Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Neden hep düşüyorum, yok mu çare?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    printman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Motosikleti
    BMW R 1100 GS
    Son bir senede tam 4 kez aynı şekilde kendimi yerde buldum.

    Hepsinde de sağ tarafa motoru devirdim. hepside aynı şu şekilde oldu:
    1. veya 2. vitesde çok düşük hızda seyir ederken birden önüme ani olarak fırlayan arabaya çarpmamak için ön frene asıldım, gidon hep sağa döndü ve ön tekerlek kayarak yere devrildim.

    Hep hata kendimde diyorum, yok mu bunun bir çaresi. Ne kadar dikkat etsemde bir anda oluyor ve ne oldugunu anlamadan yerde buluyorum kendimi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    1)frenlemede ön ve arkaya aynı anda basmayı dene
    2)kaçabileceğin bir yer varsa oraya bak ve yavaşca fren yap
    3)en önemliside bunun olabileceğini düşünerek mesafeyi koru
    4)boş bir arazide sürekli panik fren yaparak alıştırma yap
    şimdilik aklıma gelen bunlar kendine iyi bak iki tekerin düz bassın
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  3. #3
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    yukardaki bilgiler oğlumun nick inden yazdım
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  4. #4
    printman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Motosikleti
    BMW R 1100 GS
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)frenlemede ön ve arkaya aynı anda basmayı dene
    2)kaçabileceğin bir yer varsa oraya bak ve yavaşca fren yap
    3)en önemliside bunun olabileceğini düşünerek mesafeyi koru
    4)boş bir arazide sürekli panik fren yaparak alıştırma yap
    şimdilik aklıma gelen bunlar kendine iyi bak iki tekerin düz bassın
    her zaman 2 freni aynı anda kullanıyorum.
    araba kullanırkende motosiklet kullanırkende devamlı ara mesafeyi bırakırım.

    ama dedim ya hep düşük süratlerde bunlar başıma geldi. sokak arası veya sıkısık trafikte.

    panik anında arka freni unutuyorum maalesef.

    sağ elcige fazla basınç mı yapıyorum aceba, o yüzden mi sağa yatıyorum?

  5. #5
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Ön frene ani ve şiddetli basıyorsunuz ve direksiyonu çok az kırsanız bile şiddetle kırılıyodur.

    Bence boş bir alanda sert frenaj çalışmalısınız. Ani durumlarda bile frenleri dengeli basarım çünkü iyice alıştım. Siz de boş bir alanda fren çalışmalısınız.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  6. #6
    hayati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Şehir
    Qtahya
    Motosikleti
    roadracer
    Bir ihtimal olarak aklıma şöyle bir şey geldi;şayet her seferinde yani dört düşüşte de sağayatış söz konusu ise,motosikletin ön freni sıkıldığında vektörel bir sapma söz konusu olabilir.Bu da direksiyon bağlantısında normal kullanımda fark edilmeyecek bir sapma olmasından olabilir.
    Yani arabalarda olan öndüzen ayarsızlığı gibi bir durum söz konusu olabilir.Arabalarda da böyle durumlarda bir yana çekme olur fakat dört tekerde haliyle yatma söz konusu olmaz.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondi Macit
    Sizin tecrübeniz ne kadar bilemiyorum ama ben 2 ay 2000 km tecrübeli bir motorcu olarak 2 kez tam sizinki gibi ve 2 kez de yokuş aşağı sağa dönüşte arka freni basılı tutmaya devam etmek ve dönmeye çalışmak yüzüden toplam 4 kez düştüm.

    Kendi düşüşlerim hakkındaki kanaatim uzun süre otomobil kullanmaktan kaynaklanan motosikletin de otomobil gibi döneceğini sanma hastalığı. İlk 2 düşüşten sonra bile bunu anlamamıştım. Sadece acemilik sanıyordum.

    Hocam eğitim şart

    Not : Hep sağa yatmanın sebebi muhtemelen sağlak olmamız. Sağa yatmanın daha güvenli olacağını hesaplıyor beynimiz düşmeden önceki birkaç milisaniyede- dengede durmanın imkansızlaştığını anladığı anda tercih yapıyoruz- sanki Ya da vites solda ve dolayısıyla sağ ayak yerde başladığımız için sürüşe, imbilir ?

  8. #8

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-ziverbey
    Motosikleti
    kanuni motorun 150-vfr800
    aynı şey benimde başıma çok geldi,tek farkla!ben tam düşecekken ayağımı düşeceğim tarafa koyuyorum,ve kurtarıyorum!ama gerçekten çok sinir bozucu bir durum!ön frene sert basınca hemen yatıyor benim motor(jinlun 250).sırf bu yüzden bir sonra ki motorumu abs li tercih etmeyi düşünüyorum!buda bir çözüm

  9. #9
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Boş arazide arka fren çalış 2 saat boyunca (dur kalk yapi dururken hep arka fren). Gör bak bir daha oluyor mu Cidden diyorum

    Bir de motor hareketlenirken ayaklarını çabuk topla, dururken de sağ ayak hep arka frende olsun, sol ayağını yere bas sadece.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  10. #10

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşları destekliyorum.

    Trafik olmayan bir alanda ; motorun frenaj ve durma yeteneğini , senin kontrolün altında olana kadar çalış...

  11. #11
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı printman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her zaman 2 freni aynı anda kullanıyorum.
    araba kullanırkende motosiklet kullanırkende devamlı ara mesafeyi bırakırım.

    ama dedim ya hep düşük süratlerde bunlar başıma geldi. sokak arası veya sıkısık trafikte.

    panik anında arka freni unutuyorum maalesef.

    sağ elcige fazla basınç mı yapıyorum aceba, o yüzden mi sağa yatıyorum?
    Panik anında kesinlikle arka freni unutma... Muhtemelen tek freni kullandığın için ön freni köklüyorsun ve kitleme sonucunda motoru yatırıyorsun... 2 freni de kullanmaya alış. Panik anında bu sana şunu kazandıracaktır... Arka freni istediğin kadar panikle basıp kilitleyebilrsin, fakat önü daha dereceli sıkacaksındır. Arkanın kayması çoğu zaman zararsızdır, kontrol edilebilir. (Düşük hızlarda geçerlidir, aksi taktirde yüksek hızlarda arkayı kilitlersen takla atma riskin var). Fakat önün kaymasının sonucu motoru yatırmandır. Uzun lafın kısası , arka frene alış...

    Not: Er-5 kullanıyorsun sanırım , kampana frende istediğin gibi sıkabilirsin arkayı kilitleyemezsin de. Panik anında önü dereceli sıkarken tüm paniğini arkaya ver ;)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Arka tekerleğinizin zincir gergisi ayarsız.Düz kuru ve temiz bir zeminde yere su dökün 2-3 metre kadar,15-20 metre geriden direksiyonu kırmadan normal seyrinizle sudan geçin gidin,sudan15-20 metre sonra durun zemindeki ön arka teker izlerinin aynı olması lazım.
    Yada motorunuzun arka tekerinin sağ ve sol yanaklarına en az 2 kişi olmanız lazım temas edecek şekilde ip çekerek ön tekerin bu paralelin ortasında olduğunu kontrol edin.

    Sorununuz %99 zincir ayarı yapılırken veya başka bir şekilde arka çatalın ayarının kaçmasıdır.
    Sağlıcakla kalınız.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #13
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka tekerleğinizin zincir gergisi ayarsız.Düz kuru ve temiz bir zeminde yere su dökün 2-3 metre kadar,15-20 metre geriden direksiyonu kırmadan normal seyrinizle sudan geçin gidin,sudan15-20 metre sonra durun zemindeki ön arka teker izlerinin aynı olması lazım.
    Yada motorunuzun arka tekerinin sağ ve sol yanaklarına en az 2 kişi olmanız lazım temas edecek şekilde ip çekerek ön tekerin bu paralelin ortasında olduğunu kontrol edin.

    Sorununuz %99 zincir ayarı yapılırken veya başka bir şekilde arka çatalın ayarının kaçmasıdır.
    Sağlıcakla kalınız.
    Hocam saçları değirmende ağartmamış.

    Büyük ihtimalle sorun budur.

    Bir diğer dikkat edilmesi gereken husus da şu..

    Eğer ön frenleriniz disk ise. Frenlemeyi yalnızca iki parmağınızı kullanarak yapmaya alışın.

    Zamanla frenleme ayarlarını istediğiniz gibi yapabildiğinizi farkedeceksiniz.

    Eli komple kapatarak fren, özellikle eldiven varsa, basıncı ayarlayamama gibi bir sorun yaratabilir.

    İki parmak iyidir.


    İhtiyarın yorumu ise çok iyidir..

  14. #14
    uglychild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    Izmir&Bodrum
    Motosikleti
    SUZUKİ gs 500 e Bmw r 25("53)
    yuksek hizlarda motoru on fren durdurur arka sadece denge saglar diye biliyorum... benim bildigim %80 ön %20 arka sıkılır... belki yanlistir ama hep bu oranda kullaniyorum ve cok da iyi dururum

    ancak dusuk hizlarda, bi de o panikle sadece ön frene asilmak ön lastigi zaten kaydirir, bi de trafikte akan yaglar vs. durumu daha da vahim kilar...
    ilk zamanlar basima cok geldi, bir defa motoru yatirmistim ama daha sonralari yatirmadim cunku ayagimi dogru zamnlarda kullandigimi dusunuyorum...
    ozellikle eldivenli ve eldivensiz kullandigim zamanlarda ki farkli hissetmelerimden dolayi ilk zamanlar tam hissedemiyordum...

    bence en guzel cevabi ennginn abi, edy nickiyle yazmis zaten...

    patriote, eskiden hep senin dedigin gibi soylenirdi, iki parmak olayi ama sonradan okuduklarim ve deneyimlerimle bu kuralin sadece yarislarda kullanildigini ve asil frenin 4 parmakla sıkılmasi gerektigini ogrendim... ss kullananlar belki oyle kullaniyor ama sanirim digerlerinde oyle kullanmamak gerekir...
    GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE

  15. #15
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Ben ön freni sadece yüksek hızlarda durmaya yardımcı olması amacıyla(arka fren ile birlikte) kullanıyorum.Onun dışında sadece arka freni kullanırım.Motosiklet hafif bir araç olduğu için sert dokunuşlarda mutlaka kayar ve denge sistemini bozar.Helede ön freni kullanıyorsan.
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  16. #16
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    motoru da bisikleti de ön fren durdurur özellikle panik frende refleksiniz omurilikten devreye gireceğinden ön freni örtmeniz sırf bu alışkanlıktan bile gecikebilir... aman dikkat diyorum...

    ben arkayı ve önü birlikte kullanırım... ama önce öne yavaşça dokunur sonra da arkaya ve öne kademeli olarak asılırım... illa ki asılmamı gerektren bi durum yoksa ki genelde yoktur o zaman yavaşça dokunurum yine kademeli olarak... arkaya aniden asılırsam motor kayar, sadece öne asılırsam da daha ani şekilde fırlayabilirim çünkü..

    zincir kısmını bilemiyorum, ama gerek frenlemede gerek başka durumlarda serilik ve yumuşak geçisler oldukça önemli. tüm vücudunuz rahat olmalı kollarınız kitlenmemeli ki direksiyona hakim olabilesiniz, sert hareketler olmaz böylece. ne kadar yumuşak kullanırsanız o kadar başarılı olursunuz diye düşünüyorum ve de dengeli... ve vücudunuzu, kollarınızı ne kadar az kasarsanız o kadar dengeli ve hakim olursunuz.. dolayısıyla panik durumları daha kolay atlatabilirsiniz...

    ben de acemiyim ama yazdıklarımı uyguladıkça daha başarılı olduğumu görüyorum

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    istanbullllllllllllllllllllllllll
    ani ön fren sıktığımızda lastikler ve gidon kesinlikle düz durmalı eğer gidon biraz yan ise ve ani önfren yapıyorsan kesinlikle dengen kayboluyor. Aynı şey geçenlerde benim başıma geldi ama benimki sola devrildi. Anlayacağınız ya engelden kaçacaksınız ya da gidonu kırmadan ani ön fren yapacaksınız. Birini yapmayı seçmek gerekiyor tabii o panik anda nasıl karar vereceksek İkisi aynı anda olunca denge yitiriliyor neyazıkki :( Ben buu düşüşlerden bu dersi çıkardım.
    İYİ ŞANSIMIZ BOL OLSUN MOTOSİKLET KARDEŞLİĞİ:rendeer:

  18. #18
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    ABS'li motor alın, bişeycik olmaz...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  19. #19
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    İşte sorunda burada başlıyor..........
    Fren sıkıldığında direksiyon önden arkaya doğru motoruboyuna kesen bir çizgide olmak ister yani dümdüz ve dik olmaya çalışır.İşte bu eksen bozulmuşsa sert frende bilhassa sert ön frende motor çeker ve düşersiniz.

    O yüzden genel kanı motorda geç ön frenaj yönündedir.Çoğunlukla dikkat edilmeyen bu eksenin doğruluğu fren anında motorun dengesinin bozulmasına yol açar.Kaza yapan veya bakım sebebiyle sökülen tekerin dengesiz montajı arka çatal yatak burçlarının bozuk olması bunlara neden olur.

    Sonuç düşme= Neden,fren yapınca=Sonuç,frende sorun arama eğilimi.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  20. #20
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    ben gidonu kırıp ön fren yapıldıını hayal bile etmemiştim hiç denemediğim bişi galiba... tahminen aynen denge gider allah öylesi durum vermesin, ya kaçacak yerimiz olsun ya da duracak mesafemiz...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)