Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Otomobil ve Motosikletlerin Durma Mesafesi

    REKLAM ALANI
  1. #101
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arada burada yazilanlari okuyup gülmemek elde degil...


    genel olarak karsilastirmalarinizdaki yanlislariniz:
    ABS ile donatilmis ve cok sert süspansiyona sahip bir arabanin durma mesafesini ABS sistemine sahip olmayan ve karsilastirildiginda daha yumusak ön süspansiyon ayari olan motosikletin durma mesafesi ile kiyasliyorsunuz. kaldi ki verilen tablo (cok iyi ve güzel olmasina ragmen) motosiklet ile arabayi karsilastirmak icin yapilmamis. öyle olsaydi sadece bir tane motosiklet ve bunca cilgin araba modeli olmazdi.
    benim buldugum en ise yarar karsilastirmada yeni Opel Astra ile bir yamaha (ancak yine ABSsiz) karsilastiriliyor. Astra ABS sayesinde 10.3m/s² ile yavaslayabilirken, Yamaha birkac deneme sonunda en iyi 9.7m/s² ile yavaslayabiliyor. Ancak dedigim gibi bu karsilastirma cok adil sayilmaz. Evet, motosiklet fren sirasinda daha zor kontrol ediliyor ama bahsettigimiz olay bu degil ...

    sizi bu tartismada tekrar yanliz birakiyorum ...

    İşin tecrübe konusu bir yana Tabloda verilen GSX R fren olarak en mükemmel model olduğu için baz alınmış.....Zaten çok motor çeşidi de yok arabalar kadar....

    Başında da söyledim arkadaşlar.....Tekrar söyleyim.....

    Trafikteki kazaların çoğu arabalardan daha çabuk hızlandıkları için onlardan daha çabuk durabileceğini sanan arkadaşlardan oluşuyor....

    Dikkat çekmek istediğim bu....İşte canlı örnek 3 - 4 mesaj önce falan Discordian adlı arkadaşımız yazmış....Ne demek istediğimi anlamışsınızdır umarım....

    Bu sitede üye olupta motoru olan (orta sınıf250 lik) arkadaşlardan hangisi abs fren sistemi olan arabalardan daha önce durur?....Kaldıki günümüzde ABS standart her araçta var....Ben dururum diyen göz göre göre yalan söyler....

    Koyun elinizi vicdanınıza yazın buraya.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı SaLToN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... (ivir zivir) ...
    "ABS özelliği olmayan bir aracı kullanın deneyimli ve dikkatli bir şoförün durma mesafesi, ABS'li aracın durma mesafesiyle aynıdır. ABS'ye güvenilerek trafikte hız sınırlarını zorlayan sürücüler hayal kırıklığına uğrayabiliyor" diye konuştu.
    ... (yine ivir zivir) ...
    salton hocam, okudugunu anliyor musun yoksa düsünmeyi okudugunu/duydugunu/anlatilani tam kavrayamayan bir muhabire mi birakiyorsun?

    ne demis sayin prof.? "deneyimli ve dikkatli soför"! demek istiyor ki, eger muhtesem bir soför isen frenini öyle ayarliyabilirsin ki ABS sisteminin yaptigi etkiyi elde edebilirsin. ama yine sayin prof demiyor ki "her sartta ABSli ve ABSsiz arac ayni durur". bilmem farkini anliyabiliyor musun...

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin tecrübe konusu bir yana Tabloda verilen GSX R fren olarak en mükemmel model olduğu için baz alınmış......
    tabii ya. baska nedeni de yoktu. zaten liste verilen arabalar birbirinde kelek de o yüzden 21 arabayi örnek verirken en mükemmel motosiklete bulduklarindan tek motor yetmis.

  3. #103
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle durur giriyor muyuz iddiaya
    Bu arkadaşımız motor bilgisi araştırmaları sayesinde yüksek olan bir arkadaşımız......

    Alıntı Discordian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben duruyorum valla genelde arabaların dibinden hızlı bir şekilde gittiğim için
    Sanırım bu arkadaşımız da yeni başlayan, çok şey bildiğini ve tecrübe kazandığını , Kazandığı tecrübenin kendine yeteceğini sanan bir arkadaş...

    Ama ikiside aynı düşünüyor....Buna şaşırıyorum....

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    salton hocam, okudugunu anliyor musun yoksa düsünmeyi okudugunu/duydugunu/anlatilani tam kavrayamayan bir muhabire mi birakiyorsun?

    ne demis sayin prof.? "deneyimli ve dikkatli soför"! demek istiyor ki, eger muhtesem bir soför isen frenini öyle ayarliyabilirsin ki ABS sisteminin yaptigi etkiyi elde edebilirsin. ama yine sayin prof demiyor ki "her sartta ABSli ve ABSsiz arac ayni durur". bilmem farkini anliyabiliyor musun...



    tabii ya. baska nedeni de yoktu. zaten liste verilen arabalar birbirinde kelek de o yüzden 21 arabayi örnek verirken en mükemmel motosiklete bulduklarindan tek motor yetmis.

    Hocam konuyu dallandırmaya gerek yok....

    Kendi motorunla 160 km den 0 a bir peugeot 206 GTI dan önce durabilirmisin dürüstçe cevap ver...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #104
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam konuyu dallandırmaya gerek yok....

    Kendi motorunla 160 km den 0 a bir peugeot 206 GTI dan önce durabilirmisin dürüstçe cevap ver...
    güle oynaya hemde! neden? cünkü benim ABSim var, onun ise yok!

    yok eger onunda ABSsi olsun diyorsan benim ön süspansiyonu degistirmek isterim. ondan sonra da yine ondan önce dururum. söz!

  5. #105
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güle oynaya hemde! neden? cünkü benim ABSim var, onun ise yok!

    yok eger onunda ABSsi olsun diyorsan benim ön süspansiyonu degistirmek isterim. ondan sonra da yine ondan önce dururum. söz!

    İşte bu kadar....Uzatmaya ne gerek var...Helal olsun diyerek alkışlıyorum....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #106
    AS150T19A - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul\Beykoz
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güle oynaya hemde! neden? cünkü benim ABSim var, onun ise yok!

    yok eger onunda ABSsi olsun diyorsan benim ön süspansiyonu degistirmek isterim. ondan sonra da yine ondan önce dururum. söz!
    inanamıyorum ya nasıl bunu idda edebilirisin.. peugeot 206 gti orta kaliteli spor bir otomobil ve 100-0 duruşu yaklaşık 40-41 mt. ayrıca ABS standart 206 gti'da..ABS olmayan spor arabamı war günümüzde..??..206 gti ve senin motorun 160-0 km duruşu yapsanız onun durdugu yerden sen yaklaşık 70 km ile falan geçersin heralde.. istedigin ön suspansiyonu koy bu imkansız. ama kendi saglığın açısından bunu dene 206 GTi olması şart değil 160 km olmasıda şart deil boş bi yolda bunu deneyin ama yolun sonunda duvar falan olmasın parçanı bulamazlar allah korusun..
    Aerials in the sky..

  7. #107
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    206 GTi'de ABS var.

    ...........................

  8. #108
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    evet. ben 205 ile karistirmistim....

    dedigim gibi adam gibi sert ön süspansiyon verin 206ci ben durmusken yanimdan gecer gider. tekrar söz veriyorum!

  9. #109
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    test yazıları vardı yol durumuna göre ABS fren sisteminin fren mesafesini kısalkttığıda oluyo uzattığıda ama asfalt kullanımda ABS fren mesafesinin olmayana göre daha az olduğu test edilmiş ..hatta manuel olarak devre dışı brakılabilen F650GS aynı yol şartlarında hem absli hemde abs siz denenmiş bozuk yol koşularında (mıcır, toprak ,ıslak zemin gibi) fren mesafesi uzarken kuru ve temiz satıhlarda kaydadeğer şekilde fren mesafesi kısalmış..

    ABS nin asıl amacı fren mesafesinden çok kontrolu kaybetmenizi engellediği için seçeneklerinizi arttırması ...

    diyelim belli bir hızda giderken öndeki araç aniden durdu veya başka bir şeye çarptı..yani sizin durmanız lazım .. abs yoksa asılacaksın ve kitleyeceksin tekerleri bundan sonra kontrol sende değil ..ama abs li sistemde asılacaksın motorun durmasa bile kontrollü olarak yavaşlayacak sana öndeki aracın sağına veya soluna girme imkanı tanıyacak tehlikeli bir şekilde dahi olsa öndeki araca çarpmadan motoru sokacak bir yer bulabileceksin ..

    işte bu sebepten araba daha az bir yolda dursa bile yani fren mesafesi az dahi olsa hacimi nedeniyle kaçış noktaları motor kadar çok olmadığı için daha zor durumlara düşecektir..

    fuarda istanbulda barbaros bulvarından inerken hafif hafif yağan yağmur yoldaki toz ve kum ve atık maddelerle çamurlaşıp oldukça kaygan bir satıh yaratmış ben birazda hatalı frenleme yapınca hemen motorun arkası kaymaya başladı .. freni biraz boşaltıp kontrolu aldım girdim öndeki i,kiaracın arasına ve durdum
    ..ama altımdaki araba olsaydı ..yazılmıştım öndeki araca
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  10. #110
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Arkadaşlar fren sistemlerini tartışmak biraz gereksiz olmuş.
    Tabii bu gereksiz şeyi ben de dahil yapmışız.
    Bir araç satın alırken fren sistemini de göz önüne alırız.
    Yapılan testlerde bir aracın fren mesafesi bir başka aracınkini tutmayabilir.
    Zaten firma ve teknoloji farklılıkları burada belirginleşiyor.
    İyi hızlanan, iyi frenaj yapan bir araç diğer şartlarımızı da sağlıyorsa tercih edeceğimiz bir araç haline geliyor.

    Bilinen şu ki;
    üretilen araçlar, o aracı en iyi şekilde durdurabilecek fren sistemleri ile donatılmaya çalışılıyor.
    Bunda her zaman başarılı olunamayabiliyor.

    Elin gevuru bu işleri bir standarda bağlamış.
    Diyor ki;
    eğer bir araç üreteceksen, ancak şu kadar hız yapabilir.
    Eğer senin ürettiğin araç bu hızı geçebilecek kabiliyette ise bu hızı sınırla yoksa satış izni vermem.
    Yine aynı şekilde fren standartları da belirtilmiş.
    Atıyorum;
    saatte 100km/h yapan araç en fazla 45 metre de duracak.
    Eğer bu mesafenin altına inemiyorsan yine satış izni vermem.

    Bu standartlar her türlü araç için ayrı ayrı belirtilmiş.

    Bu nedenle, otomobil,kamyon,motosiklet,otobüs gibi bahsettiğimiz araçlar belirlenen standartların altında ya da aynı duruş mesafelerine sahipler.
    Ya da öyle olmaları gerekiyor.

    Şimdi kamyonlar yük taşımak için üretildiklerine ve bu amaçla kullanılacaklarına göre fren mesafesi de yüklü oldukları zaman ölçülecektir.
    Bu nedenle kamyon yüklüyken duramaz gibi bir ifade komik olur.
    Kamyon yüklüyken tabii ki durur.
    Ama boşken durduğu mesafede durabilir mi? ya da bayır aşağı inerken aynı mesafe de mi durur? diye sorabiliriz.

    Demek istediğim şudur.
    Altımızdaki otomobil ya da motosikletler, kendi ağırlık ve özelliklerine göre belirli bir fren standartına sahipler.
    Küçük bir motosiklet ile büyük bir motosiklet,
    Hız içinyapılmış bir otomobil ile aile tipi bir otomobilin fren standartları aynı olmayacaktır.
    Biz iki ayrı marka otomobili bile aynı mesafede durduramayacakken, kalktık oto-moto kıyaslamasına girdik.

    Burada mesele şudur.
    Otomobilde ortam müsaitse köküne kadar frene abanabilirsiniz.
    Bu da doğal olarak durma mesafenizi etkiler.
    Ama motosiklette (ABS yoksa) bu mümkün değildir.
    Motosiklette frene asıldığınız anda başınıza gelecek en iyi şey kayıp düşmenizdir. Fakat genellikle takla atma ihtimaliniz daha yüksektir.
    Bu nedenle otomobil gibi kısa mesafede duramazsınız.
    Buna itiraz edecek bir motosiklet kullanıcısının ya hayatında hiç motosiklet kullanmamış olması ya da çok profesyonel olması gerekiyor.


    ABS tekerleklerin bloke olmasını önleyen bir sistemdir.
    Yani bu sistemde frene istediğiniz kadar sert basabilirsiniz.(Motosiklet dahil)
    Fakat bu sistem fren mesafesini kısaltmaz.
    Fren yaptığınızda tekerlekleriniz bloke olursa onu önler.
    Eğer blokaj gerçekleşmezse çalışmaz bile.
    Yani ABS doğrudan fren yaptıran bir sistem değildir.
    Fakat blokajı önlediğinden kaymayı da önleyecek ve daha az kayarak daha çabuk ve güvenli durmanızı da sağlayacaktır.
    Bu noktada frenaja etkisi var diyebiliriz.
    Ama ABS li bir araç daha önce durur diyemeyiz.

    Sonuç olarak saatte 300km/h yaparken standart mesafede duracak şekilde fren sistemi yapılmış bir araç, 150 km/h da aynı hıza sahip fakat daha düşük standartlı bir araca göre daha çabuk durabilir.
    Örneğin 150 km/h ile seyreden bir Ferrari'nin aynı hızdaki bir Renault Megan otomobilden çok daha önce duracağı aşikardır.
    Aynı şekilde bir Race motosikletin de bir başka motosikletten daha avantajlı olacağı bir gerçektir.
    Bu nedenle otomobilden önce durabilecek motosikletler olduğu gibi, duramayacak motosikletler de vardır.....

  11. #111
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html
    Motosiklet fren denemeleri (Tablo-2)
    Kuru asfalt üzerinde 5 denemenin ortalaması
    Tecrübeli kullanıcı - 96 km/saatte fren sıkıldı

    BMW
    ABS'siz model: 46.63m
    Tam ABS kontrollü: 49.38m
    ABS kapatılmış: 47.24m



    Oysa herhangi bir araba mesela VW Passat: 100km/saat - 0km/saat mesafesi 38-39 m cıvarındadır.

    Sonuç:
    Motor her şartta daha uzun mesafede durur.
    ABS ile yapılan frenlemede, kuru asfaltta tecrübeli bir motor kullanıcısın sıkacağı frenden daha uzun mesafede fren sıkılmasına yol açar. Ancak fren sırasında sağa sola kaçmaya yardım eder.

  12. #112
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    MrCool teşekkürler.
    Çok iyi bir döküman bulmuşsun.
    Bir de bunun otomobiller için olanını bulabilirsek daha rahat karşılaştırma yapabiliriz sanıyorum....

  13. #113
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    evet, gercekten güzel bir kaynak.

    ancak unutmayin, 1999 yilindan olan karsilastirma. o zamandan bu zamana ABS sisteminde gelismeler oldu.

    motosikletlerde 2004 yilinda "Motorradfahrer" ve "Tourenfahrer" dergilerinin (almanca) 12 ABSli motosiklet ile yaptigi testlerde fren ivmeleri 8.1m/s² ile 9.65m/s² arasinda degisirken bir yil sonra ADAC'nin (almanya otomobil kulübü) 6 ABSli motosikletle testlerde yeni ABS sistemleri sayesinde ölcümlerde fren ivmeleri 8.91m/s² ile 10.04m/s²'ye cikmis! yani bir yil icinde sensörlerin iyilesmesi ivir zivir sayesinde 10% kadar iyilesti.

    almanca bilenler icin: http://www.ftm.mw.tum.de/zubehoer/pd...ehenberger.pdf (7 sayfanin ortalarinda) (... tum.de'nin neyin nesil oldugunu merak edenler icin: technische universität münchen ---> münih teknik üniversitesi)


6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)