Türkiye de üretim yapan bir çok marka var en bilinenlerden Kanuni Ramzey ve Mondial bu firmalar biz kullanıcıların beğenisi için motor üretiyorlar. yani biz beğenmiyorsak sonuçta o modeli almayıp üretiminin durmasına neden oluyoruz. her bir modelin uzun bir süreçten geçtiğini düşünürsek boş yere zaman ve kaynak harcanmasının önüne geçilir ve motor üreticileri için müşteri beklentileri sağlandığı için markanın o modeli daha çok satılıp yeni modeller için dayanak oluşturur.
kişisel düşüncem firmanın kar etmesi için maliyeti düşürmesi gerekir. maliyetin düşmesi için aynı maldan çok fazla üretiminin yapılması önemli bir konudur.
ortalama bütçeye sahip kullanıcıların satın alması için modelin 125 - 200 cc arasında olması gerkir. Türkiye yol şartları düşünüldüğünde Enduro ile Turing motor arası bir model çok satılabilir. düşüncesindeyim.
ikinci bir model ise scooter modelleri. genel olarak baktığımız zaman şasi aynı fakat dış giydirme farklı oluyor. o nedenle scooter için model değişikliği yapılması diğer modellere göre daha kolay.
bu konuyu biraz daha derleyip toparlarsak iyi bir kaç model çıkacağı düşüncesindeyim.
Tuğrul kardeş Güzel bir konuu ele almışsın...
Yerli üretimin artması için sadece kullanıcılarının da artması yetmiyor. Ben 07liyim ve Antalya Türkiye de trafiğe kayıtlı motorsiklet sayısı bakımından uzak ara birinci sırada ve bunu yıllardır kimseye kaptırmıyor...
yerli üreticilerden Kanuni Türkiye de Fabrika açarken, Ramzey üretimini çine kaydırıyor. önemli olan nerde yapıldığından çok Türk Markası yartmak diyorsan; bunun en büyük sebebi siyasilerdir.
Sistem olarak ithalata önem veren ve yabancı malların vergilerini sıfır(!) düzeyine çekip Yerli üreticilere kan kustaran bu çürük beyinliler gibileri olduğu sürece Türkiye de bütün sektörler yavaş yavaş ölmeye (yabancılara satılmaya) mahkumdur.
bizim gibi motorsikletseverler de daha fazla para harcamak ve maalesef yabancı mallara yönelmek zorundadır...
motorsiklet fedarasyonu ve bu işin distrübitörlüğünü yapan işletmelerin de önderliğinde yeni markalar yaratılmalıdır...
şahsen, kanuninin scooter portföyünü beğenmiyorum: aynı özelliklerde onlarca scooter... daha yeni yeni diğer styl'lere yöneliyorlar ve 250 den büyük cclere de artık geçmesi gerekmektedir.
püf nokta: Kanuni motorsiklet sektöründe henüz yabancılarla boy ölçüşecek kadar deneyim kazanamadı...
bu firmalar bilindigi gibi motosikletleri Çin'den ihtal ediyor. ve biz bir modeli begenmezsek ve diyelimki çok iyi ornagize olduk firmayada sesimizi duyurduk . ve firmada o motosikleti artık türkiyeye getirmedi. bunun yerine yapabilecegi tek şey yine çinden başka bir motosiklet ihtal etmek olur. sonuç olarak bu firmalar ithal ediyor kendileri üretmiyor. farın şeklini degişmiş belki grenajın tasarımı degişmiş başka bir model getircek ama sonuç;
saglamlık derecesi yine aynı olcak görünüm degişsede içi aynı yine bildigimiz çinli olcak.
sadece görünümünün biraz degişmesi için böyle bir organizasyonu gereksiz buluyorum.
bu yeni fonun çıkmasına bir kaç yerli firma neden oldu diye aklımda kalmış
eğer fonun çıkmasına neden olan firmalar üretim adı altında yine çinden parça getirip ya da çinden toplanmış motoru hülle ile iç piyasaya yerli üretim malı gibi getireceklerse bu kanun ve kural uygulayıcısının denetlemesi gerekir.
aynı zamanda hükümetin üreticilere üretim yapmalarını sağlayacak düzenlemeleri getirip kontrolünü yapmaları gerekir.
Türkiye teşvikleri almak için dört duvar gösterilip sonra fabrika zarar ediyor diyip kapanan çok şirket gördü ve birileri buna göz yumdu.
zararın neresinden dönersek kardır diye düşünüyorum.
yerli üreticilerin sadece kendilerinin parçaları üretmesi yerine çevresinde bulunan küçük şirketler ile temasa geçip üretim için gerekli parçaların temini sağlanabilir ve ekonominin büyümesi sağlanır.
neredeyse sıfır hata ile üretim yapan CNC torna ve freze tezgahları artık Türkiyede bulunmakta bu makina parkının kullanılması gerekir. Atıl durumda bulunan potansiyeli kullanmadığımız zaman ekonomik olarak küçülmeye mahkum bir millet olacağız.
@R3N ikisininde montaj kapasitesi olan üretim bantları var. ve ramzey moped üreticisi. web adresinde üretimini ihraç ettiğini beyan ediyor
cevap için teşekkür ederim , yalnız sanırım ikisinde de üretim montaj üzerine , yani kanuni gibi bir üretim tesisi değil bir montaj tesisleri var.. yanılıyorsam özür dilerim ancak, eğer üretim sadece montaj üzerine ise hammadde ve yarı mamül ithal olacağı için yerli üretim ne kadar olduğu tartışılır, öyle değil mi? konu hakkında kesin bilgim yok fikir alışverişinde bulunuyoruz
üretim illaki kendi fabrikalarının içinde olması gibi bir durum yok.
çevresindeki firmalar ile temasa geçtiklerinde istedikleri özellikte parça çıkacak ve montaj hattından çıkacaktır. yani iş helva yapmaya kaldı
halbuki bu konuya destek olunsa,Türkiye'nin en büyük sorunlarından biri olan trafik sorunu bir nebze çözülmüş olur.1 taşla 2kuş.......;hem ekonomiye katkı,hemde trafiğe........
Ne istiyorum biliyomusunuz %100 her parçası türk ustalarının elinden geçmiş parçalardan oluşan bir motosiklet sadece bu... arabayı beceremedik bari bunu becerseler ama parçayı yurtdışından ithal edip burda montajlamak değil ülke içerisinde yapılsın bunu yapmak çok zor olmasa gerek sadece firmalar kolaya alışmış gidiyo 1 konteyner alıp geri dönüyo
insanlar 200 km gibi şehir dışı gezileri yapmak istiyorlar. bunun için yaklaşık olarak 150 - 200 cc arası sarsıntısız çalışan. arka amortisörlerin havalı olduğu bir model konfor olarak iyi olur. sıkıştırma oranı 9:1 olan yaklaşık 5000 devirde azami torka ulaşan 0 000 devir gibi azami beygir gücünü verecek bir motor. hem uzun ömürlü olur hemde yakıt konusunda tutumlu olur.
belki bu model için cup motorlar gibi yarı otomatik vites geçişleri olursa sıkışık trafikte kullanım olarak rahat olur
%110 türk yapımı bir arabamız var(mış) anadol değil
celal pir NTV de göstermese onu da bilmiyordum ya neyse
bu araba yapılırken benzin deposunda ki şamandıra ayarı tam olmamış kortejde araba benzini bitip durmuş. mühendisleri yerin dibine sokmuşlar (bunu anlatan mühendis ağlıyordu). bu konuyu bilenleriniz vardır belki daha detaylı anlatmak isteyen olabilir.
bunu neden yazdım. arkadaşlar kendimizi kandırmayalım, üreticinin önünde çok büyük iki engel var; 1. para kazanma hırsı, açgözlülük 2. devletin vergi sistemi.
hadi idealist birisi çıktı yatırım yapacağını belirtti iyi bir kadro kurdu vs.
bu adam vergi+enerji+hammadde vb. konulardan zaten sahaya 3-0 yenik çıkıyor.
dikkatinizi çekmiyor mu arkadaşlar memleketimizde istihdam için bir yatırım yok.
istemezmiyiz sanki altımızda adam gibi %100 türk motoru gezinmeyi, hangi türk istemez....
yurtdışından yatırım çekelim diye memleketimi parselleyip satanlara ithaf edililir... (bakınız PETROL YASASI )
%100 Türk motoru diye bişey olasına gerek yok. Sonuçta bir firma ürününü üretirken bazı parçaları kendi üretir bazı parçaları dışarıya yaptırır bazılarına hazır olarak dışardan alabilir. Bu yaptığı üretim montajdır imalat değildir demek değil. Daha iyi anlaşılması için otomobilden örnek vereyim. A firması otomobil üreteceği zaman bu model tamamen bana ait olsun diye cam fabrikası kablo fabrikası yada far ampulü fabrikası kurmuyor. Hatta dünyada motor kayışı üreten 3-4 firma var herkes oradan alıyor. Aynı şekilde motor bloğunuda dışarıda döktürebilirsiniz böylece dökümhane kurmanıza gerek kalmaz. Ben konyada yaşıyorum Avrupadaki birçok otomobilin sübapları, pistonları, sekmanları, krank ve eksantrik milleri burdan gönderiliyor. Bu durumda Mercedes otomobil üretemeyip montaj mı yapıyor sadece? Böyle bir anlayış doğru değildir. Önemli olan tasarımın mühendisliğinin ve üretimin Türk emeğiyle olmasıdır.
Yerli motosiklet üreticileri bence pazarda şu anki vergi oranlarına bakarak 250-650 cc arasındaki kategorlerde üretim yapmalılar. Çünkü pazarın küçük hacimli kısmı çinlilere büyük hacimli kısmı Japaon ve Avrupalılara gidiyor orta sınıftaki boşluğu doldurabilirler diye düşünüyorum.
%110 türk yapımı bir arabamız var(mış) anadol değil
celal pir NTV de göstermese onu da bilmiyordum ya neyse
bu araba yapılırken benzin deposunda ki şamandıra ayarı tam olmamış kortejde araba benzini bitip durmuş. mühendisleri yerin dibine sokmuşlar (bunu anlatan mühendis ağlıyordu). bu konuyu bilenleriniz vardır belki daha detaylı anlatmak isteyen olabilir.
bunu neden yazdım. arkadaşlar kendimizi kandırmayalım, üreticinin önünde çok büyük iki engel var; 1. para kazanma hırsı, açgözlülük 2. devletin vergi sistemi.
hadi idealist birisi çıktı yatırım yapacağını belirtti iyi bir kadro kurdu vs.
bu adam vergi+enerji+hammadde vb. konulardan zaten sahaya 3-0 yenik çıkıyor.
dikkatinizi çekmiyor mu arkadaşlar memleketimizde istihdam için bir yatırım yok.
istemezmiyiz sanki altımızda adam gibi %100 türk motoru gezinmeyi, hangi türk istemez....
yurtdışından yatırım çekelim diye memleketimi parselleyip satanlara ithaf edililir... (bakınız PETROL YASASI )
üstad özetlemişsin sadece şunu belirteyim bende opel var sağ bilya bozuldu 155ytl fiyat aldım değiştirmeye gidince o bilyadan yok 285 ytldendi(bu bilya olayını yetkili servis 600 ytl dedi) +triger kayışını mecbur olduğum için 48 ytl ye sattılar
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
yerli üretim otomobilin adı Devrim dir. benzin konulmadığı için geçit töreninde arıza yaptı denilip. biz araba üretecek bilgi seviyesinde değiliz çığırtkanları için bir örnek olmuştur. gerçkler gün yüzüne çıktıkça öğreniyoruz.
yerli üretim için gerekli olan bütün makina parkı Türkiyede mevcuttu tek olması gereken bu parçaları bir çatı altında organize olarak monte edecek bir fabrikadır.
Sıfır hata ile parça üreten CNC torna tezgahları, her türlü kaynak malzemeleri, demir ve çelik haddehaneleri, plastik enjeksiyon sistemleri bütün bunlar kullanılarak bir motosiklet üretilebilir.
bunu biz düşünebiliyorsak Türkiye de yönetim kademelerinde olan kişilerde biliyor ve bunu için gerekli düzenlemelerin yapılması gerekir.
üzerine basarak söylüyorum üretmediğimiz sürece ekonomimiz mirasyedi gibi ne var ne yok satarak dönecek bir ekonomi değildir.
Katma değer üretmemiz gerekiyor. 5 yıl daha bu şekilde satarak çevrilecek bir ekonomimiz yok. üretime bir yerden başlamamız gerekiyor
Demiryolu komünistlik Karayolu çağdaşlıktır (ya da buna benzer birşey)
-bu yazmakla biten bir dert değil ki-
nesini söyleyim canım efendim
gayri düzen tutmaz telimiz bizim
arzuhal eylesem deftere sığmaz
omuzdan kesilmiş kolumuz bizim
elektirik-doğalgaz-benzin-dolaylı dolaysız vergiler-ali dibolar-değme stand-up çılara taş çıkaran bakanlar ooof saymakla bitmez ki
ha illaki bir tavsiyemiz olacaksa bu konunun başlığına uygun
üzerinde
"Ne mutlu Türküm Diyene - Diyebileceğimiz bir memleket özlemi ile yapılmıştır."
yazsın
(haddinden fazla siyasi öğe içeriyorsa bu mesaj pm atın silerim. konu motorsiklet ile alakalıdır, yönünü değiştirmek istemem, benim bakış açımdır)
Cumhuriyetin 10. yılındaki kadar heycanımız kalmadı gibi
yeni Türkiye Cumhuriyeti 10 yılda olmaz denilen o kadar çok şeyi yapmıştır.
84. yılına girecek olan Cumhuriyetimiz topraklarınd yaşayan insanlar inancını ve hissiyatını yeniden kazanmalıdır.
bir yerden başlanmalıdır. olmaz denilen bir şeyi yapabilmek yapılanın ilerisine bir adım daha atarak ilerlememiz lazımdır.
hedef olarak gösterilen muaasır medeniyet seviyesine gelebilmemiz için her alanda üretim yapmamız gerekiyor. bu site ile motor konusunda bir şeyler yapabiliriz düşüncesindeyim.