kanuni tamam parçalari çinden getiriyor 50.000m2 lik fabrikasinda birleştiriyor toplama pc gibi... asıl iş tr de üretmek her aksami made in turkey olsa amenna çinde işçilik ucuz belki ondandirki diger firmalarin motorlari daha ucuz kanuniden
kanuni tamam parçalari çinden getiriyor 50.000m2 lik fabrikasinda birleştiriyor toplama pc gibi... asıl iş tr de üretmek her aksami made in turkey olsa amenna çinde işçilik ucuz belki ondandirki diger firmalarin motorlari daha ucuz kanuniden
Türkiye'de üretilen Toyota'lar Türk malı mı olur Japon malı mı?
Du ya ben bi anket açayım.
bence bu adamlar açgözlü vatan haini motoru yerli uretmektense montaj fabrikasıyla yerli malı adı altında milleti soyuyorlar elini bir taşın altınada koymuyorlar nedense memlekette sabancısıda koçuda hep ortaklarla buyuyorlar biride bir fabrika kursaya sıfırdanbir şey yapsaya
İSTERSEN SORUŞTURMA AÇ
ama insanlara gümüş tepside sundular olmadı, altın tepside sundular olmadı,devlet akıllı uslu bi iş yaptı TÜRKİYE'NİN çin çöplüğü olmasını engelledi...
bu çinlilerin tek faydalı tarafı (en azından benim için) iki çinli değiştirdikten sonra(sıfır aldım ikisinide biri kanuni diğeri zaelsun) marka motor almaya beni mecbur ettiler
ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN
Bu vatan, çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.
Bu memleket tarihte [B]Türk[/B]'tü, bugün de [B]Türk[/B]'tür ve ebediyen [B]Türk [/B]olarak yaşayacaktır.[B]M.K.ATATÜRK[/B]
arkadaşlar vergi vergi. kanuni uyanık ya. devletin motor başına alacağı gümrük vergisinden kaçmak için ülkemize yatırım yapıyor. bizleri düşünerekten!!! sağolsunlar. ama kuracakları fabrikada üretim sıfır. bu biline. sadece montaj. sebep: dediğim gibi, devlete vergi ödememek. maksat, vatandaş ucuz motora binsin... uyan ey halkım.
Türk malı mı Japon mu? anketine de bir bakarsanız sevinirim
Kanuni televizyonda görmüştüm. Türkiyenin en büyük motosiklet fabrikasını kurmuş. Hatta Ar- Ge departmanı bile varmış.
Böyle bir yatırımı başka hangi firma yaptı ?
Bece montaj fabrikası falan değil basbaya üretim yapıyor.
uyan ey millet türkiyede üretiliyorda fon nasıl yansıyor fiyatlara
Türk malı değil Çin malı diye almayan almasın!
Kimse kimsenin yaptığı üretime de çamur atmasın!
Polonyada üretilen Bosch marka çamaşır makinası Alman malı diye ayıla bayıla alıyodu bu millet.
Yada İspanyada üretilen Sony televizyonları yerlisinin 1.5 katı fiyata alıyodu da sesiniz çıkmıyodu!
Önce 25 milyon dolar yatırım yapın 400 kişyi işe alıp çalıştırmaya başlayın, vergisini sigortasını stopajını falan yatırın, ondan sonra çin malını biz kazıklıyo diye konuşun.
Bütün parçaları çinden geliyosa fabrikaya niye bu kadar para harcanmış o zaman.
kuralkan a mail atalim gerçektende buramadi üretim yapiyorlar ben bunu merak ediyorum çinden geliyor diyorlar ama...
Tuğrulözbek Arkadaşımız kendini kanuni mondial gibi motorları karalamaya adamış galiba. Çünkü bütün formlarda hep aynı şeyleri yazmış. Birisi Honda yı savunsa ona sen Honda bayisisin biri kanuni yi savunsa sen kanuni bayisisin
diyor.Ben böyle bir yaklaşımla hareket etsem bende o zaman sen bu firmaların daha önce bayisi idin gali bayiliğin iptal edildi.Bu yüzden muhalefet yapıyorsun demem gerekirdi.
Herkese ve her görüşe saygılar...
AR-GE ne ya allahını seversen? altı üstü 50 yıllık teknolojiyle bi motor bloku dökeceksin. başlığı görünce ben de saf saf sevindim.
ar-ge'ymiş... hani 600cc üzeri üretimin olur, ince ince 5 beygir daha kazansam da verimi az daha artırıp hayabusayla rekabet etsem diye araştırma geliştirme yaparsın.
ispanyada üretilen sony televizyonun arkasında japon markası SONY vardır. o yüzden o kadar para verilir. polonyada üretilen vs. vs. aynı şekilde. bunları söylemekten bıkın artık; ben bıktım çünkü. hondanın malları da çinde üretiliyor. fark şu ki; onları tasarımları japonyada yapılıyor.. kalite kontrolleri de honda'nın görevlendirdiği işinin ehli insanlar tarafından; uluslararası şirket olmanın sorumluluğuyla yapılıyor. fark bu işte. bu motorların parçaları da çinden geliyor, planları da. çin motoru diye onun için diyoruz. kanuni marka imajını toplamanın peşinde ama sırf laf... motorlar, motorcular bu kadar artınca, kanuni de pazardaki payının peşinde. o yüzden genişliyor fabrikası. bu çinliler gelmeden çok önce de kanuni vardı. peki televizyonda hiç reklamı var mıydı?
@savtunemir bardağın yarısının dolu olduğunu görebiliyroum fakat anlayamadığım nokta ise üretici olduğunu iddia edenlerin gerçekten çinden çalıp çırpma modellerini değil %100 yerli modellerini görmek istiyorum. eğer benim yazdıklarımı gerçekten takip ediyorsan bunun anlaman gerekirdi. sana daha söyleyecek bir şey yok. japon motorları kaç yerde ve nasıl savunmuşum senden kanıt bekliyorum.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Onun bunun taklidini yapacaklarına kendi şekillerini çıkarsınlar o zaman...Şekilleri bile aynı olan motora yerli malı demem...En büyük ispatı da kendi modellerini çizip üretsinler....
Yapamazlar çünkü üretim çinde...Sadece montaj var...Sadece montajlamayla 100 de 100 yerli olunuyorsa bişey demem...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
İster kabul edin ister etmeyin ama bu ülkede tam anlamıyla yerli bir üretim yapmak şuan için mümkün değildir.
Birincisi böyle bir üretimi finanse edecek bir sermaye yapısı yoktur. yani öyle 15 20 milyon dolar ile anlamlı bir üretim yapılamaz. Ancak montaj bandı kurulabilir.
İkinicisi; diyelimki yeterli sermaye ile üretim yapabilecek bir fabrika kuruldu işte ozaman da üretim maliyetlerinin yüksekliğinden dolayı ister japonu olsun ister italyanı fark etmez, bunlarla baş edemez. Çünkü ülkemizde bütün bu üretim biçimlerinin maliyetleri çok yüksek. düşünsenize bir dünyanın en pahalı enerjisini tüketiyor bu ülke. gerek üreticiye gerekse tüketiciye en ağır vergi bombardımanı yine ülkemizde. Zaten bu ağır şartlardan bunalmış sanayici son zamanlarda üretimlerini daha ucuz olan ülkelere kaydırmaya başlamış durumda.
Eee bu tablo altında %100 yerli bir üretimden bahsetmek ütopyadan başka bişi değildir.
Amma velakin ne demiş şair
SÜR MAVİLİĞİN BİTTİĞİ SON HADDE KADAR
İNSAN BU ALEMDE HAYAL ETTİĞİ MÜDDETÇE YAŞAR
Herkese keyifli sürüşler
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
@eskici
Bence 20-30 milyon dolarlık bir sermayeyle %100 yerli üretim yapılabilir. Ancak bunu yapmak için ileriyi gören insanlara ihtiyaç var. Bugün McKinsey-Bilkent Üniversitesi'nin beraber düzenlediği Consultancy-MBA programları tanıtımındaydım. Kendi okulumdan, Koç, Bilkent ve Sabancı üniversitelerinden bir çok öğrenciyle beraberdik. Adamlar case study (vaka çalışması) yaptırmak için üniversitelerden öğrenci toplamaya çalışıyorlar. Aynı olay Loréal, P&G gibi büyük firmalarda da var. Üniversite öğrencileriyle ortak çalışma içine giriyorlar, hem kendileri için işgücünü en iyi yerden seçiyorlar hem de öğrencilere gerçek iş hayatına girme fırsatı veriyorlar.
Sence Kanuni bunu yapabilecek mentalitede bir firma mıdır? Tutup Boğaziçi veya Koç makine mühendisliği öğrencilerine belli bir ücret karşılığında (ki bu ücret genelde sıradan bir personel ücretinden bile azdır, asgari maaş civarında falandır) projelerinde rol verir mi? Dünyanın tüm büyük firmaları bu tarz projelere, teknokentlere, üniversite işbirliğiyle proje üretmeye yöneldi ama bizim ülkemizdeki şirket yöneticileri bunu göremiyor.
Okulumda hemen her gün bir konferans, vaka çalışması, tanıtım var; ama gelen firmaların hepsi yabancı kökenli, en iyi durumda yabancı ortaklı. Türk firmaları hala know-how'ın (düzgün bir Türkçe karşılığı yok, "nasıl yapılır bilgisi" diyeyim) ne demek olduğunu anlayamıyor. Sakıp Sabancı'yla uzun dönem çalışmış bir hocam onun bir anısını anlatırdı derste, Sakıp Sabancı ABD'den know-how satın almış, gelen birkaç çanta evrak ve iki adammış. Bunu gördüğünde "ya o kadar parayı buna mı verdik" diye dalga geçmiş. Maalesef diğer üreticilerimiz hala dalga geçmekte, parayı know-how'a yatırmamakta.
%100 Yerli üretim yapan kim var biri örnek versin bakalım,mesela çok bilen Tuğrul kardeş?piston,segman,manifolt bunları fabrikasında üretmek için ayrı ayrı yatırım yapabilecek.Bunu Mercedes BMW ,Wolkswagen,Renault bile yapmıyor.Kendi tedarikçileri var hepsinin.Kimse segman üretmek için 20 milyon dolar yatırım yapmaz.Gider bu işi en iyi yapana verir .onun için %100 kendi üretim yapan büyük firma yoktur.Birde bu işi Türkiyede yapacaksın Çinden gelen bitmiş ürün,senin buradaki hammaddeye verdiğin fiyatla aynı ise.Gerçi büyük bir ihtimalle Tuğrul bey biliyordur bunları
retox beyim;
aman da %100 yerli üretim yapılsın!! denmiyor. başlığa bakarsan, başlıkta o ibare olduğundan, insanlar %100üne takılmışlar. fakat modellerin bu aynılığı gösteriyor ki; yerli üretimle alakası bile yok durumun. durum, çindeki fabrikadan fason mal alıp üzerine KANUNİ markası yapıştırmak. bu her konuda vardır. bilgisayar parçalarını alırsın; üzerine CASPER yaparsın; "türkiyenin prestiji" yazarsın. ama az daha parası olan her zaman gidip HP Toshiba.. ya da ne bulursa onu alır. burda konu; markanın arkasında ne kadar durabildiğindir.
Kanuni parçalarını işini en iyi yapana yaptırmıyor. Hondanın, yamahanın farkı budur; onlar parçalarını uygun kalitede yaptırırlar ki, ürünlerinin arkasında durabilsinler.
ben motorumu almadan önce; "sikayetimvar.com"a girdim. kanuni yazdım, çıkanları okudum; honda yazdım; birşey çıkmadı. olay budur. esasen kanuninin ürettiği mi montajladığı mı büyük bir fark yaratmaz. ama çinden gelen malın üzerine marka yapıştırmanın ötesine geçip; düzgün, gerçek anlamda bir marka olma yolunda gidiyor mu, ona bakmak gerekir. %100 türkiyede üretim öyle ahım şahım bir artı değil; düpedüz reklam projesidir. "aman da çinliye gideceğine türke gitsin.." olay istihdamsa; honda türkiyede çok daha fazla istihdam sağlıyordur. şimdiden keeway servislerinde bile 400den fazla adam çalışıyordur. yani eğer çinli aynı işi daha ucuza yapıyorsa; paramızı çinliye verelim. açıkçası ben japona verdim. çünkü memleketlimden daha çok güven veriyorlardı. eninde sonunda 2 tekerin üstüne çıkıp 100kms hızla gidicez; kellemizi emanet ediyoruz.
bende japona biniyorum,XX1100 var bende..bu arada topiğin genelinde %100 üretimden bahsediliyor o nedenle açıklama yaptım.%100 kendi üretim diye bir şey yok,Türkiyede üretim de zor.onu söylüyorum bu konuyu diline yapıştıran bildiğini zanneden beylere.Honda ile Kanuni kıyas kabul etmeyebilir,bunun nedeni sadece kalite farkı değildir,pazarlama statejiside var,biri mal satmaya hizmeti geliştirmeye çalışıyor,diğeri sisli havanın açılmasını havanın durulmasını bekleyip mal satmayla pek ilgilenmiyor.reklam ve marka yapıştırma konusu dışında Genelde dediklerine katılıyorum ama mütevazi bütçe ile alabileceğin en iyi Yerli markadır Kanuni.Dikkat edin Marka dedim.motosiklet değil.Sizin gibi mantıklı insanlara Saygılar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)