Bu tip arkadasLarI sayIyLamI veriyoLar başımIza merak ediyorum. Gerek yok bu model arkadaşLara sitede ya..
Ates dediklerine tamamen katılıyorum...
Bu tip arkadasLarI sayIyLamI veriyoLar başımIza merak ediyorum. Gerek yok bu model arkadaşLara sitede ya..
Ates dediklerine tamamen katılıyorum...
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Konu ehliyet iken nerelere gitmiş zaten.
Bu ehliyet işi acaba ne zaman kesinleşecek merak ediyorum. Hep yeni bişeyler çıkıyor ortaya ama icraat yok henüz. Hadi hayırlısı. Bir düzene girip sağlam bir eğitim ve sınav sistemi olsada kullanmayı bilmeden kullananlar azalsa.
...Oytun...
..Ainador..
beyler ben bu ehliyet muhabbetini iyice araştırdım size kısaca olacak hadiseyi özetleyeyim konu dönüp dolaşıp aynı yere geliyor
1. A2 lerin adı A oluyor 125 CC den büyük motorlar için A gerekiyor
2. A1 olduğu gibi duruyor yani motorlar vitesli vitessiz diye ayrılmıyor 125 cc den küçük aletler için yine A1 var
kısaca tek değişen A2 nin adı
3. ehliyetleri 3 yıl içerisinde değiştirmek zorundayız. değiştirilmesinden kimse tek kuruş para talep etmeycek
4. B ile A1 kullanılması ile ilgili bir bilgi yok çıkacak yasada öyle bişey de yok. kanunu baştan aşşa inceledim madde 12 ve bu konudaki açıklamalarda böyle bişey belirtilmemiş...sadece moto federasyon talepleri var sinek vızıltısı gibi yani pek duyan yok ama şu sitede bi haber var tabi haberin menşei ve gerçekliği nedir bilemem birde düşünüyorum ateş olmayan yerden duman çıkmaz sabah gazetesi haberi aşşağıda
ades : http://www.sabah.com.tr/2005/06/18/c...50618-101.html
5. elektirikli o oyuncak gibi scooterlere plaka geliyor
6. satış yaptığınızda ben aracı filancaya sattım diye vergi dairesine bildirdiğiniz zaman vergiler ıvırlar zıvırlar size değil o watandaşa gidiyor . tabi kanun çıktıktan sonra :
evet bu durum böyle 125 ler B ile kullanılsa hakaten iyi olacak
Gazete yazısına göre değişen sadece A2'nin adı değil ariftoteles.
B sınıfı ehliyet ile 125cc'ye kadar olan motorların kullanılabileceği yazıyor.
Şu alıntıyı senin verdiğin linkteki gazete yazısından yaptım:
"Şimdilik motosiklet ehliyetiyle kullanılsa da yakında TBMM Trafik Komisyonu'ndaki taslağa göre 50 ile 125 cc arasındaki scooter'lar B sınıfı otomobil ehliyetiyle kullanılabilecek. 125 cc'nin üzerindeki scooter'ları kullanmak için ise yine motosiklet ehliyeti almak gerekecek."
Ya burda çifte standart var ama, 125 cc scooter B sınıfı olabiliyor 125 cc diğer motor olamıyormu,sonuçta ikiside 125 cc böyle saçmalık olmaz arkadaşlar
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
MoToR sana bende katılıyorum kardeş . bencede öncelikle şu vitesli/vitesiz olayına bir çözüm bulunmalı. diğer taraftan ben B sınıfı ehliyeti olanların motorsiklet kullanabilme olayına karşıyım . en azından kısa sürelide olsa bir kurs görülmeli bence. ehliyet olmazda adı sertifika gibi birşey olabilir.ehliyetlere bir kutucuk içerisinde tiklenebilir.(organ bağışında olduğu gibi)
evet o gazetede yani sabah gazetesi haberinde var ama yasayla ilgili bişey yok yani kulaktan dolma gibi hatta ben o gazeteye mail attım kaynak nedir diye ses yok
18 yaşındayım daha motor almama minimum 3 sene war. Nasıl dayanırım bilmem ama ehliyet alınca rahat werirler heralde. : Herkes karşı arkadaşlar motora ikna edip almışsınız ya boşwerin ehliyeti siz.Ben nasıl ikna edicem o da ayrı konu tabi.
Bilmediğin konularda fikir beyan ediyorsun da, peki ehliyetsiz motor kullanmanın cezasını biliyor musun dishy?Git bi araştır bakalım o zaman boşverebilecek misin?Ayrıca kendi ekonomik özgürlüğünü kazanan ve cevre olsun aile olsun belli bir olgunluk derecesine geldiği görülen her insan bir motor sahibi olablir.Colt marka bir tüfek almıyorsun sonuçta...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
Ehliyetsiz motor kullanmanın cezası 528 ytl yada 528.000.000 tl çünkü eniştem yedi o cezay ıondan biliyorum
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
otomobil ehliyeti olana kaç para acaba onlar ehliyet yetersizliğinden mi yiyorlar
Evet aynı paraotomobil ehliyeti olana kaç para acaba onlar ehliyet yetersizliğinden mi yiyorlar
aslında mantıklı değil aynı para olması çünki ehliyet in amacı tarfik kuralları vs leri biliyormu muhabbeti yani aslında yetersizlikten yemesi lazım neyse bu yasa çıkacak gibi ateş olmayan yerden duman çıkmaz
arkadaş geldi amerikadan ehliyet 2 saatte alınıyormuş orda tek kuruşta para vermiyormuşsun sana hemen çıkartıyorlarmış 2 haftalık acemi kullancı ehliyeti yanında ehliyetli biri ile 2 hafta kullanıyormuşsun mutlaka yanında ehliyetli biri olacak eğer kullancaksan 2 hafta sonrada hakiki ehliyeti alıp devam ediyormuşun nakkaddar güzel
demeyi unutmuşum bu arada zaten orada ehliyet dersleri biliyosunuz ki ilkokuldan itibaren veriliyor
evet bende b ehliyetle 125 cc ye kadar motorların kullanımını destekliyorum. ben şahsen bu yaz sonunda ehliyet alacağım ama yinede destekliyorum. çünkü motorsiklet dünyanın pekçok yerinde şehir içi ulaşımda devletlerin kullanımını teşvik ettiği bir araç ekonomik şehir içi park derdi az yollarda daha az yer kaplıyor ve küçük işler için bitirim bir araç. gelişmiş ve gelişmekte olan pek çok ülkede kullanımı yaygın avrupa ülkelerinin bazılarında ehliyet bile aranmıyor. bazılarında otomobil ehliyeti yetiyor. bizde ise motor ehliyeti bir kazanç kapısı devlet açısından. bir motor ehliyetinin maliyetinin çoğu devlete kalan bir vergi külfeti. kurs üçreti ne kadar 150 - 200 ytl kiminle görüşsem hemen hemen maliyeti 400 -450 ytl 250 ytl lik kısmı civata parası. ee bide kurs devlete bir dünya vergi veriyor. ee nerede bunun eğitimi ben defalarca arkadaşlarımı sınavlara götürdüm benim motorumla pekçok arkadaş ehliyet aldı sınava girdi 10 adet kuka 20 soru
önemli olan tek şey var 400 ytl gerisi hikaye bence devlet açısından.
bana göre ilkokuldan başlayarak eğitimini ver adam gibi. liseyi bitirince sınava tabi tut geçerse ver a ehliyeti 2 sene sonra tekrar sınava tabi tutu geçerse ver b ehliyetini yavaş yavaş büyüt ehliyeti hem kullanıcı trafiği ve motoru tanır hemde birden bire araba yada araç kullanmaz trafiği tanır. avrupada ve çeşitli ülkelerde böyle. adam orada ehliyete bakmıyor kaskın varmı koruman tamammı önce ona bakıyor. çükü orada insanlar değerli devlet insanlardan para kazanmayı değil onların canını düşünüyor. ne zaman bizdede aynı düşünceler olur bizdede böyle başlıklar açılmaz.
elmasdağ arkadaşım motosikletin mondilamı?
yok abi aynı para diil ya bizim başakşehirde kardeşimden 250 benden 150 istediler bende b sınıfı var onun yok çünkü o fazladan ilk yardım ve trafik derslerine girecekmiş adam öyle söyledi niye farklı diye sorunca
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
benden de 537 istediler oldu gözlerim doldu dedim çıktım gittim kurstan
muvattali, ben açtım istersen buraya ekliim ama buraya büyük gelebilir.
Kanun Teklifi Bilgileri
İmza Sahipleri Kanun Teklifinin Metni
Dönemi ve Yasama Yılı 22/2
Esas Numarası 2/287
Başkanlığa Geliş Tarihi 11/05/2004
Teklifin Başlığı 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi
Teklifin Özeti satışı ve devri yapılacak araçlar için motorlu taşıtlar vergisi borcu bulunmadığına dair belgenin yanı sıra tescil kuruluşundan aracın satışına engel herhangi bir hak mahrumiyeti bulunmadığına dair belgenin de ibraz edilmesi zorunluluğu getirilmekte, bu belgenin ibrazıhalinde araç sahibi adına düzenlenmiş tescil belgesi esas alınarak noterlerce satış ve devir işleminin yapılması öngörülmektedir.
Teklifin Son Durumu GÜNDEMDE
Komisyon Tipi Adı Giriş Tarihi Çıkış Tarihi Yapılan İşlem Karar Tarihi
Kanun Teklifi Komisyon Bilgileri Esas Komisyon İçişleri Komisyonu 14/04/2004 10/06/2005 Raporunu Verdi 09/06/2005
Esas Komisyon Raporu(Sırasayısı) 933
Esas Alınan Tasarı Teklif : 1/905
Birleşenler
1/347
2/287
2/330
2/353
2/507
B ile sürülmesi lazım ... sürücü kursları hikaye kalıyor bu konuda zaten .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)