V motor yüksek tork verir, titreşimi sıralıya göre biraz daha fazla olur. Motorun sesi çok değişiktir sıralılara göre.
Ya aslında somut örnekler var elimizde. Honda VFR 800 V4 motor kullanıyor, CBR 600 F sıralı 4 kullanıyor. Beygirleri aynı, ancak tork eğrisine gelince VFR'nin ciddi bir avantajı var.
Şuna göz at:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=9405
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
tmm sagol. cehaletten kurtulmuş oldum. cahillik çok kötü şey
Herkes bir zamanlar cahildi
Gerçi bu söylemle "bilgi doğuştan gelir" der gibi olduk. Sofistleri eleştirdik ya neyse
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
2007 cbr 1000 rr ve teknik özellikleri
repsol 2007
Make Model
Honda CBR 1000RR Fireblade Repso Rep
Year
2007
Engine
Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.
Capacity
998
Bore x Stroke 75 x 56.5 mm
Compression Ratio 12.2:1
Induction
PGM-DSFI fuel injection, 4 x 44mm throttle bodies
Ignition / Starting
Computer-controlled digital transistorized with electronic advance / electric
Max Power
126,4 kW 172 hp @ 11250 rpm
Max Torque
114,5 Nm @ 10000 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
43mm inverted HMAS cartridge fork with spring preload, rebound and compression damping adjustability; 120mm wheel travel
Rear Suspension
Pro-Link single shock with spring preload, rebound and compression damping adjustability; 134.5mm wheel travel
Front Brakes
2x 320mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes
Single 220mm disc 1 piston caliper
Front Tyre
120/70 ZR17
Rear Tyre
190/50 ZR17
Dry-Weight / Wet-weight
176 kg
Fuel Capacity
18 Litres
Consumption average
16.5 km/lit
Standing ¼ Mile
10.6 sec
Top Speed
277.7 kmh
patriote arkadasım, ben valentino rossi deilim o yüzden benim için 3-5 bg in ve saliselerin önemi yok piste girmicem ayrıca scooterdan r1 e binen bi insanda deilim benim kullandığım motorda 110 beygirlik yaklasık 220 kilo ağırlığında (R1 le mukayese edilmez) bu arada açtığım konuyla alakasız tartısmıyo muyuz? R1 almak için psikolojik fizyolojik ve tecrübe sahibi olmam veya olmamam ayrı konular. ben mütevazı bir sekilde kendime güveniyorum sadece. ve asıl konu olan 2007 R1 in teknolojik yapısı diğer racinglerle olan karakter farkı? forumları takip etmemi söylemissin ama 2007 R1 le alakalı bi konu göremedim henüz. tecrübeli bir insan olarak bir cok motor kullandığını açıklamışsın R1 de memnun kalmadığın noktaları biraz açıklar mısın rica etsem?
insanları rencide etmek istemiyorum ama topigi açan arkadaşın da yanlış bilgilenmesini istemiyorum ; lütfen işkembeden sallamayalım arkadaşlar!!!
işkembeden sallayan (bir kaç tane dogru yazan arkadaş var onlar üstüne alınmasın) arkadaşlar için konuşuyorum;
yazdıklarınızdan belli ki bu konu ve türevlerini yeteri kadar araştırmamışsınız.
kiminiz "bildigi kadarıyla" r1'in sınıfındaki diger racinglerde 1hp\1kg oranın olmadıgını soylemiş; yanlış söylemiş.
kiminiz cbr diye başka honda modellerinin fotolarını koymuş (fotolarda V-motora sahip motorlar var. cbr'lar sıralı silindire sahip motorlardır)
kiminiz en güçlü motorun R1 oldugunu soylemiş. 2007 R1, ram-air ile kranktan 189hp güç verir. 2007 suzuki gsx-r 1000 ise ram-air olmadan kranktan 189-191hp güç verir ki bu gücün ram-air ile kranktan 200hp civarlarında oldugu söylenmiş almanya motosiklet fuarında.
başka birisi yeterli bir açıklama yapmadan deltabox'tan şaşma yazmış. vs. vs. vs. ...
ayrıca yine işkembeden sallayan arkadaşlar için söylüyorum; yazdıklarınızı sadece glock nick'li arkadaş okumuyor, bu işlere meraklı bu konular hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar da okuyor.
sizin yüzünüden onlar da yanlış bilgileniyor ve bu yanlış bilgilenen arkadaşlar bir gün bir yerde bilen insanların arasında sizin yazdıklarınızı kullanırlarsa haliyle diger bilgili insanların arasında gülünç, cahil vb. gibi olumsuz durumlara düşecekler. kim verecek bunun hesabını. yazık degil mi?
neyse daha fazla uzatmanın bir alemi yok, yazdıklarım umarım gerekli yerlere gider.
@ glock,
madem piste girmeyeceksin, motoru limitlerinde kullanmaycaksın, sadece gezmek ve keyif amaçlı kullanacaksın o zaman en çok hangi motor hoşuna gidiyorsa onu al. seni mutlu edecegini düşündügün motoru al.
ben motoru alırken satılabilirligine, güvenligine, saglamlıgına baktım. kısacası özelliklerine ve piyasadaki durumuna baktım. honda aldım. honda almamdaki en büyük etken elektronik direksiyon amortisörüdür. ama honda aldıgım zaman 2007 suzuki gsx-r 1000 olsaydı onu alırdım.
çünkü;
2007 suzuki gsx-r1000'de 3 kademeli güç kullanımı var. bu sayede motoru 120 hp civarlarında, 160hp civarlarında ve 190hp civarlarında ayrı ayrı olarak kullanabiliyorsunuz.
ayrıca 2007 gsx-r 1000'de elektronik gidon amortisörü kullanıldı.
kaydırmalı debriyaj zaten bir evvelki modelinden beri olan bir şey.
kısacası bir honda kullanıcısı olarak ben olsam (şasesindeki problem giderildiyse) 2007 suzuki gsx-r 1000 alırım. ama dedigim gibi mutlu olacagını düşündügün motoru al. imkanların dogrultusunda hangi motor hoşuna gidiyorsa onu al.
zx-10 ve R1'i çok yakından tanımıyorum ama şu anda bu motorlarda (2006 modellerinde) elektronik direksiyon amortisörü yok. zx-10'da standart olarak manuel(ayarı elle değiştirilebilen) direksiyon amortisörü var R1'de ise standart olarak sabit(ayarı sabit olan, elle değiştirilemeyen) direksiyon amortisörü var.
vaktini verip yazdıklarımı okuyan herkese teşekkür ederim.
prometheus, vfr800 le 600f
aynı bg güclerine sahip fakat vfr o gücü daha düsük devirlerde veriyo
tork da aynı sekilde ayrıca V makina ve vtec olduğu için 6000 devire kadar daha sessiz gidiyo. 600f daha fazla devir ceviriyo...
nemrut arkadasım tesekkür ederim bilgi için.
fakat racing motorda ne kadar tecrübelide olsan
atıyorum 1000rr kullanan biri r1 veya diğer racing motorlara gectiğinde makinayı tanıma süreci yok mudur zaten? üstüne biner binmez limitlerini zorlayamazsın diye düsünüyorum ve seri üretim satılan racing motorlar
pistte kullanılanlardan farklı değil midir?
Buna tamammen katılıyorum.Honda'nın geliştirmiş olduğu dünyanın ilk elektronik kontrollü hidrolik gidon amortisörü (HESD – Honda Electronic Steering Damper), sürate ve ivmeye bağlı olarak gidonun sertliğini ayarlayarak yüksek sürüş keyfi ve performansı sunmaktadır.HESD, sadece sportif sürüşlerde değil her tür sürüşte yüksek sürat ya da uzun yol yapmış olmanın verdiği sürücü yorgunluğunu önemli ölçüde azaltan bir fonksiyona da sahiptir. Honda, HESD sistemini RC211V'nin DNA'sını taşıyan CBR1000RR ve 2007'de çıkacak olan CBR 600 RR modellerinde de kullanmaktadır. Pürüzlü yüzeylerden geçişlerde yaşanan gidon yalpalaması ve titreşimleri, sürücüyü yorup rahatsız ederken HESD ile bunun önüne geçilebilmekte ve düşük süratlerde ise azalan hidrolik basınç sayesinde gidon hareketi kolaylaşmakta ve efor sarfedilmeyen manevralar mümkün olmaktadır.
gerçek pist motorları elbbette farklı ama çoğu pist motoru piyasada satılan japon malı racing'lerden oluşmaktadır (çeşitli modifikasyonlara ugruyorlar).
devir aralıklarını belirtmek istedim sadece bende prometheus
bu arada gidon amortisörü r1 de var mı standart olarak?
bu arada nemrut arkadasım gsx-r da güzel fakat estetik açıdan eksozları tarzım deil sele altı güzel olurdu...
yeni kasa 2007 R1'de direksiyon amortisörü nasıl oldu bilmiyorum.
şu anki kasadaki R1'de sabit direksiyon amortisörü var ( ayar yapamıyorsun. tek ayara sahip)
o egzoslar bir değişiyor ki aklın durur.
ayrıca ben de 2005 ve 2006 gsxr1000'ni kasa olarak (gerek egzos gerek ön far)
daha çok begeniyorum. ilerleyen günlerde bu fikrim değişir mi bilemem
Eğer motosikletler arasındaki beygir farklarını veya teknolojik farkları lehinizde kullanamayacaksanız,
niçin bu kadar araştırma zahmetine giriyorsunuz?
3-5 beygirin önemi yoksa (kaldıki var) motorlar arasındaki bu karşılaştırma çabası neden.
Eğer motosikletlerin sınırı ile kendi sınırınız arasında fark varsa bu farkı algılamak zorundasınız. Yoksa yaptığınız iş sadece bütçenizde yara açmakla kalmayacaktır.
Şunu demek için motor almamak lazım. "Benim motorum 300 yapıyor."
İyi de sen kaç yapabiliyorsun?
Örneğin direksiyon amortisörü önemli bir özelliktir ve bu tür motosikletlerde bulunması iyidir. Bu aparatın önemini kullandıkça ve bozuk zeminlerden geçtikçe anlarsın.
Fakat motorun beygirlerini zorlayamıyorsan aralarındaki farktan sonsuza kadar bihaber yaşayacaksın demektir.
Peki illa hız yapmak için mi bu motoru alacağız? Yani motorumuz var diye illa hızlı mı gitmek zorundayız?
Tabii ki bunu demek istemiyorum ama bu motorlar yüksek devirde kullanım için yapılmış. Yavaş hızlarda başınıza gelebilecek en hafif şey hararet yaptırmanız olacaktır.
Örneğin egzosun sele altında olması motosiklete şık bir görünüm veriyor ama daha önce de dediğim gibi bu motorlar hız için yapılmış motorlar. CBR de bu problem yok ama R1 yavaş hızlarda aşırı ısınıyor ve kullanım açısından son derece rahatsız edici.
Örneğin yeni teknoloji gaz kolundan ziyade beni motorun ne kadar sürede hızlandığı ilgilendiriyor.
Uzatmak istemiyorum. Bunlar gibi bir çok faktör var.
Ben kullanıcı olarak izlenimlerimi paylaşmaya çalışıyorum. Fakat bunları okuyanlar herhalde şöyle düşündüğümüzü varsayıp hırslanıyorlar.
"Sen kiiiim sportive motor kullanmak kim. Önce öğren de gel. En iyi bennnn kullanırım."
Samimi olmaya ve yapabileceğiniz bir yanlışı önlemeye çalışmaktan başka bir çabam yok.
Motosiklet gibi pahalı bir aracı herhalde sırf bizim görüşlerimize bakarak satın almazsınız.
Ama görüşlerimiz belki karşılaşabileceğiniz problemler için aydınlatıcı olur.
Bu arada glock arkadaşım yazılarımı seni rencide etmek için değil uyarmak için yazdım. Eğer böyle anlaşıldıysam özür dilerim.
rica ederim patriote benimde niyetim tartışmaktı sadece
bilgi ve tecrübe paylaşımın için tesekkür ederim gercekten.
K7 deli makina ama egsoz dizaynı pek hoşuma gitmedi. Onun haricinde 1000 lik motor alıcak olsam diğer üç japon arasında kararsız kalırdım. Hepsi de çok iyi motorlar. İnşallah 600 lükte 3-4 sene piştikten sonra ben de 1000 liğe geçicem.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
@ glock
2007 suzuki gsxr 1000 foto (egzoslara dikkatini çekerim)
(fotolar motordelisinden alıntıdır)
2007 gsxr1000 suzukinin bence en büyük handikapı olan tip konusunda büyük ilerleme katettiğini gösteriyor. sert bir makina olmuş gerçekten.
ayrıca egzostu gayet güzel:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)