Otomobil ve Motosikletlerin Durma Mesafesi
Reklamlar
-
cycle27 adlı üyeden alıntı
... ancak bi arcı sollama anında hız sınırları dışına çıkabilirsin. o fren yaparsa dört tekerleğin sürtünme etkisinden senden daha kısa mesafede durur.
ikiside yanlis!
hiz sinirini (yasal olarak) hicbir zaman asamazsin. ister birini sollarken olsun ister baska bir durumda. eger sollayabilmek icin hiz sinirini asmak zorund kaliyorsan sollaman yasal olarak YASAK.
sürtünmenin lastik sayisi, yani yere basan alan ile alakasi yok. motosiklet HER ZAMAN bir arabadan daha cabuk hizlanir ve daha kisa mesafede durur. bunu tartismaya bile gerek yok.
Reklamlar
-
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
ikiside yanlis!
hiz sinirini (yasal olarak) hicbir zaman asamazsin. ister birini sollarken olsun ister baska bir durumda. eger sollayabilmek icin hiz sinirini asmak zorund kaliyorsan sollaman yasal olarak YASAK.
sürtünmenin lastik sayisi, yani yere basan alan ile alakasi yok. motosiklet HER ZAMAN bir arabadan daha cabuk hizlanir ve daha kisa mesafede durur. bunu tartismaya bile gerek yok.
Hız sınırını belli durumlarda aşabilirsin....Adam önünde 85 le gidiyorsa senin hızında 90 sa Onu sollaman için gereken zamanı en aza indirmek için 99 -100 km ye kadar çıkabilirsin..Sollaman bitince gene 90 a düşmek kaydıyle...
Bence bunu da sallamışsın...Hızlanma olarak modelden modele farklılık gösterir...Buna arabalar da dahil....Ama durma konusunda tamamen yanlış biliyorsun....Arabalar daha çabuk durur....Bunu unutma....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Prometheus adlı üyeden alıntı
Sol şeridi sürekli olarak ihlal etmek trafik kurallarına göre yasaktır. Sadece sola dönüşlerde ve sollamalarda kullanabilirsiniz.
Bu sözüm de sana mod can....Eğer sollama yapan araç yoksa yani seni geçmeye çalışan biri yoksa sabit hızda kullanabilirsin...Güvenlik açısından...
Tabiiki 4 şeritli yolun en solundan 50 km ile diil... Hız sınırlaması neyi gerektiriyorsa...120 ise 120 ile gitmek kaydı ile...
Prometheus adlı üyeden alıntı
Motorlar daha çabuk durmaz mı yau?
150 kg nere 1000 kg nere..
Aynı süratte giden iki araçtan motosiklet daha çabuk durur.
Soner hoca öylemi dedi.....Bak bak bak......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Bu sözüm de sana mod can....Eğer sollama yapan araç yoksa yani seni geçmeye çalışan biri yoksa sabit hızda kullanabilirsin...Güvenlik açısından...
Tabiiki 4 şeritli yolun en solundan 50 km ile diil... Hız sınırlaması neyi gerektiriyorsa...120 ise 120 ile gitmek kaydı ile...
Benim dediğim trafik kuralı abi. Benden bağımsız yani
Diğer konu için de Soner Hoca'ya gerek yok, fizik kuralıdır bu
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Prometheus adlı üyeden alıntı
Benim dediğim trafik kuralı abi. Benden bağımsız yani
Diğer konu için de Soner Hoca'ya gerek yok, fizik kuralıdır bu
Mantıksal olarak haklısın.....Ama pratikte diil...
Diyelim 120 ile motorla gidiyosun yanında araba gidiyor...Aynı anda fren yapıyorsunuz....Ama motor hafif olduğu için en az 20 metre ilerde duracaktır...Tabi o da usta bir binicisi varsa...Yoksa arkayı mutlaka dağıtır yani kaydırır daha da uzar durma zamanı.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Mantıksal olarak haklısın.....Ama pratikte diil...
Diyelim 120 ile motorla gidiyosun yanında araba gidiyor...Aynı anda fren yapıyorsunuz....Ama motor hafif olduğu için en az 20 metre ilerde duracaktır...Tabi o da usta bir binicisi varsa...Yoksa arkayı mutlaka dağıtır yani kaydırır daha da uzar durma zamanı.....
hoca, sen uydurmayi birak. motosiklet her zaman arabadan önce durur. usta sürücü acemi sürücü ayaklariyla da bunu saptirmaya gerek yok. bu tespitler ayni sartlarda sert fren yapildiginda varilan sonuclardir. yok arabayi kullanan ABSsi oldugu icin sonuna kadar frene asilmis ama motosikletci gözüne günes girdiginden frene yarim basmis beni ilgilendirmez. motosiklet arabadan daha kisa mesafede durur! zaten motorun hafifligini mazert gösterip 20m daha ileride durdugunu idda etmek son derece sacma. senin dedigin gibi olsa dünyanin en kisa fren mesafesi trenlerde olmasi gerekir - ne yazik ki onlarin fren mesafeleri kilometrelerle ölcülüyor ...
hiz sinirini asmana göz yumabilirler ancak yasalari cok kati uygulayacak olursak yaptigin kanunlara aykiri olacaktir. yolda belirtilen hiz siniri HER durum icin gecerli.
-
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
hoca, sen uydurmayi birak. motosiklet her zaman arabadan önce durur. usta sürücü acemi sürücü ayaklariyla da bunu saptirmaya gerek yok. bu tespitler ayni sartlarda sert fren yapildiginda varilan sonuclardir. yok arabayi kullanan ABSsi oldugu icin sonuna kadar frene asilmis ama motosikletci gözüne günes girdiginden frene yarim basmis beni ilgilendirmez. motosiklet arabadan daha kisa mesafede durur! zaten motorun hafifligini mazert gösterip 20m daha ileride durdugunu idda etmek son derece sacma. senin dedigin gibi olsa dünyanin en kisa fren mesafesi trenlerde olmasi gerekir - ne yazik ki onlarin fren mesafeleri kilometrelerle ölcülüyor ...
hiz sinirini asmana göz yumabilirler ancak yasalari cok kati uygulayacak olursak yaptigin kanunlara aykiri olacaktir. yolda belirtilen hiz siniri HER durum icin gecerli.
len koptum bu yazıya yaaa
alp_tunay; arkadaş haklı abi kusura bakma lütfen
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
sen daha gül zaten. bana vardigin sonucu acikla. eger hakli cikarsan makina mühendisligi diplomami yirtip atiyor ve isimden istifa ediyorum. ip ucu vereyim bari: sürtünme kuvvetinin denklemi ile basla ...
-
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
sen daha gül zaten. bana vardigin sonucu acikla. eger hakli cikarsan makina mühendisligi diplomami yirtip atiyor ve isimden istifa ediyorum. ip ucu vereyim bari: sürtünme kuvvetinin denklemi ile basla ...
Yok arkadaşım niye yırtıyon..Sakın....Sürtünme kuvvetinin denklemi sabit ortamlar için geçerli..Ölçüm yaptığın motorun lastikleri kalınsa ne olacak.?....Aıkşam akşam oturup onu mu hesaplayalım....Biz geçtik o yollardan zamanında çok hesapladık....İhtiyacı olan hesaplasın....
Ben anlamaya hazırım....Eğer yanlış biliyorsam bunu formüllerle diil gözümle görmem lazım....Kaldı ki yıllardır görüyorum.....Her iki aleti de uzun yıllar kullanmış biri olarak söylüyorum araba daha çabuk durur....
Dediğim gibi konu başlığı açalım herkes görüşünü yazsın....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay; abi neden ısrar ediyorsun Gel istersen bu hafta sonu arabayla gel deneyelim
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Ölçüm yaptığın motorun lastikleri kalınsa ne olacak.?
HIC BIRSEY ama en ufak birsey bile olmayacak! senin o cok gectigini idda ettigin yollarda sürtünme kuvveti ile sürtünme yüzeyine basan alan arasinda en ufak bir alakanin bile olmadigini görmüs olmaliydin.
genis lastik ile ince lastik ayni araca takildigi ve ayni lastik karisimindan üretildikleri sürece ayni sürtünme kuvvetini olustururlar. genis lastigin avantaji yüzeyindeki gerilmenin daha düsük olmasindan dolayi daha uzun süre kullanilabilinmesinde.
-
Prometheus adlı üyeden alıntı
alp_tunay; abi neden ısrar ediyorsun
Gel istersen bu hafta sonu arabayla gel deneyelim
Tamam Sen motorla duracaksın 150 ile bende arabamla.....
R3N adlı üyeden alıntı
abi şimdi benzer bir konuda köprüden atılan top mu yoksa insanmı yere daha hızlı çakılır var.. herkes insan diyecektir ama ikisi aynı zamanda çakılıyodu .. serbest düşüş kütleye bağlı olmadığı için ..
avcı abimiz taa viyanalardan mühendislik diploması ilen hesaplamıştır gibime geldi .. tartışmayalım gece gece
Al bi prof daha çıktı....Sivri bir şeyle geniş hacimli bir kütlenin düşme zamanları ve hızları aynımı sence?....
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
HIC BIRSEY ama en ufak birsey bile olmayacak! senin o cok gectigini idda ettigin yollarda sürtünme kuvveti ile sürtünme yüzeyine basan alan arasinda en ufak bir alakanin bile olmadigini görmüs olmaliydin.
genis lastik ile ince lastik ayni araca takildigi ve ayni lastik karisimindan üretildikleri sürece ayni sürtünme kuvvetini olustururlar. genis lastigin avantaji yüzeyindeki gerilmenin daha düsük olmasindan dolayi daha uzun süre kullanilabilinmesinde.
Bu kadar muhalefete iktidar dayanmaz....Birazda başkaları yazssın sonra yazıcam....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Pro anladığım kadarıyla bir konuyu bölmüşsünüz. Ama ne olduğunu anlamadım.
Konunun başına doğru düzgün bir açıklama koysaydın bari.
Anladığım kadarıyla iki arkadaş motor mu daha önce durur yoksa araba mı diye tartışırlarken konu buraya gelmiş.
Yanılıyormuyum?
Konu bir de çok teknik hale gelmiş.
Du bakaliiim neolcek....
-
Sürtünme kuvvetinin yüzeyle alakası yoktur önemli olan sürtünme katsayısı ve sürtünmeye uğrayan cismin ağırlığıdır. Buradan baktığımızda arabaya uygulanan sürtünme kuvveti daha fazladır. ŞAHSİ fikrim arabanın daha önce duracağı yönündedir. Neden derseniz arabada sert fren yapılsa bile denge diye bir sorunumuz olmadığı için ani fren yapılabilmektedir. Fakat motorda dengemizi sağlamak zorunda olduğumuz için o kadar sert fren yapamayız bu da fren mesafemizi etkiler. Ama şuda verdır motorlarda motor freni daha etkindir. Arabada gazı bıraksanız bile süratiniz fazla düşmez fakat motorda gazdan elinizi çektiğinizde yavaşlamanız daha hızlıdır. Belki bu sebeple motorun daha kısa sürede durabileceğini hesaplayabiliriz ama bunun en sağlıklısı sanırım denemekte
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
Aradaşlar, 160'dan 0 km hıza bir Veyron 3 saniyede iniyor, GSX-R 1000 5.5 saniyede. İsteyen Autocar'a baksın, aralık sayısı sanırım.
-
Kenya dan alıntı:
Sürtünme kuvvetinin yüzeyle alakası yoktur önemli olan sürtünme katsayısı ve sürtünmeye uğrayan cismin ağırlığıdır. Buradan baktığımızda arabaya uygulanan sürtünme kuvveti daha fazladır. ŞAHSİ fikrim arabanın daha önce duracağı yönündedir. Neden derseniz arabada sert fren yapılsa bile denge diye bir sorunumuz olmadığı için ani fren yapılabilmektedir. Fakat motorda dengemizi sağlamak zorunda olduğumuz için o kadar sert fren yapamayız bu da fren mesafemizi etkiler..
Bu kadar açıklama yeter mi...Buraya kadar harfiyen doğru.....Ama sonrası yanlış..Nedeni motosikletlerin gazdan elini bıraktığında durması motorun kompresyon oranına bağlı....Yani sürtünmeyle alakası yok....
Çok sevdiğim arkadaşım taknik verilerini söyledi....
Porsche 100 - 0 a 34-35 metrede durduğunu
Motosikletin 45+ Olduğunu bulmuş....
Bunlar teknik veriler....
Ben tamamen mantıksal ve kullanıcı olarak diyorum ki araba daha çabuk durur....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
http://www.ntvmsnbc.com/news/270340.asp
GSX-R bu testte en kötü frenajı olan araç
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)