Donald Duck Amcanın yazısı Hürriyet Gazetesinde.
Reklamlar
-
16 Haziran 2005, 01:21
#1
Arkadaşlar merhaba;
Yeni motor alacağım için bir süredir Donald Duck'ın motor eğitimlerini okumuştum. Bu günkü (gerçi saat 12'yi geçti dün demek daha mantıklı)hürriyet gazetesinin oto yaşam ekinin son sayfasında Ayşe Şule Bilgiç'in bir yazısı vardı. Konu başlığı "Motorla düşüp kalkmayı biliyormuyuz". Yani motoru yatırınca kaldırma tekniğinden bahsediyordu. Bu yazıyı okuduğumda bir de ne göreyim Donal Duck amcanın motor eğitiminden alıntı yapılmıştı. Tamam motoru kaldırma tekniği aynıdır ama burada yazılan yazıda Donald amcanın yazısındaki espiriler bile aynıydı. Ama gazetede kaynak belirtilmemişti. Ayşe hanımın kaynak göstermesi gerekirdi diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz???
Reklamlar
-
16 Haziran 2005, 03:05
#2
Ayşe Şule Bilgiç 'te motosiklet.net de köşe yazan birisi. Belki aralarındaki samimiyetten dolayı böyle birşeye gerek görmemiştir veya donald amca'dan konusup izin almıştır. Yazıyı okumadığım için ne derece aynI bilemiyorum tabi senin yazIna dayanarak bunu söylüyorum. Yoksa Ayşe hanımın döyle birşeyi düşünmeyeceğine ihtimal vermiyorum.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
16 Haziran 2005, 08:37
#3
Bazi konularda fikir almasi icin izin vermistim, hatta pek cok konuda yazistik, elimden geldigince yardimci da oldum ama ipin ucu kacmis gibi gorunuyor.
Hickimseye oldugu gibi alinti yapmasi icin yetki vermedim.
-
16 Haziran 2005, 09:34
#4
arkadaşlar yazıyı bir kez daha dikkatlice okuyacak olursanız " internette tanıştığım donald duck adlı bir arkadaşım" diye belirtmişti diye hatırlıyorum isterseniz bir kez daha dikkatlice okuyun derim
-
16 Haziran 2005, 09:43
#5
mesajı yazdıktan sonra hurriyetim.com'dan buldum yazıyı bakın yazı aynen şöyle başlıyor kontrol edebilirsiniz "Bu düşüp kalkma eylemi ile ilgili çok sevdiğim bir yazı var. İnternette tanıştığım, tam bir motosiklet sevdalısı olduğundan hiç şüphe etmediğim Donald Duck yazmış. Bakın motorla nasıl düşüp kalkılır?"
-
16 Haziran 2005, 11:53
#6
Arkadaşlar ben gece okuduğumda göremedim ama gözümden de kaçmış olabilir. Bu akşam tekrardan okuyup yazarım yime...
-
16 Haziran 2005, 12:02
#7
bu forumda yazilanlar birilerine birseyler anlatiyormu acaba?
arastirarak degilde sadece kulaktan dolma! yasadigimizi, önyargiya her zaman prim vermeye hazir oldugumuzu gorüyormuyuz? yukarida yazan arkadaslarin (donald duck bey dahil) ayse sule hanimdan özür dildiklerinide görmek isterim bu baslikta. sevgiyle kalin...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
16 Haziran 2005, 12:38
#8
15.06.2005
Motorla düşüp kalkmayı biliyor muyuz
Ayşe Şule BİLGİÇ
Uzun zamandır motor kullanıp da motordan hiç düşmediğini iddia eden varsa büyük ihtimalle yalan söylüyordur. Çok yüksek süratte ve trafiğin ortasında olmadığı sürece genelde motorda ve sürücüsünde basit sıyrıklar, çizikler, ezilmelerle sonuçlanır düşme eylemi...
Bu düşüp kalkma eylemi ile ilgili çok sevdiğim bir yazı var. İnternette tanıştığım, tam bir motosiklet sevdalısı olduğundan hiç şüphe etmediğim Donald Duck yazmış. Bakın motorla nasıl düşüp kalkılır?
Önce şunu bilin ki motor, kendi basına ayakta durabilen bir şey değildir, yani bu meret düşebilir, bu olasıdır. Acemilikte insanı ürküten bu konu aslında tekniği doğru uygulandığında üstünde düşünüp üzülecek bir şey değildir. Motor ne ağırlıkta olursa olsun, sizin cinsiyet ve fiziksel gücünüz ne olursa olsun düşen motoru kaldırmak çocuk oyuncağıdır. Önce bunu kafanıza yerleştirin. Hiçbir motor firması düştüğünde kibar bir hanım sürücü tarafından kaldırılamayacak bir seri üretim motor üretmemiştir, bilesiniz. Ancak yine de, boyunuza posunuza uygun bir motor kullanmakta olduğunuzu varsayıyorum tabii ki... 40 kilogramlık genç bir hanım sürücünün 450 kilogramlık bir motoru kaldırmasını beklemiyorum haliyle, kullanmakta olduğunu da ummuyorum...
ÖNCE CANINIZI KOLLAYIN
Motor genellikle yavaş hızda, manevralar sırasında düşer. Dolayısıyla, kendinize zarar vermemek için dikkatli olacak vaktiniz vardır. Şunu demek istiyorum ki, baktınız düşüyor, bırakın düşsün. Ayağınız altında kalmasın mesela... Kendinizi kurtarın önce. Üstelik eliniz gazda ve motor viteste ise aşırı gaz verip tehlikeli bir savrulmaya da dönüştürebilirsiniz işi... Şimdi, düşen motoru kaldırmak için kullanılan en yaygın ve bildik teknik neymiş bir bakalım. ABD de bütün motor okullarında bu eğitim veriliyor ve benim gördüğüm-denediğim kadarıyla da son derece başarılı sonuçlar veriyor. Önce motoru stop edin, anahtarla ve ‘engine cut off switch’, yani marş düğmesinin yanındaki acil motor stop düğmesi ile... Düğmeyi ve anahtarı ‘off’ durumunda bırakın. Anahtar gidonu kilitliyor ise, kilit durumuna getirmeyin. Benzin valfini (varsa) kapatın. Motor viteste olmalıdır, değil ise elinizle/ayağınızla ulaşıp vitese alın. Mümkün değilse bandananızı boynunuzdan çıkarıp, arka freni sıkıca bağlayın. Ayağınızın altı, botunuzun altı temiz, kum, çakıl, ot, çamur vb. den arınmış olmalıdır. O bölgeyi temizleyin.
Motorun sol yana devrildiğini farz edelim... Motora arkanızı dönün, kalçanız sele hizasında olacak şekilde çömelin. Şimdi, sağ elinizle sol elciği yakalayıp yukarı, tanka değecek kadar kaldırın. (Gidonu olabildiğince sola çevirin. Motor viteste-yani debriyaja dokunmayın.) Şimdi selenin altında sağlam bir yer bulup sol elinizle yakalayın ve kalçanızla selenin ortasına, kenarına yaslanın. (BU NOKTA ÖNEMLİ. Bulması kolaydır ama her motora göre değişir.)
SAKİN OLMAK ÖNEMLİ
Kollarınız gergin bir vaziyette, motoru geriye iterken (kalçanızla yaslandınız ya), aynı zamanda bacaklarınızla doğrulun. Yeterince doğrulduğunda durmasını bilin, yoksa motor bu kez obur tarafa devrilebilir.. Motor düzeldi mi?... İyi... Rahat bir nefes alın! Aceleniz yok. Hiç arkanızı dönmeden ayağınızın topuğu ile yan desteği açın ve motoru emniyete alın. Yan destek bir sebepten dolayı açılmıyorsa, dikkatle motora yüzünüzü dönüp her iki elinizle elciklerden tutup bir daha deneyin. Yine olmuyorsa (varsa) orta desteğe alın.
Orta destek yoksa, yan destek ümitsiz bir şekilde kırılmış-eğilmiş kullanılmaz durumdaysa, artık çaresiz bir ağaca-duvara kadar yürüyüp, motoru ona dayayacaksınız. İşte buuu... Şimdi, eğer kaldıramadıysanız, kalçanızın yeri yanlıştır. Biraz sağa-sola-yukarı-aşağı deneyip doğru noktayı bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Doğru noktayı bulursanız hangi ağırlıkta olursa olsun motor kuş gibi kalkacaktır.
Katiyen unutmayın. Motor düşünce önce sakin olmayı öğrenin. Bu her zaman olabilir ve herkesin başına gelebilir. Canınıza birşey olmadıysa sorun yoktur. Adrenalin desteği ile, telaş ile panik içinde motoru kaldırmaya kalkarsanız belinizi sakatlayabilirsiniz, motoru öbür tarafa devirebilirsiniz, geriye-ileriye kayabilir başkalarına da zarar verebilirsiniz. En kaşarlı motorcular bile defalarca bu haltı yemiştir, hiç üzülmeyin ve güzel güzel, birer birer yukarda yazdığım gibi kaldırın. Birkaç çizik çocukluktan kalma ufak tefek yara izlerimiz gibidir motorda... Onu eskisinden daha çok seversiniz hatta...
İşte yeni yakışıklım...
Kısa süreli ilişkileri oldum olası sevmemişimdir. Uzun olsun, her şeyiyle benim olsun isterim. Ama işte her istediğinde hayatında böyle bir ilişki olamayabiliyor. Allah kimseyi yalnız, hiçbir motorcuyu motorsuz bırakmasın, fena bir şeymiş... Çok şükür benim aylar süren yalnızlığım da nihayet son buldu. Siz bu satırları okurken ben, büyük ihtimalle hayatıma yeni giren yakışıklıyla, yolda sarmaş dolaş gidiyor olacağım... Hani geçen haftalarda bahsetmiştim ya, yeni bir beraberliğe başlıyorum ama adam yurt dışından bir türlü gelmiyor diye... İşte nihayet geldi. Yasal tüm işlemleri de hallettik, yani o artık tüm varlığıyla bana ait! Ve ben çok değil bu yazıyı bitirir bitirmez onu almaya, öpüp koklamaya, hayatımla tanıştırmaya gideceğim. İçim nasıl kıpır kıpır, sormayın. Bu yakışıklı, 4 silindirli, 4 zamanlı, 12.000 devirde 98 beygir güç üreten, 600 cc’lik bir motora sahip. Beni hem görüntüsü hem karakteri itibarıyla fazlasıyla heyecanlandıran biri. Aranızda kim olduğunu tahmin edenler var mı? Fotoğraftaki benim yakışıklının çıplak hali, kendisiyle sizleri haftaya bizzat tanıştıracağım.
Motorcular kan bağışında
TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu) ile Türk Kan Vakfı’nın kan bağışını teşvik etmek için yaptığı organizasyonda TMF üyesi bir dolu motorcu arkadaşımız pek manalı bir hareket yapıp topluca kan bağışında bulundular. ‘Ben gönüllü kan bağışçısıyım, trafikte beni koru’ sloganıyla düzenlenen organizasyona katılan motorcu dostların desteği çok güzel, kendim dahil herkesi de kan bağışı yapmaya davet ediyorum. Ancak ben ‘Ben motosiklet kullanıyorum, trafikte beni koru’ sloganını tercih ederim.
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________________________________
iste yazinin tam metni... sevgiyle kalin...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
16 Haziran 2005, 15:10
#9
gurzan, ama Donald Amca demiş ki;
Hickimseye oldugu gibi alinti yapmasi icin yetki vermedim
yani isimden daha öte bir durum var burda.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
16 Haziran 2005, 15:46
#10
Arkadaşım dediğm gibi benim gözümden kaçmış olabilir. gazete evde akşam okuyup buraya yazacağım. Tabiki de hata yaptıysam da özür dilerim. Bunda bişe yok. Ben sadece yılların birikimi ve o kadar emekle hazırlanmış yazıların izinsiz kullanılmamasından yanayım.
-
16 Haziran 2005, 15:55
#11
Donald Duck'ın yazdıkları bence motosiklet dünyası için önemli bir rehber ve internet üzerinden paylaşılan bir belge niteliğinde. Şahsen böyle görüyor ve düşünüyorum.
Bu tür belgelerinde mümkün olduğunca çok kişiye ulaşıp bilgilendirilmesi bence büyük önem taşımaktadır.
Reşat Bey ne düşünüyor bilmiyorum ama özellikle Motosiklet Teorisi adlı internette yayınladığı dizinin yine internette başka organlarca dağıtılması veya medyada isim belirtilerek alıntı yapılması bence olumlu birşey.
Ha birde işin şu yüzü var, biliyoruz ki Motosiklet Teorisi dizisi yakında kitap olarak basılacak, işte bu kitabı alıp korsanını çıkarmaya çalışan olursa, satan ya da alanlarında karşısında durmak hepimizin görevidir. Bu kabul edilemez.
Bence Ayşe Şule'nin yazdıkları bu kadar büyütülecek bir olay değil, zaten topu topu kaç kişiyiz birde gereksiz şeylerden kırgınlık çıkarmanın anlamı yok.
Sevgiler...
-
16 Haziran 2005, 17:24
#12
Arkadaşlar kırgınlık çoıkarmak için yazmadım zaten. Yukarıda söyledim yine söylüyorum. Sadece bunca yıllık tecrübe ve emeğe saygı duymamız gerekmektedir. Kitap olayına gelince de baştan aşağı haklısın.
-
16 Haziran 2005, 19:15
#13
Kaynak gosterdigine gore mesele yok... Uzmeyin birbirinizi.
Ilk mesajdan anladigim sey yazimin oldugu gibi alinip altina kendi imzasinin atilmasi gibiydi.
Bu bilginin yayilmasi benim misyonum zaten, korktugum endiselendigim sey "sirtimdan baskalarinin prim yapmasi" yada "para kazanmasi" degil. Boyle bir endisem, yada dusuncem kesinlikle yok. RKnin amaci da kesinlikle bu degildir zaten.
Endisem bilginin benim kontrolumun disinda yanlis aktarilmasi (kulaktan kulaga oyununu bilirsiniz degi mi?) ve "yazdigimin arkasinda durabilecek" olma durumunu kaybetmemek. Bilmem anlatabildim mi...
Motosiklet Teorisi yemek kitabi degildir.... Anlatilan seyi yanlis uygularsaniz heba olacak sey bir kasik tereyagi ve iki bardak princ degil sizin birkac kemiginiz ve binlerce YTL niz olabilir. Birinin bu sorumlulugu tasimasi lazim, RK ya yuklenmesi de abes olur. Kaynak gostermenin felsefesi bundan ibaret arkadaslar.
-
16 Haziran 2005, 23:43
#14
Evet gözden kaçırmışım. Kusura bakmayın. Özellikle Ayşe hanımdan özür dilerim..
-
17 Haziran 2005, 00:35
#15
ubaykal adlı üyeden alıntı
Özellikle Ayşe hanımdan
Ayşe değil Ayşe Şuleee )
mutlu sonları hep sevmişimdir,...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler