Anket: Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?
- Katılımcı sayısı
- 203. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Birçok arkadaşımızı kaybettik... Peki neden?
Reklamlar
-
@hayaletfilo
Son olarak dikkatimi çeken bi konu var neden ölümle sonuçlanan kazaların çoğu racing motorlarda oluyor. Bence her önüne gelene bu aletleri satmamaları lazım ne biliyim en azından belli bi tecrübe aranıp sınavdan geçirilmeli kişi diye düşünüyorum.
Racing güçlü olması nedeniyle en çok tercih edilen, insanlarda hayranlık duygusu uyandıran, kızların daha çok baktığı bir motordur da ondan tercih edilir. Tamamen kültürle alakalı yani. İnsanlar racing kullanmak için belli bir deneyim gerektiğine karşı çıkıp daha doğru düzgün motor kullanmayı öğrenmeden racing alıyorlar. İşte bu yüzden kazaların çoğunda racing makina var. Halbuki adam gibi kullananlar da var, senelerdir kaza yapmadan biniyorlar bu motorlara. Zaten racing caddede binilmemesi gereken bir motordur. Adı üstünde : Yarış motoru! Yarış da caddelerde olmaz pistte olur. İşte bu başlığın esas konusu da budur. Tecrübe ve deneyim zamanla kazanılır, kademeli olarak motor büyütmenin nedeni de zaman ihtiyacı olduğundandır. Yoksa racing ölüm makinası falan değildir, motor modelleri arasında en teknolojik, en dengeli, en güvenli motordur. Ölüm makinası olan motor değil, insandır!
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
-
Motosiklet tehlikeli değildir diyen arkadaşlara katılmıyorum. Eğitimcilerin ilk söylediği şeydir motosiklet kullanmanın tehlikeli olduğu ve bu potansiyel tehlikenin bilincinde olarak kullanılması gerektiği.
Ben burada kimseye akıl verecek falan değilim, zaten motosiklet geçmişim 1,5 yıldır...fakat bu 1,5 yılda 4-5 ayrı model motosiklet kullanma şansım oldu. Hepsinin sürüş karakteristiği de farklıydı. Kimi sizi hızlı gitmeye teşvik ediyor, kimi yavaş gitmeye...eğer iradenize güvenmiyorsanız hızlı gitmeye teşvik eden modelleri almayın derim. Zaten benim düşüncem piyasada satılan sport tip motorların güçlerinin yarıya indirilerek satılması yönündedir. Gücü düşürülmemiş motosikletler yarış veya eğitim sertifikası olan kişilere satılmalı bence. Ne gerek var acemi birinin altına 150-160 bg motor vermeye, zaten kaçımız motor gücünün tamamını kullanıyor ki? Hiçbir motosikletimi e kadar güçlü olduğu için tercih etmedim, her zaman benim olası hatalarım ne kadar absorbe eder, şehiriçinde ve dışında ne kadar rahat kullanabilirim ona baktım.
Racing alanların %99'u gazlıyor. Geçen gün kuzenim yeni bir motor almış, çıkalım dedi çıktık (Kawasaki ZX6R). Motorlardan indiğimizde neredeyse dövecektim. Devamlı bir sert kullanım halinde çocuk, gazlıyor ben de ona yetişebilmek için gazlıyorum, resmen huzursuz oldum. O da gazlamayınca yoruluyormuş, racincilerin böyle bir problemi var sanırım, hızlı gitmeyince çok yoruluyorlar, bunu birkaç kişiden daha duymuştum...bütün gün kendisine atmadığım fırça kalmadı, bir daha da benimle çıkmaz heralde
Zevkler ve renkler tartışılmaz tabii ama kendimize zarar verme ihtimalimiz olmadığı sürece...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
herşey eğitim demek değildir güdüler duyular hisler vs insanın gözü de görür aklı da çalışır madem bu kadar eğitimsizlik diye yırtınan insanlar var da illa nasıl duracağını bilmek yada nasıl viraja gireceği öğrenen insan mı hayatını sağlama alır hayır. eğitimsizlik demek teoriyi öğrenmemek tir, bilgiyi almamaktır, kabul etmemektir kendi bildiklerini doğru saymaktır, bilgiyi düşünmez. burada yapılması gereken hayatının değerini henüz anlamamış olan onu korumayı ona emanet edilen bedene gereken değeri vermeyen bu deneyimi kazanmamış insanlar olmalıydı... yazık işte. görüyorsunuz...
