Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

derbi? 2 zamanlı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    arkadaşlar lütfen gerçekten bilenler cevap versin. 2 zamanlı 125 likler malum. bunların 0km si pahalı ama ikinci eller piyasaları olmadığı için gayet makul. ben ybr yi verip 2006 bi derbi alıyım diyorum fiyatlar 5 6 arası. ama millet tutturmuş motor biter benzin parasına yetişemezsin diye. ya adamlar oturup bu zamanda 5.000 kmde biten motor mu yapıyolar. inanasım gelmiyo daha doğrusu inanmak istemiyorum. ya yakıtı çok onemli deil çünkü ben işimden dolayı çok binemiyorum. haftada bir 10 lira yerine 20 lira vermek koymaz. hızı da sevmiyorum performansı yeter. çok kararsızım. ybryle 9 ayda 1500 km yapmışım bunlada en fazla yılda 3000 yaparım iki sene binsem yeter ne dersiniz bilenler mutlaka cevap versin. sanki derbi kalite olarak hyosungdan daha fazla guven veriyo ne dersiniz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    İnanma böyle şeylere. Deby kaliteli bir üründür. Ve motorunun 5.000 de bitmesi ihtimal dahilinde değildir.

    Ağzı olan konuşur millet olarak. Hayatında derbynin motor teknolojini görmeyen incelemeyen adam 20 sene önceki mobilet veya puch motorları göz önüne getirip laf salatası yapar. Etrafta hala ETZ 251 ler canavar gibi dolaşıyor.

    Artık bu yeni nesil iki zamanlılar evrim geçirdi. Teknoloji olarak çok ilerledi.

    Bende ilk önceleri derby ye karşı sabit fikirli bir yaklaşım içindeydim. Ne zaman ki bir arkadaşıma X9 almak istedik ve test için parkorman ferco ya gittik. Orada motoru inceledim hatta test sürüşü yaptım. gerçekten kaliteli bir motor.
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  3. #3
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    eyvallah hocam sağol pozitif yaklaşımın için özellikle r6 ya binen adam iyi diyince kulağa daha bi hoş geliyor. genelde 50cc lik scooter a binen hayabusa eleştirisi yapıyo ya malum.

  4. #4
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    arkadaşımda derbi senda var 2 zamanlı 50 cc. dehşet bir motor çok kaliteli motor gücü 11 kw. yani çin 150liklerden bile fazla. herkes yok motor şişer klepaj yapar gibisinden konuşuyor yalnız ben yamaha bws semle eskiden 3 saat aalıksız gezerdim teklediği bile olmamıştı. erkes bilip bilmeden konuşuyor zaten dediğin makine su soğutmalı! biraaz benzinyakar ve egzost sesi biraz komik olabilir ama motor çok hafif, çok güçlü (sanırım 29 bg) ve çok kaliteli.arıca bakımı da daha kolay ve ucuzdur ikizammanlıların!

  5. #5

    Üyelik
    28 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara ve motorumun gidebilecegi her yer
    Motosikleti
    2001 HONDA CR250R
    Copycat istedigin 2zamanlı motor ne tipte? Ben 2zamanlı 250 specialcross kullanıcısıyım. Motoru her sene sıfırlarım yaklasık 1000ytl gibi bir masraf tutuyor ama bendeki amaç sadece yarışma o yüzden en ufak performans kaybını istemiyorum ve pistonumda bigbore o yüzden motoru daha çabuk yiyor oysa normal piston ve krank kullansam 1yılda 1piston degistirmek yeterli oluyor oda yaklasık 150ytl civarında tutuyor. 2zamanlı race istiyorum diyorsan o konuda bir fikir veremicem...
    Motocross 4ever

  6. #6
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    evet arkadaşım benim baktığım iki zamanlı race tipinde ve 29 beygir ondan insan tırsıyo biraz 125 cc ye 29 beygir sağlıklı gider mi ( ömür olarak ) diye acaba?

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Derby modelinin bir dergide supersport versiyonunu görmüştüm. 13Hp güç üretebiliyormuş. Sebebi, Euro2 normlarının verdiği izinden dolayı, Avrupa'da ve ülkemizde ateşleme sisteminde yapılan değişiklikler ile güçü 13 HP diyorlardı. Ancak kaliteli bir makine ayrıca, 2 zamanlı motorların maalesef yanlış kullanımı neticesinde kısa sürede bozulması sık görülen bir unsur. Benzin Yağ oranının az/fazla olması motoru direkt etkiliyor. Kataloğunda yer alan oranı değiştirmeden benzin kullanılırsa uzun süreler hiçbir problem çıkarmadan hizmet verebilir. Ayrıca, 2 zaanlı motorların hareketli parça sayılarının az olması, torklarının daha düşük devirlerde alınabiliyor olması büyük avantajdır.

  8. #8
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Geçen fuarda gördüm, Derby 125cc 29beygir sıfır fiyat 8.500ytl dedi. 2zamanlı olması motor ömrünü tabiki 4 zamanlıya göre baya bir kısaltacaktır ama derby nin kaliteli bir motor olması bu kısalma süresini minumuma indirecektir.

    Bende honda cbr 125 var 13,5 beygir 4 zamanlı ve sıfırı 5.510ytl. motorun yapabildiği max. speed: 150km/s
    Bu karşın derby'nin yapabildiği max. speed: 170 olduğunu söylüyor satış yapan eleman gerci pekte mantıksız değil nede olsa beygir farkı cok fazla.

    Neyse, honda cbr 125'in motor ömdür 16.000 ile 20.000km arası, bunu düşünecek olursak 2 zamanlı bir motorun ömrü 8.000-9.000km nin üstüne cıkacağını sanmıyorum kaldıki derby'nin motoru çok güçlü ve güçlü olması motorunun daha çabuk yıpranmasına sebebiyet verir.

    Bu söylediğim sallama değil, gerçek veriler.
    Soda Ayran Cool

  9. #9
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Motor gücünün yüksek olması motorun çabuk biteceği anlamına gelmez. Şöyleki, dünyanın en güçlü motorlarından olan wankel motorları 1300cc olup 250HP civarında güç üretirler. Buna rağmen motor garantisi 1.000.000 km dir.

    Üreticiler, motor imal ederken, elde edilen gücün kullanım şartlarını da zaten belirlerler. Bu doğrultuda malzeme seçimi ve kaplama teknolojisi belirlenir. Ayrcıa bu motoru kullananlar, kaliteli yakıt ve yağ kullanacakları düşünülerek piyasaya sürülür. Eğer ben bu motoru sabah işe gelip gitmek için alıp, gerekli güç bantlarında kullanmazsam, gereğinden fazla şehir içinde düşük devirde sürersem, kalitesiz yakıt alırsam, sanırım 10.000km'de motoru problem çıkartır. Bende Asya 125 T 9500 de ve sorunsuz gidiyor. Bu Asya veya Afrika olduğundan değil, düzenli bakım gören her motor gibi davranıyor.

  10. #10
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende honda cbr 125 var motorun yapabildiği max. speed: 150km/s
    Bu karşın derby'nin yapabildiği max. speed: 170
    cbr 125, 150 kmh yaparsa derbi rahat 200 kmh yapar. şu aşamada ikisi de mümkün görünmüyor bana.

    2 zamanlı bir motorun ömrü 8.000-9.000km nin üstüne cıkacağını sanmıyorum
    sen avrupada 8-9 binde bitecek bir motor üretilebilceğini sanıyormusun.
    çinliler bile daha fazla dayanıyor.

    -------------

    2 zamanlı bir motorda aşınma daha fazla olduğundan, ilerleyen zamanlarda piston-yatak-sekman değiştirmek icap edecektir. derbi yi bilmem ama aprilia rs 125 in sıfır piston-yatak-sekman takımı 250 euroya almanyada bulunabiliyor.
    bu da yaklaşık (15-20 bin km) 2 yılda bir 250 euro masraf çıkartması demektir.

  11. #11
    matagp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X-EVO
    bende peugeot scooter var 2 zamanlı 25.000 de sadece sekman sesinden kurtulmak için silindiri değiştirdim.2 zamanlı motorun ömrü bu kadar kısa değil.kulaktan dolma bilgilerle konuşulmasın.en düşük cc de en iyi performansı verdiği için bircok marka vede ktm bile 2 zamanlı motor kullanır.bu markaları bilen bilir.fazla söze gerek yok.

  12. #12
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı
    cbr 125, 150 kmh yaparsa derbi rahat 200 kmh yapar. şu aşamada ikisi de mümkün görünmüyor bana.
    125cc Derby'ye 200km/s yapar diyen ilk senı görüyorum , çünkü cbr 125 ler 150 yapıyor bundan emin olabilirsin.
    ----------------

    2 zamanlı düşük cc li ve hele hele race tipteki motorların 15-20bin km yapmaları cok zor. Ben honda cbr 125 i alırken bile motor ömrünün 16-20bin km arasında olduğunu söylediler, ki bu honda ve 4 zamanlı.

    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı
    Motor gücünün yüksek olması motorun çabuk biteceği anlamına gelmez.
    Tabiki o anlama gelmez, eğer öyle olsaydı en güçlü motorlar, en çabuk paslanan motorlar olurdu.

    bende peugeot scooter var 2 zamanlı 25.000 de
    Ama o scooter, arkadaş derby diyor, yani yarış motoru.
    Soda Ayran Cool

  13. #13
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    suspect..
    4 zamanlı tek sılındırlı dusuk devırde calısabılen bı motor 16 20000 de bıtmez..
    aynı sekılde derbı ıcınde sanırım 15 veya 20000 km dı bu bakım aralıgında gereklı parcalar degıstıgınde motor eskısı gıbı oluyor..2 zamanlıların bakımı cok daha kolay ve ucuz olurmuş..buarada cbr duz yolda modıfıyesız 150 yapmaz..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  14. #14
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Yaw gerekli bakımlar tam zamanında yapıldığı durumdan bahsediyorum zaten. Oşekilde bile 16-20bin km arası

    Alıntı praetorian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buarada cbr duz yolda modıfıyesız 150 yapmaz..
    Düz yolda demiyorum zati. Düz yolda max. 135-140 arası görüyor.
    Soda Ayran Cool

  15. #15
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı SuSpect adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125cc Derby'ye 200km/s yapar diyen ilk senı görüyorum , çünkü cbr 125 ler 150 yapıyor bundan emin olabilirsin.
    ----------------
    dikkatli okumuyorsun.
    14 bg cıbır 150 yaparsa 27 bg derbi 200 yapar dedim

    sen benim gibi derbi 200 yapar diyenleri görmedin ama ben senin gibi 125 cc lik 4 zamanlı bir motorla 150 hatta 160 yapıyorum diyenleri çok gördüm de gel ölçelim dediğimde hiçbiri yanaşmadı bu teklife.
    arkadaşım, altındaki motor belki yokuş aşağı 140 görür okadar. haa motoruyla oynamışta yaptırmışsındır o ayrı.

    Ben honda cbr 125 i alırken bile motor ömrünün 16-20bin km arasında olduğunu söylediler, ki bu honda ve 4 zamanlı.
    eğer bu veriler gerçekçi ise 20 binde bitecek 4 zamanlı bir motoru sattığı için hondaya ne kadar teşekkür etseniz az.

  16. #16
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    yanı senın dedıgıne gore
    6000 km sora
    cbrı cope atcaz..
    burada 100000km gıtmıs hondalar vardı..bence arora bayıınde fln solemısler sana onu..ben 17000km de daha motoru acılmamıs asya gordum kac tane..
    allahın mktn cınlısı okadar gıdıosa
    en azından 30000 ı var..
    kı 30000km bence cok dusuk bı rakam..
    daha gecen gun 74000km yamaha gts 1000 dıe bı makıne gordum..motoru ılk gunku gıbı tıkır tıkır calısıodu
    96 modeldi..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  17. #17
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    praetorian: Dostum sen yuksek cc makinelerden bahsediyorsun. Ben 125cc den bahsediyorum, ayrıca 20bin km ye gelince cbr 125 bitiyor derken motoru at çöpe demiyorum sadece birkaç yeni malzeme alman gerekecek o kadar, piston yatağı falan.

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı
    dikkatli okumuyorsun. 14 bg cıbır 150 yaparsa 27 bg derbi 200 yapar dedim
    Direk alıntı yaptım, nası yani dikkatli okumuyorum? Derby zati 29 beygir bunu bilerek dediğini warsaydım ve senınkine ek olarak söyledim. Falla neresini dikkatsiz okumuşum kaçırdım doğrusu.

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı
    ben senin gibi 125 cc lik 4 zamanlı bir motorla 150 hatta 160 yapıyorum diyenleri çok gördüm de gel ölçelim dediğimde hiçbiri yanaşmadı bu teklife.
    arkadaşım, altındaki motor belki yokuş aşağı 140 görür okadar. haa motoruyla oynamışta yaptırmışsındır o ayrı.
    Sadece gülüyorum haha
    --------------------

    Benım honda cbr 125 8.500km ve orjinal hiçbir eklentisi, modifiyesi vs.vs. yok. Ben sana diyorum gel ölcelim. tabi varsa 150 ile gidecek makinan.

    Zati yakındır senın gibi inanmayan çok insan var, sırf sizler için video çekicem.
    Soda Ayran Cool

  18. #18

    Üyelik
    05 Şubat 2007
    2 zamanlı motorlar sanıldığı kadar kısa ömürlü değil. Vespalar 5-6 sene önceye kadar 2 zamanlıydı PX modelleri. Yamaha BWS 100 ler hala 2 zamanlı ve hala satılıyor.kaliteli yağ kullanılırsa sorun çıkartmıyor.

  19. #19
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    aynen dogru mantik iste
    yuksek cc 4 silindirli makine daha cok yipranir..
    bunu ben degil herkes soyluyor..
    kuryeler 20000de piston degistircek vs. degistircek makine niye kullansin..ybr cbf 150 cbr 125 bunlar hepsi nerdeyse ayni..
    su acidan
    4 zamanli ve 125 cc 150cc dolayisiyla..
    asiri guc uretmiyorlar motoru duzgun kullanirsan ki ben duzgun kullaniyorum 20000km de hala tikir tikir calisir calismiyorsa zaten bidaha honda almam..
    35000km de ybrler dolasiyor ortalikta..anahtar degmemis..
    kim solediyse sana yanlis bilgi vermis..
    top speed duz yolda olculur..cunku egimle motor asil gucunu degil yer cekiminden yararlanarakta guc kazanir dolayisiyla dogal modifiye:D edilmis olur..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  20. #20
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    Arkadaşlar klansman olarak çok farklı motorlardan bahsediyorsunuz şimdi olay cbr ile derbinin avantajlarını karşılaştırmak değil Copycat demiş zaten rahat seri haşin ve gaddar görünümlü bir makine istiyor.

    Evet arkadaşlar gelelim 2 zamanlı motorlara
    2 zamanlı motor teknolojisi çok uzun süredir kullanılıyor.Hala 30 40 yaşlarında 2 zamanlıları görürsünüz arkadaşımın 90 model 120000km mz i boya kusurları olsa da hala çalışıyor.

    1994 yılında 1993 model Gilera MXr 125 kullandım.
    1- Performans mı diyorsunuz kesinlikle karşılığını alırsınız ben 180 görmüştüm (tabii bu uzun süreli olmuyor )
    2- Hafifler lastikleri sürate uygun ve AVRUPA NORMLARINA UYGUN olarak üretiliyorlar.
    3-Aradan tam 13 14 sene geçti motor teknolojisi gelişti ama çevre nomları geldi motorların güçleri düştü tabii devir azaldığındanmotorun ömrü arttı
    4-1994 model gilera motor ömrü 20000 - 25000 arası. Masrafı piston seti + yeni gömlek çakılır bi de conta falan (o zamanlar çok bulunmuyordu ve çok pahalılardı)
    2007 model derbi yada aprilla Motor ömrü kesin bir 30000 dayanır gibi geliyor tabii yağına tüzüna düzgün bakılırsa kaliteli mamül kullanılırsa yani en kötü bu motor ne kadar yüklenilir yüklenilsin 20000 kesin yapar.
    5-piaggio gurubu ömürlük motor yapar.Alan asla pişman olmaz.

    şu an aklımda olan bunlar fikri gelen sorabir sevgiler
    ThE LaSt SaMuRaİ


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)