Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kazalar HAKKINDA

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Arkadaslar dün bir motorcu abimizi daha kaybettik. Tüm motosiklet camiasının başı sağolsun. İnşallah bu kazalar artık yaşanmaz. Kazanın ne zaman nasıl olacağını kimse tahmin edemiyor. Eminim motosiklet kazası geçirenlerin önemli kısmı tecrübeli ve profesyoneldir. Mesela düşük cc motosikletler başlangıç motoru olarak görülüyor. Büyük hacim ölüm riski demek evet doğru ama benim yaşı benden epey büyük bir makina mühendisi arkadasım hayatında hiç motor kullanmamışken 2000 yılında gidip Er-5 almıştı 1-2 kere düştü küçük sıyrıklarla atlattı ve 3 yılda 30.000km geçti ki bu kadar km yi bu kadar zamanda yapan çok az motorcu vardır (kuryeler dışında). Bu tecrübesizliğe ve bu kadar kısa zamanda katedilen uzun yola rağmen hiçbir kaza atlatmamış. Ama şimdi bir motosikletçi evden çıksa sokak başında geçireceği kaza ile hayatını kaybedebilir yada buna benzer basit bir şekilde. Bu şu demek kaza yapma riski %99, yapmama riski gene %99 gibi bişey. Ama motosikletin verdiği ulaşım zevkini başka hiçbirşey vermiyor acaba bu riski almaya değermi diye çok düşündüğüm oluyor. Ülkemizde araba kazasının olmadığı bir haber bülteni yok diyebilirim sürekli ölüm haberleri oluyor. Ama bunlara biz tanık olmuyoruz belki aksam eve gelirken geçtiğimiz yolda biz geçmeden 1 saat önce ölümlü kaza yaşandı ama cesetler ve hurda kaldırılıyor yol temizleniyor ve hayat kaldığı yerden devam ediyor. Evet otomobil kazaları çok ama otomobil sayısı motosiklet sayısından çok çok fazla ki buda oranlandığı zaman motosiklet kazası araba kazasından azdır diyemeyiz. Ne dersiniz kaderde ne varsa o olur diyip bu düşünceleri akıldan atmak mı lazım. yoksa evet motosiklet tehlikelidir biniyosam ölme ve sakat kalma riskini peşinen kabul ediyorum demek mi lazım. Bu konudaki düşünceleriniz nedir.
    halilom bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    valla, kaza her zaman her yerde ve her arac ile olur. dikkat etmek disinda cok yapilabilecek birsey yok. ben bir hata yapmasam bile baskasinin hatasi beni öldürebilir. o yüzden cok fazla takmiyorum ...

    bir iki ilginc bilgi/düsünce/gözlem aktarayim:

    avusturyada her yil kaza istatistikleri yapilir. motorsiklet kazalari icin yapilanlar bir hayli ilginc. motorsiklet kazalarin %70'inde kazaya ikinci bir arac karismiyor. yani motorsikletci bombos yolda kendi hatasindan dolayi kaza geciriyor.

    motorsiklet kullanirken iki seyi COK IYI ögrenmek ve sürekli calismak lazim: dogru fren yapmayi ve dogru viraj almayi. ölümlü kazalarin cogunda bunlardan biri hatali yapilmis oluyor.

    bence sehir icindeki araba ve motorsiklet arasinda kazalarin cogu araba sürücüsü motorsikletin bir hareketine hazirlikli olmadigi veya düsünemedigi icin gerceklesiyor. yani motorsiklet arabanin yapamiyacagi birsey yaptigindan araba motorsikleti gec görüp carpiyor. bu hareketlerden bazilari: süratli hizlanma, duran veya yavas giden arabalarin arasindan gecme, kuvvetli fren ve seri serit degistirmeler. tecrübelerime göre motorsiklet kullanmayan soför arabasiyla sadece baska arabalar ve kamyonlarin yapabilecegi ve olabilecegi durumlari göz önünde bulunduryor. o yüzden de serit degistirirken ücüncü sirada kalkan ve makas ata ata 2 saniyede yanina gelmis olabilecek motorsikleti düsünemiyor.

    uzun lafin kisasi.motorsikletini, kendini ve icinde bulundugun trafigi bildigin sürece nisbeten rahat olabilirsin. türkiye daha hala motorsikletliye alisamadi ama yavas yavas durum iyilesiyor. bunu her zaman dikkate almak zorundayiz....

    kazasiz belasiz keyifli yolculuklar diliyorum!

  3. #3
    Bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    atlar,motosikletler,oyuncaklar
    asiri hizlardan kacınalım yola ve yerine gore gaza basalım. motorumuzun performansını ara yollarda degil araclar icin ayrılmıs otobanlarda deniyelim.
    Tabi en onemlisi sansli olmayı umalım
    bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir

  4. #4
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    bana göre motosiklet cok riskli bir araçtır nedeni ise cok fazla dikkat isteyen denge gerektiren fizyolojik beceri isteyen bir araç olması ayrıca diğer en önemli risklerinden biriside büyük-kalabalık ve motosikleti tanımayan daha doğrusu araba kullanmayı bilmeyip varolan kurallara değilde kendi kurallarını koyup hareket eden bencil karşısındaki insanlara cevresine önem vermeyen saygı göstermeyen bir toplumda motosiklet kullanıyosan otoyol kaliten düşükse (sol şeritte hayvan ölüleri,lastik,hal kamyonlarından düşen kasalar,çukurlar,çatlaklar,kaymak asfalt,su birikintisi,yağ birikintisi vs...) ayrıca hiç birimiz kusursuz deiliz birgün hepimiz düşebiliriz riskinide ele alırsak çoook riski var. fakat hepimiz göze almışız demekki ve düşmemek için elimizden geleni yapmamız gerektiğinin farkındayız burda ağır basan motosikleti sevmemiz... eğer tersi olsaydı motora binmezdik. bence 1 şey daha var yapmamız gereken
    ve yavaş yavaşta oluyo galiba; insanları motosiklete teşvik etmek, motoru ve motorcuyu tanıtmak-farkettirmek, insanları özendirmek çoğalmak, bilgimizi ve sevgimizi paylaşmak (onlar dikkat etmiyosa biz onların yerinede dikkat edip daha fazla kan kaybetmeden toplumu bilinçlendirelim) lütfen!
    acayüp bunu beğendi.

  5. #5
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Deprem öldürmez bina öldürür derler. Kaza olası bişey ve her zaman oluyor. Bizim binamızda tabiki trafik. Trafikte sadece biz yokuz başka araçlar da var. Eğer biz üzerimize düşenleri hakkıyla yerine getirirsek binada yaşama şansımızda artar. Ama ne kadar sağlam olursa olsun binanın da yıkılma rsiki vardır. Siz sakin sakin gidersiniz de arkadan gelir biri çarpar. Biz kaskımızı, montumuzu, eldivenlerimizi, dizliklerimizi , botlarımızı giyelim; motorumuzu olması gerektiği gibi kullanalım, her an dikkatli olalım gerisini de tevekkül edip Allah'a bırakalım. Zaten yapcak başka şey de kalmıyor. Risk ortada ama o riski nasıl en aza indirgeriz bu da ortada. Geriye insanın tercihleri kalıyor. Ya risk almadan sevdasından vazgeçiyor ( insan bu fikirlerine her zaman saygılıyız ) ya da bizim gibi atlıyor motorun üstüne kullanıyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun kaza bela vermesin
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  6. #6
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Biz ne kadar dikkatli olursak olalım karsıdaki sürücüler anlayışşlı olmassa her zaman yeni kazalar olacaktırr
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  7. #7
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Ortalık sürücülükle alakası bile olmayan adamlarla dolu
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  8. #8
    halilom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Kuba XR 125
    ah be kardeşim..

  9. #9
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Kaza enteresan bi olay, güvenli sürüş diye bişey olduğuna çok inanmıyorum, evet eğitimlerde herşey çok güzel anlatılıyor, hayatta kalmamızı sağlıyor fakat herşey o şekilde gelişmeyebiliyor, yapacağınız her yolun tecrübesi farklı, trafikte hız ve kaza ilişkisine değinirsek, en uysal gittiğin yolda bile seni bulabilirken, en deli girdiğin virajdan canlı çıkabilmeni de sağlıyor, burda bize iki konu sıkıntı, kendi hatalarımızdan dolayı başımıza bir iş gelmesinden çok, karşı tarafın öküzlüğünden canımızın yanması söz konusu, binilen aracın cinsine bakmadan her an bizi bulabilir, bir de olayın ters mantık ilişkisi var, kafa kafaya çarpışan iki otomobilin birinden sağ çıkamazken belki motosikletle kaputtan sekip hayatta kalabilicez. felçle sonuçlanan otomobil kazasını da biliyoruz ki başa gelebiliyor, orana vurursan ihtimalleri düşürmek bizim elimizde fakat yine garantisi yok, hayatta neyin garantisi var arkadaş? yaşama o zaman saksı gibi ev gezmelerine git derler adama.
    Absürt işler yapıp 1000lik motorla başlama, apaçilik yapıp kıçı başı ayrı oynatma, yani bazı şeylere davetiye çıkarma yeterli bu.

    Bunların dışında esas konu, korkularımızla yaşamak yerine ondan keyif almaya bakıyoruz, tabiki burdaki herkes olabilecek en kötü ihtimalleri aklına getiriyordur, ben şahsen sadece keyif almaya bakıyorum, hiç bişeyi ertelemeden yaşamak dururken bi odada tıkılıp kalamam, insanın içinde olacak olan bişey riskleri almak ve karşılığında evet bu riske değer ulan demek.

    Kısacası motor candır, kaza yapsanız bile, ki çoğu motorcu asfaltın tadına bakmıştır, siz onu değil, o sizi bırakana kadar sürmeye devam edin arkadaşlar, bu bizim en büyük vazgeçilmez tutkumuz
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  10. #10

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    Motosiklet veya otomobil kullanirken tecrube,bilgi falan hersey onemli ama onemli olan ikisey daha var, birincisi elinde olmayan sebepler,(durup dururken kamyonun sizin seridinize girmesi gibi) ikincisi vede en onemli seylerden bi tanesi kabiliyet.herkeste kabiliyet denen sey ayni oranda olmuyor..ongorulemez seyler karsisinda ortaya konan refleks sizi hayatta tutuyorsa kabiliyet burada devreye giriyor..

    Rahmetli bilginozi kardesimiz aslinda dogru seylerden bahsediyor yaptigi tespitler dogru..buyuk cc motosiklet alip bu isin altindan kalkanda vardir..bu isin altindan kalkamayanda vardir..hepsi elimizde olmayan sebepler ve kabiliyetlerimizle alakali..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Çok değer verdiğim doktor bir yakınım bana şunu söyledi "abi, büyük kaza zaten ömürde bir ya da iki kez başa gelir. O anda araba içinde olmak daha iyi değil mi?

    Haklıydı. Bir sene önce arabada kaza geçirdik. 90'la giderken otoyolun ortasına birden bire çıkan bir kamyona çarptık. Yüzde yüz o suçluydu. Hava yastıkları açıldı, araba pert oldu, ama bize birşey olmadı (2-3 gün boyun ağrısı, omuz hizasında emniyet kemeri izi, vs.) O anda motorsiklette olsaydım vay halime.

    Kendimizi kandırmayalım. Motorsiklet sürmek, araba sürmeye göre 20 ila 35 kat daha tehlikeli. Kazaya karışma ihtimali de fazla, kaza olduğunda ağır yara ve ölümle sonuçlanma ihtimali de daha fazla, kat kat hemde de. Hepimiz motorsiklet kullanarak ciddi risk alıyoruz. Özellikle büyük şehirde, gece, trafikte, yağış esnasında, cahil sürücülerle, kötü ekipmanla, ABS'siz motorsikletle, ve kötü yollarda kullananlar daha da fazla risk alıyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)