Bizi kim kazıklıyor. Biri beni aydınlatsın.
Reklamlar
-
abi nasıl sesımızı duyurucaz bız yaaa.. bmw nin usa sitesine bakıyorum. en pahalı serisi 7 serisi , bizdeki 3 serisiyle aynı fiyat!
orda 2000 motordan dusuk motor hacmi yok, hatta 2500 nerdeyse ( BMW Den bahsedıyorum ) ....
yazık bize yazık. it gibi çalışan biz, kazık yiyen biz.
Reklamlar
-
kardeşim bir insan nasıl zengin olur işte böyle zengin olur tepemizde türkiye'nin elinde oyuncak olduğu büyük holding'ler olduğu müddetce daha çok türkiye'de motosiklet,araba,uçak üretilcek diye bekleriz.neden üretsinlerki marka alıp,satmak var iken aslında o holdingler büyüdükce türkiye küçüldüğünün farkında değiller dışarıdan ithal 10lira,içeri girdi 20lira burda kim kazandı tabiki holdingler ve yabancılar bu ne oldu biliyormusunuz resmen türkiyeyi satmak demektir hemde yavaş,yavaş çünki aldığın ithal mal verdiğin para ile sınırlı değilki parçada'da afedersiniz sırtınızı dönüp istiyorsun ve böylece kısır döngü içerisinde bocalayıp duruyoruz. şunu belirteyim bir insan zengin olursa bilsinki bazı gariban insanları ezipte zengin olduğunu ama nerde rahmetli atatürk zamanında uçak ihraç ediyormuşuz bunu çoğu kimse bilmez hatta araba bile üretmişiz ne olduda koskoca türkiye daha düne kadar kore,tayvan gibi adı duyulmamış ülkelerin mallarını ithal ediyor inanın bazı misyon'lar tarafından türk insanları sömürüldükce gerçekten içim,yüreğim yanıyor
-
nerde rahmetli atatürk zamanında uçak ihraç ediyormuşuz bunu çoğu kimse bilmez hatta araba bile üretmişiz
benimde ençok güldügüm nokta bu. 1920'li yıllarda adamlar savaştan yeni çıkmış ülkede ekonomi diye birşey kalmamış ama o halleri ile uçak araba üretiyordu hatta bunları ihraç ediyorlar. ama 70 sene sonra bir bakıyorsun 1930 da ürettigi arabaları bile üretemiyor. bizde büyük gelişme var
-
Oranları bilmiyorum ama yüzde bilmem kaç gümrük vergisi ekleniyo.En büyük darbeyi o vuruyor!
Ürün doğrudan fabrikadan gelmediği için ; öncelikle fabrika , ardan diğer firmalar kar koyuyo ; yaklaşık 3 el değiştiriyo hatta daha fazla...
Eee sonuçta bu kadar artış tabi olur...
-
-
kawasaki yi cok sewiodum enn sewdiiim markaydı kazıkcılar cok kızdım
ya türkiye suan kötü olabilir ama umutsuz olmamalıyız bence gelecek için çalısıyoruz en azından ben calıscam
-
Bir kere elin Japon'undan tabii ki daha pahalıya alacağız. Motoru yapan onlar zaten. Amerika süper sömürüyor, ürün nerede yapılmış olursa olsun, neredeyse tüm dünyada en ucuz orada satılıyor (Mercedesler hariç :D).
Tabii her yerde fark var ama iki kat fark da bir Türkiye'de var. Sağduyulu düşünürsek ithalatı azaltmak ve yerli üreticiyi korumak için vergiyi arttırıyorlar diyeceğim ama birincisi, yerli üretici yok, ikincisi bu farkla kazanılan para yerli üretimi teşvik etmek için de kullanılmıyor.
Sözün kısası, dibimizdeki petrolün dünyada en pahalı fiyata vatandaşa satıldığı bir ülkede başka da birşey beklemezdim.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
devlet sırrıdır söylenmez goçum
-
Türkiye' de motosiklet üretimi bildiğim kadarı ile montajdan yada dışarıdan alınan lisanslardan başka değil. bunun yanında üretici olduğunu iddia eden firmalar genellikle eski modellerinin bir kaç parçasının değiştirip bu şekilde tüketiciye satmaktadırlar. son bir kaç yılda Çin' den ithal edilen motosikletler ile düşen pazar paylarını arttırmak için fiyatlarda indirim yapılmıştır. ithalatçılar çok yüksek karlar ile satmaktadırlar gümrük işlemleri motorların trafikde kullanılabilir belgesi ve diğer işlemler için harcanan paralarda maliyete yansımaktadır.
bunun yanında üretim maliyetlerine bir bakarsak işçi ücretleri üzerindeki vergi ve fonlar, satış ve pazarlama ağı oluşturmak, reklam kampanyaları, ve saymakla bitmeyen maliyet unsurları Türkiyede üretimin maliyetinin artmasına neden olmaktadır.
Çin malları neden ucuz: çinin kazancı seri üretimde yatmaktadır ve aynı zamanda düşük işçilik maliyeti ve devletin ihracat yapan firmalara ulaşım ve reklam desteği vermesinden.
seri üretilen bir plastik parçayı düşünürsek bu parçanın plastik olarak maliyeti çok düşüktür. fakat plastik parçanın kalıbının hazırlanması işlemi çok pahalıya malolmaktadır. özel plastik kalıplarının fiyatı tam olarak ne kadar bilmiyorum fakat 5 000 usd gibi bir rakam söylenmişti. çinden ithal edilen motorların hepsinin bir diğerinin aynısı olmasının nedeni budur. parçalar bir yerden çıkar ve diğer firmalar oradan alırlar.
Örnek vermek gerekirse : Kanuni montaj hattında satmış olduğu bütün motorları üretecek kapasitededir. parçaların üretimi KOBİ kuruluşları ile koordineli bir çalışma ile mevcut mühendisleri ile çin malı olanlardan daha kaliteli motor üretebilecekken bu organizasyon ve üretim maliyetlerinin yüksek olmasından dolayı çinden direk ithalat yada parçaların Türkiye de montajı ile üretim yapmaktadır (bence bu Tornavida destekli üretimdir. üretimden sayılmaz kullanılan tornavida dışında yerli bir şey yoktur).
politik konuşmaya gerek yok insanlar cebindeki paraya sahip çıkar gibi oyuna sahip çıkmazsa daha çok vergiler görürüz oyunuza sahip çıkmıyorsanız sızlanmanıza bir dayanak yokdur. oylarınız ile yöneticiler seçilir. partiler hizmet bilincinde olmadığı sürece Türkiyenin üretimi bir kaç yüz kişinin kasalarında kalacakdır.
-
-
Bizi kim kazıklıyor. Biri beni aydınlatsın.
Herkez. Kim kazıklamıyoki
-
farkı fiyatı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler