redogre adlı üyeden alıntı
Daha önce SS Enduro tartışmaları oldu, ama ilginçtir benim enduro almama ön ayak olana arkadaşım Fazer kullanıyor.
Ben acemi bir sürücüyüm henüz, bu yüzden yorumum başlangıç motoru konusunda olacak.
Yine daha önce burada bolca konuşulan Honda Nx 4 Falcon kullanıyorum. (enduro değil bu diyen bile olabilir ya herneyse)
Bir kere yüksek bir motor, benim boyum yetiyor, ama 165 lik arkadaşlar sorun yaşayabilir. Ama özellikle acemiyken bolca faydası var, evin önündeki 25 cmlik kaldırımdan hiç altını vururmuyum derdi olmadan rahatça inebiliyorum.
Yüksek ön süspansiyon sayesinde ara sokaklarda hız tümseklerinden, çukurlardan ve her türlü Türkiyeye özel asfalt hatasından hız kesmeden geçiyorum ki en acemi olduğum günlerde bile yol bozukluğundan dolayı sorun yaşamadım.
Bir diğer konu yine acemilikle ilgili, sonuçta ilk motorunuz deviriyorsunuz mutlaka. Bazen park ederken, bazen kaldırıma çıkıp inerken, ve maalesef bazen gideken.. En fazla hasar alan kısım bende fren kolu oldu, kaldırıma takılınca yamuldu, düzelttirdim. Giderken ani frenle (sağol yokuş aşağı kıvrılan yolda cart diye duran taksici amca) düşünce, fren kolum kırıldı, yolcu ayaklığım kırıldı ama motorun grenajı minimum olduğu için asfaltta kaymama rağmen herhangi bir yeri çizilmedi. Tamircide fren kolu ve yolcu ayaklığımı orjinal parça ile değiştirdim, ayaklık mesela 50-60 ytl arası, yine Honda'nın dükkanda tamir için bekleyen SS inin ayaklığı 200 ytl.. Ayrıca, o arkadaşta devirmiş, ön grenaj, yan grenaj, kontrol paneli derken adamın masrafı 1000 ytl üzerinde.
Elbetteki enduro ile Super Sport bambaşka motorsikletler, ama benim gibi, şu motora iyice hakim olayım ver elini dağ bayır diyorsanız, başlangıç motoru olarak aldığınız motorla uzun süre mutlu olabilirsiniz. Sonuçta 400 cc başlangıç için çok gözükebilir, ama bu enduro, gazı kaçırıp karşı duvara çıkma ihtimaliniz yok. Özellikle sıkışık trafikte geniş 1. vitesi sayesinde hiç telef olmuyorsunuz .
Yüksek ön sayesinde çok dar dönüşler yapabiliyorsunuz, ders aldığım 125 cc lik motorda yapamadığımı kendi 400 cc motorumda rahatça yapabiliyorum.
Sonuçta motor bu, kullanım kadar keyif önemli, ben sırtım yüzünden (çok fazla bilgisayar başında çalışan hımbıl adam sendromu) supersport kullanamam mesela, ama endurodaki dik oturuş sayesinde sırtım hiç ağrımadı.
Güzellik konusu zaten tamamen yorum, motoruma baktıkça yüzüme yayılan sırıtış hiç azalmadı daha...