Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

kuralkan %100 türk malı motor yapmaya başlayacak mı?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 Yerli üretim yapan kim var biri örnek versin bakalım,mesela çok bilen Tuğrul kardeş?piston,segman,manifolt bunları fabrikasında üretmek için ayrı ayrı yatırım yapabilecek.Bunu Mercedes BMW ,Wolkswagen,Renault bile yapmıyor.Kendi tedarikçileri var hepsinin.Kimse segman üretmek için 20 milyon dolar yatırım yapmaz.Gider bu işi en iyi yapana verir .onun için %100 kendi üretim yapan büyük firma yoktur.Birde bu işi Türkiyede yapacaksın Çinden gelen bitmiş ürün,senin buradaki hammaddeye verdiğin fiyatla aynı ise.Gerçi büyük bir ihtimalle Tuğrul bey biliyordur bunları
    çok bilen yerine çok isteyen daha uygun olurdu. bu kadar yıllık tecrübeye sahip olan bir firma piyasada istediği gibi ürün üretecek firma bulamıyorsa yazıklar olsun bu kadar okunan teknik üniversitelere ve dahi organize sanayi tesislerine.
    yeli yan sanayiciler büyük markalara üretim yapabilecek kapasitede iken neden kanuni markasına üretim yapmasınlar? bu ülkede plastik enjeksiyoncu mu yok, ya da cnc tornacı - frezeci mi yok. bu parçaların Türkiyede üretilemediğini söylemek ayıptır
    bu ayıp aynı zamanda teknik üniversiteler ve yerli sanayicinin ortaklaşa gerçekleştirdiği ayıptır. biri diğerini yok sayarak hiç bir yere varılamaz. bizde üretemediğimi teknolojinin pazarı haline gelir. sürekli olarak dış ticarette açık veririz.
    espresso bunu beğendi.
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    Tuğrul özbek:
    %100 yerli üretim yapan hiçbir fırma yok bunu sende çok iyi biliyorsun.(Nede olsa sektörün içindesin)
    Benim kalitesine en güvendiğim markalar bile 20-30 farklı ülkeden malzeme alarak üretim yapıyorlar.
    Mesela dünyanın en kaliteli rulman markalarından biriside FAG tır.Alman malı olarak bilinen bu markanın Kore, Hindistan gibi birçok ülkede üretim yapıyor.
    FAG markası kendisine ne kadar Alman malı deme hakkı varsa birtakım parçaları farklı ülkelerde alarak üretim yapan firmaların da yerli deme hakı vardır.
    Ayrıca Kanuni bayisine sordum %100 yerli değil %70 dedi.
    Bazı parçaları Japonya Tayvan Hollanda ve Çin gibi 12 civarında ülkeden alıyorlarmış.Ama %70 yerli üretimmiş.
    Bugün Honda Yamaha Suzuki vb. kaliteli markalarda seninde çok iyi bildiğin gibi %100 Japon değil.
    Gerçi sen bunları zaten biliyorsun değil mi?

  3. #43
    kabuto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150cc SONUNDA
    abi ben kanuniye guvenmiyorum acikca soylemek gerekirse 2 tane kanuni bayisine gittim o gun birisi tamamen kanuni satmayi briakmis.

    digeride motosikletlere guvenmyor acikca soylemek gerekirse sorduk amca biz antalyaya gidicez ne yapabilir bu scoterlardan bi tanesiyle gidebilirmiyiz adam dedi . kusura bakma gidemessin niye dedim bu motorlarda 1 saatte bir motoru dinlendirip kenidne getiriceksin dedi . hava sogutmali oldugu icin falan filan acikcasi bence guvenilicek bir firma degil kanuni sonucta gecmisi cin adamlarin simdide cin den daha kaliteli bisey ureticeklerinis anmiyorum
    imzam yok parmak bassam olurmu

  4. #44
    normalkerem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cbr125r
    bütçene göre alabileceğin en iyi motosiklet kanunidir? demek mümkün müdür? kanuni markası hondaya kıyas değil tabii ki; ama bu marka şimdilik çinliler arasında bile parlamıyor. o pazarda rekabet ediyor. neden bu pazarda rekabet ediyor sorun bu. kendi motorunu sıfırdan kendi üreten bir marka bunların arasında rekabet etmez. hondayla yamahayla rekabet eder. planlarını kendin çizip; çinde istediğin kaliteye mal ürettirirsin. türki cumhuriyetlerde de ucuza üretim var, her yerde var; (bu ucuz üretim işi ayrı bir sosyal adaletsizlik meselesi, o konuya burada hiç girmek istemiyorum. burada sadece hangi makinaya bineceğimiz derdimiz var başta) başka yerde parçalarını yaptırmak başka şeydir. çünkü benzinli motorun pek çok kısmı 100 yıllık teknolojidir. bunları her yerde yaptırırsın. fakat burada bahsettiğimiz çinden hazır yapılmış markasız motorları alıp üzerine marka yapıştırmak. 50.000 kilometre gerçek anlamda bir motosiklet fabrikasının park yeri olur anca. beldesanın bisiklet fabrikası bundan büyüktür tahminen. 400 kişi nedir allahını seversen; çaycısını şöförünü saysan sağ baştan 2 dakkada içtima alırsın...
    ilk motor almaya karar verdiğimde kanuni adı önüme gelince ve güzel görünüşlü motoları olduğunu farkedince bir an sevinmiştim. demek bir türk malı alabileceğim. üstelik de bi derdim olduğunda karşımdaki adamlar türk olacak. türkçe konuşup anlaşıcaz.. diye.. ama kazın ayağı öyle çıkmadı..
    şu anda türkiyede en az kanuni kadar bayisi olan motomax keewaylerin üzerine kendi adını yazıyor(keeway-motomax olarak) yerli motosiklet ürettiğini de iddia etmiyor. markasının; sattığı makinanın arkasında durması bakımından kanuni ne kadar güvenilirse o da o kadar güvenilirdir. kanuni ne kadar yerliyse keeway de o kadar yerlidir. ama bu fabrika masalı düpedüz yerlilik, milliyetçilik kozunu oynayarak pazardan pay kapma çabasıdır.(hele ki ar-ge hikayeleri) 400 kişiden halı fabrikası bile olmaz.

  5. #45
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Normalkerem sana yüzde yüz katılıyorum.

  6. #46
    DooMsDaY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Kütahya/Merkez
    Motosikleti
    kawasaki en500
    arkadaşlar benim şahsi düşüncem ama şu an dünya piyasasında üretilen düğmeden ayakkabıya bilgisayar malzemesinden televizyona ve hatta ve hatta milyonculardan alabileceğiniz binlerce çeşit malzemenin hepsi çinde üretiliyor herkesinde bildiği üzere ucuz işcilik. ama bu malzemeleri toplama kampı gibi toplayıp iki üç mühendise test ettirdikten sonra Türk Malı diye satmak ciddi anlamda kandırmacan başka bir şey deildir. ben torna tesviyemezunu olarak şunu söyleyebiirim ki bi makina içindeki parçaları %70 ini mezun olmama 10 dan fazla yıl olmasına rağmen 1 yada 2 ay çalışarak tabiki plalarına teknik resimlerine bakarak üretebilecek kapasiteye sahip olduğumu düşünüyorum ki kaldı bu Ülkede iş gücü olarak benim çok çok üstümde insanlar var. yalnız sorun bence biraz daha fazla para kazanmak fazlayı geçtim kısa yoldan az zamanda sürümden çok para kazanmak.. bu gün kanuninin elindeki teknoloji demiyeyim türkiyede bulunan teknolojiyle çok daha kaliteli ürünler elbette üretilebilir fakat 250cc lik bir motoru çinden getirirseniz diyelim 1000ytl kazanacaksınız kendi ürettiğiniz motoru satarsanız 700ytl kazanacaksınız onlar için para önemli sürüm önemli kalkıp senin benim bineceğimiz iki gün sonra elimizde patlayacak motor önemli değil hem bu şekilde elimizde patladığında yedek parça satacaklar. yani bir kere değil bir kişiden 10 kere kazanacaklar.... Unutmayalım Türkiye yıllardır bu yüzden büyüyemiyor PARA HIRSINDAN kimse Türkiye için çalışmıyor herkes PARA için çalışıyor. burda yapılan tartışmada bir şeyi deiştirmeyecek biz burda tartışırken vatanı için değil kendi için çalışanlar ceplerini doldurmaya devam edecek bizse hangi çinli iyi kanuni mi iyi sohbetine bu zihniyet değişmediği sürece daha bi 10 yıl daha devam ederiz.....

  7. #47
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Alıntı DooMsDaY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benim şahsi düşüncem ama şu an dünya piyasasında üretilen düğmeden ayakkabıya bilgisayar malzemesinden televizyona ve hatta ve hatta milyonculardan alabileceğiniz binlerce çeşit malzemenin hepsi çinde üretiliyor herkesinde bildiği üzere ucuz işcilik. ama bu malzemeleri toplama kampı gibi toplayıp iki üç mühendise test ettirdikten sonra Türk Malı diye satmak ciddi anlamda kandırmacan başka bir şey deildir. ben torna tesviyemezunu olarak şunu söyleyebiirim ki bi makina içindeki parçaları %70 ini mezun olmama 10 dan fazla yıl olmasına rağmen 1 yada 2 ay çalışarak tabiki plalarına teknik resimlerine bakarak üretebilecek kapasiteye sahip olduğumu düşünüyorum ki kaldı bu Ülkede iş gücü olarak benim çok çok üstümde insanlar var. yalnız sorun bence biraz daha fazla para kazanmak fazlayı geçtim kısa yoldan az zamanda sürümden çok para kazanmak.. bu gün kanuninin elindeki teknoloji demiyeyim türkiyede bulunan teknolojiyle çok daha kaliteli ürünler elbette üretilebilir fakat 250cc lik bir motoru çinden getirirseniz diyelim 1000ytl kazanacaksınız kendi ürettiğiniz motoru satarsanız 700ytl kazanacaksınız onlar için para önemli sürüm önemli kalkıp senin benim bineceğimiz iki gün sonra elimizde patlayacak motor önemli değil hem bu şekilde elimizde patladığında yedek parça satacaklar. yani bir kere değil bir kişiden 10 kere kazanacaklar.... Unutmayalım Türkiye yıllardır bu yüzden büyüyemiyor PARA HIRSINDAN kimse Türkiye için çalışmıyor herkes PARA için çalışıyor. burda yapılan tartışmada bir şeyi deiştirmeyecek biz burda tartışırken vatanı için değil kendi için çalışanlar ceplerini doldurmaya devam edecek bizse hangi çinli iyi kanuni mi iyi sohbetine bu zihniyet değişmediği sürece daha bi 10 yıl daha devam ederiz.....
    Nokta..

    Mesajı yazarken Mavi Sakal - Ne kadar dinliyordum.
    Comfirmation Bias

  8. #48
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok bilen yerine çok isteyen daha uygun olurdu. bu kadar yıllık tecrübeye sahip olan bir firma piyasada istediği gibi ürün üretecek firma bulamıyorsa yazıklar olsun bu kadar okunan teknik üniversitelere ve dahi organize sanayi tesislerine.
    yeli yan sanayiciler büyük markalara üretim yapabilecek kapasitede iken neden kanuni markasına üretim yapmasınlar? bu ülkede plastik enjeksiyoncu mu yok, ya da cnc tornacı - frezeci mi yok. bu parçaların Türkiyede üretilemediğini söylemek ayıptır
    bu ayıp aynı zamanda teknik üniversiteler ve yerli sanayicinin ortaklaşa gerçekleştirdiği ayıptır. biri diğerini yok sayarak hiç bir yere varılamaz. bizde üretemediğimi teknolojinin pazarı haline gelir. sürekli olarak dış ticarette açık veririz.
    Hocam sen anlamıyorsun yada sabit fikirlisinçünkü boş konuşuyorsun,ama ben fazla uzatmıyacağım çünkü senin aksine benim işim Kanuni hakkında yazmak değil.Bu son yazım.Adamlar senin aldığın hammadenin fiyatına bitmiş ürün veriyorlar.Yukarıdaki yazdığın teknik araç gereç ve elemanın hepsi Kanunide var.Aynısı tekstildede oldu ordaki Firmalarda senin gibi akıllı arkadaşlar yokmuydu,Adamların çoğu battı.1.500 YTL ye aldığın motoru 5.000YTL olduğunda %100 yerli diye tercih edecekmisin?Hiç sanmıyorum.milleti kandırma.
    Alıntı normalkerem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütçene göre alabileceğin en iyi motosiklet kanunidir? demek mümkün müdür? .
    Motosiklet değil marka dedim,yani bu yazıyı üzerime aldım.En iyi motosikleti yapamazsın ama en iyi markayı yapabilirsin.Marka derkende Kanunide Y.P. ihtiyacını internetten sağlayabilirsin.Bütün bayileri ve servisleri online Fabrikaya bağlıdır.Sadece motor numaranla 2.el aldığın motorun bütün geçmişini öğrenebilirsin.demek istediğim buydu.

  9. #49
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    kanuniii )) keskeeee turkmali olsa nerdeeee....boya burda yapiliyor diyor bazi arkadaslar..soyliyim kesin onunda sebebi vardir cunku bu parcalari gumrukten yedek parca diye geciriyorlar..ve ulke icinden gelen talebe gore boyuyorlar...eger devlet vergiyi yukseltmeseydi bunlarin hic biri bu yatirimlar yapmazdi...
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  10. #50

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    sonuç olarak üzerinde sırf kanuni yada başka marka yazıyor diye aynı çin malı motora fazla para vermem.
    ha çinden toplanmış motor getirir üzerine markanla satmışsın ha parçalar teknoloji oradan gelmiş burda toplamışsın. aynı şey.
    hazır yapılmışı varken neden yapayım mantığı ile artık Türkiye de hiç bir şey üretilmez oldu. tek üretilen laf.
    eğer gerçekten üreticilerse bu kısır çekişmeleri bırakır bir araya gelip konsorsiyum oluşturup Türkiye de her zaman olmayan sinerji oluştururlar. gümrük duvarının arkasına saklanıp üretim yapmak artık eskide kaldı.
    getirdikleri kullan - at motorlar nedeni ile pazar çinde üretim yaptıran japon markalara kaldı. piyasaya iyi bak. derdim tartışmak değil bir şeylerin olmasını istemek. böyle tüketiciye böyle markalar işde daha fazlasına ne gerek var?
    Mesaja Ek: çinin bu kadar ucuz üretim yapmasındaki en büyük etken çok fazla üretim yapmasında yatıyor. çinden ithal edilen motorların üzerinde yerli parça kullanılmış olsaydı %20 daha pahalı olurdu. 3 - 5 katı değil



    Mesaja Ek: biraz geçmişe bakalım isterseniz;
    2. dünya savaşı sonrası müttefik ülklerin ellerinde bulunan savaş için kullanılan fakat savaşın bitmesi ile ellerinde ne yapacaklarını bilemedikleri savaş malzemelerinin avrupa ülkelerine hibe olarak verilmesini içeren marshal planı / yardımı ülkemizce kanul edildi. bu plan / yardım dahilinde uçaktan çatal bıçağa kadar malzeme orduya hibe edilerek verildi. buraya kadar güzel. peki sonrası bu malzemelerin alınması ile bitmediğinden bunların yedek parçası düzenli bakımları için üretici ülkeye bağımlı kaldık. bununla da kalmadık kıt imkanlar ile kurulmuş olan uçak fabrikalarımız ve benzeri üretim yapan fabrikalarımızı işletmeye değer olmadıkları için kapattık. sonunda 1974 de olan durum nedeni ile kullanmaya kalktığımızda ne olduğunu sanırım pek çok kişi biliyordur.
    bir kaç örnek daha;
    demiryollarını çağ dışı kabul edip karayolu ile insan ve yük taşımacılığı yapmaya başladık. sonunda 6 şeritli otobanlarımız ve büyük kavşaklarımız oldu. şu an bütün gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler demiryolu ağlarını tamamladılar hatta metro ağlarını şehirdeki trafiğin azalması için her gün geliştirirken. bizim demiryollarımız 1940 dan sonra uykuya yatmış bir durumda bekliyor. hatta o kadar uzun metromuz var ki koca istanbul için yani o kadar olur.
    uçak üretecek teknolojiye sahipken, bütün ülkeyi demirden ağlar ile örecek imkanlar varken bunları hazır yapılmışı var neden uğraşalım diyerek kolaycı bir tembelliğe mahkum etmemizin acısını. şu an yorgan iğnesini bile üretemeyecek bir ülke konumuna düşmüşüz.
    bu düştüğümüz konum osmanlının son dönemi ile birebir örtüşmektedir.
    eğer hala bir motor üretecek kadar teknolojiye sahip değilsek o zaman bu kadar teknik üniversitede caceyli calacula dan başka bir şey okutulmuyor üretilmiyor ya da biraz bilen kişi varsa o kişinin önünü kesmek veya yurtdışına göndermek için çalışıyoruz demektir.
    bir yerden başlamanın zamanı gelmiş hatta geçiyor. üretim yapmadan tüketiyoruz. yaklaşık aynı maliyette üretmediğimiz her bir parça için sürekli olarak geriye gidiyoruz. daha başka söze gerek varmıdır.
    şu andan itibaren sölerimin yanlış anlaşılması ve başka yönlere çekilmesinden dolayı çin malı ithal eden yerli firmaların konu başlıklarına yazı yazmayı bırakıyorum. zaten firmaların hiç biri üretim yapmayı istemiyor köyün delisi istedi diyede üreteceklerini sanmıyorum
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  11. #51
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesaja Ek: çinin bu kadar ucuz üretim yapmasındaki en büyük etken çok fazla üretim yapmasında yatıyor. çinden ithal edilen motorların üzerinde yerli parça kullanılmış olsaydı %20 daha pahalı olurdu. 3 - 5 katı değil

    ]
    Yazmıyacağım diyorum ama saçmalamaya devam ediyorsun,asıl neden çok fazla üretim yapmak yani Bu bütün dengeleri değiştirir bunca insan nasıl düşünemedi bunu,Tekstil firmaları boşuna battı,insanlar boşuna intahar etti..en fazla %20 pahalı mı olurdu?hesap makinası yerine abacus kullanırsan olurdu tabi.gülüyorum yani.Son kez yazıyorum bak oku koyu renkle: Senin aldığın hammadde fiyatına bitmiş ürün veriyorlar.zor anlıyorsan dahada açıklayayayım fren elciğinin senin daha döküm malzemesini aldığın fiyata adamlar sana çinden aynı malı bitmiş halde gönderiyorlar. .hala en fazla %20 olurdu diyorsun.komik oluyorsun.işinkötü tarafı bilenler gülüyor sana burdaki birkaç ördek dışında.

  12. #52
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazmıyacağım diyorum ama saçmalamaya devam ediyorsun,asıl neden çok fazla üretim yapmak yani Bu bütün dengeleri değiştirir bunca insan nasıl düşünemedi bunu,Tekstil firmaları boşuna battı,insanlar boşuna intahar etti..en fazla %20 pahalı mı olurdu?hesap makinası yerine abacus kullanırsan olurdu tabi.gülüyorum yani.Son kez yazıyorum bak oku koyu renkle: Senin aldığın hammadde fiyatına bitmiş ürün veriyorlar.zor anlıyorsan dahada açıklayayayım fren elciğinin senin daha döküm malzemesini aldığın fiyata adamlar sana çinden aynı malı bitmiş halde gönderiyorlar. .hala en fazla %20 olurdu diyorsun.komik oluyorsun.işinkötü tarafı bilenler gülüyor sana burdaki birkaç ördek dışında.
    Öncelikle insanlara hakaret etme, bu forumun amacı bilgi paylaşımı. Beğenmiyorsan veya herşeyi en iyi sen biliyorsan vaktini boşa harcama, sağ üst köşede kırmızı bir çarpı var, tıkla bak ne olacak.

    Çin'de fabrikadan çıkan motorun fiyatı 300-400 dolar, ama Türkiye'ye geldiğinde gümrük vergileri vs. sebebiyle bayii fiyatı 2500+ytl oluyor. %25 bayi karı olduğunu düşünsek, bir Türk fabrikasının aynı motoru 2000 ytl'ye satması lazım. Sence yeterli üretim sayısında 2000ytl'yr motosiklet üretilemez mi? Kanuni'nin MZ 251'lerinin 1991 fiyatlarını içeren bir gazete ilanı gönderilmişti bir ara foruma. Enflasyona göre hesaplayınca 250cc Alman teknolojili, bugünkü Çinlilerden on kat daha iyi o motorun bugünkü fiyatı 4000-5000ytl arası çıkmıştı. Bildiğim kadarıyla MZ'ler Türkiye'de de üretildi.

    Demek ki isteyince oluyor, ama vizyon sahibi olmak lazım. 10 sene sonra Çin ekonomisi tüm dünyayı tehdit ettiğinde Kanuni, Uğur/Mondial gibi firmalar hükümete gümrük duvarları için nasıl yalvaracaklar şimdiden görebiliyorum. Kanuni yetkilileri Çin'den motor alıp burada etiketleyip Afrika'ya sattıkları için "büyük firmayız" havasına girmişler, rapörtajlarında havalarından geçilmiyor. Göreceğiz üretim yapmadan ne kadar dayanacaklarını...

  13. #53
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle insanlara hakaret etme, bu forumun amacı bilgi paylaşımı. Beğenmiyorsan veya herşeyi en iyi sen biliyorsan vaktini boşa harcama, sağ üst köşede kırmızı bir çarpı var, tıkla bak ne olacak.

    Çin'de fabrikadan çıkan motorun fiyatı 300-400 dolar, ama Türkiye'ye geldiğinde gümrük vergileri vs. sebebiyle bayii fiyatı 2500+ytl oluyor. %25 bayi karı olduğunu düşünsek, bir Türk fabrikasının aynı motoru 2000 ytl'ye satması lazım. Sence yeterli üretim sayısında 2000ytl'yr motosiklet üretilemez mi? Kanuni'nin MZ 251'lerinin 1991 fiyatlarını içeren bir gazete ilanı gönderilmişti bir ara foruma. Enflasyona göre hesaplayınca 250cc Alman teknolojili, bugünkü Çinlilerden on kat daha iyi o motorun bugünkü fiyatı 4000-5000ytl arası çıkmıştı. Bildiğim kadarıyla MZ'ler Türkiye'de de üretildi.

    Demek ki isteyince oluyor, ama vizyon sahibi olmak lazım. 10 sene sonra Çin ekonomisi tüm dünyayı tehdit ettiğinde Kanuni, Uğur/Mondial gibi firmalar hükümete gümrük duvarları için nasıl yalvaracaklar şimdiden görebiliyorum. Kanuni yetkilileri Çin'den motor alıp burada etiketleyip Afrika'ya sattıkları için "büyük firmayız" havasına girmişler, rapörtajlarında havalarından geçilmiyor. Göreceğiz üretim yapmadan ne kadar dayanacaklarını...
    Herşeyden önce forumu yada internet exp. nasıl kullanacağımı sana soracak değilim, aynı x harfinden senin sayfandada var.benim bu yazım x bir firma alyehinde sürekli yazan ve bişey bildiğini sanan bu insanadır.üzerine alınan alınır kardeşim.Hala karşısındakinin yazdığını kaale almadan sadece eleştiri olsun diye yazan arkadaş hakediyor bu yazdıklarımı.Bu arkadaş senin gibi bilgi paylaşımı yapmıyor kardeş bu kadar saf olma.10 sene sonrasını yöneticiler senden daha iyi görüyorlardır merak etme.sen sadece temenni ile öngörüyü karıştırma.sen bence benim bu topikde tüm yazdıklarımı oku.Sürüden ayrıl.

  14. #54
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Merak etme, işletme konusunda bilgim yeterli düzeyde. Çin ekonomisini de yakından takip ediyorum, 10 sene sonrasını da çoğu yöneticiden iyi görüyorum çünkü ülkenin en iyi profesörlerinden bazılarıyla vakit geçiriyorum. Kanuni'ye çok benzer bir durum üzerine case study de yaptım, üretici olmanın zorluklarını da biliyorum. Ama Honda'nın motorunu ithal etmekle Çin'den motor getirip üzerine Kanuni damgasını vurup satmak, servisi falan umursamamak arasında dağlar kadar fark var.

    Örneğin Hyosung'un diğer firmalar arasından sıyrılma sebebi de bu. Adamlar marka değerinin ne olduğunun farkındalar. Belki kalite olarak Kawasaki ile yarışamazlar ama forumdan takip ettiğim kadarıyla Kawa'dan çok daha başarılı bir firma oldular. Kanuni'yse bu kafayla gittiği sürece Arora vs. gibi süpermarkette motor satmaya devam edecek.

  15. #55
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak etme, işletme konusunda bilgim yeterli düzeyde. Çin ekonomisini de yakından takip ediyorum, 10 sene sonrasını da çoğu yöneticiden iyi görüyorum çünkü ülkenin en iyi profesörlerinden bazılarıyla vakit geçiriyorum. Kanuni'ye çok benzer bir durum üzerine case study de yaptım, üretici olmanın zorluklarını da biliyorum. Ama Honda'nın motorunu ithal etmekle Çin'den motor getirip üzerine Kanuni damgasını vurup satmak, servisi falan umursamamak arasında dağlar kadar fark var.

    Örneğin Hyosung'un diğer firmalar arasından sıyrılma sebebi de bu. Adamlar marka değerinin ne olduğunun farkındalar. Belki kalite olarak Kawasaki ile yarışamazlar ama forumdan takip ettiğim kadarıyla Kawa'dan çok daha başarılı bir firma oldular. Kanuni'yse bu kafayla gittiği sürece Arora vs. gibi süpermarkette motor satmaya devam edecek.
    bilen adamla tartışmak zevkli birşey.amacım provakasyon deği,sadece düzeltmeydi.Kanuni hakkında yazdıklarına saygı duymakla birlikte katılmıyorum,onunda başında en az senin(sizin) kadar eğitimli insanlar var.İleriyi en az senin(sizin) kadar görüyorlardır.Saygılar.

  16. #56

    Üyelik
    20 Ağustos 2020
    Aradan 13 sene geçmiş yüzde yüz Türk markası yok daha

  17. #57
    Syranox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2020
    Motosikleti
    Yakında..
    Alıntı goztepeli__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aradan 13 sene geçmiş yüzde yüz Türk markası yok daha
    kanuni başaramadı ve hayla düzgün internet siteleri yok

  18. #58

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    bizim sanayiciler kolay kârı severler riski sevmezler

  19. #59
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Niye bu konuyu hortlattiniz bilemiyorum. Pardon bildim cinliye bile ekstra 30% ek vergi varken kici b.klu kanuniden medet umuyorsunuz su an.

  20. #60
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Haber yeni diye sevinmiştim meğersem hortmuş geri gidiyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler