"Kapasitemden büyük hacimli motosiklet kullanyordum da ondan oldu" diyen çıkmadı ama diğer konularda bunun mücadelesini veriyoruz. Acaba kimse gururuna yediremiyor mu?
"Kapasitemden büyük hacimli motosiklet kullanyordum da ondan oldu" diyen çıkmadı ama diğer konularda bunun mücadelesini veriyoruz. Acaba kimse gururuna yediremiyor mu?
Benim önümdeki şapşal'ın (artçıydım) artistlik yapması yüzünden düşmüştük.
Çok ilginçtir motor düştükten sonra kaymaya başladı ben her nasılsa motorun üzerinde motorla kaymaya başladım ve hiçbirşey olmadı. Sadce motorun sıcaklığından bacaklarım ve ellerim yandı biraz :(
Bahsi geçen şapşal kardeşimiz hayatını sakat sandalyesinde sürdürmektedir :( Şapşal diyorum çünkü insnalar kendi dengesiz hareketlerinin kurbanı oluyorlar. Arkanızda biri otururken kızlara artistlik yapmaya kalkmayın lütfen. :((((((
Kendim hiç kaza yapmadım. Allah'ıma bin şükür.
Hayır ondan olduğunu sanmıyorum. Orada da söylediğim gibi motor kullanmayı bilen kimse, kapasitesi ne olursa olsun motoru kullanır zaten.
valla ben kendi adıma 3 kere kaza yaptım(ufak tefek) hepsindede kendim hatalıydım bunu kabul ettiğimiz anda bazı şeyler değişiyo mesela ben hızımı düşürdüm , kaskımı devamlı takar oldum korumalarıma özen gösterdim, arkama birin aldığımda ki genelde almamaya çalışırım hızımı dahada düşürür dahada dikkatli olurum bunun dışında kimseyle bi yarışa girmem çünkü amacım motorumu herzaman kullanabilmek
Peki iyiki kask takmışım dediğiniz zamanlar oldu mu.
Malum memlekette kask takan pek yok ama.
Son günlerde artan ölümlü kaza haberleri üzerine biraz genelleme yapabilmek için bir anket ekledim konuya.
Bakalım sonuç nasıl olacak?
genelleme yapmak bence yanlış, motosiklet sadece bir araç, kazalardaki en masum olandır motosiklet. herşey sürücüde bitiyor. başka bir yazıda birisi söyle yazmıştı çok hoşuma gitmişti ''motosiklet sürücüsünün kölesidir.'' genelde hep supersport kullanan kişilere sürat yapıyor denilir ama kanuna göre bir çok insan aslında sürat yapıyordur. kaç kişi 70 km hızı geçmemiştir? bugün bir scooter 70 km hızı rahatlıkla geçiyor. siteden devamlı topikler açılıyor. benim scooter 130km hız yapıyor, hemen birisi çıkıp yapamaz ben denedim en fazla 115 yapıyor gibi tartışmalar yapılıyor. bir scooterla 120 yapmak supersportla yapmaktan daha tehlikeli . benim düşünceme göre scooter'lar trafikte supersportlardan daha tehlkeli kullanıyor ve daha çok kaza yapıyor. ss bir motor kaza yapınca haber oluyor. haberde supersportcuları hemen hedef gösterip bütün suçu motosiklete yıkıyorlar. öyle bir olmuş ki bir çok insan kendilerini kandırıp biz hız yapmıyoruz, hız yapan ss'çiler deyip işin içinde çıkıyor. supersport kullananlara suçlu gibi bakılıyor artık.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
Tam olarak kafamdakileri yazmışsın.
Biraz geç oldu ama, tebrikler.
Şehir içi yollarda,sürat yapılmasını engellemek için yapılan tümsekler aslında sıkça kaza nedeni oluyorlar.İnsanımız iki engel arasını çıkabileceği son hızla gidip tam tümseğe yaklaşınca ani bir frenle yavaşlıyor(sanki trafikte yalnızca kendi varmış gibi...)
İşte ben böyle bir durumda kaza yaptım.Önümdeki taksiyle aramda yeterli mesafe vardı,ben kısa bir süre aynadan,ardımdan gelen arkadaşın yerini tespit etmek için baktım.Tekrar ileri baktığımda olan oldu...Taksi tümseğe geldiğinde neredeyse durma hızına düşmüş.Bense gaz açık devam...Panikle beraber ani bir ön fren.Arkateker yerden biran bağlantıyı kesti.Çarpmadan düşerek durabildim ancak.Yere düştüğüm an full face kaskımın çene kısmının çok şiddetli olarak yere çarptığını hatırlıyorum.Bendeyse hiçbirşey yoktu.
Bunu tekrar etmekten hiç yorulmayalım.KORUMA ŞART
Aynı tarz olaylar sürekli tekrarlanıyor ise bunun genelleme yapsanız da yapmasanız da bu olay tekrar edecektir. Sadece ilgi duyanlara fikir vermektir buradaki amaç.
Ayrıca kabul etmek istemesem de Türkiye'de SS alanların %99'u kuralları çiğnemek için almıyorlar mı motorlarını? Peki kurallar ne için konulmuş. İnsanların can ve mal güvenliği için. Şimdi arkadaş bile bile lades demiş olmuyor mu?
Kaldı ki diğer araç sürücülerinin de kurallara uyduğunu ve tedbirli gittiğini varsayıyoruz. Ama gerçekte Türkiyedaha trafik kültüründen nasibini alamamış bir ülkedir. Yoksa hergün bu kadar çok kaza haberi olmaz herhalde televizyonlarda.
Bir de en garibime giden olay uçak kazası olunca bütün memleket birbirine geçer, ekran başına kitlenir. Ama her hafta aşağı yukarı aynı sayıda vatandaşımız trafik kazasında hayatını kaybeder kimse tv programı falan yapmaz. Uçakta ölen can da karayolunda ölen can değil mi?
Biz malesef felaketleri kanıksadık.
seni söylediklerinden yola çıkarsak o ladesi sadece ss'çiler yapmıyor. bende buna karşıyım yanlış yönlendirmeye. insanlara öyle bir anlatılıyorki. 600cc 120 hp'lik bir yarış motoru çok tehlikeli ama 100hp güçünde bir enduro tehlikeli değil öylemi? yada 150 hp güçündeki touring bir motor. harley davidsonlar çok mu masum peki 140 hp güçünde motorlara sahipler? neden sadece ss'çiler hedef gösteriliyor. insanları yanlış yönlerdirmeyelim. bugün haberlerde gözükmesede scooterların kaza sayısı ss'lere göre çok daha fazla. bilinçsizcee binilen her motor tehlikelidir.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
Kaza oranı muhakkak daha fazladır ama ölümlü veya ağır yaralanmalı kazalar açısından bakarsak belki başka sonuçlar çıkabilir.
Zaten anket açılmasının sebebi de genel olarak arkadaşların tecrübeleri doğrultusunda hangisinin daha fazla tehlike arz ettiği yollarda.
Bir de dikkatimi çeken husus, artık ehliyetsiz olduğundan mıdır bilemiyorum, motosiklet sürücüsü arkadaşlar sağdan geçmeyi çok seviyorlar sıkışık trafikte. Duran araçların arasından geçmek ayrı birşey ama akan trafikte aralardan geçmek ne kadar akıl karı?
Benim gördülerim arasında en çok kurallara Cruiser ve Enduro sahipleri uyuyor. Cross tip kullananlar ise Racing'cilerden bile beter kural ihlali yapıyor.
Kazaların motor tipleri ile değil sürücülerin fikir ve düşüncelerinden daha fazla kaynaklandığı anlaşılıyor.isterseniz topiği kullanım yaş oranına göre açalım. ilk kaç sene içerisinde kaza yaptınız diye. Sigorta şirketleri araştırmışlar ki ehliyet yaşına göre kaza risk oranı bulup, ona göre indirim uyguluyorlar.
Bu topicte herkes kazasını anlatırsa okuyarak bilinçli sürücüler olma yolunda bir adım daha atmış oluruz.
önce eğitim, kendimizi kullanım süremize bakmadan eğitmenin yollarını aramalıyız.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
İlk kazamı şimdi hiç değmezmiş dediğim ve bıraktığım kız arkadaşım yüzünden yapmıştım kafam bozuktu daha bir kerede U dönüşünün yasak olduğu yerden dönen bi araca yandan dokundurup yere düşmüştüm çok hafifce , tabii önümdeki taksinin dolmusun aniden sağa sola kırıp kazalar atlatmakda cabası.
Böyle arkasına hiç bir zaman bakmadan hatta sağına soluna bakmadan sinyal vermeden sağa sola giren bir trafikte en çok zararı SS makinalar görüyor daha sonra cbr125 tarzı daha ufak çabuk hızlanıp zor duran motosikletler.Herşey bi yana motosiklet sürücüsü nasıl derler zeki yada akıllı olmamalı dahada üstün yeteneklere sahip olmalı çok çakal olmalı gibi (: bu Türkiye hatta istanbul trafiğinde.Ve Pro'nun dediği gibi asla uykusuz alkollü hatuna kızmış ayrılmış vs vs şekilde motosiklete binmemeli
Bizde 2 yerde motor tehlikeli: Şehirlerde ve kasabalarda.
Şehirlerde yogunluk ve herkesin "kafasına göre" birşeyler yapması tehlike yaratıyor.
Adam mesela çıkışını geçmiş, geri geri geliyor çevre yolunda.
Dolmuş sol şeritten sağa dalıyor ve yolcu alıyor.
Hatta, giderken dolmuş kapıyı açıp tükürüyor, o arada geçen motorcu kapıya çarpıyor!
Bir de kasabalar: Orada da kalabalıkta araç kullanma mantığı gelişmediğinden,
adam "hart" diye durmak, dönmek, yada yolun ortasında durup arkadaşıyla konuşmaktan bir çekince duymuyor.
Bunlar dışında, bir de Karayolları bizi öldürmeye çalışıyor.
email attım onlara: "zift döküp üstüne mıcır saçıyorsunuz" , onlar da "Türkiye'nin gelir durumu düzelince daha iyi yollar yapacağız" dediler.
İşin komiği, ESKİ yolları daha iyiydi, yenileri böyle. ahh ahh.
-t
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Bir kaç kez kaza yaptım bir kaç kez de büyük kazayı atlattım.
Gidiş-geliş toplam 2 şerit olan merter metro'nun alt yolunda ortadan giderken, yanımdaki araba aniden sola girdi, ben arka kapısına çarptım, motor sola yattı, arabanın sol arka lastiğinde ezileceğim diye çok korktum. ufak çizikler vardı motorda, ama yere düştüğümde gazım hala açıktı, beni hep bu hareketim endişelendiriyor. ben full koruma idim kask dizlik mont, hiç bir şey olmadı. sinyal verdiğini iddia etti, verse bile insan bir bakar sollayan var mı diye...
Sadece gidiş 2 şeritli sıkışık trafikte gidiyorum, önümdeki kuryeyi takip ediyorum, 2-3 metre var aramızda... birden önüne yaya çıktı, frene basmak zorunda kaldı. ben de asıldım frenlere, belki durabilirdim ama yine gazı açık unuttum... ön çamurluğumun uç kısmı kırıldı, kuryede bir şey yoktu çok şükür.
Bir kere haliçte kaptırdım gidiyorum, takip mesafem 20-30 metre var, aynaya bakayım dedim, gözümü önüme çevirdiğimde manzara çok korkunçtu, giderek yaklaşıyordum önümdeki araca hızla... aniden kökledim frenleri, çok fena bir fren sesi çıktı, 20-30 santimetre kala durabildim... bakın nereden nereye, 20-30 metre, 20-30 santimetre...
Yine bir gün merterde migros'un hizasında E5'teyim, okuldan çıktım heyecanla eve doğru yol alıyorum, akıcıydı trafik, rahatça şerit değiştiriyordum, fakat tam bir şerit çizgisinin üzerine çıkıyordum ki, sağımdaki ve solumdaki arabalar farkında olmadan birbirlerine yaklaştılar ve beni sıkıştırdılar. frenler yine işe yaradı.
sonuç:
takip mesafesi ve bunu koruyabilecek gerekli dikkat
fren yaparken gazı kapatabilmek
full koruma
bunlar benim için en önemli şeyler.
[I]Ne motorsikletsiz bir İstanbul trafiği düşünebiliyorum artık, ne de motorsikletsiz bir ben...[/I]
[B]SÜRÜYORUM, ÖYLEYSE MOTORCUYUM(?)[/B] ::stretche
24 nisandan beri motosiklet kullanıyorum ve Allaha şükür hiç kaza yapmadım ve inşallah yapmayacağımda...ben bunu daha önce arabadan dolayı olan trafik tecrübeme borçlu olduğumu düşünüyorum.çünkü hangi aracın ne yapacağını tahmin edebiliyorum ve çoğundada yanılmıyorum.bence trafik tecrübesi çok önemli....
diğer bi konu ise anketdede büyük bir çoğunluk olarak görülen racer tarzı motorların kazları.benimde forumdan takip ettiğim kadarıyla bu sonuç doğru.gerçektende en çok kazayı onlar yapıyor ne yazıkki.ve ne yazıktırki çoğu ölümle sonuçlanıyor.o yüzden ben baya soğudum bu tarz motorlardan.benim şahsi düşüncem bunları kullanan arkadaşlar baya kendilerini kaptırıp gaza geliyorlar ve ne yazıkki aşırı hız ve bir anlık dikkatsizlik sonucu kaza yapıyorlar.Allah kimsenin başına kaza bela vermesin...
ve bugün gördüğüm iki racerlı arkadaşı tarif edeyim.birisi tişörtlü sadece kask var.diğeri iki kişi ikiside tişörtlü ve kaskları bile yok.resmen bilinçsizlik.o tarz motorlarda bence full koruma şart.ben scooter kullanmama rağmen koruma almayı pilanlıyorum gönlüm hemen almaktan yana ama maddi sıkıntılardan(motor taksidi,diğer giderler) dolayı şimdilik alamadım ama en kısa zamanda alacağım.
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
Güncelleyelim bari, bu kadar kazadan sonra...
Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.
Kendimizin ve başkalarının can güvenliğini riske atmayalım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)