-
Bence Saygısızlık ve Düşüncesizlik !
Merhaba Arkadaşlar ..
Dün Akşam yeni motorumu aldım..
daha bugun motora binişimin ikinci günü ve hiç yoksa 10 kere kaza yapmaktan kurtardım
şimdi diyeceksiniz ki daha iki günlük motor kullanan adam elbette kaza yapar
aslında öyle değil
bundan 5 sene kadar evvel mz 301 kullandım bi süre
acemiliğimi o motorda attığımı düşünüyorum
atlattığım kazaları kısaca özetliyeyim kararı siz verin
bu arada motoro bindiğim ilk dakkadan beri kaskım hep kafamda
motor rodaj da olduğu için en fazla 50 km geçmiyorum
sağ şeridin sağında ! gidiyorum
buna rağmen arkama yanaşıp gaza basanlar
inadına inadına kornaya basanlar
tırı üstüme üstüme sürenler
yol boş olduğu ve geçmeye müsait olduğu halde yol isteyenler ...
bunların hepsinde motoru sağa çekip beklemek zorunda kaldım
şimdi soruyorum size, bunlar olurken panikleyip te yanlış hareketler yapsaydım suçlu benmiydim yoksa onlarmı ?
ben 8 yıldır faal araba kullanıyorum ve bir günde bi motorla giden birine hareket çekmedim çekmemde
motorun üstüne bineli daha iki gün olmasına rağmen trafikten korkar oldum
saygılar ...
-
trafikte insanların nasılsa motosiklet her yere sığar istediği gibi manevra yapabilir düşüncesi ile sürekli olarak araç yerine konmadıkları için kazalar oluyor olmaya da devam edecek.
özellikle ticari araç süren kişiler (taksi, dolmuş, otobüs vb) motorlara ve diğer araçlara dikkat etmeden istedikleri yerde durma hakkını kendilerinde bularak trafik kuralları dışında kullanmaya devam ediyorlar.
bu gün seyrantepeden maslağa giden yolda sağda önünde hiç bir araç olmadığı halde üzerime kıran dolmuş nedeni ile en sol şeritten gelen aracın önüne atıyordu. trafikte araç kullanmak afrika savanlarında dolaşmaktan daha tehlikeli o nedenle her zaman mümkün olduğunca 2 - 3 araba ilerisine bakarak kullanmaya gayret ediyorum
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
ben o sağ şerite hç yanasmıyorum dolmuscuar dırrrt duruyolar taksiler yola dırrttt atlıyolar malum ortadan vurmamamak içten bile deil adama bişii olmuyor tabi
[CENTER][B][I][COLOR="Navy"]only god will judge me...[/COLOR][/I][/B] ::pala:: [COLOR="DarkRed"][B][I]06 BB 6703 [/I][/B] [/COLOR] [COLOR="Black"][B][I]BlacK_HawK[/I][/B][/COLOR][/CENTER]
-
@emresezgi
motor rodaj da olduğu için en fazla 50 km geçmiyorum
tırı üstüme üstüme sürenler
Öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Şimdiiii... arkadaşım tır ile aynı yolda gidiyorsan otobanda veya çevreyolundasın demektir. Bu gibi yollarda 50 km/h süratle gitmek tehlikelidir. Yavaş gitmek güvenli sürüyorsun anlamına gelmez. Düşük hızlarda yüksek hızlardan çok daha fazla tehlikedesin. Ayrıca rodajda 50 km/h sürati geçmemeni kim söyledi? Rodaj limiti sürat parametresiyle belirlenmez. Rodaj olayının bazı detayları var. Ayrıca diyelim ki doğru rodajı yapıyorsun, senin hayatından daha mı önemli? Çek gazı bas git arkadaşım...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
eline sağlık mehmet
eğitim şart diyip duruyoruz ama bana sorarsanız eğitim almak sadece güvenilir bir firmadan eğitim almakla bitmiyor.
insanın hayatı boyunca aldığı eğitimlerin tümü bunda bir etken bence.
birisini istediğimiz kadar kursa yollayalım, anlamamakta direniyorsa, yine kendi bildiğini yapıyorsa elimizden bişey gelmiyor maalesef.
insanın kendisine olan saygısı ve çevresindekilere saygısı, motosiklet kullanmanın olmazsa olmazlarından bence.
cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
and you can do the same thing if you please
-
boy adlı üyeden alıntı
Kaç senedir yüksek süratlerde yarış motoru kullanıyorum bişi olmadı, geçen sene CBR125R ile parmağımı kırdım. Yani kazaların esas nedeni sürat değil. Benim anlatmak istediğim bu. Ben sürati seviyorum, adrenalini seviyorum ama kendimi veya arkamdakini riske atacak bir harekette de bulunmadım bugüne kadar. Eşimle de çok yüksek süratlere çıktım, motordan kesinlikle korkmuyor ama iş arabaya
Hız yapmak ne zamandan beri güvenli sayılmaya başlandı? Valla iyice kopmuşum olaylardan. Başka ne gibi değişiklikler oldu emniyetli sürüş konusunda acaba?
-
Elegant adlı üyeden alıntı
Hız yapmak ne zamandan beri güvenli sayılmaya başlandı?
bunu söyleyen biri cikmadi ki. sadece yüksek hizin tek basina kaza nedeni olmadigi söylendi.
hiz yapmanin kafadan güvenli veya güvensiz oldugunu söylemek tamamen yanlis ve zaten mümkün de degil....
-
ben eğitimsizliğe verdim eğitim bizi zor anlarla karşılaştığımızda uyguluyabildiğimizde hayat kurtarır
-
arkadaşlar;
eğitimsizlik, aşırı hız, deneyimsizlik, yanlış motor seçimi vs vs vs...
bunlar yanı sıra bir düşünsenize
"evinden sinir veya moral bozukluğu ile yola çıkan birisi aklından sorunlarını düşünürken yolu ne kadar net görebiliyor"
benim başıma geldi bu olay, ama Allah korudu verilmiş sadakam vardı.
Allah hepimizi korusun...
Kazalarda bir çok ndenler ortaya çıkan arkadaşlar yalnızca acemilik değildir tüm kazalar.
LÜTFEN DAHA DİKKATLİ OLALIM ARKADAŞLAR...
BU AKŞAM YA DA YARIN YA DA DAHA SONRA Kİ GÜN NE OLUR "BAŞIMIZ SAOLSUN" DEMEYELİM...
ŞU 2GÜN KENDİMİZE SAHİP ÇIKALIM VE 2 GÜN SONRA BAŞKA BİRİ YİNE DİKKATLİ OLALIM DESİN VE Bİ 2 GÜN DAHA KAZANALIM...
BiRi TeKNoLoJiYi DuRDuRSuN..!
-
Bana göre bunları ayırmak mümkün değil, dört seçenekte olağan etkenler.
-
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
bunu söyleyen biri cikmadi ki. sadece yüksek hizin tek basina kaza nedeni olmadigi söylendi.
hiz yapmanin kafadan güvenli veya güvensiz oldugunu söylemek tamamen yanlis ve zaten mümkün de degil....
Arkadaş kimseyi riske edecek harekette bulunmadığını ve sürat yaptığını aynı paragrafta yazmış. Hatta ben dikkatli sürat yapıyorum demeye getirmiş daha önceki mesajlarda. Bu tarz söylemler kişinin görüşü olabilir saygımız var ama nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir bazı arkadaşlar tarafından. Mesela benim tarafımdan.
Sürat yapmak her koşulda tehlikelidir demek istedim.
-
Elegant adlı üyeden alıntı
Arkadaş kimseyi riske edecek harekette bulunmadığını ve sürat yaptığını aynı paragrafta yazmış. Hatta ben dikkatli sürat yapıyorum demeye getirmiş daha önceki mesajlarda. Bu tarz söylemler kişinin görüşü olabilir saygımız var ama nasihat verir gibi siz de benim kadar iyi olsanız sürat yapmak tehlikeli olmaz manasına çekilebilir bazı arkadaşlar tarafından. Mesela benim tarafımdan.
Sürat yapmak her koşulda tehlikelidir demek istedim.
bence sen boy'un yazmadigi ve kast etmedigi yönlere yoruyorsun ...
-
boy adlı üyeden alıntı
@Shamyl
Problem süratli kullanmakta değil. Düşük hızlarda yüksek hızlardaki birinden çok daha fazla tehlike yaratmanız mümkün. Benim hıza karşı aşırı bir tutkum var. Bu zamana kadar uygun şartlarda da gazı çekmekten korkmadım. Bu da yetmedi pistlere attım kendimi. Demek istediğim şimdiye kadar vefat eden arkadaşların yaptıkları kazalara bakarsanız çoğunun süratli olduklarından değil deneyimsiz veya altındaki motora hakim olmadıklarından kaza yaptıklarını görürsünüz. Sürat tehlikelidir ama bilinçsiz olarak o sürate çıkıp, önüne bir engel çıktığı zaman panik yapıp ne yapacağını bilemeyenler için. Ben bugüne kadar yüksek süratlerde birçok olay yaşadım ama soğukkanlılığım ve motora hakim olmam nedeniyle başıma ciddi bir iş gelmedi. En basitinden geçen antremanda yaşanılan olayı anlatayım, hızlı sağda 180 km/h gibi bir süratte giderken önümdeki 3 motor birbirine girdi. Bizim arkadaş panik yapıp virajda yatarken ön freni sonuna kadar sıkmış. Motor taklalar attı. 3-4 metre arkalarındaydım ve saliseler içerisinde en doğru kararı verip en uygun hareketi yaparak aralarına daldım ve hiçbir şey olmadan çıktım. Havada parçalar uçuşuyordu. Arkadaşın motru pert oldu, şasi yırtıldı. Yani her zaman dış etkenler kaza yapmanıza neden olmuyor, deneyim, dikkat çok önemli.
Ben yazdıklarını yorumluyorum sadece...
-
ve bence eksik okudugundan yanlis yorumluyorsun.
ne demis:
"Bu zamana kadar uygun şartlarda da gazı çekmekten korkmadım." --> UYGUN SARTLARDA.
"Sürat tehlikelidir ama bilinçsiz olarak o sürate çıkıp, önüne bir engel çıktığı zaman panik yapıp ne yapacağını bilemeyenler için." --> Sürat TEHLIKELI DEGILDIR demiyor. Hangi sartlar altinda sürat yapmanin minimum risk icerdigini bu ve önceki sözünden cikiyor.
"Düşük hızlarda yüksek hızlardaki birinden çok daha fazla tehlike yaratmanız mümkün." --> bu da dogru ve bundan süratli OLMAMANIN tehlikeli OLMAMAK icin yeter sart OLMADIGINI anlatmaya calistigini cikariyoruz.
yani senin dedigin gibi "sadece onun kadar iyi olsak sürat yapmak sorun olmaz" sonucu yerine daha cok "sartlar uygunsa, kendinize ve motorunuza hakim iseniz sürat yapilabilir" anlami cikiyor ... bence
-
Zaten bütün kaza yapan arkadaşlar kendini yeterli gördüğü için kaza yapmadılar mı? Kim ben kullanmayı bilmiyorum ama 200 yaptım der?
Siz bu cümlelerden bu manayı çıkartıyorsanız ben daha birşey deme ihtiyacı hissetmiyorum.
Saygı duyarım.
-
trafikte uyuyan sürücüler çok
[url]http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=23339[/url] :rendeer: artvin borçka
-
Ölen arkadaşlarımıza baktığımızda tamamına yakın bir çoğunluğun bu işi iyi bilen insanlar olduğunu göreceksiniz.
Demekki asıl sorun yanlış motor veya deneyimsizlik değil, dikkatsizlik.
Tartışmaya gerek var mı ?
Ölen arkadaşlara taziye mesajlarını inceleyin. Hemen hemen hepsi herkesin tanıdığı ve bu işi yıllardır yapan insanlar. Neden ısrarla yanlış motor seçimi demeye devam ediyorsunuz anlamak mümkün değil ?
Motosikletteki kazaların asıl büyük nedeni dikkatsizliktir. Diğerleri dolaylı sebeplerdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler