Arkadaşlar ikiside aynı motor hacmine sahip 600cc 4 silindirler biri supersport digeri touring arada niye 28 hp lik bi fark var r-6 da ne gibi teknik üstünlük var fz 6 fazer a karsı
Arkadaşlar ikiside aynı motor hacmine sahip 600cc 4 silindirler biri supersport digeri touring arada niye 28 hp lik bi fark var r-6 da ne gibi teknik üstünlük var fz 6 fazer a karsı
işte yazmışsın 28 HP diye.. hem ikisi farklı amaçlar için üretilen motosikletler.. niye rakipmiş gibi o bundan daha iyidir diye sorguluyosun ki? Farklı zevkler farklı sürüşler için üretilmiş motosikletler.. ihtiyacına, beğenine vaya isteğine göre seçim yapacaksın.. diğeri ötekinden iyi veya kötü diye değil..
Hahahhaha sen elmayla armudu karşılaştırmışsın
Biri SS diğeri fazer en büyük farkı bu zaten . Ne gibi üstünlükleri olabilir ki birbirlerine karşı
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
birisi SS diğer race tourer
en büyük fark bu olsa gerek
bu yüzden SS olan arkadaş 28beygir daha fazla olmayı haketmiş.
birinde dik oturursun diğerinde yatarsın buda başka bir fark.
arkadasin sorduğu soru sanirim şu: ikisi de 4 silindir ve 600 cc yamaha motor kullanirken neden arada boyle kocaman bi 27 beygir fark var demiş.
işin tekniğini ben o kadar bilmiyorum bu konuda bu farki neyin yaratabilecegini bilgili arkadaşlar yazarlar.
benim aklima tek gelen birinin 14.500 devir/dakika yaparken digerinin 12.000 devir/dakika yapmasindan kaynakli bir beygir artişi olabileceğidir.
biri ss biri sport touring. yani karşılaştırma yapmak biraz mantıksızYZF R6 İLE FZ 6 FAZER arasındaki fark nedir?
Ti'ye almadım . 28 hp gibi bir güç varsa demek motorları farklı. Aslında görünüşleri aynı ama bazı yönleri değişik. Tam olarak bilmiyorum ama motorlarda ya biraz değişiklik var sanırım tipleri aynı olmasına rağmen. Başlığı motorları arasında fark nedir diye açsan belki böyle yazmazdım
http://www.mcnews.com.au/NewBikeCata...ngine_600p.jpg
http://www.mcnews.com.au/NewBikeCata...ngine_300p.jpg
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
28beygirlik farkın sebebi R6 nın SS olması.
Yapı itibariyle her iki tip motor arasında farklılıklar olması gayet doğal tekrarlamış olucam ama SS ile tourıng tarzı motorlar arasında beygir farkı olması normaldir. Biri sürat amaçlı üretilmiş diğeri gezi ve bunun yanısıra gücü de hissettirmek isteyen bir yapıda süper sportların şanzumanı,piston kol mesafesi sübapları aktarım organları sürate göre ayarlanmıştır beygir farkı buradan geliyor
Arkadaşlar soruyu yanlış anlamışlar sanırım, marten1907'in sorusu aslında şöyle olmalıydı ;
İkisinde de 600 cc 4 silindir motor var, fakat biri 98 HP iken diğeri nasıl 126 HP oluyor?
Cevabı da bildiğim kadarı ile şöyle vereyim, bu motorların ikisinde de aynı makine (motor) kullanılıyor yanlış hatırlamıyorsam. Fakat amaca göre dizayn edilmediği için fazer ın gücünün kısıtlanması lazım, yada hız için dizayn edilen R6 nın daha fazla güç için daha yüksek devirlere ihtiyacı vardır ve makinenin tüm limitlerini kullanır.
Başda krank olmak üzere bazı parçalar bu devir/güç ilişkisini ayarlar, son vites dişli oranıda büyük bir etken tabi.
Fazer fazla kasmadan 12 bin devir gibi 98 hp verirken R6 14,500 gibi yüksek bir devirde istenilen gücü vermekte.
Bu konu hakkında baya bir araştırma yapmış olan Danger0 gelirse ona sorarız
Eyong'un da belirttiği gibi iki modelde de kullanılan motorlar aslında aynı kökene sahip. Yalnız, silindir kapakları, dişliler, krank, ateşleme sistemi ve elbetteki beyinde yapılan değişiklikler ile bu fark oluşturulmuş.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
Vakti olan bir arkadas cevirebilirse, su ingilizce syafada FZ6 ve R6 arasindaki farklar mevcut:
http://www.totalmotorcycle.com/photo...Yamaha-FZ6.htm
Sert cisimlere çarpmayın. Sert cisimlerin size çarpmasına izin vermeyin. Düşmeyin. Lastik kısmı aşağıda, parlak kısmı yukarıda tutun.
Sanırım az çok burdan ne olduğunu çıkarabiliriz.
Engine:
· R6 based, 599cc, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, slant block inline four powerplant. Virtually all the internal engine components are R6 spec including crankshaft, con rods, valve sizes, bore & stroke etc.
Bu sitede de yazdığı gibi temel motor geometrisi aynı fakat kam milleri farklı. Bu şekilde R6 subapların açık kalma sürelerini uzatarak daha yüksek devir çevirebiliyor. Tabi buna bağlı olarak motor enjeksiyon ve ateşleme programları da birbirinden farklı olmalı. Siz asıl torklarını karşılaştırın. Ezbere bilmiyorum ama hemen hemen eşit olmalı. Sonuçta tork direk olarak hacim ile ilişkilidir. Başka sorusu olan varsa bilgim yettiğince cevap vermeye çalışırım.
bu konu kitlenmemişmiydi yahu
niye tekrar açıldı
r6 zaten racer 600 anlamında...Fazer 600 daha çok asvaltif yapıda gezi motoru...Kim dağda bayırda 300 km ile gezmek ister ki?...ona gezi denmez zatem..
Yapan adamlar da ihtiyaca göre yapmışlar....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Benim öğrenebildiğim kadarıyla Motor parcaları tamanen R6 ile aynı. pistonlar piston kolları vs. bu 28HP lik farkı tek yaratan şey eksantrik miliymiş. R6 eksantrik mili alıp takarak fazer da bu güc artışını saglayabilirsiniz. Ancak fazerın aerodinamik yapısı fren sistemleri süspansyon sistemi bu gücü kaldırmaz. aşağıdaki linkte detaylı açıklamalar mevcut.
http://www.motorcycledaily.com/12aug...yamaha_fz6.htm
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)