Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Neden hep düşüyorum, yok mu çare?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    sebo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    ön frenle düz doğrultuda didonu kırmadan frenleme yapılıp hatta asılabilinir. az da olsa didon kıvrılıp frene asılınırsa ne tarafa cevirdiysen diğer tarafa moturu yatırırsın.didon kıvrıkken yavaslamak için önfren yapılır.durmak için özelliklede ani durmak için didonun düz olması gerekli.bunun nedeni ihtiyar ında dediği gibi motor düz konumda olmak ister özelliklede frenleme sırasında.birde ön lastiği kitlediysen kurtulma sansı pek olmuyor.kitlenmediği zaman biraz sarsıp(yalpalayıp)düz konuma alabildiysen uysallasıyo.2 defa basıma geldi yatırmadım ama şansla büyük ihtimalle yırttım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    Kemal Berker'in dediği gibi sağ elinizde her zaman bir limon varmış gibi hareket edin amaç o limonu patlatmamak olsun ;)
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  3. #23
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı federal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kemal Berker'in dediği gibi sağ elinizde her zaman bir limon varmış gibi hareket edin amaç o limonu patlatmamak olsun ;)
    Iıımmmm içim kamaştı limon deyince
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #24
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    aynı şey benim de başıma geldi birkaç defa, o anki refleksle aniden ön frenin de sıkılması kaçınılmaz sanırım.

    Yapılacak en doğru şey, takip mesafesini iyi ayarlamak bence. Artık bu şekilde yapıyorum ve gerçekten daha güvenli kullandığımı hissediyorum motoru, dur kalklarda da ön fren yerine arkayı kullanmayı tercih ediyorum.

    Bayağı bir mesafe kaydettim tecrübe anlamında düşe kalka Tecrübe gerçekten çok önemli, düşüp kalkmadan öğrenilmiyo bazı şeyler, ders alıyoruz resmen

  5. #25
    Gabe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    herkes cevaplamış ama kendi tecrubelerime dayanarak soyleyeceğim ki, ani karşına çıkan bir şey oldu mu DD amca'nın "kıvırmaca" tekniğini kullanmalısın. bu tekniğin mümkün olmadığı durumlarda ise sakin olup

    once gaz kolunu bırakıp debriyaja asılacaksın,
    on frene yuklenmeyeceksin, yuklenmek gerekiyorsa da sol kolunu sıkı tutup direksiyonun geriye itmesini önlemeye calısacaksın
    on freni yavasca sıkıp arka frene basacaksın. bu esnada direksiyonu duz tutmazsan yine devrilirsin ya da arka teker "yanına gelir".
    frenlemeyi yaptıgında yine de durmayacagını hesap ederek kacacak bosluk arayacaksın.

    eger direksiyonu saglam tutup arka freni de iyi bir şekilde kullanırsan arka lastiğinden biraz duman cıkacak ama yine de sag salim duracaksındır.

    denediğim ve işe yarayan bir yontem.

    debriyajı ve sol kolunu sıkı tutmayı unutma!

  6. #26
    vedat kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    istanbul/levent
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 RR
    benim tavsiyem ön frene alışıksan sadece işaret parmagınla fren kolunu tut ve tek parmakla fern yap bu ani frenlerde dört parmagın basıncından daha iyidir..
    acil durumlarda ayaga kalkıp vucudunla motorun yattıgı yerin tersine kendini itersen bununda yararı olur..
    dört parmak kullanmaya alışıksan boş vakitlerinde oyuncakcılarda satılan ele sıgan küçük toplar vardır onunla sürekli yavaş ama atkili basınçlar uygulayarak
    yani fren yapıyormuş gibi yavaştan şiddete dogru sıkarak sürekli alıştırma yap bir süre sonra elin alışacak panik halinde bile önce yavaş sonra şiddetli basınc yappamaya alışacaksın..
    ama dogrusu heriki frenide kullanmak unautma saygılar..
    [B][COLOR="Red"]insanlar gelecek için hayal kurar..kaderde buna gülermiş...[/COLOR][/B]

  7. #27

    Üyelik
    20 Nisan 2007
    Şehir
    kocaeli/başiskele/karsıyaka
    Motosikleti
    jawa white style 350 ve kuba kb100-6 cub
    arkadasım bende herzaman on frenı kullanırım gercı hıc dusmedım aman dıım kımsenınde basına gelmesın benım motorda abs yok ve onfrenı ne kadar sıkarsam sıkım kaydırmıyor 140 150 ıle gıderken arka frenı kullanamıyorum kayıp dengemı bozuyor on fren bence daha saglıklı sen ıyıce deneme yap motorun fren sıstemını cok iyi bılmelısın her motorun fren sıstemı farklıdır durma mesafelerı fılan kendı kullandıgın motoru ıyı bıl dıkkatlı ol kazasız surusler
    http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=1184706190
    kocaeli başiskele :bounce:

  8. #28
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    Alıntı sebo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön frenle düz doğrultuda didonu kırmadan frenleme yapılıp hatta asılabilinir. az da olsa didon kıvrılıp frene asılınırsa ne tarafa cevirdiysen diğer tarafa moturu yatırırsın.didon kıvrıkken yavaslamak için önfren yapılır.durmak için özelliklede ani durmak için didonun düz olması gerekli.bunun nedeni ihtiyar ında dediği gibi motor düz konumda olmak ister özelliklede frenleme sırasında.birde ön lastiği kitlediysen kurtulma sansı pek olmuyor.kitlenmediği zaman biraz sarsıp(yalpalayıp)düz konuma alabildiysen uysallasıyo.2 defa basıma geldi yatırmadım ama şansla büyük ihtimalle yırttım.
    Konuyla doğrudan değil ama dolaylı da olsa alakalı bir bilgi vermek istiyorum. Ss kullanan arkadaşlar gibi ağırlığınızı fazla abartmadan öne doğru, yani kollarınıza verirseniz direksiyon hakimiteniz hissedilir oranda artacaktır.Yani şöyle de diyebiliriz;Kollar tam dik açıyla açık olacak ve göğüs hafif gidona doğru eğik.Ben denedim gerçekten direksiyon hakimiyeti artıyor. Hepinize bol gülücüklü sürüşler

  9. #29

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    Antalya/Alanya
    usta kaderrr.diyorum baska bişey diil bende o kadar iyi kullanırım ve her hareketi ama kaza gliyo 2 kere oldu kurban kes bi tane.ben bi kurban kescem ölümden döndük sonuçta.ama sen bi kurban kes adak et dağıt.4 kere oluyosaa var bi terslik usta.iice öğren ama kurban kesmeyi unutma hehe.

  10. #30

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Alıntı printman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son bir senede tam 4 kez aynı şekilde kendimi yerde buldum.

    Hepsinde de sağ tarafa motoru devirdim. hepside aynı şu şekilde oldu:
    1. veya 2. vitesde çok düşük hızda seyir ederken birden önüme ani olarak fırlayan arabaya çarpmamak için ön frene asıldım, gidon hep sağa döndü ve ön tekerlek kayarak yere devrildim.

    Hep hata kendimde diyorum, yok mu bunun bir çaresi. Ne kadar dikkat etsemde bir anda oluyor ve ne oldugunu anlamadan yerde buluyorum kendimi.
    sebebi gidon dönükken veya motor yatıkken ön freni sert sıkmanızdan kaynaklanıyor mümkünse motoru dik pozisyona getirip frenaj yapın ozaman düşülmüyor, ama o anda akla pek gelen bir şey değil, bende iki kere aynı şekilde kendimi yerde buldum.ne motoruma nede bana pek bir şey olmadı arka sinyal kırıldı sadece motor koruma ikisindede işini yaptı ve motorumu korudu.fakat acele etmezsek ve arka freni aynı anda kullanma pratikleri yaparsak vede motoru dik pozisyona getirip sert frende yapsak bir şey olmuyor.zınk diye duruyor mutlaka gidon dönükken frenaj yaptığından oluyor fakat gidon dönükken bile hafif frenaj da yapsam yinede böyle durumla karşılaşmadım son zamanlarda.belki başka sebebleride olabilir yeni bindiğimizde oluyorsa lastikler ısınmadığı içinde olabilir soğuk lastiklerin tutunması daha zayıf oluyor.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  11. #31
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı vedat kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim tavsiyem ön frene alışıksan sadece işaret parmagınla fren kolunu tut ve tek parmakla fern yap bu ani frenlerde dört parmagın basıncından daha iyidir..
    acil durumlarda ayaga kalkıp vucudunla motorun yattıgı yerin tersine kendini itersen bununda yararı olur..
    dört parmak kullanmaya alışıksan boş vakitlerinde oyuncakcılarda satılan ele sıgan küçük toplar vardır onunla sürekli yavaş ama atkili basınçlar uygulayarak
    yani fren yapıyormuş gibi yavaştan şiddete dogru sıkarak sürekli alıştırma yap bir süre sonra elin alışacak panik halinde bile önce yavaş sonra şiddetli basınc yappamaya alışacaksın..
    ama dogrusu heriki frenide kullanmak unautma saygılar..


    bu avatarındaki motor, yıldız ticaretin sponsor olduğu R6 mı? sen de onun sürücüümüsün yoksa?

  12. #32

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Bu anlattığın sorun tamamiyle refleks, yani hepimizde olan bir durum.Panik esnasında beynin, ellerimize daha çabuk ileti göndermesi.Sürüş esnasında sürekli ayağın fren pedalının üzerinde olsun.Eğer bu şekilde kullanırsan eminimki panik esnasın arka freni kullanma zamanın (intikal zamanı) kısalacaktır.Her seferinde refleksin hızlanacağı için zamanla iki frenide daha iyi kullanacağına eminim.Kazasız sürüşler dilerim...
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  13. #33

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    Antalya/Alanya
    arkadaşım yine söylüyorum motorun kucuk diiil ve 4 kere düşmüşsün bişey olmamış verilcek sadakan varmış bi kurban kes yada yardım yap + kendini geliştir.

  14. #34
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Durdugun zaman sadece tek ayagini yere bas -sol- ve aliskanlik haline getir.
    Boylece arka frenajindan birsey kaybetmezsin
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  15. #35
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    birde atlanmamasi gereken on freni sadece tek parmak ile sikmaktir,en uygunuda isaret parmagi,tek parmak siktigin surece parmaginin verecegi kuvvet frenleme sirasinda tehlike yaratacak derecede olmaz ve kaygan zeminde kontrolu kaybedip dusme ihtimalin azalir.
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  16. #36
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Benim ki bir katkı olabilirmi bilmiyorum ama:

    Birbirinden alakasız 5 düşme riski yaşadım, hepsinde de motoru düşürmeme çabam tamamen refleks olarak her seferinde sağ ayağımı şiddetle yere koyarak olayı savuşturdu. Yani Sağa doğru düşmenin kesinlikle Limbik sistemimiz ile alakalı olduğunu zannediyorum. teknik olarak arka çatal ayarsızlığını yazan arkadaşım çok isabetli olmasına karşın, ben daha farklı oplduğunu düşünüyorum. Özellikle sürat çok düşükken çatal yani tekerleklerin doğrultusal ayarlarının önemli olamayacağını düşünüyorum. Örnek olarak; Kaş ta motorla düştü arkadaşım ve geriye eve götürmek bana kaldı. Maşa ciddi olarak yamulduğu halde 50km hızı geçmediğimde pek bir farkı olmadı.

    Bir de ön-arka fren için tecrübelerimle sabit bir bilgi daha: arka tekerleğin kazıklanması çok daha riskli! hiç bir şey yapamadan yere yapıştırıyor yan yatarak. Ön kazıklandığında ise, motor bir an sendeleme yapıyor ve insan refleks olarak freni gevşetiyor. motor tekrar ve çabucak istikrarını yakalıyor. en iyisi tabi diğer arkadaşlarımın yazdığı gibi fren çalışarak beceri,yi geliştirmek. Ben bu sayede çok tehlikeli durumlarda inanılmaz kısa fren mesafesi yaparak durabildim. Şaşırıp kalmıştım, bu kadar sert fren ile kesin düştüm dediğimde bile sonuç alabildim.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
    Poturdak

  17. #37
    printman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Motosikleti
    BMW R 1100 GS
    Alıntı hayati adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ihtimal olarak aklıma şöyle bir şey geldi;şayet her seferinde yani dört düşüşte de sağayatış söz konusu ise,motosikletin ön freni sıkıldığında vektörel bir sapma söz konusu olabilir.Bu da direksiyon bağlantısında normal kullanımda fark edilmeyecek bir sapma olmasından olabilir.
    Yani arabalarda olan öndüzen ayarsızlığı gibi bir durum söz konusu olabilir.Arabalarda da böyle durumlarda bir yana çekme olur fakat dört tekerde haliyle yatma söz konusu olmaz.
    bu bir ihtimal ama, 2 ayrı motosiklette yaşadım bu durumu, tesadüf iki motorda da aynı sorun varsa şansıma diycek yok.

    Alıntı necropolis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya da vites solda ve dolayısıyla sağ ayak yerde başladığımız için sürüşe, imbilir ?
    burda bi yanlışlık yokmu, ben her kalkışta sağ ayak frende, sol ayak yerde, motor 1. viteste şeklinde başlarım

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka tekerleğinizin zincir gergisi ayarsız.Düz kuru ve temiz bir zeminde yere su dökün 2-3 metre kadar,15-20 metre geriden direksiyonu kırmadan normal seyrinizle sudan geçin gidin,sudan15-20 metre sonra durun zemindeki ön arka teker izlerinin aynı olması lazım.
    Yada motorunuzun arka tekerinin sağ ve sol yanaklarına en az 2 kişi olmanız lazım temas edecek şekilde ip çekerek ön tekerin bu paralelin ortasında olduğunu kontrol edin.

    Sorununuz %99 zincir ayarı yapılırken veya başka bir şekilde arka çatalın ayarının kaçmasıdır.
    Sağlıcakla kalınız.
    Hocam bunu kesinlikle deniyeceğim, sağolun.

    daha öncede dedim ya her iki motorumdada aynı sorun varmıydı aceba?

    Alıntı cc delisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ani ön fren sıktığımızda lastikler ve gidon kesinlikle düz durmalı eğer gidon biraz yan ise ve ani önfren yapıyorsan kesinlikle dengen kayboluyor. Aynı şey geçenlerde benim başıma geldi ama benimki sola devrildi. Anlayacağınız ya engelden kaçacaksınız ya da gidonu kırmadan ani ön fren yapacaksınız. Birini yapmayı seçmek gerekiyor tabii o panik anda nasıl karar vereceksek İkisi aynı anda olunca denge yitiriliyor neyazıkki :( Ben buu düşüşlerden bu dersi çıkardım.
    Benim yaptığım hatayı aynen izah etmissin arkadaşım.
    Sorunum kesinlikle bu.
    Bazı arkadasların belirttiği gibi bolca idman yapmam gerekecek anlaşılan.

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte sorunda burada başlıyor..........
    Fren sıkıldığında direksiyon önden arkaya doğru motoruboyuna kesen bir çizgide olmak ister yani dümdüz ve dik olmaya çalışır.İşte bu eksen bozulmuşsa sert frende bilhassa sert ön frende motor çeker ve düşersiniz.
    Evet hocam olayı siz çok iyi özetlemişsiniz.
    Sonuçta düz çizgide motoru tutamadığın anda ani fren yok.
    Ya düz bas yada kıvrılarak kaç git, yada bir 3. şık yok galiba, benim gibi yerde bulursun kendini.

    Alıntı Gabe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes cevaplamış ama kendi tecrubelerime dayanarak soyleyeceğim ki, ani karşına çıkan bir şey oldu mu DD amca'nın "kıvırmaca" tekniğini kullanmalısın. bu tekniğin mümkün olmadığı durumlarda ise sakin olup

    once gaz kolunu bırakıp debriyaja asılacaksın,
    on frene yuklenmeyeceksin, yuklenmek gerekiyorsa da sol kolunu sıkı tutup direksiyonun geriye itmesini önlemeye calısacaksın
    on freni yavasca sıkıp arka frene basacaksın. bu esnada direksiyonu duz tutmazsan yine devrilirsin ya da arka teker "yanına gelir".
    frenlemeyi yaptıgında yine de durmayacagını hesap ederek kacacak bosluk arayacaksın.

    eger direksiyonu saglam tutup arka freni de iyi bir şekilde kullanırsan arka lastiğinden biraz duman cıkacak ama yine de sag salim duracaksındır.

    denediğim ve işe yarayan bir yontem.

    debriyajı ve sol kolunu sıkı tutmayı unutma!
    Çok iyi özetlemissin ama bu dediklerini yapacak kadar vaktim olmadı bu düşüşlerde. 1 metre önümde araba v.s. vardı ve saniye değil saliselik olaylardı bunlar

    Alıntı paylasimciturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım yine söylüyorum motorun kucuk diiil ve 4 kere düşmüşsün bişey olmamış verilcek sadakan varmış bi kurban kes yada yardım yap + kendini geliştir.
    sağol kardes bu dediklerini dikkate alıcam

  18. #38
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    ben de aynı şekilde birkaç tehlike atlattım ama hatamı telafi ettim ve şimdi sanırım doğru frenlemeyi yapabiliyorum şöyleki; öncelikle ön freni kullanıyorum acil durumlarda arka frenle birlikte ikisi aynı anda, ama yine ağırlık ön frende ve okuduklarımdan öğrendiklerimden bildiğim en önemli nokta, sert frenleme yapmamak işin püf noktası, hafifçe, yavaşça sıkıp bırakmak ve bunu yavaşladıkça arka arkaya tekrarlamak, en azından ben böyle kullanıyorum

  19. #39
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    evet arkadaşım sen en iyisi bol bol kendini geliştir.
    ben her zaman ön freni kullanırım ama sadece işaret parmaığmla sıkarım ve arkayı sadece acil durumlarda kullanırım.
    eskiden bir javam vardı ve onlar her zamanki gibi ön fret tutmazdı kampana olduğndan ve o yüzden baya bi kazalar yaptım taki bir mez alana kadar ve o zaman anladımki motoru ön fren durdurur.
    sen başlangıç olarak ufak ve dengesiz bi motor alsaydın alışmak için iyi olurdu.
    ben mezde alıştım ön fren kullanmaya ve şimdi çok rahatım alışınca insan ABS gibi oluyo tekerin kaydığını saniselerde anlayabiliyosunuz ama bunlar hep tecrube.
    bence sen toprak zeminde bol bol alıştırma yap.
    Hekeze kazasız sürüşler.

  20. #40

    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Motosikleti
    Kawasaki Er5 '99
    Ustalar dururken bana yazmak düşmez ama bazı (bence) hatalı şeylerin yazıldığını görünce duramadım.

    Öncelikle her zaman 4 parmakla ön freni sıkın. Eğer kademeli sıkarsanız gerçekten güçlü bir fren yapabilirsiniz, bir gün kaza yapıp "ön frene yeterince asılamadım galiba" demek istemezsiniz sanırım. Kontrol edemiyorsanız alıştırma yapıp 4 parmakla durmaya elinizi alıştırın, kaza anında parmağınızı kaybetme riskinden hiç bahsetmiyorum.
    Motoru sürerken diziniz ve genital bölgeniz tankı yeterince sıkıyor olmalı, kollarınızı germeyin ve gidona ağırlığınızı vermeyin. (Ayakların da doğru yerde olduğundan emin olun- motor tarzınıza göre değişebilir bilemiycem)
    Arka frene basarken ayağınızın ortasıyla değil de biraz uç kısmını kullanın. Zaten pratik yaparken anlarsınız. Daha önce yapmış olsanız da arada bir pratiği tekrarlamakta yarar var.
    Copy-paste yapmadım dolayısıyla yanlış yazdığım şeyler olabilir-umarım yoktur-
    İyi günler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)