baris abi herhalde bu yontemi bilmiyosun.
tubeless lastik patlarsa bir tornavida ve bir vida.hava kaciran yeri bul ve delige vidayi sik ve en yakin tamirciye yavas yavas git.
o vida ordan cikar demeyin,moldovada gecen sene arkadasimin arabasi ile uzun yoldan gelirken lastik inmeye basladi.gomdum civiyi icine ve eve kadar geldik
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
valla 3-4 kere ön sayısını hatırlamadığım kadarda arka teker patlattım değişik motosikletlerimde.Ön kolay toparlamasıda tamiride; ama arka teker biçimsiz yerde kaza bile yaptırabilir; bide arka tekeri sökmesi ölüm valla...
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
benim bir kaç kez başıma geldi.hatta bir keresinde bayır aşağı inerken patlamıştı.80 km hızla gidiyordum.arka lastikti vede lastiklerim tubless değildi.bir süre farketmeden gitmişim.sonra tabi iç lastik balon gibi olmuştu.iç lastiği değiştirmek zorunda kalmıştım.süspansiyon sistemini durumu ve aracın üstündeki yükün lastik patlamasına sebep olan unusurlardan biri olduğunu deneyimlerime dayanarak söylüyorum...oke...
:bounce:[B][I][COLOR="Navy"]Sür ya da öl ...[/COLOR][/I][/B]:cat:
benim başıma bir kaç kez geldi. allah şükür mazallah ön teker patlamadı ama arkanın elinden çok çektim. köye gidiyorum yollar yeni asfalt yapılıyor sözde asfalt hepsi mıcırdan mütahit işi işte arkamda babam süratim 70-80 km/h arası birde baktım arka sağa sola titriyor. hiç fren yapmadan sadece vitesle aracı yavaşlattım ve durdum birde ne göreyim mıcır arka lastiği yırtmış ve iç lastiğede zarar vermiş ondan dolayıda teker patlamış.neyse temmuzun sıcağında babamla ben motordan inip başladım 5-6 km motoru itmeye yanımda alet edavat da yok köyde idareten yaptım ancak şehre giderken tekrar patladı o gün benim için tam bir rezillikti
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
Diğer topiklerde lastik tamır spreyinden yanınızda bir tane bulundurmanızda fayda vardır deniyordu. Aldım motora 1 tane koydum. Lastikleri değiştirdiğimden arka lastik nesaıl değişiyor gördüm. Yolda lastiği sökmeyi unutmak lazım. Cok zor bir olay. Diyelim söktük nasıl takacağız. Anca araba cağırtıp yoldan motorcuya gidip lastiği söktürüp tamir ettirmek lazım. Birde yakın bir lastikciye gidebiliyorsak dışardan fitil sokuyorlar. Motor 215 kg scoter nereye iteceksin. Bir tane sprey muhakkak bulundurun.
Onuda patlak lastik sibobu yukarı gelecek şekilde montajı yapıp yarıya kadar spreyi lastiğin içine boşaltacağız. Sonra hemen yürüyrceğizki lastiğin içine yayılsın sıvı. Ama lastiğin kımyasınada zarar veriyormuş.
Bir elham,
Üç gulhü okumak en iyisi.
Yok bunlara zamanın yoksa salavat getirecen.
Baktın ona da zaman yok,destur deyip ve de Allah'a sığınıp başında kask bile olsa başını korumaya çalışarak kendini atacaksın motordan.(Aman dikkat arkadan son sürat domates yüklü hal kamyonu geliyor.)
ahanda ..çtık arkadaşlar nasıl biri bu elint yaa korkmalımıyım
ben de kısa bir araştırma sonunda bu lastiğe turnike dendiğini öğrendim. yalnız demiş olduğum gibi işlemin adı da turnike, o konuda yanılmıyormuşum yani ;)
biraz konu dışı oldu ama birşeyler öğrenmiş olduk işte
Hızlı yaşa, dikkatli olursan genç falan ölmezsin korkma! :bounce:
arkadaşım nasılsın çoluk çocuk nasıl . sen nerde ikamet ediyordun versene bi adresi.çoktandır göremedik seni özlettin kendi yawww.bi geliyim konuşalım sohpet edelim dimi
alp_tunay
araştırmalarından dolayı çok sagol istersen arkadaşa yapacagım dostça ziyarete sende katıl bizi görünce nekadar sevinecek kim bilir
vay be benim yüzümden konu nerelere gelmiş yahu ?................................................. .
arkadaşla beraber uludaga gitmiştim ramazanda akşam yola çıkmıştıkki istanbuldan ünraniye tarafında lastik patladı saat 11 di ve elimizde lastigi sökecek büyük anahtar yoktu hemen tamirciye yanaşıp orda tekeri söktük motor 150 zat arka teker patlamıştı ve hiç sökmedigimiz halde söktük ve araba lastikcisine yaptırdım oda lastik yarılmış kocaman parçayı yama yaptı,tabi bizde uludaga dogru devam ettim gelirken gene patladı ve bu sefer yaptıramadık,patlak halde gelirken bu sefer kayışı koptu bende benim motorla 151 rs ile patlak lastikli 150 zat ı istanbula kadar çektim,allah kimsenin başına vermesin öyle bi olayı üzülmedik,çile çektik ve birazda macera oldu bizim için,ama istanbula vardıgımızda lastikte hayır kalmamıştıki yeni lastik almak zorunda kaldı,tabi 150 km ye nasıl dayansın patlak lastik,bi kaçtane de foto:
98 Beygir.....
Patlamaktan kasıt çivi girmesi vs ise zamanla motorun gitmemesinden ve yalpalamasından anlaşılıyor. Benim arka lastiye büyükçene bir çivi girmişti motor gitmiyor ve yalpalıyordu biraz. Başlarda anlayamadım ama sonradan aklıma geldi ve baktığımda lastik inikti. Gidip fitil yaptırmıştım 5 mlyona halloldu. Fitilli lastikle 4000 km dir geziniyorum herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Ama yarılırsa Bismillahirrahmanirrahim diyerek dua etmeye başlayabilirsin. Yapabilecek pekte birşey yok diye düşünüyorum. Hızın düşükse fazla sorun olmaz. Ama Süratin fazlaysa
Okan ACAR
Tamam orasını anladık ama, diyelim ki telefonun çekmediği bir yerdesin ve gecenin bir yarısı..Ne yapacaksın, her zaman her yerde kendi başının çaresine bakmayı öğrenmelisin bence..Bu honda da olsa, hiç kimseye ve hiç birşeye güvenerek yaşamamak lazım..
Yani en azından ben sadece kendime güvenmeyi öğrendim sende öyle yap
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
gelin arkadaşlar gelin beşiktaş'tayım, ağırlarım sizi hem turnikenin de uygulamasını yaparız, bilgileri pekiştiririz
yalnız var ya sizin yüzünüzden hemşirelere gıcık olmaya başladım, hepsi bana karşı
neyse, asıl konumuza gelirsek, forumun bir köşesinde tam da gereken bilgiyi bulduğumu düşünüyorum.
skullhunter'ın "yol stratejileri" başlıklı yazısından alıntıdır:
"Lastik Patlaması :
Modern, iç lastiksiz (şambrelsiz) lastiklerde, lastik patlamaları enderdir ama yine de meydana gelebilir. Bunun en büyük sebebi lastik basınçlarının çok düşük olmasıdır. Lastikleri sık sık kontrol edin ve üreticinin tavsiyeleri doğrultusunda şişik tutun.
Eğer bir patlak oluşursa, elcikleri sıkıca tutun, ama oluşan titreme ya da zikzakları düzeltmekle uğraşmayın. Hızınız yavaş ve kontrol altında oluncaya kadar vites düşürmekten ve frenlemeden kaçının. Eğer trafik izin verirse, kademeli bir şekilde yavaşlayın ve yolun kenarına doğru hareket edin. Eğer fren gerekliyse, sağlam lastikteki freni kullanın. Kötü durumdaki tekerleğin frenini kullanırsanız, lastik canttan ayrılabilir ve bu kontrol kaybıyla sonuçlanabilir. Bütünleşik fren sisteminlerinin "sadece arka fren"in kullanımına ve bağlı fren sistemlerinin tek fren kullanımına izin vermediğini unutmayın. Bu iki sistemden biriyle donatılmış motosikletlerde "sadece sağlam tekerlek" ile fren yapmak mümkün olmayabilir ve böyle bir durumda fren mümkün olduğunca hafif yapılmalıdır."
Hızlı yaşa, dikkatli olursan genç falan ölmezsin korkma! :bounce:
2 defa basıma geldı 2 sındede arka teker patladı ve kendı atolyeme kadar ittirdim
Söyledim söyledim arkadaşın Ybr si ile başımıza geldi, sürdük lastikçiye kadar
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
süratliysen nalları dikersin cok basit ahehahea
[B]All this pain is an illusion[/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)