Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeri üreticiler için model önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    Türkiye de üretim yapan bir çok marka var en bilinenlerden Kanuni Ramzey ve Mondial bu firmalar biz kullanıcıların beğenisi için motor üretiyorlar. yani biz beğenmiyorsak sonuçta o modeli almayıp üretiminin durmasına neden oluyoruz. her bir modelin uzun bir süreçten geçtiğini düşünürsek boş yere zaman ve kaynak harcanmasının önüne geçilir ve motor üreticileri için müşteri beklentileri sağlandığı için markanın o modeli daha çok satılıp yeni modeller için dayanak oluşturur.
    kişisel düşüncem firmanın kar etmesi için maliyeti düşürmesi gerekir. maliyetin düşmesi için aynı maldan çok fazla üretiminin yapılması önemli bir konudur.
    ortalama bütçeye sahip kullanıcıların satın alması için modelin 125 - 200 cc arasında olması gerkir. Türkiye yol şartları düşünüldüğünde Enduro ile Turing motor arası bir model çok satılabilir. düşüncesindeyim.
    ikinci bir model ise scooter modelleri. genel olarak baktığımız zaman şasi aynı fakat dış giydirme farklı oluyor. o nedenle scooter için model değişikliği yapılması diğer modellere göre daha kolay.
    bu konuyu biraz daha derleyip toparlarsak iyi bir kaç model çıkacağı düşüncesindeyim.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Serpico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    07
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Tuğrul kardeş Güzel bir konuu ele almışsın...
    Yerli üretimin artması için sadece kullanıcılarının da artması yetmiyor. Ben 07liyim ve Antalya Türkiye de trafiğe kayıtlı motorsiklet sayısı bakımından uzak ara birinci sırada ve bunu yıllardır kimseye kaptırmıyor...

    yerli üreticilerden Kanuni Türkiye de Fabrika açarken, Ramzey üretimini çine kaydırıyor. önemli olan nerde yapıldığından çok Türk Markası yartmak diyorsan; bunun en büyük sebebi siyasilerdir.
    Sistem olarak ithalata önem veren ve yabancı malların vergilerini sıfır(!) düzeyine çekip Yerli üreticilere kan kustaran bu çürük beyinliler gibileri olduğu sürece Türkiye de bütün sektörler yavaş yavaş ölmeye (yabancılara satılmaya) mahkumdur.
    bizim gibi motorsikletseverler de daha fazla para harcamak ve maalesef yabancı mallara yönelmek zorundadır...

    motorsiklet fedarasyonu ve bu işin distrübitörlüğünü yapan işletmelerin de önderliğinde yeni markalar yaratılmalıdır...

    şahsen, kanuninin scooter portföyünü beğenmiyorum: aynı özelliklerde onlarca scooter... daha yeni yeni diğer styl'lere yöneliyorlar ve 250 den büyük cclere de artık geçmesi gerekmektedir.
    püf nokta: Kanuni motorsiklet sektöründe henüz yabancılarla boy ölçüşecek kadar deneyim kazanamadı...
    İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........

  3. #3
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    bu firmalar bilindigi gibi motosikletleri Çin'den ihtal ediyor. ve biz bir modeli begenmezsek ve diyelimki çok iyi ornagize olduk firmayada sesimizi duyurduk . ve firmada o motosikleti artık türkiyeye getirmedi. bunun yerine yapabilecegi tek şey yine çinden başka bir motosiklet ihtal etmek olur. sonuç olarak bu firmalar ithal ediyor kendileri üretmiyor. farın şeklini degişmiş belki grenajın tasarımı degişmiş başka bir model getircek ama sonuç;
    saglamlık derecesi yine aynı olcak görünüm degişsede içi aynı yine bildigimiz çinli olcak.
    sadece görünümünün biraz degişmesi için böyle bir organizasyonu gereksiz buluyorum.

  4. #4

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    bu yeni fonun çıkmasına bir kaç yerli firma neden oldu diye aklımda kalmış
    eğer fonun çıkmasına neden olan firmalar üretim adı altında yine çinden parça getirip ya da çinden toplanmış motoru hülle ile iç piyasaya yerli üretim malı gibi getireceklerse bu kanun ve kural uygulayıcısının denetlemesi gerekir.
    aynı zamanda hükümetin üreticilere üretim yapmalarını sağlayacak düzenlemeleri getirip kontrolünü yapmaları gerekir.
    Türkiye teşvikleri almak için dört duvar gösterilip sonra fabrika zarar ediyor diyip kapanan çok şirket gördü ve birileri buna göz yumdu.
    zararın neresinden dönersek kardır diye düşünüyorum.
    yerli üreticilerin sadece kendilerinin parçaları üretmesi yerine çevresinde bulunan küçük şirketler ile temasa geçip üretim için gerekli parçaların temini sağlanabilir ve ekonominin büyümesi sağlanır.
    neredeyse sıfır hata ile üretim yapan CNC torna ve freze tezgahları artık Türkiyede bulunmakta bu makina parkının kullanılması gerekir. Atıl durumda bulunan potansiyeli kullanmadığımız zaman ekonomik olarak küçülmeye mahkum bir millet olacağız.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  5. #5

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Bilgi ve paylaşımın için teşekkürler...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    ramzey ve mondial in yerli üretim yaptığı konusunda emin miyiz ?

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    @R3N ikisininde montaj kapasitesi olan üretim bantları var. ve ramzey moped üreticisi. web adresinde üretimini ihraç ettiğini beyan ediyor
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @R3N ikisininde montaj kapasitesi olan üretim bantları var. ve ramzey moped üreticisi. web adresinde üretimini ihraç ettiğini beyan ediyor
    cevap için teşekkür ederim , yalnız sanırım ikisinde de üretim montaj üzerine , yani kanuni gibi bir üretim tesisi değil bir montaj tesisleri var.. yanılıyorsam özür dilerim ancak, eğer üretim sadece montaj üzerine ise hammadde ve yarı mamül ithal olacağı için yerli üretim ne kadar olduğu tartışılır, öyle değil mi? konu hakkında kesin bilgim yok fikir alışverişinde bulunuyoruz

  9. #9

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    üretim illaki kendi fabrikalarının içinde olması gibi bir durum yok.
    çevresindeki firmalar ile temasa geçtiklerinde istedikleri özellikte parça çıkacak ve montaj hattından çıkacaktır. yani iş helva yapmaya kaldı
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    helva güzel benzetme olmuş

  11. #11
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    ya arkadaş lar motor a zam gelmiş diyor her taraf ta çok üzüldüm.

  12. #12
    H o R o Z - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda vfr 800
    halbuki bu konuya destek olunsa,Türkiye'nin en büyük sorunlarından biri olan trafik sorunu bir nebze çözülmüş olur.1 taşla 2kuş.......;hem ekonomiye katkı,hemde trafiğe........
    Her horoz kendi çöplüğünde,Denizli Horozu ise,her çöplükte öter......

  13. #13
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    Ne istiyorum biliyomusunuz %100 her parçası türk ustalarının elinden geçmiş parçalardan oluşan bir motosiklet sadece bu... arabayı beceremedik bari bunu becerseler ama parçayı yurtdışından ithal edip burda montajlamak değil ülke içerisinde yapılsın bunu yapmak çok zor olmasa gerek sadece firmalar kolaya alışmış gidiyo 1 konteyner alıp geri dönüyo
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]

  14. #14

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    insanlar 200 km gibi şehir dışı gezileri yapmak istiyorlar. bunun için yaklaşık olarak 150 - 200 cc arası sarsıntısız çalışan. arka amortisörlerin havalı olduğu bir model konfor olarak iyi olur. sıkıştırma oranı 9:1 olan yaklaşık 5000 devirde azami torka ulaşan 0 000 devir gibi azami beygir gücünü verecek bir motor. hem uzun ömürlü olur hemde yakıt konusunda tutumlu olur.
    belki bu model için cup motorlar gibi yarı otomatik vites geçişleri olursa sıkışık trafikte kullanım olarak rahat olur
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  15. #15
    derwish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    patagonya
    Motosikleti
    scooter
    %110 türk yapımı bir arabamız var(mış) anadol değil
    celal pir NTV de göstermese onu da bilmiyordum ya neyse
    bu araba yapılırken benzin deposunda ki şamandıra ayarı tam olmamış kortejde araba benzini bitip durmuş. mühendisleri yerin dibine sokmuşlar (bunu anlatan mühendis ağlıyordu). bu konuyu bilenleriniz vardır belki daha detaylı anlatmak isteyen olabilir.

    bunu neden yazdım. arkadaşlar kendimizi kandırmayalım, üreticinin önünde çok büyük iki engel var; 1. para kazanma hırsı, açgözlülük 2. devletin vergi sistemi.
    hadi idealist birisi çıktı yatırım yapacağını belirtti iyi bir kadro kurdu vs.
    bu adam vergi+enerji+hammadde vb. konulardan zaten sahaya 3-0 yenik çıkıyor.
    dikkatinizi çekmiyor mu arkadaşlar memleketimizde istihdam için bir yatırım yok.
    istemezmiyiz sanki altımızda adam gibi %100 türk motoru gezinmeyi, hangi türk istemez....
    yurtdışından yatırım çekelim diye memleketimi parselleyip satanlara ithaf edililir... (bakınız PETROL YASASI )

  16. #16
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    %100 Türk motoru diye bişey olasına gerek yok. Sonuçta bir firma ürününü üretirken bazı parçaları kendi üretir bazı parçaları dışarıya yaptırır bazılarına hazır olarak dışardan alabilir. Bu yaptığı üretim montajdır imalat değildir demek değil. Daha iyi anlaşılması için otomobilden örnek vereyim. A firması otomobil üreteceği zaman bu model tamamen bana ait olsun diye cam fabrikası kablo fabrikası yada far ampulü fabrikası kurmuyor. Hatta dünyada motor kayışı üreten 3-4 firma var herkes oradan alıyor. Aynı şekilde motor bloğunuda dışarıda döktürebilirsiniz böylece dökümhane kurmanıza gerek kalmaz. Ben konyada yaşıyorum Avrupadaki birçok otomobilin sübapları, pistonları, sekmanları, krank ve eksantrik milleri burdan gönderiliyor. Bu durumda Mercedes otomobil üretemeyip montaj mı yapıyor sadece? Böyle bir anlayış doğru değildir. Önemli olan tasarımın mühendisliğinin ve üretimin Türk emeğiyle olmasıdır.
    Yerli motosiklet üreticileri bence pazarda şu anki vergi oranlarına bakarak 250-650 cc arasındaki kategorlerde üretim yapmalılar. Çünkü pazarın küçük hacimli kısmı çinlilere büyük hacimli kısmı Japaon ve Avrupalılara gidiyor orta sınıftaki boşluğu doldurabilirler diye düşünüyorum.

  17. #17
    eroldayı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Turgutlu/Ama Malatyalı
    Motosikleti
    Yoktur
    Alıntı derwish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %110 türk yapımı bir arabamız var(mış) anadol değil
    celal pir NTV de göstermese onu da bilmiyordum ya neyse
    bu araba yapılırken benzin deposunda ki şamandıra ayarı tam olmamış kortejde araba benzini bitip durmuş. mühendisleri yerin dibine sokmuşlar (bunu anlatan mühendis ağlıyordu). bu konuyu bilenleriniz vardır belki daha detaylı anlatmak isteyen olabilir.

    bunu neden yazdım. arkadaşlar kendimizi kandırmayalım, üreticinin önünde çok büyük iki engel var; 1. para kazanma hırsı, açgözlülük 2. devletin vergi sistemi.
    hadi idealist birisi çıktı yatırım yapacağını belirtti iyi bir kadro kurdu vs.
    bu adam vergi+enerji+hammadde vb. konulardan zaten sahaya 3-0 yenik çıkıyor.
    dikkatinizi çekmiyor mu arkadaşlar memleketimizde istihdam için bir yatırım yok.
    istemezmiyiz sanki altımızda adam gibi %100 türk motoru gezinmeyi, hangi türk istemez....
    yurtdışından yatırım çekelim diye memleketimi parselleyip satanlara ithaf edililir... (bakınız PETROL YASASI )
    üstad özetlemişsin sadece şunu belirteyim bende opel var sağ bilya bozuldu 155ytl fiyat aldım değiştirmeye gidince o bilyadan yok 285 ytldendi(bu bilya olayını yetkili servis 600 ytl dedi) +triger kayışını mecbur olduğum için 48 ytl ye sattılar
    SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH

  18. #18

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    yerli üretim otomobilin adı Devrim dir. benzin konulmadığı için geçit töreninde arıza yaptı denilip. biz araba üretecek bilgi seviyesinde değiliz çığırtkanları için bir örnek olmuştur. gerçkler gün yüzüne çıktıkça öğreniyoruz.
    yerli üretim için gerekli olan bütün makina parkı Türkiyede mevcuttu tek olması gereken bu parçaları bir çatı altında organize olarak monte edecek bir fabrikadır.
    Sıfır hata ile parça üreten CNC torna tezgahları, her türlü kaynak malzemeleri, demir ve çelik haddehaneleri, plastik enjeksiyon sistemleri bütün bunlar kullanılarak bir motosiklet üretilebilir.
    bunu biz düşünebiliyorsak Türkiye de yönetim kademelerinde olan kişilerde biliyor ve bunu için gerekli düzenlemelerin yapılması gerekir.
    üzerine basarak söylüyorum üretmediğimiz sürece ekonomimiz mirasyedi gibi ne var ne yok satarak dönecek bir ekonomi değildir.
    Katma değer üretmemiz gerekiyor. 5 yıl daha bu şekilde satarak çevrilecek bir ekonomimiz yok. üretime bir yerden başlamamız gerekiyor
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  19. #19
    derwish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    patagonya
    Motosikleti
    scooter
    Demiryolu komünistlik Karayolu çağdaşlıktır (ya da buna benzer birşey)
    -bu yazmakla biten bir dert değil ki-
    nesini söyleyim canım efendim
    gayri düzen tutmaz telimiz bizim
    arzuhal eylesem deftere sığmaz
    omuzdan kesilmiş kolumuz bizim

    elektirik-doğalgaz-benzin-dolaylı dolaysız vergiler-ali dibolar-değme stand-up çılara taş çıkaran bakanlar ooof saymakla bitmez ki
    ha illaki bir tavsiyemiz olacaksa bu konunun başlığına uygun
    üzerinde
    "Ne mutlu Türküm Diyene - Diyebileceğimiz bir memleket özlemi ile yapılmıştır."
    yazsın

    (haddinden fazla siyasi öğe içeriyorsa bu mesaj pm atın silerim. konu motorsiklet ile alakalıdır, yönünü değiştirmek istemem, benim bakış açımdır)

  20. #20

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    Cumhuriyetin 10. yılındaki kadar heycanımız kalmadı gibi
    yeni Türkiye Cumhuriyeti 10 yılda olmaz denilen o kadar çok şeyi yapmıştır.
    84. yılına girecek olan Cumhuriyetimiz topraklarınd yaşayan insanlar inancını ve hissiyatını yeniden kazanmalıdır.
    bir yerden başlanmalıdır. olmaz denilen bir şeyi yapabilmek yapılanın ilerisine bir adım daha atarak ilerlememiz lazımdır.
    hedef olarak gösterilen muaasır medeniyet seviyesine gelebilmemiz için her alanda üretim yapmamız gerekiyor. bu site ile motor konusunda bir şeyler yapabiliriz düşüncesindeyim.
    Mesaja Ek: bu link ile http://www.foreigntrade.gov.tr/ITHAL...motosiklet.htm
    yerli üretici olarak Dış Ticaret Müsteşarlığına başvuru ile yerli üretimin azalması nedeni ile ithal motosikletler üzerinden 500 cc motor hacmine kadar olan modeller için ithalatın sınırlandırılması için ek olarak fon talebinde bulunulması ve bu talebin incelenmesi üzerine belgeler bulunmaktadır.
    yerli üreticilerimiz çin mallarından vidası bile aynı olan modellerini montaj hatlarından çıkarırken. tabi bu parçaların büyük bir kısmı çin den gelirken. üretim (montaj) ile aynı mal üzerinden daha fazla kar ile (ve tabi vergi, vs) tüketiciye sunmaktadırlar.
    benim yerli üretimden anladığım: özgün ürünlerin üretilmesidir. kendimize özgü bir motor üretemiyorsak taklit, telif hakları ile montaj üretim değildir.
    bu nedendendir ki yerli üreticinin özgün ürünler üretmesi gerekmektedir. yıllardır gümrük duvarları ile korunan üreticinin dışa açılım ve dünya pazarı karşısında rekabetini sağlayacak düzenlemeleri alması gereken hükümetlerdir. üreticiye yol gösterip rekabetçi pazar koşullarına uygun ürünler üretilmesi konusunda gerekli düzenlemeler yapılmadan ithalatın yapılması hazırlıksı üreticinin karının düşmesine ve daha az üretip daha az işçi çalıştırmasından daha az vergi vermesine kadar uzanmaktadır.
    yerli üretimin artması için üreticinin de bir şeyler yapması gerekmektedir. sürekli olarak irdelediğim gibi eğer ithal edilen motorlardan bir farkı olmayan ürünlerin bu bantlardan çıkışı devam ederse marka imajları daha da erezyona uğramaya mahkum olduğu gibi azalan üretim ile ülke olarak zararımız artacaktır. üretici gerçekten yapması gerekeni yani üretimi yapmadığı sürece o bantlardan çıkan ürünlerden herhangibir ürünü almayı kesinlikle düşünmüyorum. üreticilerde insanlardan bunu lütfen beklemesinler.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler