Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
13. sayfa BirinciBirinci ... 31112131415 ... SonuncuSonuncu

Neden Enduro?

    REKLAM ALANI
  1. #241

    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Motosikleti
    Honda Nx 4 Falcon
    Daha önce SS Enduro tartışmaları oldu, ama ilginçtir benim enduro almama ön ayak olana arkadaşım Fazer kullanıyor.

    Ben acemi bir sürücüyüm henüz, bu yüzden yorumum başlangıç motoru konusunda olacak.

    Yine daha önce burada bolca konuşulan Honda Nx 4 Falcon kullanıyorum. (enduro değil bu diyen bile olabilir ya herneyse)

    Bir kere yüksek bir motor, benim boyum yetiyor, ama 165 lik arkadaşlar sorun yaşayabilir. Ama özellikle acemiyken bolca faydası var, evin önündeki 25 cmlik kaldırımdan hiç altını vururmuyum derdi olmadan rahatça inebiliyorum.

    Yüksek ön süspansiyon sayesinde ara sokaklarda hız tümseklerinden, çukurlardan ve her türlü Türkiyeye özel asfalt hatasından hız kesmeden geçiyorum ki en acemi olduğum günlerde bile yol bozukluğundan dolayı sorun yaşamadım.

    Bir diğer konu yine acemilikle ilgili, sonuçta ilk motorunuz deviriyorsunuz mutlaka. Bazen park ederken, bazen kaldırıma çıkıp inerken, ve maalesef bazen gideken.. En fazla hasar alan kısım bende fren kolu oldu, kaldırıma takılınca yamuldu, düzelttirdim. Giderken ani frenle (sağol yokuş aşağı kıvrılan yolda cart diye duran taksici amca) düşünce, fren kolum kırıldı, yolcu ayaklığım kırıldı ama motorun grenajı minimum olduğu için asfaltta kaymama rağmen herhangi bir yeri çizilmedi. Tamircide fren kolu ve yolcu ayaklığımı orjinal parça ile değiştirdim, ayaklık mesela 50-60 ytl arası, yine Honda'nın dükkanda tamir için bekleyen SS inin ayaklığı 200 ytl.. Ayrıca, o arkadaşta devirmiş, ön grenaj, yan grenaj, kontrol paneli derken adamın masrafı 1000 ytl üzerinde.

    Elbetteki enduro ile Super Sport bambaşka motorsikletler, ama benim gibi, şu motora iyice hakim olayım ver elini dağ bayır diyorsanız, başlangıç motoru olarak aldığınız motorla uzun süre mutlu olabilirsiniz. Sonuçta 400 cc başlangıç için çok gözükebilir, ama bu enduro, gazı kaçırıp karşı duvara çıkma ihtimaliniz yok. Özellikle sıkışık trafikte geniş 1. vitesi sayesinde hiç telef olmuyorsunuz .

    Yüksek ön sayesinde çok dar dönüşler yapabiliyorsunuz, ders aldığım 125 cc lik motorda yapamadığımı kendi 400 cc motorumda rahatça yapabiliyorum.

    Sonuçta motor bu, kullanım kadar keyif önemli, ben sırtım yüzünden (çok fazla bilgisayar başında çalışan hımbıl adam sendromu) supersport kullanamam mesela, ama endurodaki dik oturuş sayesinde sırtım hiç ağrımadı.

    Güzellik konusu zaten tamamen yorum, motoruma baktıkça yüzüme yayılan sırıtış hiç azalmadı daha...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #242
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    tamamıyla tarzla ilgili bi seçenek ama bence artıları olanbi tarz enduru. gerçekten farklı her ortama ayak uydurabiliyorum asfald dada gidiyo kumdada gidiyo ormandada dağdada bayırdada kısacası gitmek istediğim YÖNÜ gösteriyorum yol olması önemli değil o gidiyo belkide bu yüzden seviyorum hertürden motor binen arkadaşlarımıda sevgiyle selamlıyorum herkesin zevkinede saygı duyuyorum bütün motorcu arkadaşlarımada keyif aldıkları tip motorlarıyla keyifli bi yaşam diliyorum
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  3. #243

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    ediRNe
    Motosikleti
    YbR125
    usda gecen sene yazıyı yazmışsın ama gerçekten çok guzel bi yazı insaı gaza getirio
    avatarda en saadaki benm ilk konserim:bounce::P

  4. #244

    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul - Atasehir

    super olmus

    Valla super olmus.Bir trailbike kullanicisi olarak soyledigin her kelimeye katiliyorum.

  5. #245
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    ya şu dl 1000 i aklıma sokanlar da zaten prometheus abim gibi enduroyu övenler ama övülmücek gibide değil ki ya tip hava kızlar olmasın varsın işlevsel bir motorun var...enduro en güzeli en anlamlısı en zevklisi
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  6. #246
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı redogre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce SS Enduro tartışmaları oldu, ama ilginçtir benim enduro almama ön ayak olana arkadaşım Fazer kullanıyor.

    Ben acemi bir sürücüyüm henüz, bu yüzden yorumum başlangıç motoru konusunda olacak.

    Yine daha önce burada bolca konuşulan Honda Nx 4 Falcon kullanıyorum. (enduro değil bu diyen bile olabilir ya herneyse)

    Bir kere yüksek bir motor, benim boyum yetiyor, ama 165 lik arkadaşlar sorun yaşayabilir. Ama özellikle acemiyken bolca faydası var, evin önündeki 25 cmlik kaldırımdan hiç altını vururmuyum derdi olmadan rahatça inebiliyorum.

    Yüksek ön süspansiyon sayesinde ara sokaklarda hız tümseklerinden, çukurlardan ve her türlü Türkiyeye özel asfalt hatasından hız kesmeden geçiyorum ki en acemi olduğum günlerde bile yol bozukluğundan dolayı sorun yaşamadım.

    Bir diğer konu yine acemilikle ilgili, sonuçta ilk motorunuz deviriyorsunuz mutlaka. Bazen park ederken, bazen kaldırıma çıkıp inerken, ve maalesef bazen gideken.. En fazla hasar alan kısım bende fren kolu oldu, kaldırıma takılınca yamuldu, düzelttirdim. Giderken ani frenle (sağol yokuş aşağı kıvrılan yolda cart diye duran taksici amca) düşünce, fren kolum kırıldı, yolcu ayaklığım kırıldı ama motorun grenajı minimum olduğu için asfaltta kaymama rağmen herhangi bir yeri çizilmedi. Tamircide fren kolu ve yolcu ayaklığımı orjinal parça ile değiştirdim, ayaklık mesela 50-60 ytl arası, yine Honda'nın dükkanda tamir için bekleyen SS inin ayaklığı 200 ytl.. Ayrıca, o arkadaşta devirmiş, ön grenaj, yan grenaj, kontrol paneli derken adamın masrafı 1000 ytl üzerinde.

    Elbetteki enduro ile Super Sport bambaşka motorsikletler, ama benim gibi, şu motora iyice hakim olayım ver elini dağ bayır diyorsanız, başlangıç motoru olarak aldığınız motorla uzun süre mutlu olabilirsiniz. Sonuçta 400 cc başlangıç için çok gözükebilir, ama bu enduro, gazı kaçırıp karşı duvara çıkma ihtimaliniz yok. Özellikle sıkışık trafikte geniş 1. vitesi sayesinde hiç telef olmuyorsunuz .

    Yüksek ön sayesinde çok dar dönüşler yapabiliyorsunuz, ders aldığım 125 cc lik motorda yapamadığımı kendi 400 cc motorumda rahatça yapabiliyorum.

    Sonuçta motor bu, kullanım kadar keyif önemli, ben sırtım yüzünden (çok fazla bilgisayar başında çalışan hımbıl adam sendromu) supersport kullanamam mesela, ama endurodaki dik oturuş sayesinde sırtım hiç ağrımadı.

    Güzellik konusu zaten tamamen yorum, motoruma baktıkça yüzüme yayılan sırıtış hiç azalmadı daha...


    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  7. #247
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Bence, motorun estetik görüntüsü, çevikliği veya maksimum hızı fazla önemli değil de, her yola gidebilmesini ve zor şartlarda havlu atmamasını isteyenler enduro tarzını tercih ediyor.. -t
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  8. #248
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı tkalfaoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence, motorun estetik görüntüsü, çevikliği veya maksimum hızı fazla önemli değil de, her yola gidebilmesini ve zor şartlarda havlu atmamasını isteyenler enduro tarzını tercih ediyor.. -t
    1. Estetik görecelidir.
    2. Bugün 1000cc bir enduro maksimum hızı 210-230 km arasında yakalayabiliyor. "Hız önemli değil" yerine "250 km'lerde hız önemli değil" diye düşünenler tercih ediyor desek daha doğru.
    3. Çeviklikten kasıt düz yolda ani hızlanma ise haklısınız ancak 100 Nm torkla birçok yokuşta diğer motorlardan daha çevik diyebiliriz.

    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  9. #249

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    transalp ile 40 km gibi bi yol gittim patrondan alıp..benzin ibresi 2 çizgi düştü ..yok abi ben almiim
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:

  10. #250

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    Çiğiltepe/Ankara
    Motosikleti
    mondial 151 rs siyah
    hocam bütün motorlar güzel wallahi bana pek farketmez

  11. #251
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Tutkun22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    transalp ile 40 km gibi bi yol gittim patrondan alıp..benzin ibresi 2 çizgi düştü ..yok abi ben almiim
    yuhhhhh

    Transalp neden bukadar yakıyor? Karbüratörlü ve çift silindir olmasındanmıdır, yoksa başka nedenleride var mı
    Bu arada xt600 ve 660 tenerede transalp bu kadar yakar mı?

  12. #252

    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Motosikleti
    honda 04/vfr 800 olacak çok yakındaaaa...
    Alıntı zonex2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence motorda en son nokta endurodur eyer motora bınerken aklındakı tek sey ozgurlukse ıste o zaman yapılması gereken tek sey vardır enduro sahıbı olmak dusunun bır yarıs motoru veya dıyer motorlar hep bır noktadan cıkmazdalar asfalt yolda pekı bu asfalta mahkumıyette nekadar ozgur olabılırsınkı
    işte orda yanıldın

    http://www.youtube.com/watch?v=iITomfFclpM
    [B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
    [/YOUTUBE]

  13. #253

    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul - Atasehir
    Alıntı prot adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sjaak Lucassen istisnadir ama.Okadar sponsor ve maddi destek ile Mars'ta bile R1 kullanirsin Saka bir yana Sjaak Lucassen'in onunde saygi ile egilmek lazim.

  14. #254

    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Motosikleti
    honda 04/vfr 800 olacak çok yakındaaaa...
    Alıntı mukefe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sjaak Lucassen'in onunde saygi ile egilmek lazim.
    sonuna kadar hakkıdır
    [B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
    [/YOUTUBE]

  15. #255
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    şu ana kadar yaşadığım yol tecrübelerine dayanarak türkiye için en ideal motor enduro dur
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  16. #256
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    bir enduroya binebilmek için ideal boy nedir? mesela ben capo nun üstüne bindiğimde ayaklarım havada kalıyor ama f650 de parmak uçlarım yere değiyor. bu yüzden cruiser a devam mı etmeliyim? ama enduro-touring tarzlı makinalarda hoşuma gidiyor mesela tdm850 bozuk yollardan kaynaklanan bir kaç aksilikde yaşayınca insan ister istemez enduro diyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  17. #257

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    enduromania
    pro eline sağlık çok güzel yazı olmuş

    retimi duran motorlardan suzuki DR 800 big var bu motor hakkında bilgisi olan varmı suzukinin eski bi enduro modeli... hatta bmwnin tasarımlarında bu motordan esinlendiğini düşünüyorum...

    benimde masraflarımı karşılasala altıma motoru verseler hiç düşünmeden böyle bi geziye çıkarım abi süper olmuş yağu ss in düştüğü hallere bak içler acısı egzosdan ne su çıkıyo öyle bea

  18. #258
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    Tutkun22 demiş ki;
    transalp ile 40 km gibi bi yol gittim patrondan alıp..benzin ibresi 2 çizgi düştü ..yok abi ben almiim
    bu motoru alırken deponun benzin durumuyla ve TA nın kendine has özelliğiyle alakalı bişeydir. Yani depoyu tam doldurup ilk 100Km de ibre hiç düşmez, sonraki kmlerde biraz hareketlenir, son 100 km de (TA bir depoyla ortalama 300Km giderde) nasıl düştüğünü anlamadan benzin bitiverir. Bu bakımdan diyorum, sen motoru alırken depo ne durumdaydı acaba..İlk 100km sinde mi son 100km sindemi...
    İZMİR

  19. #259
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı tifosi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motoru alırken deponun benzin durumuyla ve TA nın kendine has özelliğiyle alakalı bişeydir. Yani depoyu tam doldurup ilk 100Km de ibre hiç düşmez, sonraki kmlerde biraz hareketlenir, son 100 km de (TA bir depoyla ortalama 300Km giderde) nasıl düştüğünü anlamadan benzin bitiverir. Bu bakımdan diyorum, sen motoru alırken depo ne durumdaydı acaba..İlk 100km sinde mi son 100km sindemi...
    Adamın birine amca benzine zam geldi demişler.. O da " beni ilgilendirmez ben hep 10 milyonluk alıyorum " demiş.

    Onun gibi oldu..
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  20. #260

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    ilk 3. çizgideydi kırmızı ya azbi ramak kalmıştı...
    ama ben tabi açlar gibi allah ne verirse bastım,yani yüksek devirlerde kullandım.


    belki tubis'te Ta dan vazgeçer..

    2007 model 3000 km'de...

    ya beyler bide şu r1 ile dünya turu yapan adama inanıyorum ama inanmak istemiyorum.boyu kadar çamurların içinden filan geçiyor ne yer ne içer bu adam çok merak landım doğrusu
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:


13. sayfa BirinciBirinci ... 31112131415 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler