Çin Malı Motora Binenler, Motorcu Değil midir?
-
Aslında yazıp yazmama konusunda kararsız kaldım. Yani bu söz çok ağırıma gitti diyebilirim. Motosiklet benim için tutkudan da öte çalıştığım yerde motosiklet resimleri,maketi,dergileri bilgisayarımda sürekli açık mt sitesi vardır. Bu hafta başı bir vatandaş geldi yanıma;
"motorlarla sen mi ilgileniyorsun?" dedi. Ben de "evet" dedim.
"Var mı motorun?" dedi "Evet Mondial 250 MCT" var bende dedim.
"ben çin malı motoru olana motorcu demem(?)" dedi
"tabi ben de dumura uğradım" "peki geçen sezon 1956 BMW m vardı o zaman motorcu muydum?" dedim. o da "evet, çin malı motor motor değil" dedi
arkadaşda piaggio x9 varmış ben yaptığım kazadan bahsettim sağlam motora binseymişim kaza yapmazmışım kardeşim çakıl bariyer çin japon ayırmıyor ki!
bu arkadaşla yaptığım diyalogdan sonra anladım ki bu piaggiolu arkadaşın felsefesi;
"Paran yoksa motora binme!"
benim sizlere sormak istediğim şu:
çin malı motor kullanıyorum diye ben motorcu değil miyim,
yoksa motorları ve motorcuları sınıf olarak ayıran bu arkadaş mı motorcu değil?
bu laf acayip içime oturdu arkadaşlar. öyle bir duruma geldim ki masamda motorlarla ilgili herşeyi kaldırasım geldi.
sevgi ve saygıalrımla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Ne alakası var canım kardeşim, motorculuk motor kültürü ve ruhu kullanılan makineyle asla alakalı değildir.
Bana göre her işini kendi gören, ve motoruyla karı koca olmuş bir mobiletci bile senin o arkadaşından daha motorcudur.
O arkadaş halt etmiş
-
bencede arkadasım eyong arkadasımıza sonuna kadar katılıyorum..
Bizdede cin işi var ama bi japon motorunun yaptıgı her hareketi bende cin motoruyla yapabiliyorum... Ha japon motorlarına göre biraz daha sorun cıkartıyo ama en azından motor aksamını nasıl calıstıgını oğrenmiş oluyosun...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
haltın en büyüğünü etmiş. yahu şu çinler olmasa birçok kişi hala dergilerdeki ve internette gördüğü resimlere ağzının suyu akarak bakacaktı. i
yi kötü tartışması rüzgar için yapılmazki kardeşim. benimkide çin malı ama yolda giderken yanımda, önümde veya arkamdaki japonla aynı rüzgara gülümsüyoruz.
- ulan şu japonların rüzgarı bile farklı beeee
japona binmek kim istemez ki...
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
-
Aslında o motorcu değil bu tip insanlarla uğraşmaktan hepimiz çok sıkıldık benim motorumda çin malı ne oluyor yani motorcu arkadaşlarımın girdiği ortamalara girebiliyorum,gezilere katılıyorum benim param buna yetiyor bunu kullanıyorum motorun çin malı olması önemli değil önemli olan motoru kullanan insan öyle insanlar varki motorcuyum diye geçiniyor sadece.Motoru güzel ama kendisi insan değil.İlk zamanlar motorumuz çin malı diye bizde ortamlara girmeye çekiniyorduk ama artık değil.Bana bu cesareti veren Çukurova Motor Sporları Kulübündeki herkese sonsuz teşekkürler
[COLOR="Green"][B][I]Gecelerin Gecesi Dolunayli_Gecem
Çıktığı ini bilmeyen,kaç asırlık kini bilmez.Soyunu,dinini bilmeyen,gün gelir haddini bilmez.[/I][/B][/COLOR]
-
çin malı motorlar olmasa acaba japonlar fiyatları bu kadar aşağı çekerler miydi düşünmek lazım. bunun dışında motor kültürü giderek at biniciliği gibi aristokrasinin yapmış olduğu bir spor haline gelmesini engelliyor. her ne kadar o aristokrasi peşinde olan insanlıktan pek nasibini alamamış kişiler olsada
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
arkadaşlar desteğiniz için teşekkür ederim. inanın motorumun markasını söylemekten bile çekinir oldum. vakti zamanında cüzzmlılara yapılan dışlanma olayını yaşamaktan korkuyorum. kim nederse desin bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur. her motorun bakım hassasiyeti değişir. bu çinlilerde biraz daha fazla ama benim yaptığım kazayı saymazsak çok ciddi bir problemim olmadı. ben motorumu seviyorum. Sizleri de
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
çin malı motorlar olmasa acaba japonlar fiyatları bu kadar aşağı çekerler miydi düşünmek lazım. bunun dışında motor kültürü giderek at biniciliği gibi aristokrasinin yapmış olduğu bir spor haline gelmesini engelliyor. her ne kadar o aristokrasi peşinde olan insanlıktan pek nasibini alamamış kişiler olsada
Adaşıma sonuna kadar katılıyorum.. Düştüğü zaman Japona binenlerin bi eksik yeri mi kırılıyo ?
Çinliler çıkarmasaydı bu motorları bi arkadaşında dediği gibi çoğumuz hala dergilerden bakıyorduk..
-
Süper Moderatör
Ne insanlar gördüm altlarında motor yok, ne motorlar gördüm üstlerinde insan yok
-
07 Aralık 2006, 11:24
#10
mesele çin japon meselesi degil ki! paran yoksa motora binme tarzında yaklaşımda bulunan birisinin söylediklerini dikkate bile almam. bu tip, insanlara yukarıdan bakan iğrenç tipler midemi bulandırıyor.
bizim kültürümüzde alçakgönüllük var yüz kızarması denen şeyler var bunları kaybetmeyelim lütfen.
==============================
==============================
-
07 Aralık 2006, 11:28
#11
Eyong adlı üyeden alıntı
Ne insanlar gördüm altlarında motor yok, ne motorlar gördüm üstlerinde insan yok
peki o motorlar ayaklığının üstündemiydi
şahsi düşüncem: aslında motorculuk motorunun menşe'iyle alakalı değil, motoru ne için kullandığınla alakalı bir mevzudur.
-
07 Aralık 2006, 11:32
#12
Bence motorcu olmanın da motor sahibi olup olmamakla alakası yok.
Her yeni model çıktığında araştırıyor musun?
Her motor sesine kulak kabartıp dönüp bakıyor musun?
Motor'a bindiğinde giyim kuşam ve diğer burada anlatılan teknikleri uyguluyor musun?
En önemlisi de motor kullanmayı araba kullanmaktan daha çok seviyor musun?
Tamam işte sen bir motorcusun.
Tanıdığımız bazı pahalı motor sahipleri var.
Ama kesinlikle motorcu değiller bence.
Bu iş marka değil, gönül meselesidir.
-
07 Aralık 2006, 11:38
#13
kardeş kafana takma eğer çin malı motorlar olamasaydı millet mobilete biniyor olacaktı burjuvazi lik yaratmaya gerek yok o arkadaş çok ayıp etmiş.
-
07 Aralık 2006, 11:42
#14
Arkadaşlar kimse kusura bakmasın ama bu muhabbet burada da dönüyor.. Sadece bu şekilde ifade edilmiyor.. Çin malı motorlar dan canı yanmış arkadaşlara sözüm yok.. Ama cidden bi aşşağılama söz konusu oluyor bi çok topicte..
Benim motorumda çin malı.. Ciddi anlamda hiçbir sıkıntı yaşamadım diyorum ertesi gün bizim bölüme gelen bi arkadaş " Yaramaz bular yaramaz" diye mesaj bırakıyor.. Hayatında benim motoruma binmemiş sadece menşei üzerinden yorum yapıyor..
Bu muhabbetlerin artmasıda bunu klişe bi bakış açısına çevirir oldu.. Bi çok arkadaşın dediği gibi Çin malları olmasa ben hala yoldan gelip geçen diğer motorcu arkadaşları seyretmekle yetiniyor olurdum..
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
-
07 Aralık 2006, 11:47
#15
ya dostum adamın biri aptalca bi laf etmil hatta laf bile sayılmaz sadece aptallık etmiş sende ciddiye almışsın,
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
-
07 Aralık 2006, 11:48
#16
+10000 diyorum size arkadaşlar. çin malı olmasaydı japon motor tekelinden sadece fuarda üstüne oturmakla yetinirdik. ya da kendi adıma konuşayım hala yamaha nuovo scooter la geziyor olacaktım. biz yolda birbirimize selam verelim derken adam, bizi motorcu yerine bile koymuyor. hala etkisindeyim. bir yaptığım kazada bu kadar sarsıldım birde bu lafları duyduğumda.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Aralık 2006, 11:55
#17
Dostum motorcu olmak için motorun olması bile gerekmez, bu iş sevda işi, gönül vermiş tüm motosiklet tutkunlarına selamlar...
-
07 Aralık 2006, 11:55
#18
Ya böyle işleri niye dert ediyosun arbetus. Bende vitesli motora binmeyene motorcu demem diyemedin mi?
Yada ben scootera motor demem diyemedin mi?
Keşke biraz hazır cevap olup adamı sustursaymışsın ya...
Yukarıda yazdıklarım benim fikrim değil yani scooterda motordur, vitessiz motorda motordur. Hatta benim için motorlı kaykay bile motordur. Ama böylelerini susturmak için sende onların malını aşağılayacaksın ki bir daha boşboğazlık edemesin. Bu tip insanlar başkalarının zayıf yönlerini bulup onlarla alay ettiklerini zannederek kendilerini tatmin eden zavallılardır. Motosikletin olmasa başka ortamda karşılaşsanız ben Nikeden başkasına spor ayakkabı demem yada ben orijinal lewis ten başkasına kot demem gibi abuk sabuk laflar da duyabilirdin.
Bu nedenle buna aldırma.
1956 BMW ne oldu ya sattın mı?
-
07 Aralık 2006, 11:57
#19
Motorcu ne demek ? ulkesel bir kavrammi yoksa evrensel bir kavrammi, bu bağlamda çinlilerdende motorcu olmaz varsayımı ortaya çıkarki hiçte dogru olmaz.
motorcu olmak sadece motora binmekle olmaz, hic motoru olmayip motorcu olanda olabilir, yani motorculugun binilen motorun cinsiyle tipiyle bağlı değil derim ben.
ha arkadasin sunu deseydi cin mali motora motor demem deseydi kabul etmesemde onun gorusu fikri budur derdim cokta takmazdim ama soyledigi kalibini asan bir laf olmus.
-
07 Aralık 2006, 12:09
#20
tderida adlı üyeden alıntı
Dostum motorcu olmak için motorun olması bile gerekmez, bu iş sevda işi, gönül vermiş tüm motosiklet tutkunlarına selamlar...
kesinlikle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler