Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

Katılımcı sayısı
203. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Deneyimsizlik

    78 38.42%
  • Eğitimsizlik

    103 50.74%
  • Yanlış motor seçimi

    49 24.14%
  • Elde olmayan dış etkenler

    74 36.45%
Birden fazla seçeneğe oy verilebilir.
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?

    REKLAM ALANI
  1. #81
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Elegant
    Arkadaş kimseyi riske edecek harekette bulunmadığını ve sürat yaptığını aynı paragrafta yazmış. Hatta ben dikkatli sürat yapıyorum demeye getirmiş daha önceki mesajlarda. Bu tarz söylemler kişinin görüşü olabilir saygımız var ama nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir bazı arkadaşlar tarafından. Mesela benim tarafımdan.
    Arkadaşım sen benim dediklerimin hiçbirini anlamamışsın. Predator[23rd] arkadaşımız da senin tam aksine dediklerimi kelimesi kelimesine anlamış ve sana açıklamaya çalışmış. Ama sanırım sen hala anlamak istemiyorsun. Evet sürat yapmak uygun şartlarda tehlikeli değildir! Sen şimdi bu cümleden ne anladın? Bunca kazanın nedeninin sürat olduğunu mu sanıyorsun? Altındaki motoru tanımadan, küçük motor kullanıp deneyim sahibi olmadan yarış motoruna binip gazlarsan tabi ki geberip gidersin. Bütün kazaların nedeni budur. Deneyimsizlik, eğitimsizlik, kendini bilememezlik...

    Kısaca şunu anlatmaya çalıştım; trafiğe çıkmış tecrübesiz birinin düşük süratte stabil olmayan sürüşünün trafikte yarattığı tehlike, senelerdir motor kullanmış, eğitim almış, altındaki motora hakim yüksek süratte stabil şekilde giden birinden çok çok yüksektir.

    Yazılanlardan çok iyi anladığın bir bölüm de olmuş... "nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir" evet işte aynen böyle demek istedim. Demek ki sen benim kadar iyi değilsin, o yüzden de sürati tehlikeli buluyorsun

    @xnode
    Ölen arkadaşlarımıza baktığımızda tamamına yakın bir çoğunluğun bu işi iyi bilen insanlar olduğunu göreceksiniz.
    Hayır arkadaşım. Bu konuda yanlış düşünüyorsun. Ölen insanların bazılarının motosikleti çok iyi kullandığı konusunda haklısın ama motor kullanırken bilinçli ve sağlıklı bir beyine sahip olmak da gerekir. Sen; "ben çok iyi kullanıyorum, bana birşey olmaz" düşüncesiyle kapasitenin üstüne çıkarsan, en fazla 100 km/h süratle girilebilecek viraja 180 km/h süratle girmeye çalışırsan bir yerlerde patlaman çok doğaldır. Üzülerek bir örnek veriyorum : Murat Kadayıfçıoğlu.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Ankeet düzenlemişsin, kendi düzenlediğin anketin sonucun da en az oyu alan, senin daimi olarak savunduğun şeyin tersi. Dikkat edersen yanlış motor seçimi en az oyu almış.
    Eğer bu ankete dikkatsizlik seçeneğini ekleseydin (ki bazı arkadaşlar bunu özellikle belirtmişler) muhtemelen birinci olarak o gelecekti.
    Verdiğin örnek ise münferit bir örnek bana göre.
    Dikkatsiz veya deneyimsiz biri uzun yıllar motor kullansa da kaza yapabilir. Motosikletin arabadan en büyük farkı; dikkatsizliği kesinlikle affetmiyor olması bence. Arabada dikkatsizlik bir şekilde toparlanabiliyor ama motosiklette dikkatiszliğin faturası %99 kaza oluyor.

    Saygılar

  3. #83
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    motosiklette bence dikkatsizligin faturasi %99 kaza degil, aldigin egitime ve becerine göre kazadan yirtabilirsin. buna ragmen kazalardaki bir numarali nedeni ben de dikkatsizlik olarak görüyorum. bu dikkatsizligin bir sürü nedeni oluyor. bazen yorgunluk (dikkat edecek seyleri bilmek, bakmak ama gec kavramak) ve bazen deneyimsizlik (dikkat edilecek seyleri bilememek).

    dikkat, deneyim ve egitim (birinin deneyimlerini baskasina aktarmasi) daha iyi motosiklet kullanmanin üc ana unsuru. iki defa deneyim isin icine karsitiginda bu noktanin ne kadar önemli oldugu görülüyor. ancak dikkat etmedikten sonra deneyimi yola aktaracak imkan bulunamayabilir. diger bir acidan neye dikkat edeceginizi bilmediginizde de yanlis sinyalleri hemen algilamanin bes kurusluk faydasi yok ...

    zor is ...

    bu senen bunca kaza haberi okuduktan sonra her yil sezon basinda ileri sürücü teknikleri egitimini tekrarlamaya karar verdim. haftaya egitimdeyim ... practice makes perfect

  4. #84
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette bence dikkatsizligin faturasi %99 kaza degil, aldigin egitime ve becerine göre kazadan yirtabilirsin. buna ragmen kazalardaki bir numarali nedeni ben de dikkatsizlik olarak görüyorum. bu dikkatsizligin bir sürü nedeni oluyor. bazen yorgunluk (dikkat edecek seyleri bilmek, bakmak ama gec kavramak) ve bazen deneyimsizlik (dikkat edilecek seyleri bilememek).

    dikkat, deneyim ve egitim (birinin deneyimlerini baskasina aktarmasi) daha iyi motosiklet kullanmanin üc ana unsuru. iki defa deneyim isin icine karsitiginda bu noktanin ne kadar önemli oldugu görülüyor. ancak dikkat etmedikten sonra deneyimi yola aktaracak imkan bulunamayabilir. diger bir acidan neye dikkat edeceginizi bilmediginizde de yanlis sinyalleri hemen algilamanin bes kurusluk faydasi yok ...

    zor is ...

    bu senen bunca kaza haberi okuduktan sonra her yil sezon basinda ileri sürücü teknikleri egitimini tekrarlamaya karar verdim. haftaya egitimdeyim ... practice makes perfect
    .

  5. #85
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @xnode
    kendi düzenlediğin anketin sonucun da en az oyu alan, senin daimi olarak savunduğun şeyin tersi. Dikkat edersen yanlış motor seçimi en az oyu almış
    Benim daimi olarak savunduğum şeyin yanlış motor seçimi olduğunu nereden çıkarttın? Ben özellikle ankette birden fazla seçeneğin seçilmesine olanak sağladım ki insanların hangi konuda eksik yönleri daha fazla onu belirleyelim, ona göre aksiyon alalım. Forumdaki yazılarımı takip etmemeni yeni üye olmana bağlıyorum. Ben deneyim ve eğitim konusunda binlerce satır yazdım bu forumda. Yanlış motor seçimi de kazaların bazılarının nedeni. Yanlış motordan kastettiğim de kişinin o anki deneyim ve bilgi seviyesine göre motor seçmemesi. Bazı durumlarda kişinin altında başka tip bir motor olsa durumu kurtarabilecekken deneyiminin yetmediği yarış motorları gibi bir motor üzerinde durumu kurtaramamasından bahsediyorum.

    Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır? Doğru motor seçimi de bir çeşit deneyimdir. İnsanın kapasitesini bilip ona uygun motor seçmesidir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #86
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @xnode

    Benim daimi olarak savunduğum şeyin yanlış motor seçimi olduğunu nereden çıkarttın? Ben özellikle ankette birden fazla seçeneğin seçilmesine olanak sağladım ki insanların hangi konuda eksik yönleri daha fazla onu belirleyelim, ona göre aksiyon alalım. Forumdaki yazılarımı takip etmemeni yeni üye olmana bağlıyorum. Ben deneyim ve eğitim konusunda binlerce satır yazdım bu forumda. Yanlış motor seçimi de kazaların bazılarının nedeni. Yanlış motordan kastettiğim de kişinin o anki deneyim ve bilgi seviyesine göre motor seçmemesi. Bazı durumlarda kişinin altında başka tip bir motor olsa durumu kurtarabilecekken deneyiminin yetmediği yarış motorları gibi bir motor üzerinde durumu kurtaramamasından bahsediyorum.

    Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır? Doğru motor seçimi de bir çeşit deneyimdir. İnsanın kapasitesini bilip ona uygun motor seçmesidir.
    Benim gördüklerimde motor seçimini ısrarla vurguluyordun. O yüzden söyledim. Üyelerin yazılarını özel olarak takip etmiyorum. Avatarın'ından aklımda kaldığı kadarıyla cevap yazmıştım.
    Senden yeni ama genele göre eski bir üyeyim

    Dikkatsizlik seçeneğini ekleseydin iyi olurdu bence.
    Saygı ve selamlar kardeş

  7. #87
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    wallaa yaa hemen her gün birileri gidiyo o da bizim aramızda olanlardan ; ya olmayanlar
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  8. #88
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @xnode
    Benim gördüklerimde motor seçimini ısrarla vurguluyordun.
    Anket sonuçlarına bakarsan, "yanlış motor seçimi" seçen kimse yok değil. Şu anda %23 oranında -ki bu oran o kadar da az değil- işaretlenmiş. Eğitimsizlik ve deneyimsizlik zaten bilinen eksiklikler. Yanlış motor seçimi de bu kazalarda ciddi bir rol oynuyor. Yanlış motor seçimini umarım yanlış anlamamışsındır. Yukarıda yazmış olduğum soruya cevap verebilir misin?

    Mesela 1 senedir 125cc motor kullanan ve motora yeni başlamış birinin altına Hayabusa verseniz sizce kaza anında kurtulma şansı 125cc motor üstünde mi yoksa Hayabusa üstünde mi daha fazladır?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #89
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Dikkatsizlik seçeneğini de eklemen gerekiyordu bana göre.
    bunun dışında söyleyeceğim birşey yok. Ben motor seçiminin o kadar önemli olmadğını düşünüyorum. Bir kimse uçak alıp ben bunu kullanıcam dese, yine öğrenir. bu işin motor seçimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.

    selamlar

  10. #90
    hedowich - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    kymco vitality 50-ybr 125 -cbf 250 -fazer 600 S2
    Alıntı xnode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkatsizlik seçeneğini de eklemen gerekiyordu bana göre.
    bunun dışında söyleyeceğim birşey yok. Ben motor seçiminin o kadar önemli olmadğını düşünüyorum. Bir kimse uçak alıp ben bunu kullanıcam dese, yine öğrenir. bu işin motor seçimi ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.

    selamlar
    keşke herkes senin kadar yetenekli olsa ama malesef böyle birşey mümkün değil,aslında doğru söylüyorsun kullanıcam dedikten sonra öğrenilir ucak bile kullanır sonuçta,maymunlarda çoğu şeyi öğrenebiliyor ucakta kullanır arabada pek zor olmaz ,yada 1.20 boyundaki bir velet ayakları yere deymeden kocaman bir dağ bisikletini kullanabilir amaa o cocuk tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığında abisinin bisikletine bindiği için kazaya kurban gidebilir
    Ride your way

  11. #91
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Bazan yeri geliyor yetenekten çok şansın olması yetiyor....Ama yetenekli insanların, eğitimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdeleri düşük olduğu için şans en son faktör kalıyor....

    Bir anlık coşku bir anlık gaflet neden oluyor bence....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #92
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @alp_tunay
    Ama yetenekli insanların, eğitimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdeleri düşük olduğu için şans en son faktör kalıyor....
    Yetenekli, eğitimli, deneyimli insanların bu tür olaylarla karşılaşma yüzdesi çoğu durumda bu tür olaylardan kurtarabilecek kapasiteleri olduğundan düşük oluyor. Ama biraz şansın da etkisi yok değil. Önemli olan kaza anında sizi kurtaracak tecrübeye sahip olmanız ve elinizden geleni yapmanız.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #93
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı hedowich adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...,yada 1.20 boyundaki bir velet ayakları yere deymeden kocaman bir dağ bisikletini kullanabilir amaa o cocuk tehlikeli bir durumla karşı karşıya kaldığında abisinin bisikletine bindiği için kazaya kurban gidebilir
    bu benzetme mi simdi?

    istedigin kadar tecrüben olsun, cüce olup her kategoride mini-bike dünya sampiyonu ol CAPONORD'a bindiginde 500m sonra kazaya kurban gidersin.

    güzel benzetme oldu, degil mi?

  14. #94

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Predator, konu dışı ama soracağım soracağım şimdi kısmetmiş, Predator herhalde filmden, peki 23rd nedir? 23.sü mü çekilsin istiyorsun? 23rd olayını gerçekten merak ettim
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  15. #95
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    23rd Virtual Fighter Squadron (23rd VFS) "Figthing Hawks" (Falcon 4.0 kulübü)

    "ucarken" Teamspeak kimin hangi filoya ait oldugunu daha kolay anlamak icin callsign'larimizin arkasina filo numarasini ekliyorduk: Predator --> Predator[23rd]

    Falcon 4.0'i bilmeyen varsa: http://www.lead-pursuit.com (simdi ki lisans sahibi) ve sevdigim bir türkce sanal filo: http://www.kangaldogs.org (311inci SF - 311th VFS)

  16. #96
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul/merter
    KAtılıyorum:eline Saglık..

  17. #97
    ergunz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1000RR,600F,ET4
    bence iyi bir motorcu olabilmek için yolları iyi bilmek ve araba sürücülerinin ne yapacağını iyi sezmek gerekiyor.diğer şeyler tabiki de çok önemli ama bunları da göz ardı etmemekte fayda var

  18. #98

    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 K1200S, 2010 R1200GSA
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    23rd Virtual Fighter Squadron (23rd VFS) "Figthing Hawks" (Falcon 4.0 kulübü)

    "ucarken" Teamspeak kimin hangi filoya ait oldugunu daha kolay anlamak icin callsign'larimizin arkasina filo numarasini ekliyorduk: Predator --> Predator[23rd]

    Falcon 4.0'i bilmeyen varsa: http://www.lead-pursuit.com (simdi ki lisans sahibi) ve sevdigim bir türkce sanal filo: http://www.kangaldogs.org (311inci SF - 311th VFS)
    Tahminimde yaklaşamamışım bile... 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi

    Alıntı lolita_ipek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KAtılıyorum:eline Saglık..
    Neye??? (.......+25)
    [B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
    Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...

  19. #99
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Shadow.Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahminimde yaklaşamamışım bile... 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi
    LOL

    cek sert online oyun oynarim valla :D

    8 yil Falcon 4.0 (dünyanin en komplex ve en gercekci F-16 simülasyonu)
    3 yil TrueCombat (Quake 2 Mod - CounterStrike yaninda cocuk oyunu. "X-RAY" olarak da belli serverlerde baya iyi bilinirdim, "the crazy AK47 sniping bitch")
    3 yil EVE Online (WAR KHAN will get you!)


  20. #100
    mabad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    ist.
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    guzel bir konu olmus tebrik ediyorum

    bence kazalarda en onemli etken bir anlık dikkatsizlik (veya deneyimsizlik).bu biraz havaya girmeyle olusuyor kanımca insan deli gibi surerim taşarım diye dusununce kaza yapıyor.bunun engellenmesi içinse motorda deneyimli arkadasların surekli deneyimsiz arkadaslara yol gostermesi gerek bencede..


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler