Soru:Hava Soğutmalı Motorlar
Reklamlar
-
Merhaba, piyasadaki en çok kullanılan hava soğutmalı motorlar (titan,ybr,innova,best,modenas vs.) -ara vermeksizin- kaç km gidebilirler?Bazı bilgilerim var bu konuda ama sizlerin bilgileriyle de birleştirmek istiyorum bilgilerimi.Eğim rejimi olarak ortalama şehirler arası yol ve depo doluyken acaba hangi marka çatlamadan depoyu bitirir sizce?
Don't speed, take helmet.
Reklamlar
-
Hava soğutmalı motorlar, uygun devir, mantiklı süratlerde kullanılmak suretiyle sürücü yorulana kadar gidilmesinde sakınca yoktur. Ancak özellikle yokuşlarda zorlamak, gereksiz yere uzunca sabit gazda gitmek motorun kısa sürede ısınarak yağının incelmesine, buda motorun sıkışarak zorlanmasına neden olacaktır.
-
Nominal şartlarda kullanılan kullanılan motorların hepsi bitirebilir,çinli bile olsa.
Neden mi?
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Teşekkürler hepinize, bende 100kh var arada ova yollarına çıkıyorum.Bir kere 50km neredeyse kontak kapatmadan ilerledim ve bunun 25-30 kilometresi sağlam eğim stabilize yol, ne yaparsınız insan bazen doğa ile iç içe olmak istiyor, herhalde bu motorla fazla iç içe olmak iyi değil, şehir içinde kalmak en iyisi, dün şehre 20 km mesafede ova yolunda arka lastik patladı ve durumumu gören bir ticari araç sürücüsü beni almasaydı şu an hala oradaydım büyük ihtimal.
Don't speed, take helmet.
-
hava soğutmalı bi çin motoruyla durmaksızın otoban 200 otoban harici 115 km gittim 4-4,5 saat arası şişmedi ve Ağustos ayıydı
hava soğtmalı motorlar düz yolda şişmez sanırım dur kalk şehir içi sıkıntı olabilir gergi İstanbul da yaşıyorum sürekli dur kalk ama ondada bi sıkıntı olmuyor.
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
-
kurzweil adlı üyeden alıntı
Teşekkürler hepinize, bende 100kh var arada ova yollarına çıkıyorum.Bir kere 50km neredeyse kontak kapatmadan ilerledim ve bunun 25-30 kilometresi sağlam eğim stabilize yol, ne yaparsınız insan bazen doğa ile iç içe olmak istiyor, herhalde bu motorla fazla iç içe olmak iyi değil, şehir içinde kalmak en iyisi, dün şehre 20 km mesafede ova yolunda arka lastik patladı ve durumumu gören bir ticari araç sürücüsü beni almasaydı şu an hala oradadaydım büyük ihtimal.
inanırmısınız
ben bu mesajı okumadan biliyordum
hani sanki bir anı daha önce yaşamışsınızdır ya
aynen o işte, okuduğum anda şaşırdım kaldım
anlamadım gitti
ama bu hatırladığımdan sonra kötü bişey oluyor gibi de hatırlıyorum
hayırdır inşallah...
bu arada sene 2001
güzergah ist-bodrum
motosiklet kastino 125cc
yola çıkış sabah 04:00
ilk mola(2 defa 10 dakkalık benzin alma hariç) balıkesir sındırgı tabelası önü saat 10:30
sorunsuz
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
Yol/Devir/Hız/Hava Akımı
Obkavi kardeşim merhaba, yazdıklarına aynen katılıyorum. sorulan soruyla ilgili bir etmende ''Sürücü'', yol durumuna göre uygun vites ve devir aralığı yakalandığı/kullanıldığı sürece sorun olmayacaktır. Ama arkadaşın dediği gibi, hava akımının azaldığı, düşük süratli, uzun süreli yokuş çıkma ve kötü yol şartlarında daimi kullanımın riskli olabileceğini değerlendiriyorum.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
Bir de şöyle bir hurafe var: yağmurlu havada ön tekerleğin motor kısmına sıçrattığı sularla motor daha iyi soğurmuş, bana pek inandırıcı gelmedi zira sıcak soğuk denetimsiz bir şekilde karşılaştığında daha kötü olur kanısındayım motor çatlayabilir.
Don't speed, take helmet.
-
Yağ soğutması
kurzweil adlı üyeden alıntı
Bir de şöyle bir hurafe var: yağmurlu havada ön tekerleğin motor kısmına sıçrattığı sularla motor daha iyi soğurmuş, bana pek inandırıcı gelmedi zira sıcak soğuk denetimsiz bir şekilde karşılaştığında daha kötü olur kanısındayım motor çatlayabilir.
Doğru, aynen hurafe. Kontrolsuz bir soğutma ancak zarar verebilir. Bunun yerine; eğer motorumuz çarpmalı tip yağlamaya sahip değilde, pompa vasıtasıyla yağlanıyor ise; Yağ kanalına yapılacak bir bağlantı-radyatör ve fan ile yapılacak ekstra bir soğutma daha faydalı olacaktır. Ama maalesef ucuz olması nedeniyle çarpmalı/sıçratmalı tip yağlama daha fazla kullanılıyor, dolayısıyla olay daha da zahmetli bir şekil alıyor.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
Bir sorum var,
Hava soğutmalı motorla yokuş aşağı giderken birkaç yüz metre debriyajı sıkarak daha iyi bir soğutma sağlanabilir mi? Yani ben yeri geldiğinde böyle yapıyorum, iyi mi yapıyorum acaba ?
-
necropolis adlı üyeden alıntı
Bir sorum var,
Hava soğutmalı motorla yokuş aşağı giderken birkaç yüz metre debriyajı sıkarak daha iyi bir soğutma sağlanabilir mi? Yani ben yeri geldiğinde böyle yapıyorum, iyi mi yapıyorum acaba ?
Debriyajı sıkmak motoru rölantide çalıştırmak olur, bu sırada motor yüksek devir yapıp yüke gelmediği için rahatlar.Yokuş aşağı 60-70le hava sirkülasyonu ve rölantide kaldığı için motor rahatlar.Sıcak havalarda giderken böyle yapmak iyidir.
Don't speed, take helmet.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler