırması'na göre; yaşanan kazaların %15'inden fazlası bir virajda kontrolun kaybedilmesiyle gerçekleşmiş. sağ virajların oranı %7,1 iken sol virajlarınki %5,4 olmuş. her iki tipte de dönüş sorunları aynı olsa da sağ virajların oranlarının yüksek olmasının sebebi karşıdan gelen araçların, bariyerlerden daha çok hasar vermesi.

    ''suçlayacak bizden başka kimse yok''

    yine aynı rapora göre ''neredeyse her olay motosikletlinin hatasından kaynaklanıyor.'' paul jones 20 yıldır motosiklet kullanıyor ve görevi ölümlü veya ağır yaralanmalı trafik kazalarını incelemek.
    '' bu konu yanlış anlaşılıyor. motosiklet sürücüleri arasında, bu tür kazaların çoğunun araba sürücüleri, bozuk yol yüzeyi veya yeni sürücülerden kaynaklandığı yönünde yaygın bir görüş var. Doğrusu şu ki ağır yaralanmaların çoğunda, ölümlü kazaların ise büyük bir çoğunluğu sürücüler hatalı.'' diyor.

    ''viraj kazaları can yakıyor''

    Rapora göre; viraj kazaları ayrı bir grup oluşturuyor çünkü toplam kaza istatiklerinin iki katından daha fazla sürücü veya yolcu ölümüne ve bir buçuk katı kadar ağr yaralanmaya sebeb olur.

    ''Tecrübesiz sürücüler savunmasız''
    Rapor, tecrübesiz sürücülerin viraj kazalarına karşı zayıflığınada işaret ediyor. uzmanlar tarafından , bu tür kazalar yapan sürücüler , genele oranla yaklaşık üç kat daha 'tecrübesiz' oldukları söyleniyor. ''bu genellikle, araştırma bir polis memuru tarafından yapıldığında ve rapora tecrübesizliğin bir faktör olduğu notu düşüldüğünde gerçekleşiyor'' deniyor.


    viraj aşamaları

    1.aşama --
    (yaklaşma)

    virajın keskinliğine yoldaki işaretler ve etraftaki bariyerleri kullanarak hesapla. sağ virajlar için sola yanaşmak(ve tam tersi) görüş açısını artırmana yardımcı olur.
    Burdaki hatalar;
    tecrübesiz sürücüler virajı okumayı ve yeterince erken yavaşlamayı başaramazken, daha tecrübeliler viraja fazla hızlı girmeye çalışarak tehlike yaşarlar.

    2.aşama
    (viraja giriş)

    yolda doğru pozisyonu almak, görüşü artırmakla karşıdan gelecek araca hata payı bırakmakarasında iyi bir denge sağlamalıdır.

    buradaki hatalar;
    viraj keskinliğini yanlış değerlendirmiş tecrübesiz sürücüler, dönüşte yüz yüze geldiklerinde panikleme. o zaman ya frene asılır, bir tekerleği kilitler veya motoru yatırıp dönmeye korktuklarından dosdoğru ileri giderler. bu , özellikle sağ virajlarda yaşanan bir durumdur. tecrübeli sürücüler, fazla hızlı gittiklerini hissetseler dahi dönmeyi denerler.

    3. aşama
    (viraj içi)

    içgüdülerine hakim olmak ve çıkışı görmeden viraj içine dalmamaktan başka, hafif gaz vererek hızı sabitlemek ve ağırlığı arka tekerleğe aktarmaktan başka yapılması gereken iş yok.

    burada yapılan hatalar;

    Daha azdır, ancak tecrübesiz sürücüler daralan viraja ya da bir araçla karşılaştıklarında frene basarlar. daha hızlı viraj dönen çok tecrübeliler burada tehlike yaşayabilir. viraja geniş almak ya da düşmek muhtemel sonuçlardır.
    4. aşama
    (çıkış)
    ileride açık bir görüşle bayaz cizgilerden uzaklaşıp güvenle virajdan çıkabilirsiniz.

    buradaki hatalar;
    seyrektir. yavaş gir, hızlı çık prensibinin işlerliği de bundandır. arka lastik kaymaları veya highside.


    ''Çoğu sürücü kurtulabilirdi''
    kaza araştırmacısı Gray Baldwin'e göre; viraj kazaları, motosikletin virajı dönebileceği hızların çok altında hızlarda gerçekleşiyor.
    Deneyimli sürücüler daha az kaza yapıyor, ancak yüksek özgüvenleri genellikle kazalarının daha yüksek süratte gerçekleşmesine sebep olur.


    '''motor on dergisinden alıntıdır'''
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    her yıl türkiyede ortalama 100.000 kişi sigaraya bağlı sebeplerden ölüyor ama genede sigara içenlerin sayısı azalmıyor belkide artıyor, en cahilide içiyor en iyi eğitimliside içiyor ve bunun önüne geçilemiyor ve geçilemeyecekte. kask takmayıp risk alan zihniyetten bence bir farkı yok sigara içenlerin. sürekli artan nüfusun kendi kendini kontrol şekli olsa gerek.. hatta iyikide içiliyor iyikide kask takmıyor insanlar diyesim geliyor manzarayı gördükçe!

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    ankete yazılan dört seçenek de doğru ama ben de başka bir madde ekleyeyim, şöyle ki; motora binen bazı insanların 'ne oldum delisi' moduna girmeleri

  10. #10
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    ben deneyimsizlik diyorum..

    mt net elinden geleni yapıyor diye düşünüyorum.faydalı birçok başlıklar ve bu başlıklar altında deneyimli insanların tecrübeleri var.

    biliyoruz ki biz dikkat etsek deneyimli olsak bile karşı taraf böle olmadığı takdirdede kaza olabiliyor.

    benim şahsi düşüncem TÜRKİYE 'de nasıl CUMHURİYET mitingleri ile ses duyurmaya çalışıyorsak MT il grupları kendi illerinde gerekli izinleri alarak ufak çaplıda olsa ; trafikte motosiklet sürücülerine daha saygılı olunması gerektiği , motosikletin 1 derecede geçiş üstünlüğü olduğunu ve buna benzer trafik bilgilerini diğer sürücülerin öğrenmesini sağlamayı , hayat taşıyan ve kazalarda ölüm riskinin fazla oluşundan dolayı motosiklet sürücülerine karşı daha dikkatli olmaları gerektiği ,forumlara üye olmayan motosiklet konusunda bilgisi olmayan kask takmayan diğer motosiklet sürücülerine bilgi vermek amacıyla ; basınla birlikte gösteriler düzenlemek gerek. pankartlarla şehrimizde konvoy oluşturup bir tur bile atsak biçok kişiye ulaşmış oluruz
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @edy
    mehmet sana katılıyorum. motosiklet sayısı arttıkça, kazalarda artmaya başladı. herkese şiddetle eğitim öneriyorum. motor büyütürken acele etmemelerini öneriyorum. bir kaç faydalı bilgi verelim belki faydalı olur.
    Erdem'cim, deneyimli olduğunu bildiğim, güvendiğim arkadaşlarımdan birisin. Senin gibi deneyimli olan birkaç kişi daha tanıyorum buradan. Deneyimli insanlar çok değerli bilgiler yazıyor buraya. Bu çok önemli ancak yazılar bir yere kadar etkili oluyor. Olayı yaşamak lazım! Bilgi sahibi olmak için tek seçenek sadece MT içerisindeki yazıları okumak değil, internet çok sağlam bir bilgi kaynağı her konuda. Ama okuyan var mı? Hadi okuyan var diyelim anlayan var mı? Hadi anlayan var diyelim uygulayan var mı? Buraya ne kadar yazarsak yazalım herşey bir yere kadar. Kaza anında yazılanları hatırlamak mümkün mü? Deneyim çok önemli. Deneyim de okuyarak elde edilmiyor. Bunu sen de çok iyi biliyorsun. Sen yolunda giderken gelip sana arkadan çarptılar. Bu olay sana deneyim kazandırdı, artık çoğu durumda ışıklarda yavaşlarken aynadan arkanı kontrol ediyorsundur. O yüzden yazı yazmak dışında daha faydalı aktiviteler yapılması gerekiyor diye düşünüyorum. Bunu hep beraber organize olarak yapabiliriz. Butür bir şeye ihtiyacımız olduğu konusunda da bilinçli olmamız gerekiyor. Yoksa hiçbir şey olmaz, dediklerimiz yazılarda kalır, yok olur gider...

    "suçlayacak bizden başka kimse yok"

    Bu çok önemli bir cümle! Kaza anında hep sürücü dışındaki etkenlerden bahsedilir ama esas suçlu olan sürücüdür. Ehliyeti olmadan motora binen, deneyimi olmadan kapasitesinin üzerinde büyük motor kullanan, bu işin bilincine varamayıp korumasız trafiğe çıkan, v.s.. Kazaları dikkatli inceleyin mutlaka suç sürücüdedir gerçekte. Çok nadir olarak dış etkenler geçerlidir, ona da bok yoluna ölmek denir ama aslında esas olarak mutlaka bir kaçış şansımız vardır, bu da deneyimle doğru orantılı olarak artar. İşte insanların anlayamadığı esas konu bu! Bilenle bilmeyen, deneyimliyle deneyimsiz hiç bir olur mu?

    @taner_k
    mt net elinden geleni yapıyor diye düşünüyorum.faydalı birçok başlıklar ve bu başlıklar altında deneyimli insanların tecrübeleri var.
    Yukarıda açıkladığım gibi bunlar yeterli değil. Sadece okumak, öğrenmek yeterli değil. Olayı yaşamak lazım!
    biliyoruz ki biz dikkat etsek deneyimli olsak bile karşı taraf böle olmadığı takdirdede kaza olabiliyor.
    Önlem alındığı taktirde karşı tarafın sizi tehlikeye sokabileceğine inanmıyorum. Zaten deneyim de bu demek, karşı tarafın ne yapabileceğini önceden kestirmek... Karşıdakini suçlamadan önce esas kendimize bakmamız gerekiyor. Ben görüp duyduğum çoğu kazada bunu gördüm. Önce kendimizi düzeltmemiz lazım, zaten otomatik olarak karşıdaki adam da kendini düzelteceğinden herşey yoluna girecektir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    boy haklısın..1 .derecede suçlu sürücüdür bu arada dikkatimi çekti senin dişler benimkinden daha uzun ve sivriymiş
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    deneyimli insan hata ve kaza yapmıyor mu peki? yani deneyimi önemsemediğim sonucu çıkmasın bundan tabiki deneyimli birinin karşılaştığı olumsuzluktan sıyrılma şansı daha yüksektir ama son yıllarda yaşanan ölümlü kazalar için şöyle bir hafızalarımızı yoklayacak olursak, deneyimin kaza nedenleri arasında ilk sırada gelmediğini rahatlıkla görebiliriz

  14. #14
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @edy

    yazı yazmak dışında daha faydalı aktiviteler yapılması gerekiyor diye düşünüyorum. Bunu hep beraber organize olarak yapabiliriz. Butür bir şeye ihtiyacımız olduğu konusunda da bilinçli olmamız gerekiyor. Yoksa hiçbir şey olmaz, dediklerimiz yazılarda kalır, yok olur gider...
    ben her zaman böyle bir organizasyonu desteklerim. nasıl bir organizasyon yapılmalı onu tartışalım.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  15. #15
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Mehmetçiğim yine güzel bir konuya dikkat çekmişsin. Tebrikler !

    Benim düşünceme göre en önemli sorun trafiği iyi tanımamak. Yollarda diğer araç sürücülerinin ve yayaların neler yapabileceğini iyi kestirememek. Tabii ki buna altındaki motora iyi hakim olamamak ve ekstrem bir durumda neler olabileceğini kestirememek te eklenince kazalar kaçınılmaz oluyor.

    Ancak bu site de bir çok "Kaza Yaptım" başlığı açılmasına rağmen, bunların % 99 u suçu hep trafikteki diğer unsurlara yükleyip, kendilerinin payını 0'a indirgiyorlar. Tabii hemen bir goygoycu hücumu başlıyor ve ne olduğu anlaşılmadan, bilinmeden birilerine küfürler edilip belalar okunuyor.

    Erdem'in yukarıda ilettiği çarpıcı cümle (suçlayacak bizden başka kimse yok) ise hiç gündeme gelmiyor.

    Deneyim, sadece şu kadar yıl şu kadar km yapmak demek değildir. Deneyim, içinde eğitim, bilgi, zeka, sorumluluk, sağlıklı bir ruh hali ve iyi niyet de içerir.

    Bence deneyimsizlik en önemli sorun ama bununla savaşmak için de önce cehalete karşı galip gelebilmek lazım.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  16. #16
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @taner_k
    bu arada dikkatimi çekti senin dişler benimkinden daha uzun ve sivriymiş
    Biliyor musun, senin şu anda kullandığın avatarı ben 3 sene kullandım Dişler kısa geldiğinden şimdi bu avatarı kullanıyorum Prensip olarak devamlı avatar değiştirmem, uzun süre kullanırım.

    @donniedarko
    deneyimli insan hata ve kaza yapmıyor mu peki?
    Deneyim arttıkça hata ve kaza yapma sayısı azalır. Tabi ki insanız, bazı durumlarda hata yapabiliriz. Ancak benim bahsettiğim konu deneyimsiz insanların kaza yapması ve bunların çoğunun ciddi hasarlarla, hatta ölümle sonuçlanıyor. Bence deneyim ilk sırada geliyor.

    @edy
    ben her zaman böyle bir organizasyonu desteklerim. nasıl bir organizasyon yapılmalı onu tartışalım.
    Erhan'ı tanıdığım ve MT ilk kurulduğunda beri takip ettiğimden dolayı MT'yi sadece dışarıdan izleyen bir üye değilim. MT'nin omurgasındaki insanları, onların yaptığı birçok çalışmadan haberdarım. Birşeyler yapmaya çalışıyoruz ancak bu iş üyelerin destekleri olmadan kendi başımıza yapabileceğimiz birşey değil. Daha önce defalarca toplanıldı, konuşuldu, kafa patlatıldı. Ama özellikle kışın insanlar motora pek binmediği için herkes kendi köşesine çekiliyor ve hiçbir şeyin ucundan tutmuyor. Bu işin bilincine vardığımıza inanmıyorum, bireysel olarak takılıyoruz. Bence ciddi aktiviteler yapmanın zamanı geldi, hatta geçti bile. Özellikle eğitim konusunda birşeyler yapmalıyız. İnsanlar pahalı diye eğitimlere gidemiyorlar. Öncelikle buna çözüm bulmamız lazım...

    @ledo
    Deneyim, sadece şu kadar yıl şu kadar km yapmak demek değildir. Deneyim, içinde eğitim, bilgi, zeka, sorumluluk, sağlıklı bir ruh hali ve iyi niyet de içerir.
    Levent abi yine konunun en vurucu noktasını özetlemişsin İşte olduğum için aceleden ben bazen toparlayamıyorum cümleleri ama yine de her yazdığım yazıda özeniyorum, yanlış şeyler yazmamaya çalışıyorum, herkese faydası olacak şeyler yazmaya çalışıyorum. Yukarıda da koyu renkle belirttiğim gibi ve senin de dediğin gibi "suçlayacak bizden başka kimse yok" cümlesinin altında yatan çok önemli. Olaylarda ilk önce kendimize bakmamız lazım. Ben de bunu vurgulamaya çalışıyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    insanın hata yapmaya en çok yakın olduğu an kendisine en fazla güvendiği andır ve bence kazaların çoğuna da 'ben kaza yapmam' (hem motosiklet hem de araba sürücüleri için geçerli) gibi bir düşünce neden olmaktadır. ''IKARUS SENDROMU'nu bilenler vardır belki...

  18. #18
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Erhan'ı tanıdığım ve MT ilk kurulduğunda beri takip ettiğimden dolayı MT'yi sadece dışarıdan izleyen bir üye değilim. MT'nin omurgasındaki insanları, onların yaptığı birçok çalışmadan haberdarım. Birşeyler yapmaya çalışıyoruz ancak bu iş üyelerin destekleri olmadan kendi başımıza yapabileceğimiz birşey değil. Daha önce defalarca toplanıldı, konuşuldu, kafa patlatıldı. Ama özellikle kışın insanlar motora pek binmediği için herkes kendi köşesine çekiliyor ve hiçbir şeyin ucundan tutmuyor. Bu işin bilincine vardığımıza inanmıyorum, bireysel olarak takılıyoruz. Bence ciddi aktiviteler yapmanın zamanı geldi, hatta geçti bile. Özellikle eğitim konusunda birşeyler yapmalıyız. İnsanlar pahalı diye eğitimlere gidemiyorlar. Öncelikle buna çözüm bulmamız lazım...
    ben her zaman desteklerim ve katkıda bulunurum .
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  19. #19

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    Motosikleti bisiklet gibi kullanmamak lazım, akrobasi'yi trafik dışında yapmakta fayda var, hızlı ve riskli kullanmazsak aramızdan birileri her hafta ayrılmaz inşallah...
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  20. #20
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Çok haklısınız arkadaşlar birşeyler yapılmalı hatta bunun için acele de edilmeli.

    Aslında kazaların artmasında motosiklet sayısının artmasının da büyük önemi var. Oran olarak bakıldığında da motosiklet sayısı arttıkça kaza sayısının artacağı da normal. Fakat önemli olan motosiklet sayısı arttıkça bu oranı azaltmaya çalışmak.

    Herhalde bunun en güzel ve doğru yolu da eğitimden geçiyor. Motosikelt almadan alınacak eğitimler belki de en önemlisi. Ama kullanıcıların da eğitilmesi ve eğitimli sürücü sayısını arttırmak sürekli üzerinde durulması gerekn bir nokta.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler