Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aramızda Galvanoteknik işiyle uğraşan varmı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Giriş:
    Hep ne tür motor alayım diye sorulacak değil ya.
    Konu:
    Belki biliyorsunuzdur,galvano teknik denilen işlem metallerin üzerine elekroliz veya sıcak daldırma tekniği ile bir başka metali kaplama işidir.
    Bilgi:
    Galvaniz,çinko,nikel,kadmiyum,sarı vs gibi metaller,genellikle demir ve saç yüzeylerin krozyona karşı korunması amacıyla kaplamada kullanılır.
    Amaç:
    Konunun gidişatına göre sorup bilgi edinmek amacıyla konu hakkında geniş bilgisi olan veya bu meslekle iştigal eden arkadaşlarımdan bilgi almak ve sonrasında motorlarımızın bakımında,onarımında korunmasında yardımcı olacak bilgileri paylaşmak.
    Sonuç:sonra
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ben bir ara uğraşmıştım...Eşantiyon anahtarlık işi galan yapmıştım...

    Elektroliz i anlatayım......

    Kaplanacak malzemenin çok temiz olması, yüzeyinde en ufak pürüz olmaması gerekir...Bunun için kumlama havuzuna atılır...İyice temizlenip talaş havuzunda kurulanır....

    Sonra kaplamanın daha iyi tutması için bakır sülfür havuzuna sokulur...Ordan kaplama havuzuna tellerle dizilerek sokulur..Belirli süreleri vardır...Fazla kalırsa kapama çok kısa sürede atıcaktır...En iyi tutanı tam zamanında havuzdan çıkarılandır...

    Motordaki parçalar bayağı bir fiyat tutar...Kaplanacak malzemenin ebadına göre de değişir...Ama çok dayanıklı olduğunu söyleyemem....Kullanıcısına göre de farlılık gösterebilir....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Hocam o işle uğraştım bilgimde az çok var ama inan çok sıkıldım bu konulardan biraz uzaklaşmam lazım birde burada onları anlatırsam iyice bunalıma girerim.
    İNSAN SEVDİĞİ İŞİ YAPMALI O KADAR.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  4. #4
    eskici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    kktc de sürgünde... 3 yıllık hasretlik yaşayacam belliki
    Motosikleti
    tiger250, nexus 500, virago 1100
    Aramızda Galvanoteknik işiyle uğraşan varmı?

    höööö
    KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
    MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU
    %0.1

  5. #5
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Sağol eskici

    Orhan abim birde kaplamanın kalınlığına bakmak lazım iyi mi kötümü

    Abi şaka bir yana motor üzerinde koruma amaçlı kullanılması kafama yatmıyor ve pekte sağlıklı gelmedi bana.Zaten kaplamanın en büyük sorunu zaman ayarı sorunudur,devamlı kaplama sonrası sorun yaşanır.Ve çok rastlanılan bir durumdur ki her zaman uygun olan kalınlığı devamlı tutturamazsınız.Mesela verin bana ben uygulayayım,sonra çıkarıp asıp kurutup takalım yerine yarım saate kalmaz hepsi dökülür
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Kaplanıcak malzemeyle kaplayacak malzemenin uzaklığını (Anot - Katot) iyi ayarlamak lazım....Süresi de bununla beraber ya azalır ya kısalır...İşi iyi bilmek lazım....Kaplamanın rengini tanıman lazım...Hepsinin hesaplamaları var ama biz bakkal defteri gibi kelle kucak yaptık...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
    Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
    Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    hah işte benım sorun bu...motor 6 aydır yatıoo.ç..deponun içi pas dolmus..gecenlerde 19 km yaptım bıdahada motoru calıstıramadım..nıye...depoyu asıtle temızledım....ıyıde pas cıktı....tabı ıcınde kalanlarda sonradan karburatöre gıtmıs...allahtan samandıranın kaldırdıgı ignenın kapadıgı delıgınde süzgecı varmısta içeriye dolmamıs....ama ignelerde paslanmıs ve yerınde sıkısmıs.....bende temızledım....bugunde bıtane pas spreyı aldım..bıtane radyatörde pası söken dalgadan aldım..bıtenede tıner aldım...hepsını depoya şettım....ıyıce salladım....salla yavrum salla..... göydum bıkenar sabaha dursun bakalım ne olcek..sabah içini bosaltırım ve bıdaha tıner doldurup iyice calkalarım bıde benzınle iyice temızlerım....insallah temızlenır...bıde benzın muslugunun deponun ıcınde kala kısmına annemın bürüğünü kesip etrafını ıyıce kapatacamkı bıdaha paslar gelmesın karburatöre....

    orhan abı senın motora kaç litre yag goyon....benımkı 2,5 litre alıo yaw.....

    bide ben bu yaw eskere gıdecem.....egerkı motoru satmazsam....köye göturup bacımgılın sıglıga kıtleyecem....deponun paslanmaması ıcınse depoyu komple mazot ıle doldurcam.....ve 1,5 sene öyle durcak.....muslugu kapatmayı unutmam ınsallahhh


    depo paslanmıyormus öyle .....bı arkadas söledıde.....

    ben şontajcıyım olmaz mı????

    sondaj yanii

    cok pis delerım yanı o bakımdan şettımmm

    egerkı delme işiniz olursa seve seve delerım ....ama buyuk capta bı delme işi...100-110 luk gıbı.....


    ıhtıyar abı pazartesı gunu bursaya gelıoooooommmm

  9. #9
    eskici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    kktc de sürgünde... 3 yıllık hasretlik yaşayacam belliki
    Motosikleti
    tiger250, nexus 500, virago 1100
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
    Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
    Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.

    Hocam aman dikkat. Havaya uçmasın sakın depo. Mazallah
    KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
    MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU
    %0.1

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorup öğrenmek istediğim konulardan birisi şu.
    Benzin deposunun içi paslanmaya çok müsait,zamanla delikler oluşabiliyor,benzinin içindeki pislik ve kum taneleri titreşimle en alt noktalara ulaşıp birikiyor ve küçücük pas noktaları daha sonra küçücük deliklere yol açıyor.
    Acaba depoyu ek yerlerinden kesmeden içine elektrolit doldurulup içine anotu sallayıp gövdeye katodu takarak deponun içini galvaniz kaplayıp ömrünü uzatmak mümkün olabilir diye düşünüyorum siz ne dersiniz.
    Olabilir...Ama Anotu içerde eş zamanlı eşit aralıklarla gezdirmen gerekecek..Yoksa yakın bulduğu yere elektrolitler yapışır kalınlık yapar....

    Depoyu boş bırakmassanız paslanmaz merak etmeyin..Hele ki depo tabanı hayatta paslanmaz....Tabi hep yedekte binmiyorsanız motora...

    Havayla temas etmesse paslanmaz...Onun için daima ful depo...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    http://www.newfantachrome.com.tr/index.htm
    hocam bu link de ise yarayabilir
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)