Son durum hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Son durum hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Bu konuda bana da yardımcı olabilecek bilgili bir arkadaş var mı? örneğin Ankara'dan Kayseri'ye götürmek istesem?
Konuyu hortlatıyorum. Yük trenlerinde taşıyan var mı yakınlarda? Sanırım artık yük treni ile taşınabiliyor. Balıkesir-Elazığ sorguladım 150 tl gibi komik bir rakam çıktı. Tabi yük o gün yük treni mevcut mu önemli olan o
Millet bu konuyu hareketlendirmek isterim tekrardan. Trenle motosikleti bi yerden bi yere götürmek istiyorum. ancak satış vs falan için değil. yoldan tasarruf maksat. kendim de yolcu olma düşüncesindeyim aynı trene. gittiğim yerde de gezme düşüncesindeyim. bilginiz var mı konu hakkında? nası oluyo, kaça patlıyo, ne evrak isteniyo, sabitleme işi nası oluyo, vs vs
3-5 yılda bir mesaj geldiğine göre ve ilk mesajdan sonra 16 yıl geçtiğini de hesap edersek "taşınabilir ama çok zor" gibi bir hisse kapılıyor insan. Yani gözümde canlandırmaya çalışıyorum, bir motor vagonun yanına nasıl getirilir, kimler yükler, zaten görevimiz, biz atarız siz dokunmayın mı derler, kendiniz atacaksanız motor kaç kilo, ebatları ne vs vs...Biner getiririm şahsen (zaten)... Ben otobüse bile güvenip koymadım hiç...
Teksas mi arkadas burasi atini vagona bagla inecegin durakta vagondan al Bisikleti zor kabul ettiler motosikleti kabul edeceklerini dusunmuyorum turkiyede
Güncel bilgisi olan var mı?
TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü Whatsapp hattından yazıp sordum, (+90 507 321 82 33)
Aşağıdaki cevabı verdiler.
- Yolcu trenlerimizde motosiklet taşıması yapılmamaktadır.
- Trenlerimizde kargo vb. taşımacılığı yapılmamaktadır.
Fakat şöyle bir çelişki var, Detaylı açıklamada , TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü Demiryolu ile Yük ve Yolcu Taşımacılığı yapan bir kamu kuruluşudur, ibaresi var.
Nereye başvursak ta tekrar yolcu vagonlarının arkasına yük vagonu uygulamasını başlatsak?
Eğer medeni ve gelimiş bir ülkede olsaydık bu kocaman ülkeye her yere hem pahalıya malolan hem de habire bozulup yenilenmesi için mütahitleri zengin eden otoyollarla doldurmak yerine düzgün bir demiryolu sistemimiz olurdu.
Mesela bu yaz Rize'ye arabayla gideyim ki oralarda yazın araba kiralamak da zor oluyor, etrafta gezmek için araba da lazım, İstanbul'dan arabayı trene bindirip yolcu kısmında rahat rahat gidebilsek ne güzel olurdu. Ama yol ille otoyol olacak, zamanında birileir demiryolları komunist işi diye kandırmış bizdeki yöneticileri, demiryolları atıl bırakılmış.
Konya dönecek olursak, yönetim anlayışı değişmeden trenlerde motosiklet taşıyabileceğimizi düşünmüyorum malesef. Keşke olabilse, ne güzel olurdu.
eskiden olan bir sistemi sonradan neden kaldırmışlar onu da anlamak mümkün değil, hele ki gün geçtikçe daha da lazım yani ihtiyaç olan bir durumken.
Treni bırak, 3 tarafı denizlerle çevrili bir ülkede deniz taşımacılığı yok, deniz! İnanılacak gibi değil. Hem daha konforlu, hem ekonomik, hem hızlı, hem güvenli, hem uygar, vs.
Elin adamı şehir içi trafiğinde bile nehir üzerinde vızır vızır gemi işletiyor. En ücra köyüne kadar tren yolu var. Her Avrupa'ya gittiğimde trene ve/veya tekneye bisikletleriyle binip, hafta sonu sürüşlerine çıkan insanlara, dağ yürüyüşlerine gidenlere özeniyorum.
Trenle otomobil veya motosiklet götürebileceğiniz tek yer yine Avrupa. Edirne'den Avusturya'nın Villach kasabasına gidiliyor.
https://www.optimatours.de/
90'lı yıllara kadar İstanbul - İzmir arası feribot vardı, tatile gidenler arabaları ile feribota binip hem gemide eğlenerek hem de o yolda araç kullanıp yorulmayarak İzmir'e kadar gidip oradan yola devam ediyorlardı, keşke bütün kıyı kentleri arasında böyle ulaşım olabilse derken o feribot hattını da kaldırdılar, şimdi istanbul izmir arası pahalı ve parası geçiş garantileri ile halkın cebinden çıkan köprüler otoyollar yaptılar.
Şu gemi taşımacılığı benim de hep aklıma gelmiştir.
Muhtemelen "maliyetler kurtarmıyor" diyerek yapmak istemiyorlardır.
Ama İstanbul'dan (örneğin Yenikapı) feibota binsen, Tekirdağ, Çanakkale, Ayvalık, İzmir gibi limanlara uğraya uğraya ta Antalya'ya hatta Mersin'e kadar giden bir hat olsa.
Denizcilikten hiç anlamam, bahsettiğim rota bir feribot için çok uzun olabilir, fikrim yok ama keşke böyle bir şey olsa.
Eskiden (eskiden diyorum çünkü artık yok) Bandırma'ya İDO seferleri vardı.
Hiç yorulmadan etmeden, Bandırma'ya inip oradan İzmir'e, Ayvalık'a vs. kaçıyordu insanlar.
Sebepsiz yere (sebebi varsa da ben bilmiyorum) iptal ettiler.
Bursa'ya (Mudanya limanına) hâlâ İDO var mı bilmiyorum, inşallah onu da iptal etmemişlerdir.
2007-2024 TCDD değişimini okuttunuz bana teşekkür ederim. Konunun yarısında Allah Allah ne zaman açmışlar bu konuyu demek aklıma gelince şok! Artık bitireyim deyip okudum. At kenera dursun denen bir bilgi oldu. 🤦
köprü yapıldı diye yenikapıdan kalkan arabalı vapurları iptal ettiler, bildiğim kadarıyla günde sadece bir sefer vapur seferi yapılıyor.
demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan diye marşımız var ama, demir yolu taşımacalığı ülkede vasat ötesi bir durumda.
yenikapıdan seferler eskiden gerçekten ucuzdu ve anadolu yakası trafiğinden kurtarıyordu,
şu an devam ediyormu bilmiyorum yıllardır kullanmadım da, bir dönem cazip gelmemesi için epey zam da yaptıklarını hatırlıyorum.
ben ayvalık izmir tarafından dönerken mutlaka eskihisar topçular feribotunu kullanıyorum,
iyi oluyor dinleniyorsun, uykum varsa araç içinde uyuyorum, ne köprüye 400 500 tl para veriyorum, ne de 1 saatlik karadan körfezi dolaşıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)