Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Race motorların kullanım ömrü nedir???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    designer-samo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul-ortaköy
    Motosikleti
    BmW F650 (karakaçan)
    selamlar,benim merak ettiğim şey ilanlarda satılık 94-98 model race'ler görüyorum ama bunlar her ne kadar bakımları yapıldı densede 10 yaşından aşagı olmayan motorlar.bunların ömrü noluo motor bitimi kaç km ye kadar ,bu motorların kısa ömürlü oldugunu biliyorum ama km leri kabarık olmuo fazla,parçalırı sormuom bile bulana kadar canını çıkartırlar insanın heralde
    saygılar,sevgiler
    herşey sende biter, yeterki sen karar ver


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Kullananına bağlı ki sport alanlar genelde yüksek devirlerde kullanıyorlar o yüzden motorları ölmüş olabilir.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3
    designer-samo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul-ortaköy
    Motosikleti
    BmW F650 (karakaçan)
    km yi nasıl yorumlarız peki 35-38.000 arası oluyo genelde banim denk geldiklerim 10 yaş civarındakiler tabiiki elinde kalma olasılıgı yüksek ama bunların parça olayları nasıl bulunuo çok zordur
    herşey sende biter, yeterki sen karar ver

  4. #4

    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    merhaba designer-samo, race motorlar bildiğimiz gibi güçlerini yüksek devirden alıyorlar. yüksek devir demek yüksek ısı demek. öncelikle yüksek devirli makinaların ısısına her yağ dayanmaz. birçok insan anlıyamadığım bir şekilde motorlarına milyarlar verir, yağ parasına kıyamaz. çok az kilometre yaptığı halde ciğeri bitmiş motorlar da gördüm bu yüzden. tabi ki herkes böyle değil. ama race motorlarda az kilometre sağlamlığının garantisi de değil. en mantıklı yol, gerekirse parasını cebinden verip bir serviste genel kontrol ve kompresyon ölçümü yaptırman olur. masraf gibi görebilirsin ama daha büyük bir kazık yemekten iyidir. ilk sahibinden olmasına dikkat edersen ve mutlaka servis kontrolu yaptırırsan sağlam bir makina alman mümkün. bu arada race makinalar kısa ömürlü değildir. hakkını vererek kullanan birinin elinde ömrü sahibinden uzun bile olabilir. yüksek teknoloji içerdikleri için ve devirleri yüksek olduğu için özel bakım gerektirirler. hepsi bu. cesaretini kırmadan gönlüne göre bir makina edinmeni dilerim. şimdiden hayırlı olsun.

  5. #5
    designer-samo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul-ortaköy
    Motosikleti
    BmW F650 (karakaçan)
    ADALI, çok sagol abi şimdilik başlangıç için CBF 250 düşünüom ama kafamda race lerle ilgili sorular vardı ilerde deneyim kazandıktan sonra race düşünüom o yüzden bu sorularım
    sonuç olarak race alacagım zaman sıkı bi muayene gerek ama artık modeli eski diye kaçmama gerek yok
    herşey sende biter, yeterki sen karar ver

  6. #6
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Prometheus

    Kullananına bağlı ki sport alanlar genelde yüksek devirlerde kullanıyorlar o yüzden motorları ölmüş olabilir.
    Racing motorun diğer motorlardan çok farkı yok. Aksine motor, şasi, fren sistemi gibi her konuda diğer motorlara göre teknolojik olarak daha ileride olduklarından motorlarında sorun çıkmaz. Zaten racing bir makinayı zorlayarak motoruna pek zarar veremezsiniz. Üreticiler tüm bu koşulları göz önünde bulunduruyorlar. Örneğin devir göstergesinde bulunan kırmızı çizgi geçildiğinde motor otomatik olarak gazı keser. Bu konuda en önemli olan şey, motora iyi bakmak, bakımlarını aksatmamaktır. Bunları yaptığınız sürece pek birşey olmaz. Bir motor alacağınız zaman motoru zorlamalarından değil, motora bakmamalarından korkun.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Benim aklıma şu OHV motorlardaki yüksek devirlenme sonucu çıkan hasar geldi ama super sport'larda kullanılmıyor sanırım o motor.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    donniedarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600F
    şu eski başlığı bi hortlatayım bakalım gecenin bi vakti faydalı olsa gerek

  9. #9
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ADALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba designer-samo, race motorlar bildiğimiz gibi güçlerini yüksek devirden alıyorlar. yüksek devir demek yüksek ısı demek. öncelikle yüksek devirli makinaların ısısına her yağ dayanmaz. birçok insan anlıyamadığım bir şekilde motorlarına milyarlar verir, yağ parasına kıyamaz. çok az kilometre yaptığı halde ciğeri bitmiş motorlar da gördüm bu yüzden. tabi ki herkes böyle değil. ama race motorlarda az kilometre sağlamlığının garantisi de değil. en mantıklı yol, gerekirse parasını cebinden verip bir serviste genel kontrol ve kompresyon ölçümü yaptırman olur. masraf gibi görebilirsin ama daha büyük bir kazık yemekten iyidir. ilk sahibinden olmasına dikkat edersen ve mutlaka servis kontrolu yaptırırsan sağlam bir makina alman mümkün. bu arada race makinalar kısa ömürlü değildir. hakkını vererek kullanan birinin elinde ömrü sahibinden uzun bile olabilir. yüksek teknoloji içerdikleri için ve devirleri yüksek olduğu için özel bakım gerektirirler. hepsi bu. cesaretini kırmadan gönlüne göre bir makina edinmeni dilerim. şimdiden hayırlı olsun.
    Bu arkadaş son mesajını 2005 yılında yazmış.
    Kim kaçırdı bu arkadaşı siteden?

    Yorum eklenecek çok şey olmakla beraber iyiymiş...

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Kaç yarışa katıldığına bağlı.

  11. #11
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    yarislarda da oyle aman aman bisi olmaz benim tahminim, en fazla debriyaj vites dislileri yuruyen aksam zarar gorur, bu dediklerim stock olan ve zamaninda bakim yapilan motorlar icin gecerli tabi ...
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  12. #12
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    SS haricindeki motorlar belki ama kesinlikle SS makinalarda 3-4yaşdan fazla olanlarla ilgilenme derim.
    Soda Ayran Cool

  13. #13
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    walla bende merak ediyorum. 99 model suzuki GSX-r 750 buldum almayı düşünüyorum, fiyatıda çok uygun fakat motoru sorun cıkartırmı bilmiyom. kmsi 38000 de imiş. sahibi motorcuymuş alınırmı ki?

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    benm duyduguma göre japon race motorları 6-7 yasını gecırmeyecek mısın....
    a benım essek arkadasım nıye önceden demedın bana....bende gıttım 88 model gs500 aldım....

  15. #15
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Motor dayansa nolcak üstünde ki daha fazla eziyete katlanamayıp satar nasılsa
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  16. #16
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    boy olayı çok güzel özetlemiş, bakımları zamanında ve özenle yapılmışsa SS makinaya hiçbirşey olmaz.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  17. #17
    SuSpect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys KLE 650
    Arthas bence yanlış düşünüyorsun. Her makinenin bir kullanım ömrü vardır. Bu sebeble ne kadar bakım yaptırırsen yaptır motor blogu zamanla aşınacaktır orayada bakım yaptırırım dersen zaten ozaman yeni makina al derim.

    Sen, sen ol kesinlikle 3-4 yaşından buyuk SS lerle ilgilenme.

    Sahibinden.com da adamın teki 4.750ytl CBR 600F satıyor ve aylardırda ilan orda kaldı, motorun yüzüne bakan yok. cunku 96 modelmiydi neydi çok eski yani.
    Soda Ayran Cool

  18. #18
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    SuSpect Haklısın tabi ben de 10 sene için konuşmamıştım, ama 3-4 sene de race motor bitmez onu kastettim. O kadar da kolay değil. Kullanımla da alakalı, kimisi redline a sokamadan vites değiştirmeyi sevmiyor, ben öyle değilim, motoru redline a sokmanın yanlış olduğu düşüncesindeyim, bu konuda arkadaşlarla tartıştığımız da oldu. Redline a sokmıcaksan niye race motora biniyorsun dediler ama herkesin kullanım şekli farklı tabi. 3-4 senede biticek makinaya kimse 25-30 milyar veripte binmez zaten.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  19. #19

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    inşallah gt 250 r olacak
    kim ne derse desin motosikletin ömrü kullanana bağlıdır.eğer kullanan bakımlarını yaptırıp motoru fazla hırpalamamışsa o motor sizi uzun yıllar götürür.
    aksi taktirde motorun ömrü 1-2 yılda biter

  20. #20

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    Antalya/Alanya
    Alıntı Arthas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SuSpect Haklısın tabi ben de 10 sene için konuşmamıştım, ama 3-4 sene de race motor bitmez onu kastettim. O kadar da kolay değil. Kullanımla da alakalı, kimisi redline a sokamadan vites değiştirmeyi sevmiyor, ben öyle değilim, motoru redline a sokmanın yanlış olduğu düşüncesindeyim, bu konuda arkadaşlarla tartıştığımız da oldu. Redline a sokmıcaksan niye race motora biniyorsun dediler ama herkesin kullanım şekli farklı tabi. 3-4 senede biticek makinaya kimse 25-30 milyar veripte binmez zaten.
    HAKLISIN 25 30 VERİP ALMAZ KİMSE ÖLE OLSA. APTAL OLMAYIN 30 MİLYARLIK MAKİNE 2000 MODELDEN YUKARI BİTİK OLURMU HİÇ.NORMAL KULLANIMDA 2000 2001 KULLANAN ÇOK ARKAFDAŞ VAR PARAM OLSA 11 12 BENDE ALIRIM 2001 FELAN. MESELA 38000 KM HİÇ BİŞİY DİİL.2005 Bİ R6 24000 KM DE Bazı aptsallar ne yaptında o km de demişler.ama o km normal aslında.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler