bende solak bir insanım ama sağa virajlarda kendime pek güwenemiyorum..ama sol virajlarda nerdeyse lastik yanaklarına kadar yatıyor motor..
bende solak bir insanım ama sağa virajlarda kendime pek güwenemiyorum..ama sol virajlarda nerdeyse lastik yanaklarına kadar yatıyor motor..
[B][COLOR="Red"][I]==>> SAKALLI <<==[/I][/COLOR][/B]
ilginc bir yetenek demekki... Cocuk eğitiminde büyük bir rolu olabilir.. Cünkü cocukken edindigimiz bilgiler ömrümüzün sonuna kadar bizimle birlikte ilerliyo...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Bende solağım... Hiç farketmedim böyle birşey , gidip özel olarak test etmem gerek
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Ben de solak bir kullanıcıyım. Sağa-sola yatmalarda bahsettiğin zorlukları yaşamıyorum, bundan öte özellikle kış aylarında "ulen şimdi motor altımdan kayıverecek" endişesi yaşıyorum.Bunu her iki yöne yatarken de yaşıyorum yani... Ama benim bir solak olarak tek derdim video kAMERALAR. bUNUN solaklar için olanı elbet var da biraz da ucuz olsa hani?
...Sergerdan...
bugün çıktım yine bir sol viraj geldi karşıma keskin güzel bi virajdı sola yatırayım dedim gayet güzel oldu benim sıkıntım sola viraj olupta eğimli olmayan virajlar olsa gerek bugün farkettim öyle virajlar karşıma gelince yavaşlıyıp alıyorum mecburen alışacağız artık (keşke tüm virajlar sağa olsa
Bende solağım Her işimi sol elimle yapıyorum, motora sağdan biniyorum..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
bende öyleyim araba kullanırken solak olmanın avantajlarını gördüm ama motosiklette bir tek debriyaj olayında avantyajlı hissediyorum
gerçekten var emin ol buna bazıları örnepin ben(sağlağım) motoru sola yatırmak sağa yatırmaktan daha kolay geliyor . bunu şöyle daha rahat anlatabilirim motor kapalı iken park etmeye çalıştığımda motoru sola düşürme oranım sağa düşürme oranımdan daha az. ayrıca ben motora hep soldan biniyorum sağdan binerken denge eksikliği hissediyorum.
solak kardeşimize tavsiyem şu: çalış ve çalış
boş bir alan bul etrafından dönebileceğin bir hedef belirle motor kapalı iken ve sen motorun yanında iken bu hedefin etrafından dönme alıştırması yap özellikle ne taraftan zorlanıyorsan o yönden dön, sonra motora bin çalıştır bu sefer rönlanti hızında dönme alıştırması yap .
viraj kurallarını anlatmadım ama kısa bir özet geçiyorum(güvenli viraj kuralları)
motorun tepesindeyken nereye gitmek istiyorsan oraya bak . bu özellikle çok önemli gitmek istemediğin bir yere sakın bakma ehele hele sakın etrafından döndüğün şeye bakma .
sola dönüş yapıcağını ve etrafından döndüğün nesneyi bir direk kabl ederek anlatıyorum:
ilk alıştırmayı rölanti hızında yap ama daha ileride normal hızlarda deniyeceğin için ilk yapıcağın hızını yüzde 20 oranında azaltmak. viraja girdiğinden direği yanında hissettiğin an ona bakmıyorsun viraja girdin . kafanı sola çevir ve karşıdan bir nokta şeç (herhangi birşey) ve ona odaklan .
bunları denediğin zaman zaten fark ediceksinki bir yere baktığında beyninin buraya odaklandığını ve o yöne gittiğini. eğer bu alıştırma sonucunda kendine ders çıkarıp yapman gerekenleri anlarsan sağlak veya solak olmanın sürüşünü etkilemediğini fark ediceksin
Kask tak!
sağol godfather tavsiyelerin için. zamanla alışıyorum zaten kullandıkça tecrübe
kazanılıyor bu sorunuda yeneceğim inşallah
Solak biri olarak, sağa gerçekten çok rahat yatıyorum , arkadaşın demek istediğinden anladığım, sağa doğru yatarken ise, hani genelde artçılar yapar motor sola yatarken artcı sağa doğru çeker kendini, arkadaş onu yapıyor sanırım, motoru yatırıyor büyük ihtimalle sola dönüşlerde, en azından enduro da bunu yapabiliyoruz, motoru kaydıracak dengeyi bozacak kadar değil tabiki.
Ama o teknikle felan alakalı değil tamamen ters geliyor, sağ virajlara girerken limitlerimi zorluyorum, ama sol virajlar korku veriyor, büyüyünce geçer sanırım :D
Diğer türlü vites debriyaj, gaz kombinasyonunda bir sıkıntı yok. Solak olunca debriyaj tepkileri daha iyi oluyor.
Free Motorcycle Team
bende solağım hiç bir sıkıntı yaşamadım yavv.
benim anlatmak istediğimde bu zaten bende sağlak olduğumdan sola virajlarda limitleri zorluyorum ama sağa dönerken sanki her an yeri öpücem gibi geliyor.
yukarıdaki postta yazdıklarıma bir ekleme daha yapmak istiyorum:
viraj dönme teknikleri tabiki önemli hatırlatmak istediğim bir kaç şey daha var(sonradan aklıma gelen): vitesli motorlarda denge merkazi genellikle iki bacağın arasıdır yani doğru oturuş pozisyonu aldığınızda bacaklar depoya bitişikken deponun sonu ile bacaklarınızın arasındadır.
burad anlatmak istediğim şu motorun ağırlık merkezine ne kadar hakim olursan dönerkn o kadar rahatlarsın. bunu nasıl yaparım dersen "doğru oturuş pozisyonunu**" aldıktan sonra bacaklarını depoya yapıştırmaktır hatta ve hatta biraz depoyu sıkmanında zararı olmaz. doğru oturup ağırlık merkezini gerekli yere alırsan kendini motorun üstünde dahda güvende hissedersin..
** dipnot: doğru oturuş pozisyonu: her insana göre farklıdır her sürücüye göre farklıdır , bu sebeple başka motoru sürmek istediğinde ufak bir denge sorunu yaşarsın. nasıl doğru oturulur? sorusunun cevabı şöyle:
motoru sehpaya al , sehpadayken üstüne çık ayaklarını ayaklıklara koy ve ayağa kalk ama dik dur dümdüz karşıya bak . belini bükmeden hiçbirşekilde yer değiştirmeden karşıya bakarak yavaş yavaş seleye otur. bu senin doğru oturuş pozisyonundur.ayrıca doğru oturuş pozisyonunu alınca seleden kalkmadan karşıya bakarken omuzlarını kırmadan ellerini karşıya uzat istifini bozmadan ellerini gidonun üstüne serbet bırak . o anki pozisyonun, doğru sürüş pozisyonudur
bu pozisyonu her seferinde deneyerek bulmak zordur(yani yolun ortasında doğru oturuyormuyum diye düşünemezsin) bu yüzden doğru oturuş pozisyonunu alınca bacaklarını depoya yapıştır depoda kendine göre bir çizgi belirle(dizlerinin nereye kadar geldiği ) bu çizgiyi unutma her binişinde dizlerini aynı çizgiye getir böylece bu konuda zaman kaybı yaşamazsın ancak önce doğru oturuş pozisyonunu almayı unutma sonra çizgilrini belirle..
örnk: ben motora bindiğimde sağ dizim yamaha amblaninin başına kadar geliyor sol dizimde amblemin bir kaç cm gerisinde kalıyor bu benim doğru sürüş pozisyonum ancak gene söylüyorum bu pozisyon benim vüzut yapıma göre seninkide aynı olacak diye birşey yok ben sadece depo üstünde kendine nasıl çizgi belirliyeceğini anlatmak istedim...
Kask tak!
Eger motorun uzerinde mektup yazmiyacaksan bu sorun seni etkilememeli . Solak yada Sag ile yazar olmak beyin sinir sistemi ile alakali bir durum.Ama kordinasyon gerektiren araba yada motor kullanma islemlerinde beyin hangi organin ne yapmasi gerektigini gayet gusel ayarlayabiliyor.
Solaklik sadece silah kullananlarda biraz sorun olur harici durumlarda motor gibi kendini alistirir isen hic bir sorun yasamazsin.Beynine ne yapmasi gerektigini sen ogreteceksin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Öncelikle sağlak değil sağak deniyor.
Sol, sol-ak
Sağ, sağ-ak
Arkadaşlar sol ve sağ taraflar ile ilgili sorunlar vardır. Hiç kimsenin iki tarafı aynı şekilde çalışmaz. Telefon ile konuşurken genellikle hangi kulağınızı kullandığınıza dikkat edin. Askerlik yapan arkadaşlar hangi gözü kullandıklarını askerde öğrenmişlerdir. Bir hedef seçip (iki göz açıkken) parmağınızı tam hedefin üzerine getirin. Sonra sıra ile gözlerinizi kapatın ve parmağın tam hedefte olduğu açıyı hangi gözünüzle gördüğünüzü bulun. Telefonla konuşma, göz vb. bunlar solaklıktan ya da sağaklıktan bağımsızdır. Motora her zaman bindiğiniz taraftan değil, diğer taraftan binin. Farka dikkat edin. Motor ile U dönüş yapın. Her iki yönden U dönüş deneyin. Dar bir yolda ve gidonu tamamen döndürerek yaparsanız iki yana dönüşlerde farklı hissettiğinizi göreceksiniz.
Konu size ilginç geliyorsa Chris McManus'un "Sağ el, sol el" adlı kitabını okumanızı öneririm. Bu konular nörolojinin ilgi alanındadır. Nörolog bir arkadaş katılırsa konuyu daha fazla şenlendirebilir.
Öncelikle sağlak değil sağak deniyor.
Sol, sol-ak
Sağ, sağ-ak
Arkadaşlar sol ve sağ taraflar ile ilgili sorunlar vardır. Hiç kimsenin iki tarafı aynı şekilde çalışmaz. Telefon ile konuşurken genellikle hangi kulağınızı kullandığınıza dikkat edin. Askerlik yapan arkadaşlar hangi gözü kullandıklarını askerde öğrenmişlerdir. Bir hedef seçip (iki göz açıkken) parmağınızı tam hedefin üzerine getirin. Sonra sıra ile gözlerinizi kapatın ve parmağın tam hedefte olduğu açıyı hangi gözünüzle gördüğünüzü bulun. Telefonla konuşma, göz vb. bunlar solaklıktan ya da sağaklıktan bağımsızdır. Motora her zaman bindiğiniz taraftan değil, diğer taraftan binin. Farka dikkat edin. Motor ile U dönüş yapın. Her iki yönden U dönüş deneyin. Dar bir yolda ve gidonu tamamen döndürerek yaparsanız iki yana dönüşlerde farklı hissettiğinizi göreceksiniz.
Konu size ilginç geliyorsa Chris McManus'un "Sağ el, sol el" adlı kitabını okumanızı öneririm. Bu konular nörolojinin ilgi alanındadır. Nörolog bir arkadaş katılırsa konuyu daha fazla şenlendirebilir.
herkes saolsun konuya kendınce bıseyler katmaya calısmıs (sılah,mektup yazma,atış) ama bızı en ıyı anlayan godfather abıcıme tesekkurler.
isyan rock'ta başlar,motosiklet üstünde devam eder !!!:cat:
Sağol altan güzel açıklama...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
altan kardeşime katılıyorum illaki bir farkı olacaktır güzel ve doğru açıklamalar yapmışsın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)