Aramızda Galvanoteknik işiyle uğraşan varmı?
-
Giriş:
Hep ne tür motor alayım diye sorulacak değil ya.
Konu:
Belki biliyorsunuzdur,galvano teknik denilen işlem metallerin üzerine elekroliz veya sıcak daldırma tekniği ile bir başka metali kaplama işidir.
Bilgi:
Galvaniz,çinko,nikel,kadmiyum,sarı vs gibi metaller,genellikle demir ve saç yüzeylerin krozyona karşı korunması amacıyla kaplamada kullanılır.
Amaç:
Konunun gidişatına göre sorup bilgi edinmek amacıyla konu hakkında geniş bilgisi olan veya bu meslekle iştigal eden arkadaşlarımdan bilgi almak ve sonrasında motorlarımızın bakımında,onarımında korunmasında yardımcı olacak bilgileri paylaşmak.
Sonuç:sonra
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Reklamlar
-
Ben bir ara uğraşmıştım...Eşantiyon anahtarlık işi galan yapmıştım...
Elektroliz i anlatayım......
Kaplanacak malzemenin çok temiz olması, yüzeyinde en ufak pürüz olmaması gerekir...Bunun için kumlama havuzuna atılır...İyice temizlenip talaş havuzunda kurulanır....
Sonra kaplamanın daha iyi tutması için bakır sülfür havuzuna sokulur...Ordan kaplama havuzuna tellerle dizilerek sokulur..Belirli süreleri vardır...Fazla kalırsa kapama çok kısa sürede atıcaktır...En iyi tutanı tam zamanında havuzdan çıkarılandır...
Motordaki parçalar bayağı bir fiyat tutar...Kaplanacak malzemenin ebadına göre de değişir...Ama çok dayanıklı olduğunu söyleyemem....Kullanıcısına göre de farlılık gösterebilir....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
-
Aramızda Galvanoteknik işiyle uğraşan varmı?
höööö
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
-
Sağol eskici
Orhan abim birde kaplamanın kalınlığına bakmak lazım iyi mi kötümü
Abi şaka bir yana motor üzerinde koruma amaçlı kullanılması kafama yatmıyor ve pekte sağlıklı gelmedi bana.Zaten kaplamanın en büyük sorunu zaman ayarı sorunudur,devamlı kaplama sonrası sorun yaşanır.Ve çok rastlanılan bir durumdur ki her zaman uygun olan kalınlığı devamlı tutturamazsınız.Mesela verin bana ben uygulayayım,sonra çıkarıp asıp kurutup takalım yerine yarım saate kalmaz hepsi dökülür
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
-
Kaplanıcak malzemeyle kaplayacak malzemenin uzaklığını (Anot - Katot) iyi ayarlamak lazım....Süresi de bununla beraber ya azalır ya kısalır...İşi iyi bilmek lazım....Kaplamanın rengini tanıman lazım...Hepsinin hesaplamaları var ama biz bakkal defteri gibi kelle kucak yaptık...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.
Hocam aman dikkat. Havaya uçmasın sakın depo. Mazallah
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
-
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.
Olabilir...Ama Anotu içerde eş zamanlı eşit aralıklarla gezdirmen gerekecek..Yoksa yakın bulduğu yere elektrolitler yapışır kalınlık yapar....
Depoyu boş bırakmassanız paslanmaz merak etmeyin..Hele ki depo tabanı hayatta paslanmaz....Tabi hep yedekte binmiyorsanız motora...
Havayla temas etmesse paslanmaz...Onun için daima ful depo...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)