Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Boyunluk... Yeni bir kuşamla tanışıyoruz.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı hepdurgunsu adlı üyeden alıntı
    Bu da KTM'nin yeni bir başka oyuncağı.. Ama tekerlekleri yok..


    Motosikletçilerin ve özellikle MX'cuların boyunlarını düşme anında korumak için yapılmış bir boyunluk.. Bu resimdeki prototipi KTM fabrika takımı kullanıp test etmeye başlamış bile..



    Pek varyeteli bir şeye benziyor..

    yukardaki alinti baska bir forumdan arkadasimiz "Hepdurgunsu" ya aittir.


    Iste bu KTM nin de imal edip denemelerine giristigi "oyuncak" artik gittikce populer olmaya basladi arkadaslar. Yeni Paris-Dakar yaris sartnamesinde yer verildi... Simdilik takmak mecburi degil (cunku gec kaldilar akil etmekte) ama "siddetle" tavsiye ediyorlar.


    Tavsiye edilen marka "Leatt Brace neck protector" diye geciyor.

    web adresi: http://www.leatt-brace.com/ bir bakin. Ben siteden aldigim bir iki resmi ekleyecegim. Oldukca faydali bir ekipmana benziyor. Hele boyun zedelenmelerinden dolayi skat kalan veya hayatini kaybeden onca yoldasimizdan sonra gercekten ustunde dusunmeye ve yatirim yapmaya deger bence. Ozellikle yarislara katilanlarin onemle ustunde durmasi gerek.














    Iddiaya gore bu karbon lifleri/plastik yapidaki basit aparat kafanin ani on-arka ve/veya yanlara hareketini onleyerek - darbe enerjisini sonumleyerek ciddi hasar almamizi onluyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    roa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZN
    F1de uzun bir süredir kullanılan güvenlik aparatı
    [COLOR="DimGray"]GREY ZN[/COLOR]

  3. #3
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...
    Dolce Vita '57



    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  4. #4
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    [QUOTE=G-Strider;482291]Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...

    Evet şimdi intihar sayılıyor.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  5. #5
    yuzak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa / Keles
    Motosikleti
    pıoneer 200 cc
    Çok güzel ve işlevsel bir alet olmalı
    kaskı oldugu halde boynu kırılıpta ölen birini tanıyorum.

  6. #6
    translap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2006
    güzel bir ahlet ihtiyac nerde nezaman nasıl kazayapacahın belli olmaz hayat kurtaran aksesuarlar bunlar oyüzden sağlam bir kasktan sonra alınabilecek bir koruma aracı etabi monttanda

  7. #7
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı G-Strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...
    Dolce Vita '57



    ahhhh ahhh nerde o zamanki trafik ve yollar....
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı yuzak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel ve işlevsel bir alet olmalı
    kaskı oldugu halde boynu kırılıpta ölen birini tanıyorum.
    Arkadaşım yukarıdaki sözünde bir hata var onu belirtmek istedim. Boyun kırılmasına kask yol açmıyor. Kask oduğu için kafatası kırılmasından değil boyun kırılmasından ölüyor. Kask kafatasını koruyor ama boyunu korumada etkisiz.
    Boyun kırılmasının sebebi kaskmış gibi gösteripte zaten az olan kask kullanıcılarınıda bu işten soğutmayalım lütfen!
    Kaskınızı takın, boyunluğunuzuda takın ve mümkünse kaza falanda yapmayın oldu mu?

  9. #9
    neptun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Tüm bu donanımların gerekliliği hiç tartışılmaz ancak beni korkutan yakında motosiklete binmek için robocop gibi donanmak zorunda olacağımız.Takdir edersiniz ki bizim gibi üşengeç bir millette bu motor sevgisinin yayılmasını umarım engellemez.Teknolojik yeniliklerin daha kullanışlı malzemeleri icat etmesi ve imdadımıza yetişmesi dileğiyle.

  10. #10
    tororosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    drz 400
    güzel ve gec kalınmış bı aparat bence gereklı umarı alabılecek yerler olur

  11. #11
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı neptun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm bu donanımların gerekliliği hiç tartışılmaz ancak beni korkutan yakında motosiklete binmek için robocop gibi donanmak zorunda olacağımız.....
    Motosiklette hep dedigim gibi uc temel koruma vardir arkadaslar...

    1-KASK
    2-ELDIVEN
    3-CIZME
    (goz korumasini saymiyorum, kaskin vizoru var diye farzettim)

    Gerisi artik size kalmistir...Ama "SART" olan bu ucudur. Bunlar olmadan motosiklete elinizi dahi surmeyin derim.

  12. #12

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    onu tak bunu tak ne bu ya lahana gıbı ust uste ne zaman yola cıkıcaz pekı

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    HANS değil mi bu ya? Ben de ne zaman motosikletlere adapte olacak diye bekliyordum.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Güzel sistem. Peki boyunluk kaskla bağlantılı mı? HANS'da bağlantı var arada çünkü.

  15. #15
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Aslında bana göre çok gecikmiş bir kuşam. Çok daha önce üretilmeli idi.

    Hem ölümlerin çoğu boyun kırılmasından oluyor, hem de kalıcı sakatlıkların (özellikle felç) çoğu yine boyun bölgesinden...

    Bu sistem şöyle iyice gelişsin de, gelecekte "DD" de temel koruma listesine 4. olarak ekler herhalde...

    Alıntı DD adlı üyeden alıntı
    Motosiklette hep dedigim gibi uc temel koruma vardir arkadaslar...

    1-KASK
    2-ELDIVEN
    3-CIZME
    (goz korumasini saymiyorum, kaskin vizoru var diye farzettim)

    Gerisi artik size kalmistir...Ama "SART" olan bu ucudur. Bunlar olmadan motosiklete elinizi dahi surmeyin derim.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  16. #16
    Starsailor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Ducati Monster 620 Dark
    İşte en çok sorun yaptığım eksik MATERYAL buydu ..
    Ledo bence de şimdiye kadar düşünülmüş olmalıydı katılıyorum
    Ducatista:)

  17. #17
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bunda bağlantı noktası yok. Sanırım bu boynun normal şartlardaki maksimum hareket kapasitesinden daha fazla harket etmesini önlüyor ama resimlere bakılınca da hareket serbestisi çok fazla. Tamamen HANS gibi yapabilmeleri şu an için zor, çünkü birincisi aparatın takılması için gereken bağlantı noktasının kasklarda standart olması lazım. İkincisi F1 pilotları kafalarını çok sağa sola çevirmediği için HANS'ın sağ sol bakışı kısıtlamasından fazla etkilenmiyorlar. Ama motosiklette böyle bir kısıtlama çok daha fazla kazaya yol açar.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  18. #18
    divelocita - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul Bagdat cd.
    Motosikleti
    henüz yok :((
    Motor kullananında arkasına bineninde tam donanımlı olması bence şart.En azından motor sevdası olan ancak yaşı küçük olanlar için iyi bir örnek teşkil ederler.Ne yazık ki hala hazırda kask bile takmadan motora binen hatta ciddi hızla gidenler var.Boyun koruması kesinlikle çok işe yarar.

  19. #19
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Hans ne ya Ahmet gibi
    Kolpa Adamları

  20. #20
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    HANS: Head And Neck Support, baş ve boyun desteği.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler