Ben transalpten vazgeçmem.
Ben transalpten vazgeçmem.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Cross ile enduro'ya başlamak daha akıllıca, tavsiye ederim...
"Motosiklet Özgürlüktür."
E yani küçük cc enduro yok çünkü Nx4 dışında. Varadero var 125 cc o da hayallerimiz de yaşıyor.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Enduroda küçük cc dediğiniz 650cc oluyor zaten. Aklı başında birisi gayet rahat idare edebilir tek silindir 650cc bir enduroyu.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
arkadaşlar dl 650 v-storm ile TA arasında cebelleşiyorum bana yardımcı olun
TA karbüratörlü dl enjeksiyonlu bu kafamı çok kurcalıyor uzun yolda rahatlıkları,dl nin yedek parçası sıkıntısı gibi vs vs nedenler var siz olsanız hangisini tercih ederdiniz...
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
TA enduro, DL touring. Bu sebepten süspansiyonları daha sert, TA daha konforlu bir makine.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Neden Enduro çünkü enduroları seviyorum.
Ancak her cc sınıfında bir enduro yok yazık.Sanki hondaya,yamaha ve diyer kaliteli marklara enduro diyince 650 cc aşağı model getirme diyoruz.Bence 250 cc enduro getirse ve 6000 ytl civarı olsa nasıl tutulur artık benim görüşüm.Bizi çinliye mahkum ediyorlar.
Kesinlikle katılıyorum. Zira bu yüzden ilk motorumu 200cc Ramzey seçtim. Sadece 130kg.bir motor. Yüksek hızlarda veya hızlı ve kuvvetli denge kaybetmelerde ne olur bilemem ama şimdiye dek atlattığım iki kayma olayında ayagımı kuvvetlice yere vurarak dengemi toparlayabildim. Üstelik arkamda da artcı vardı her ikisinde de. Transalp ile bunun mümkün olma ihtimali ağırlığından ötürü biraz daha zor olacaktı. He dikkat ettikten sonra TA ile de başlarsın belki ama bilemezsinki adı üstünde, Acemilik
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Ülkemizdeki yolların tuzaklarla dolu olduğu ve her an sürprizlerle karşılaşma
ihtimalimiz nedeniyle tabii ki endurolar,son dönem ülkemizin popüler araç
ları olan SUV lar gibiler.Eğer mevsimlere bağlı kalmadan ve yılın büyük bir bölümünde 2 teker keyfini sürmek istiyorsanız enduro dan başka bir seçe
nak aramak saflık olur.
Genellikle ağırlıklı olarak araziye takılanlar içinse büyük ebatlı ve motor hacimli olanları seçmek yerine 400-450 cc bu disiplin için son derece yeterlidir.Eğer
eşli arkadaşlı ve ağır yükle uzun soluklu gezilere çıkıyorsanız tabii ki 1000cc ve üzeri sizin için en keyfilisidr.
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
Ilk Defa Motor Sahibi Olmak Istiyorum.. Ama Mutlaka Enduro Olsun Diyorum.. Kullanabilir Miyim Acaba şöyle Güzel Bir F650 Gs.. Ne Dersiniz.
Bugünkü fuarda vstrom, transalp ve f650 yi denedim, f650gs in selesi tam bana göre çok iyi. Ama transalp ve vstrom u da kullanabileceğime inanıyorum. Kawasaki standı olmadığı için deyemedim. Artık marta inş.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
NEDEN ENDURO
Motosiklet sürüş teknikleri eğitmeni hocamız sayın Rahmi BARUTÇU der ki :
Cross’u, Chopper’ı, Sportsbike’ı, Touring’i ve Enduro’su. Hepsi motosiklet diye sınıflandırılsa da hepsinde bir diğerinde olmayan özellikler var.Cross, çamurda, kumda, toprakta kolaylıkla yol alıp, 10-15 mt. Yükseldikten sonra olanca hızıyla yere inip yoluna devam edebilirken, Chopper’larla çok keyifli relaxed, nostaljik saatler yaşanabiliyor. Sportsbike’larla (cadde diye bilinen asfalta bağımlı motorlar) yaşanan ivmeyi ise yeryüzünde sadece birkaç vasıtada yaşayabiliyorsunuz. Bir Touring’le de hiç yorulmadan yüzlerce kilometre yol alınabiliyor. Bunlar tabiki türlerin sadece birkaç özelliği. Bütün bu çeşitler, zaman içinde kullanıcıların değişen ve gelişen isteklerini karşılamak için tasarlanmış ve üretilmiş.
Enduro da bu çeşit yelpazesinde çok değişik bir konuma sahip. Çünkü Enduro bütün türlerin bazı özelliklerini bünyesinde taşıyan özel bir karışım, lezzetli bir kokteyl.
Enduro, her türlü yol koşulunda, rahat ve güvenli yol alabilen bir motosiklettir. Uzun amortisörleri ve geniş tekerlek çapı sayesinde çukurlardan çok az etkilenir. Gidonu yüksektir ve tutulduğunda kolların arası açıktır. Böylece motora daha kolay hakim olunmaktadır. Şanzıman dişli tahvil oranları sayesinde torque yüksektir ve tırmanma kolaydır. Genelde tek ya da iki silindirlidirler. Dolayısıyla 4 silindirli, 4 karbüratörlü, 4 bujili ve 16 sübaplı bir motordan daha az arıza yaparlar, yapsa da müdahalesi kolaydır. Zaten bu motorlar Paris-Dakar gibi zorlu yarışlarda edinilen deneyimlerin ışığında üretilmektedirler. En zor doğa şartlarında en uzun yolculuğu bir Enduro ile yapabilirsiniz. Çünkü vücudun oturuş açısı insanı en az yoracak şekilde dizayn edilmiştir.
Ayrıca Carpal Tüneli Rahatsızlığı Enduro sürücülerinde görülmemektedir. Otomobil ve diğer vasıtalarla gidilemeyecek bir yere Enduro ile gidilebilir, tatillerde de fazla yük taşıma kapasitesi ile en kullanışlı sınıfta yer almaktadır. Çıkılan tatillerde asfalta bağlı kalmayıp hemen her türlü zeminde, dağ yollarında kullanılabilir, nehir yataklarından geçilebilir, doğanın en bakir köşelerine girip doğa ile tam anlamıyla bütünleşilebilir. Önemli bir konu da Enduro ile yapılan kazaların diğerlerine oranla azlığı, ölümlü kazaların hiç duyulmamış olması. (1994 yazında İstanbul’daki 7 ölümlü kazanın altısı Süpersport, biri streetbike ile yapıldı)
Bilinçsiz tüketici cenneti olan Türkiye’de çoğunluk için en önemli özellik alacağı şeyin fiyaka katsayısı ve dış görüntüsüdür. Enduro’ların sahiplerine verdiği mutluluğun ve huzurun çok açık ve sarih bir ispatı, piyasada 2. el satılık Enduro’ların diğerlerine oranla yok denecek kadar az olmasıdır.......
not:bu metin diğer motosiklet sitelerinden bilgilendirme amaçlı alıntıdır!
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
güzel yazıymış
yaşasın enduro
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
cbf150 ve hyo gt250 den sonra (kendi motorlarım)
ist. dan kandıra ya kadar yaklaşık 100 km kuzenimin f650gs sini kullandım
bence de enduro
şimdi hedefte versys & v.strom var.tabiki abs li versiyon
Motosiklet = Enduro = Transalp
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
[B][I]hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..:mrgreen:[/I][/B](FaRuK)
enduro da enduro..
kürkçü dükkanı gibi,
dönüp dolaşıp alacağım motor..
Tek gerçek = Enduro
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Eski teknolojili ama kolay sorun çıkarmayan, çıkarsa da tamiri basit bir makina TA. Kullanıcılarını yakıtı dışında memnun eden bir makina. Ama eski teknoloji olması kimine göre de dezavantaj. Ben Dl'yi seçtim çünkü modern, injeksiyonlu,sorunsuz bir makina. Bakımlarını yap, benzinini koy bin git. Geçen İntruder'u olan bir arkadaşımla motorları değiştik ve daha önce chopper kullanmama rağmen, enduronun manevra rahatlığına alıştıktan sonra, resmen cebelleştim İntruder'la virajlarda. Motorunuzu tüm mevsimlerde, her türlü yol şartında kullanmak, gerektiğinde yüklü ve uzun km yapıp yorulmadan bir yerlere ulaşmak istiyorsanız kesinlikle makinanız enduro-touring olmalı.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
ozamn enduro = guzel motor
Don't Drink & Drift! :bounce:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)