Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

bisikletin motor kullanmada avantaji

    REKLAM ALANI
  1. #21
    IRON_GATE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2005
    Şehir
    iskenderun,adana,izmir
    Motosikleti
    cheetah 125
    Alıntı morriss adlı üyeden alıntı
    IRON_GAtE bişey sormak istiyorum.kafama takıldı çünkü.
    virajlarda daha fazla yavaşlamak demişsiniz. Bunun nedeni motorun
    bisiklete oranla daha fazla yatış yapıp yol tutuşunu kaybetmeye başlaması anlamına mı gelmekte ,yoksa bisikletin hafifliğinden sonra motorun ağırlığı altınızdan kayıp gideceği hissinimi doğurmakta (kaymayacak olsa bile).
    daha önceki mesajımı 100 km lik motosiklet tecrübemle yazmıştım...
    tespitlerim sanırım başlangıç aşaması için geçerli... "motosikletin altından kayacağı hissi vermesi" ilk 100 km de vardı ama şimdi 350 km deyim ve
    daha rahatım..
    İskenderun, Adana
    A Rh(+)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Mart 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial 125 MT
    Dostlar, sevgili DD.nin yazdıklarını bir kere daha gözden geçirin bence; viraja girileceği zaman motoru mümkün olabilecek en az şekilde yatacağı hıza inin diyor. Yanlış hatırlamıyorsam, viraj olduğunda yavaşlanacak mümkün olduğunca...

    Ben 550 km.yi devirdim

    Sevgiler...

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı SSlayer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2005
    Şehir
    GB
    merhaba arkadaşlar,abiler ve ablalar ben motosiklet almayı düşünüyorum çok istiyorum ve alacağımda .scootere param yetecek gibi görünüyor ama 2. el alacağım.1.5 milyara kadar alacağım ama ne kadar 1 milyara yakın olursa o kadar iyi olur.Ne alabilirim bi tavsiye istiyorum.Ayrıca ehliyet fiyatları hakkında bilgisi olan var mı?İnşallah bende bi motor alırımda aranıza girerim.

  4. #24
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Yunuslarin olayina benim de aklim ermedi. Nedenini bilmiyorum. Belki onlar da bilmiyorlardir.

    Hani delinin biri bir tas atmistir...olur ya..

    ABD de bisiklet kullanmasini bilmiyeni motosiklet kursuna almiyorlar, ve tanidigim butun ustalar da bu konuda hemfikirdir.

    Bisiklet, diger tandem tekerlekli arac olarak sadece kontra teknigi ile viraj alabilmesi acisindan motosiklet icin iyi bir hazirliktir. Ayrica, bence, her motosikletcinin bir bisikleti olmali ve bol bol binmelidir. Cunku motosiklet de bacaklarla kullanilir aslinda ve guclu olmalari gerekir.

    Bir diger avantaji bisiklet suruculerinin hedefe kitlenme sendromu ile tanisip bunu nasil yenecegini ogrenmesi cok daha guvenli hizlarda ve genellikle cok daha kucuk yaslarda gerceklesir.

    Bence tek dezavantaj on frenin yerinin ters olmasidir. (sag elde) Tabii ki bisiklette agirlik merkezinin yuksek olmasi, ve hafif bir arac olmasi dolayisi ile arka fren daha cok ve guvenle kullanilabilir. Ben bisikletimin fren elciklerini degistirdim, sorun cozuldu.

    Ha, bu arada hic bisiklete binmeyen biri de gayet guzel motosiklet kullanmasini ogrenebilir tabii ki. Ancak bisikletten gecis cok daha kolay olacaktir.

  5. #25
    ilkbahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda beat
    Amerika'da bisiklet ve araba kullanmasını bilmeyeni motorsiklet eğitimine bile almıyorlar. Bilginize.

  6. #26
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bisikleti öğrenen insanın genelde bir yardımcısı olur ve o kişi bisikleti seleden dengede tutarak hafif tempo koşu modunda olur Yalpalayıp duran bisiklet sürücüsü ile birlikte zaman zaman komik görüntüler oluştururlar.
    Bu durumda, hiç bisiklete binmemiş birine motosikleti nasıl öğretiyorlar, gerçekten merak konusu.

  7. #27
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    bende bisiklet kullanıyorum , fren konusunda her 2 sindede yapıları gereği ve fizik kurallarından dolayı ön ve arka frenin duruşa etkisi yaklaşık ön %70 arka %30 civarındadır. bisiklet çok daha hafif olduğundan dolayı özellikle rampa inişlerde ağırlık merkezi öne gelir ve ön fren gereğinden falz sıkılırsa takla atma riski doğar. oysa aşşağı inişlerde popo arkaya kaydırılsa ağırlık merkezi arkaya çekilse fren kilitlenmediği sürece bu risk ortadan kalkar.

    bisiklet ile pedallayarak çıkılabilecek - sürdürülecek ortalama hız 20km civarındadır ( rüz yol, rüzgar önden esmediği sürece) oysa motosiklette bu hız ufak bir bilek hareketi ile geçilir. o nedenle etrafı görme , risk belirlemede bisikletli refleksleri motosiklette yetersiz olabilmektedir. bunun yanında denge yetisinin gelişmiş olması, iyi bir eğitim ile çok kolay adaptasyon sağlamanıza yardımcı olacaktır.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  8. #28
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta bazen fren yetersiz kalıyordu ayağımızı kaldırıp arka tekerin oraya sıkıştırırdık. Hey gidi, büyümüşüz be
    ben bunu benim motosiklette yapıyorum

    ---------- Post added at 18:24 ---------- Previous post was at 18:20 ----------

    bu areda bisiklet sürmesini bilmeyen adam motoru sürmesini nerden bilsin yani dengesini kolay kolay sağlayamaz adama işkence olur artık o.
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler