Motosiklet parçası yada aksesuar'ı üretmek.
Reklamlar
-
Sevgili motorsiklet aşığı dostlarım. Uzun zamandır kafamı meşgul eden bir şey. Motosiklet parçası üretmek.
Sizlerden de eminim güzel fikirler çıkabilir.
Çok sevdiğim bir abim plastik işi ile uğraşmakta. İşi de çok güzel. Kendisi ile sık sık sohbetlerde bulunuruz. Abimiz sanayici olduğu için genellikle onun işi üzerinde konuşuruz. Bir gün sohbet esnasında
-Neden motosiklet parçası üretmiyorsun? diye sordum.
Önce sıcak bakmadı. Fakat daha sonra motosiklet in arkasınadan benim givi marka top case getirdim ve incelemesini istedim ardından bunun satış fiyatını tahmin etmesini söyledim.
Önce terazi ile kütlesini ölçtü. Güzelce inceledi altını, üstünü, kilidini v.s.
Sonra bana döndü.
-Taş çatlasın 30 ytl dir.
-Nasıl bu sonuca vardın?
-Kabaca kullanılan hammadeyi hesapladım, işçiliği felan hepsini üzerine koydum en kaliteli hammade ile maliyeti 15 ytl dir. Satıcıya ulaşana kadar iki el değiştirse edeceği fiyat budur.
-Bunun satış fiyatı 100 ytl nin üzerinde. Dediğimde gözleri yuvalarından fırlayacaktı.
Şimdi sizlere danışmak istediğim şu.
Motosikletin en çok hangi plastik aksamının yedek parçası arzalanır?
Hangi marka motosikletin, hangi parçasının yan sanayisini üretebiliriz?
Üretilen parça hem küçük olacak,plastik enjeksiyon tezgahları ile üretilebilenecek.
Benim düşündüğüm bir şey daha var.
Bildiğim kadarı ile yurdumuzda üretilen yerli marka, işe yarar, kaliteli bir kask yok. (Kask da üretilebilinir.)
Tek korkum şu. Bu tür bir ürün üretildiği zaman pazarlama noktasında sıkıntı çekilir. Çünkü dünyanın kabul ettiği markalar var.
Söyleyeceğiniz her türlü yoruma açığım.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
Reklamlar
-
arka çantayı basacak makinanın çok büyük olması lazım.çünkü kalıp çantanın en az 2 katı civarı olur.birde sırf kullanılan malzeme ile hesap yanlış olur o büyüklükte kalıbı her usta yapamaz ve fiyatlarıda çok yüksek olur.bunuda hesaplayınca fiatı artar. çamurluklar özellikle arka iç gördüğüm motorların bir kısmı kırık veya düşmüş
-
Sık kullanılan ; fakat heryerde bulunmayan parça
+
tavsiye edilen ve kullanışlı aksesuar yapılabilir.
Araştırmak lazım...
-
her motora takılabilecek ön siperlik mesela çoğunda yok
vizör olabilir çabuk çiziliyor
-
aslında yapılması gerekli bişey ybr nin kafa granajını 90ytl ye satıyorlar pejonun kini düşünüyorum o lambası ile beraber 10 ytl pejolar türkiyede neden tutuldu yan sanayi malzaemesi çok da ondan dimi
-
Kask asla olmaz. Öyle bir sorumluluğu üzerinize almayınız, ciddi bir tavsiyemdir.
Topcase olabilir elbette.
Koruma topuzu olabilir, demirle birlikte.
Sinyaller olur ve çok da satar
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
babaçi adlı üyeden alıntı
arka çantayı basacak makinanın çok büyük olması lazım.çünkü kalıp çantanın en az 2 katı civarı olur.birde sırf kullanılan malzeme ile hesap yanlış olur o büyüklükte kalıbı her usta yapamaz ve fiyatlarıda çok yüksek olur.bunuda hesaplayınca fiatı artar. çamurluklar özellikle arka iç gördüğüm motorların bir kısmı kırık veya düşmüş
Makina konusunda sıkıntımız yok. Miligramdan, 20 kg ye kadar baskı yapacak makinalar var.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
merhaba çok iyi düşünmüşsünüz, ama tüm motorlara uyacak ürün nerdeyse yok. dolayısıyla seri üretim yapamazsınız, az sayıda üretmekde maliyeti arttırır. ama tezgah ve işçiler boş oturuyorsa zararına bile olsa denemekte fayda var, doğru ürünleri üretebilirsiniz kesin kar edersiniz zamanla
benim önerim rüzgarı kesmek için kullanılan camlardan üretmeniz. givi marka bi touring camı 180 euro ama 10 milyona çin mallarıda var. arada başka seçenek yok nerdeyse. ilk müşterinizde ben olurum, söz.
kolay gelsin
-
Su Silahı adlı üyeden alıntı
Makina konusunda sıkıntımız yok. Miligramdan, 20 kg ye kadar baskı yapacak makinalar var.
o zaman mesele yok.arkaya portatif stop lambaları pro'nun dediği gibi sinyaller,aynalar
-
09 Aralık 2006, 20:16
#10
kross motorlarda bulunan elcik korumalığı da tak cıkar şeklinde olursa harika olur bugün 100km ye yakın yol yaptım ellerim hala soğuk
-
09 Aralık 2006, 20:26
#11
hedowich adlı üyeden alıntı
kross motorlarda bulunan elcik korumalığı da tak cıkar şeklinde olursa harika olur bugün 100km ye yakın yol yaptım ellerim hala soğuk
evet evet elcik koruma mutlaka... OXFORD'un var bir tane çok güzel dizaynlı ve hiç rüzgar hissettirmeyen.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
09 Aralık 2006, 20:30
#12
topcase olabilir üzerinde reflektörlü ya da stop ve park lambası olan bir model hem trafikte dikkat çeker hemde kullanışlı olur. plastik işinde kalıp sorun oluyor diye biliyorum. kalıp üretimi pahalı plastik ucuz.
* bunun yanında scooterler için yan kenarlar için çizilmeyi önleyici yapışkan ile monteli takozlar güzel olur.
* siperlik konusuna dikkat edilebilir universal bir rüzgar siperliği çok satabilir. çok kaba olmayan ama rüzgarı kesen. montaj aparatları ile çözülebilir.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
09 Aralık 2006, 20:38
#13
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
topcase olabilir üzerinde reflektörlü ya da stop ve park lambası olan bir model hem trafikte dikkat çeker hemde kullanışlı olur. plastik işinde kalıp sorun oluyor diye biliyorum. kalıp üretimi pahalı plastik ucuz.
* bunun yanında scooterler için yan kenarlar için çizilmeyi önleyici yapışkan ile monteli takozlar güzel olur.
* siperlik konusuna dikkat edilebilir universal bir rüzgar siperliği çok satabilir. çok kaba olmayan ama rüzgarı kesen. montaj aparatları ile çözülebilir.
Kalıp üretimini yapan ustamız da var. Kalıp üretimi zor ve zahmetli bir iş. Bir kalıbın oluşması için 1 ay hatta daha fazla uğraştığı oluyor ustanın.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
09 Aralık 2006, 21:29
#14
ilk olarak az masraflı olması ve piyasa isim yapmak için scooterler için yan tamponlar olabilir diye düşünüyorum. motorların çevresine çekilen alüminyum kuşaktan daha estetik görünür
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
09 Aralık 2006, 21:33
#15
piyasa araştırması yapın öyle üretime geçin pazarlama konusunuda araştırın yaptığınız malzemeler elinizde patlamasın
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
-
09 Aralık 2006, 21:44
#16
dostum beni bir önerim var...Mesela kuryelerin en çok yaşadığı sıkıntı nedir...veya küçük hacimli motorcuların...)vitesli olanlar)...yani yağmurluk giymek zorunda olmayanlarıda düşünürsek ayakkabılara ve paçalarımıza sıçrayan su ve çamurdur...bence standart modeller için...(ybr ve cbf 150..) hava soğutmayı kesmeden...ki ben bir zamanlar kesmiştim motorum arıza yaptı... uygun plastik bir koruma yapılabilir...kuryeler naylon veya bidon kullanacaklarına...ki b bidon olayını bende düşünmüştüm...bu şekilde estetik bir plastik malzeme kullanırlar...kapış kapışda gider...
veya scooter üzeri önü camlı bir mekazmaya ne dersin...Yağmurlu havada sürüş keyfi için yağmur için üretilecek silecekli üste hemen monte edilebilecek bir parça olabilir...BMW de var ya...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
09 Aralık 2006, 22:40
#17
[url]http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=23339[/url] :rendeer: artvin borçka
-
09 Aralık 2006, 23:17
#18
bende gördüm bu arkadaşı Fulyada...Md deymiş...nickini unuttum şimdi...arkasında md stıckerı var...valla çok akıllıca ya...helal olsun kendisine...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
09 Aralık 2006, 23:19
#19
hedowich adlı üyeden alıntı
kross motorlarda bulunan elcik korumalığı da tak cıkar şeklinde olursa harika olur bugün 100km ye yakın yol yaptım ellerim hala soğuk
kross/enduro motorlar için üretilen elcik korumalığı gerçekten güzle fikir..kask ve kask vizörü üretmek hiç akıllıca olmaz..zaten sadece plastik le üretemezsiniz..üretsenizde hiçbir koruma özellliği olmaz..ancak göstermelik takmak isteyen kişilere satabilirsiniz..buda müşterilerinizin zamanla ciddi yaralanmalar ve ölümler ile azalmasına sebep olucaktır..kask için çok ciddi arge çalışmaları, farklı üretim teknikleri denenmeli ve karmaşık bir birçok farklı process ten geçirilerek üretilmelidir..bu sadece plastik üreten bir yerin yapacağı iş değil..ayrı bir yatırım demek! zaten çoğu kask markasına bakın..bir kask tasarlarlar, üzerinde küçük değişiklikler ile, neredeyse aynı kalıp ve malzeme karışımını kullanırlar...
birde size tavsiyem, sadece türkiye pazarını hedefliyorsanız, hangi marka ve modellerin daha çok tutulduğuna bakıp ona gçre parça üretmeniz..özellikle kuryelere yönelik çalışmanızdır..onarlda en çok ybr kullanırlar..bunun dışında hondanın twister modeli ve transalp modeli çok fazla kullanılır..
belli modellere yönelik çalışın dedim, çünkü ürettiğiniz parçalar bütün makineler için olması imkansız..ayrıca bu ürettiğiniz malzemelerin ciddi bi rmühendisin elinde tasarlanmış olması gerek..yoksa pazar payı kaybedersiniz..buda maliyetinizi artırır..elcik koruma, topcase, yançantalar, çamurluklar, (eğer üretebiliyorsanız) stop ve ön farlar, ayrıca sinyaller..bbirde bir arkadaşın dediği gibi öncam..ancak ön cam için yine ciddi araştırma-geliştirmeler gerekebilir..ayrıca bu parçaların çoğunda metal destekler, parçalar bulunması gerekir..
benim aklıma ilk bunlar geliyor..zaten en çok darbe alanlarda bunlardır..bir topcase, genelde giderken yapılan bir kazada kırılır gider..sinyallerde aynı şekilde..
birde günümüzde kullanılan dizlikler plastikten yapılıyor..aslında türkieydekiler öyle sanırım..abd de silikonların kullanıldığını duymuştum..
birde sadece türkiye pazarına hitap etmek akıllıca değil..özellikle doğu ve güneydeki ülkelere yönelik çalışmanız gerek...bunun içinde orda kullanılan motorların araştırması yapılmalı! ayrıca çin malı araçların kalitesiz parçalarından dolayı, bu ürünlerin yedek parçalarını üretmeniz size avanataj sağlıyabilir..hatta ülkemizde inşa edilen yeni motosiklet fabrikaları içinde üretim yapmanız istenebilinir..
ancka görüldüğü gibi değil daha karmaşık bir iş, hesap kitap iyi yapılmalı!..umaırm başarılı olursunuz..hayırlı olsun..
-
09 Aralık 2006, 23:47
#20
walla kardeşim ne diim
o kadar cok yapılacak sey war ki
forumları okurken aklıma su geldi
(ama sadece bi öneri dikkate almak zorunda değilsiniz)
o kadar cok scooter kullanan warki ve motorlarına kendilerince modifiye yapmak isteyen we iiice motorlarını mahveden
bana gore bilmiyorum piyasayı arastırdınızmı ama piyasada en cok hangi marka motor modeli kullanıyorsa ona gore parca uretmek we orjinal halinden dahada albenisi olan seyleri yaratmak
yani insanlar kaza yapmadan bile motorlarının guzel gozukmesi için sizden parca almış olacaklar
ve en önemliside kendi firmanızın reklamını cok yapmak yani bilmiyorum urettiginiz firma buyukmu ama insanlar heryerde sizin isminizi gorurse size daha cok guven saglıyacaklardır tabi bu reklam yapmak ve adınızı duyurmak için cok uğrasmanız gerekir tabi bu ilk adım en zoruda bu bana gore
ama ondan sonra eger kalite ve dürüstlükte ürünlerinize eşlik ederse düşünemiyorum baya müşteriniz olacagını umuyorum
çünkü size 1 müşteri geldiğinde eger malınız kaliteliyse ve o müşterini malınızın kaliteli olduguna inandıysa 10 arkadasına soyler ve o 10 arkadasıda sizden alış veriş yapar ve şayet onlarda memnun kalırsa 10 kişiden her biri başka bi 10 kişiye söylecektir tabi bu işin düşündüğünüz kısmı
peki ürününüzden müşteri memnun kalmazsa o zaman cevresindeki 15 kişiye sizi kötülüyecektir zaten buyuk firmalar bile bole bi yeni atılım yaparken etrafı ilk once kollarlar yani ilk önce çok az sayıda ürün üretirler ve bu ürünleri piyasaya sürerler
eğerki talep warsa o zaman seri üretime gecerler bana kalırsa sizinde bole bişi yapma imkanınız warsa önce az sayıda ürün üretin ve piyasaya sürün fakat firmanın namı az olursa bu az sayıdaki ürünlerede talep az olcaktır
ayrıca bana kalırsa cok çeşit yapmaya çalışmayın az model olsun ama kalite olsun yani kimlere hitap ettiğiniz bu konuda önemlidir
benim diceklerim bu kadar bayada yazdım umarım sacmalamamışımdır
bu sadece benim gorusum ama siz herkesin goruşlerini önemseyin bana kalırsa.....
[CENTER][B][COLOR="Red"]*** THE WEBMASTER[/COLOR] BY_KANUNSUZ[COLOR="Red"] ***[/COLOR][/B]
::evil::[/CENTER]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler