Boyunluk... Yeni bir kuşamla tanışıyoruz.
Reklamlar
-
hepdurgunsu adlı üyeden alıntı
Bu da KTM'nin yeni bir başka oyuncağı.. Ama tekerlekleri yok..
Motosikletçilerin ve özellikle MX'cuların boyunlarını düşme anında korumak için yapılmış bir boyunluk.. Bu resimdeki prototipi KTM fabrika takımı kullanıp test etmeye başlamış bile..
Pek varyeteli bir şeye benziyor..
yukardaki alinti baska bir forumdan arkadasimiz "Hepdurgunsu" ya aittir.
Iste bu KTM nin de imal edip denemelerine giristigi "oyuncak" artik gittikce populer olmaya basladi arkadaslar. Yeni Paris-Dakar yaris sartnamesinde yer verildi... Simdilik takmak mecburi degil (cunku gec kaldilar akil etmekte) ama "siddetle" tavsiye ediyorlar.
Tavsiye edilen marka "Leatt Brace neck protector" diye geciyor.
web adresi: http://www.leatt-brace.com/ bir bakin. Ben siteden aldigim bir iki resmi ekleyecegim. Oldukca faydali bir ekipmana benziyor. Hele boyun zedelenmelerinden dolayi skat kalan veya hayatini kaybeden onca yoldasimizdan sonra gercekten ustunde dusunmeye ve yatirim yapmaya deger bence. Ozellikle yarislara katilanlarin onemle ustunde durmasi gerek.
Iddiaya gore bu karbon lifleri/plastik yapidaki basit aparat kafanin ani on-arka ve/veya yanlara hareketini onleyerek - darbe enerjisini sonumleyerek ciddi hasar almamizi onluyor.
Reklamlar
-
F1de uzun bir süredir kullanılan güvenlik aparatı
[COLOR="DimGray"]GREY ZN[/COLOR]
-
Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...
Dolce Vita '57
-
[QUOTE=G-Strider;482291]Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...
Evet şimdi intihar sayılıyor.
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
-
Çok güzel ve işlevsel bir alet olmalı
kaskı oldugu halde boynu kırılıpta ölen birini tanıyorum.
-
güzel bir ahlet ihtiyac nerde nezaman nasıl kazayapacahın belli olmaz hayat kurtaran aksesuarlar bunlar oyüzden sağlam bir kasktan sonra alınabilecek bir koruma aracı etabi monttanda
-
G-Strider adlı üyeden alıntı
Ah ahhhh nerde o don gomlek Vespa'ya binme devri...
Dolce Vita '57
ahhhh ahhh nerde o zamanki trafik ve yollar....
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
yuzak adlı üyeden alıntı
Çok güzel ve işlevsel bir alet olmalı
kaskı oldugu halde boynu kırılıpta ölen birini tanıyorum.
Arkadaşım yukarıdaki sözünde bir hata var onu belirtmek istedim. Boyun kırılmasına kask yol açmıyor. Kask oduğu için kafatası kırılmasından değil boyun kırılmasından ölüyor. Kask kafatasını koruyor ama boyunu korumada etkisiz.
Boyun kırılmasının sebebi kaskmış gibi gösteripte zaten az olan kask kullanıcılarınıda bu işten soğutmayalım lütfen!
Kaskınızı takın, boyunluğunuzuda takın ve mümkünse kaza falanda yapmayın oldu mu?
-
Tüm bu donanımların gerekliliği hiç tartışılmaz ancak beni korkutan yakında motosiklete binmek için robocop gibi donanmak zorunda olacağımız.Takdir edersiniz ki bizim gibi üşengeç bir millette bu motor sevgisinin yayılmasını umarım engellemez.Teknolojik yeniliklerin daha kullanışlı malzemeleri icat etmesi ve imdadımıza yetişmesi dileğiyle.
-
güzel ve gec kalınmış bı aparat bence gereklı umarı alabılecek yerler olur
-
neptun adlı üyeden alıntı
Tüm bu donanımların gerekliliği hiç tartışılmaz ancak beni korkutan yakında motosiklete binmek için robocop gibi donanmak zorunda olacağımız.....
Motosiklette hep dedigim gibi uc temel koruma vardir arkadaslar...
1-KASK
2-ELDIVEN
3-CIZME
(goz korumasini saymiyorum, kaskin vizoru var diye farzettim)
Gerisi artik size kalmistir...Ama "SART" olan bu ucudur. Bunlar olmadan motosiklete elinizi dahi surmeyin derim.
-
onu tak bunu tak ne bu ya lahana gıbı ust uste ne zaman yola cıkıcaz pekı
-
HANS değil mi bu ya? Ben de ne zaman motosikletlere adapte olacak diye bekliyordum.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Güzel sistem. Peki boyunluk kaskla bağlantılı mı? HANS'da bağlantı var arada çünkü.
-
Aslında bana göre çok gecikmiş bir kuşam. Çok daha önce üretilmeli idi.
Hem ölümlerin çoğu boyun kırılmasından oluyor, hem de kalıcı sakatlıkların (özellikle felç) çoğu yine boyun bölgesinden...
Bu sistem şöyle iyice gelişsin de, gelecekte "DD" de temel koruma listesine 4. olarak ekler herhalde...
DD adlı üyeden alıntı
Motosiklette hep dedigim gibi uc temel koruma vardir arkadaslar...
1-KASK
2-ELDIVEN
3-CIZME
(goz korumasini saymiyorum, kaskin vizoru var diye farzettim)
Gerisi artik size kalmistir...Ama "SART" olan bu ucudur. Bunlar olmadan motosiklete elinizi dahi surmeyin derim.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
İşte en çok sorun yaptığım eksik MATERYAL buydu ..
Ledo bence de şimdiye kadar düşünülmüş olmalıydı katılıyorum
-
Bunda bağlantı noktası yok. Sanırım bu boynun normal şartlardaki maksimum hareket kapasitesinden daha fazla harket etmesini önlüyor ama resimlere bakılınca da hareket serbestisi çok fazla. Tamamen HANS gibi yapabilmeleri şu an için zor, çünkü birincisi aparatın takılması için gereken bağlantı noktasının kasklarda standart olması lazım. İkincisi F1 pilotları kafalarını çok sağa sola çevirmediği için HANS'ın sağ sol bakışı kısıtlamasından fazla etkilenmiyorlar. Ama motosiklette böyle bir kısıtlama çok daha fazla kazaya yol açar.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Motor kullananında arkasına bineninde tam donanımlı olması bence şart.En azından motor sevdası olan ancak yaşı küçük olanlar için iyi bir örnek teşkil ederler.Ne yazık ki hala hazırda kask bile takmadan motora binen hatta ciddi hızla gidenler var.Boyun koruması kesinlikle çok işe yarar.
-
-
HANS: Head And Neck Support, baş ve boyun desteği.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler