90 numara yağ sıçrattığı için kötü olabilir. Onun dışında işlevini emin ol ki yerine getiriyordur. Yağı uygularken fırça ile yedir, zinciri evir çevir, iyice içine işlesin. Sonra tek dejavantajı sıçratması. Burada motoru yağlamıyoruz ki, 90 derece sıcaklıklara ulaşan bir parça değil bu zincir, 90 numara yağ neden kötü olsun anlamıyorum(neye dayanarak kötü diyorlar çok merak ediyorum). Çok uzun süre üzerinde kalmıyorsa eğer, sallıyorum 400km de bir yağlama da 250 km de bir yağlarsın sende...
Gaz yağını kullanmadım ama arkadaşın dediğine göre mazottan biraz daha hızlıymış
Ya 2si de aynı şeyin moru-laciverti işte farketmez. Ben dediğim gibi fuel-oil bulursam bir de onu deniycem. Büyük ihtimalle o da pırıl pırıl yapacaktır. Ancak ne uygularsan uygula, zincirin arasında kalmadığına emin olduktan sonra yeni yağı sür. Artık silermisin mazotu, tazikli suyla mu durularsın, yoksa uçmasını mı beklersin, sana kalmış. KM olarak da düşünme, zincirin yağ durumunu barnağınla, kirini de gözünle ölçebilirsin. Sesini de kulağınla dinle şakır şakır türkü çığırıyor mu diye
Valla Ankarada yaşıyorum ve zincirim fena halde kirleniyor. Evet bende senin dediğin gibi düşünüyordum ama zincirim çok kirlendiği hatta kir tabakası ile kaplandığı için temizlemek zorunda kalıyordum her seferinde. Bu önceden kullandığım teflon içerikli yapış yapış olan yağ cinsinden ötürü oluyordu sanırım. Hani tamam, zincire daha çok yapışıyor ama kiri de daha çok yapıştırıyor kendi üstüne. O yüzden her seferinde temizlemem gerekiyordu çünkü yeni uyguladığım yağ, kirden oluşan tabakanın altına geçemiyordu doğru düzgün.
Şimdi başka bir yağ kullanıyorum. Onun durumu daha temiz gibi duruyor şimdilik. Bu sefer dediğin gibi yapıcam inşallah. Ama gaz yağı veya mazot spreylerden daha iyi temizliyor kesinlikle, buna kanaat getirdim. Sadece biraz daha uğraştırıcı