motosikletle uzun yola cikmak.
Reklamlar
-
01 Haziran 2005, 13:18
#1
125 cc ile sehirler arasi 500 km lik yol kateden arkadaslar oldu mu?Hangi zorluklarla karsilastilar?
Honda cgl 125 cc motosikletimle 500 km lik yolu gidebilir miyim? Bir iki tanidik motor bogulur 75 km den sonra yolda kalirsin dedi.Motor neden bogulur dedim cevap vermedi.Mesela her 70 km de bir motoru ve kendimizi dinlendirsek bence 500 km katedilebilir.
Cevaplarinizi ve deneyimlerinizi bekliyorum.
Reklamlar
-
01 Haziran 2005, 13:22
#2
125 cc ile biraz zorda olsa gidersin..motor boğulmaz neden boğulsun atmış arkadaşın..hava soğutmalı olduğu için 100-150 kmde dinlenirsin sonra devam edersin..olay bu..dinlene dinlene 1000kmde gidersin insanlar honda kineticle istanbul bodrum yapıyo..
-
01 Haziran 2005, 13:26
#3
BEN 98 YILINDA ERZURUM A MİNSK 125 LE GİTMİŞTİM. TOPLAM 8 KEZ MOLA VERDİM. BENCE YANINA BUJİ, BUJİ ANAHTARI, DEBRİYAJ TELİ, GAZ TELİ, LASTİK PATLAMASINA KARŞI TAMİR TAKIM SETİ AL VE GAZA BAS. BİŞEY OLMAZ. HA ERZURUM-İSTANBUL=1100 KM
-
01 Haziran 2005, 13:32
#4
scooter sahibi olup da 700 -800 kilometre yol yapanlar da var.
125 cc, yol yapamaz diye birşey yoktur. Ayrıca motor falan da boğulmaz. Motor boğmak ille de uzun yolla ilintili değildir, evden çıkıp migrosa kadar giderken bile boğabilirsin istersen. Zaten boğulmak yanlış kullanılmış bir terimdir. Arkadaşın üstünkörü konuşmuş.
Sadece 125 cc uzun yolda rahatlık bakımından zorlayıcı olacaktır, bir de tabi ani durumlarda elinin altında seni kurtaracak gücü bulman mümkün olmayabilir. CGL 125 gibi bir motorla şehirlerarası normal yolları kullanmanı, otoban tarzı yollardan uzak durmanı öneririm, zira araç şöförleri zaten genelde motorsikletlere saygısız kullanırlar. Motorların trafikte zor farkedildiklerini de aklında tutarak extra extra extra dikkatli ol onun dışında dediğin gibi hem kendini hem motoru dinlendirerek, "ben giderim abi 2 saat daha" Türklüğünü yapmazsan neden olmasın.
-
01 Haziran 2005, 14:01
#5
gidersin ben izmire çok gittim (270 km) ve öyle her 100 km durmadım sadece otbana girmeden önce durup karnımı doyuruyom zaten bu işi araba ile gittiğimdede yapıyom biraz belin ağrır bu arada yanında muhakkak yağ bulundur birde lastik patladığında lastik içine sıkılan köpükler var bir adette ondan al bas git
-
01 Haziran 2005, 14:16
#6
Tesekkurler arkadaslar.
Artik ilk uzun yola cikisimda hangi hazirliklari yapmam gerektigi aklimda sekillendi.
Tekrar tesekkurler.
-
01 Haziran 2005, 15:13
#7
Benim de en büyük hayalimdir motorla uzun yol.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
01 Haziran 2005, 15:57
#8
motoru sıkıştırmadan 70-80 gibi hızlarla gidersen türkiye turu atarsın,hiçişey olmaz.
bende vakti zamanında avcılardan çıkıp çanakkale milli parkına gittim,çanakkale yarımadasında gidilebilecek en uç noktaya gittim,bilenler bilir motorumda 90 model ij jüpiter5.yola çıkarken yanıma aldıklarım:
yedek iç lastik
yedek debriyaj teli
2 ağızlı anahtar
lokma takımı
lastik yaması,yama pensesi,zımpara
yıldız ve düz tornavida
bidona 5lt yedek benzin,4 litre 2 zamanlı yağı,1lt şanzıman yağı
yedek ampul(sinyal,stop)
ingiliz anahtarı
pompa (ki çok önemlidir)
yedek sigorta
bunlara ilaveten t-shirt,el feneri,güneş gözlüü,fotoğraf makinesi,yedek telefon bataryası aldım...
bazı arkadaşlar abarmış olduğumu düşünebilir ama tedbirli olmak lazım,çünkü gittiğim yerler in cinin top attığı yerlerdi adeta,bide yola tek başıma çıkmıştım,o yüzden yardımda alamazdım...işte böle arkadaşlar,toplamda 1100 km yaptım,ortalama hızımda 80 km idi.
-
01 Haziran 2005, 17:25
#9
http://www.police-shop.com/AGB/Inter...eatherman.html
adresindeki leatherman lerden biri yukarıda sayılan bir çok kalemi içerir vede kullanışlıdır benim üstümde daima bulunur her motor binene tavsiye ederim
-
01 Haziran 2005, 18:45
#10
ben istanbul-ankara-istanbul yaptım, yaklaşık 470km gidiş, bi o kadar dönüş, gezinti vs ile toplam 1100 km, bence gidilir, sen de git
--
bir dilek tut | gerçekleştir.
-
01 Haziran 2005, 19:01
#11
bende temmuzda samsun-trabzon yapıcam insallah üstelik ehliyet agustosta cıkacak ne yapsam ki uzun yol gitmek istiyorum aynı zamanda ceza da yemek istemiyorum.yaz okulunu ancak motoru trabzona getirirsem cekerim diye düşünüyorum ,ah essek kafam calıssaydım da yaz okuluna kalmasaydım : .
-
01 Haziran 2005, 19:16
#12
abi benim merak ettiğm bir şey var mesela benim motoru tekeri patladığında çokkkkkkkk büyük bir sorun bana göre geçen ilk kez patladı arka lastik 1 saatte yapıldı bu uzun yolda olsa ben bunun yamasını nasıl yapacam 1 saatte yapan bir de bu işin ustası yani ben herhalde en azından 1.5 saatte yaparım bunun daha kolay bir yolu yokmu?
beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim
-
01 Haziran 2005, 22:31
#13
uzun yol çok zevkli ama bir o kadarda yorucu ve dikkat isteyen bir yolculuk yukarda arkadaşlar gerekli bilgileri yazmışlar ben 2 defa uzun yola çıktım 1.si Ateşle beraber onun mzi adanaya bırakmaya giderken 2.si ise danger0'la beraber Demreye giderken bence bunlara ilaveten
*eldiven mutlaka bul
*ve eğer yolculuk akşama sarkıcak ise pantolonun altına artı bir çare düşün akşam gelen soğuk çok berbat oluyor
*şehir dirişlerinde radara dikkat et
*mola vermeyi unutma belli aralıklarda
yolun açık olsun dikkatli ol
-
01 Haziran 2005, 22:40
#14
benimde hayalim uzun yol arkadaşlar...
ağustosta ehliyeti alır almaz güneye bir kuzeye birde doğuya...
lakin yeni başlayacağım için 125 cc tavsiye ediyorlar, benim istediğim şöyle 250 lik bişeydi ama. iki kişi giderken biraz sorun olacak sanırım.
sizce 120 kg bir motorda150 kg yolcu çokmu- uzun yolda???
-
01 Haziran 2005, 23:05
#15
motorsikletprensi demişki
abi benim merak ettiğm bir şey var mesela benim motoru tekeri patladığında çokkkkkkkk büyük bir sorun bana göre geçen ilk kez patladı arka lastik 1 saatte yapıldı bu uzun yolda olsa ben bunun yamasını nasıl yapacam 1 saatte yapan bir de bu işin ustası yani ben herhalde en azından 1.5 saatte yaparım bunun daha kolay bir yolu yokmu?
beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim
köpük spreyler var üzerinde nasıl kullanacağın tarif ediliyor
lastiğin içine sıkıyorsun bellibir süre sonra donuyor ve yoluna devam edebiliyosun yalnız ilk fırsatta iç lastiği değiştirmen lazım kısa vade bir çözüm olsada yolda kalmanı engeller
-
01 Haziran 2005, 23:16
#16
Birader gidilir de nasıl gidilir ..Alet edavat al tamam da sen hazırmısın ?
Ne olur biliyormusun..
Belli bir müddet sonra bel agrısından yakınmaya başlarsın.( Mola versen bile )
Ellerin karıncalanır tedirgin olursun..
Omuzları tutulur..
Agzın kupkuru olur dilin damağına yapışır..
Kıçını hissedememeye başlarsın....
Kaskın tam kapalı degilse yüzün kayış gibi olur..
Yanından geçen her Tır sana kelime-i şahadet getirtir..
Yaklaşık 200 kilometre sonra gidecegin yere varabilmek için dua etmeye başlarsın..
Motosikletinden soğur bir daha ufak motor alanın diye kalayı basarsın..
Dağlık arazilerde yol kenarında seni kovalamak için bekleyen çoban köpeklerinin
ne kadar hızlı koştuğunu keşfedersin..
vs,vs,vs
Yani akıllı ol gitme.............
[B][I]Dayak nedir ? Kime atılır [/B]??[/I]
-
01 Haziran 2005, 23:46
#17
honda xl'ye katılıyorum ama yinede heves kırmamak lazım.ancak dedikleri kesin doğrudur bunları iyi düşün.
125 lik motorla uzun yol bir süre sonra tam bir eziyet oluyor.insan 100 km sonra geziye ilk başladığı andaki gibi canlı ve neşeli olamıyor.yanından sürekli araçlar geçip duruyor.bir süre sonra etrafa değilde aynadan, arkadan gelen aracın büyüklüğüne ve hızına dikkat etmeye başlıyorsun.şöyle yolun ortasına çıkıp diğer araçları sollaya sollaya gitmek mümkün değil.
benim önceki motorum xt 350 idi.ne kadar sorunluda olsa çalıştığı zamanlarda uzun yola çıktığım zaman trafiği hiç düşünmezdim.çoğunlukla diğer araçlardan hızlı olur tehlike ile karşılaşmazdım.şimdiki 125 lik motorumla uzun yola çıkmaya korkuyorum.sürekli yol kenarından genellikle emniyet şeridinden gidiyorum.özellikle yoğun trafikli şehirlerarası yollar tam bir kabus.cbr 125 türü racing makinalar hariç diğer commuter sınıfı 125 lik motorlar şehir içi için çok güzel ama tam tersine şehirlerarası yollarda yetersiz kalıyorlar.
motorun boğulma meselesine gelince; bence boğulma değilde "şişer" demiş yada demek istemiş.2 zamanlı motorlarda bu doğru ama senin motor 4 zamanlı uzun yola dayanır.150 km izmir yolunu arasıra gider gelirim.motorun en ufak bir rahatsızlığını görmedim, yolda durmadığım da olur.eski jawam ise 100 km. de şişer çekişten düşerdi.
-
02 Haziran 2005, 00:12
#18
ceyhan adlı üyeden alıntı
sizce 120 kg bir motorda150 kg yolcu çokmu- uzun yolda???
Eğer motorsikletin 125cc ise muhtemelen 150kg yolcu fazla gelecektir. Hava soğutmalı bir araç olacağı için bazı rampalar zorluk çıkarabilir. Uzun yolda düşük sürat hem tehlikeli hem de can sıkıcı olacaktır.
250cc bir motorda bu durumlar olmaz sanıyorum.
-
02 Haziran 2005, 00:38
#19
"eski jawam ise 100 km. de şişer çekişten düşerdi. "
aynı benim ij
o yüzden bende uzun rampalardan sonra motoru dinlendirmek zorunda kaldım
ama düzde maşşallahı vardı,motora bişey olmuyordu ben dayanamayıp mola veriyordum,fakat o malum noktadaki ağrı yokmu işte o bitirdi beni,10 dakkada bir oturuş pozisyonumu değiştirdim(yan oturuş,artçı bölgesine oturuş,15 dakkada bi ayağa kalkma...vs)
-
bende 100 cc kanuni var manisa akhisardan çıkıp de dikiliiye (100 km) gitmeyi düşünüyorum ama trafikte diğer araçlar tarafından sıkıştırılamkta nkorkuyorum malum bu motorlrın hızı belli sizce nasıl olur çıkayım mı yola yada hangi saatler arasında gitmem daha mantıklı olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler